//

iPad 3 loopt in standby leeg.

iPad 3 loopt in standby leeg. discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn 6 weken oude iPad3 heeft sinds deze week het volgende probleem. In de nacht loopt hij van zo rond de 70% geladen terug naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-07-12, 11:38
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard iPad 3 loopt in standby leeg.

Mijn 6 weken oude iPad3 heeft sinds deze week het volgende probleem. In de nacht loopt hij van zo rond de 70% geladen terug naar zo'n 23 % zonder dat ik er wat mee gedaan heb natuurlijk. Voor die tijd was daar nooit een probleem mee. Stond 'ie 's morgens altijd op hetzelfde percentage als de avond ervoor, toen ik hem afsloot.
Ik heb hier op het forum via de zoekfunctie gezocht. Ik heb op internet gezocht, maar een eensluidend antwoord kan ik niet vinden.

Eergisteren was het probleem er niet en stond 'ie de volgende morgen op het percentage als de avond ervoor. Dus alles normaal.

Vanmorgen dus weer ineens op 25 %, terwijl ik hem gisteravond afsloot op rond 70 %. Weet ik zeker. Ik heb er voordien gister(avond) ook gewoon uren en uren mee kunnen werken. Percentage liep maar heel langzaam terug.

Ja, ik had alle Apps keurig afgesloten toen de iPad dichtging. Ja, ik heb push mail / bluetooth uit voorzorg allemaal uitgeschakeld.

Iemand een idee?

Op internet las ik mensen die hun iPad geheel opnieuw geïnstalleerd hadden, wat soms hielp..soms niet. Heb daar nog even geen zin in...

Mee teruggaan naar de Amac store waar ik hem gekocht heb?

's Nachts aan de stroom houden??

Ikzelf denk om hem elke keer maar helemaal uit te zetten dan na opladen. Is dat wat?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-07-12, 12:25
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Heb je al eens een keer een reset uitgevoerd? Home- en powerknop tegelijk indrukken totdat er een Applelogo verschijnt...
  #3  
Oud 22-07-12, 14:30
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Excuses, de iPad stond gister niet op 70 % maar rond de 60. Hoe dan ook...er klopt iets niet met deze terugval.

Okay jpwg001, ga dat zo eens doen..... De iPad ligt nu nog te laden.
Wat is het verschil tussen deze 'harde reset' en normaal via de rode schuif uitzetten en dan weer aan? (ga even googlen..) Dit laatste aan-en uitzetten heb ik de vorige keer gedaan en toen gaf het batterij symbool weer 1 dag juist aan.....tot vandaag dus.

Ikzelf heb een beetje een vermoeden dat het batterijsymbool op de een of andere manier niet juist aangeeft. De iPad is ook nu namelijk in een uurtje of 4 weer opgeladen van 20% naar 100 % en dat is best snel. Gegeven alles wat je leest over het lange opladen tot 7-8 uur van de iPad3, zou dit misschien wel eens kunnen... Daaruit zou je kunnen concluderen dat hij waarschijnlijk helemaal niet naar 25 % was 'teruggevallen'.

Wellicht helpt die 'harde reset'. Proberen waard.

Wordt vervolgd.
  #4  
Oud 22-07-12, 14:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deleon Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen deze 'harde reset' en normaal via de rode schuif uitzetten en dan weer aan? (ga even googlen..)
Dat is exact hetzelfde In beide gevallen wordt er een reboot uitgevoerd en de accu opnieuw gekalibreerd.

Als de accu(s) van de iPad tot 100% opgeladen zijn is het heel verstandig om de iPad nog een uurtje aan de lader te laten. De cellen worden dan gebalanceerd tot alle cellen (twee in de iPad (2), drie in de iPad 3) dezelfde eindspanning hebben van nominaal 4.20 V.

Succes verder
  #5  
Oud 22-07-12, 15:25
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Dank je voor je info, timosha. Dus een 'hard reset' is hetzelfde als een 'reboot' via de schuif? Dat heb ik dus 2 dagen geleden al een keer gedaan. Toen gaf de accu 1 dag juist aan, zonder die tientallen %-en 'drop' in de nacht, wat hij dus vandaag weer deed.

En wat is dan met 'herstel alle instellingen' via 'stel opnieuw in'.

Is dat ook nog het proberen waard?
  #6  
Oud 23-07-12, 00:26
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Heb "herstel alle instellingen" maar eens gedaan.

Eens kijken of dat helpt.

Vanmiddag heb ik er zo'n uur of 2-3 mee zitten werken. Liep langzaam terug van 100 % naar nu 86. Dus dat is normaal.
Eens kijken wat ie vannacht in zijn eentje weer stiekem uitspookt...

Wordt vervolgd...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad 3 batterij loopt leeg in Stand By Bodegake iPad algemeen 4 30-05-12 00:03
Iphone 4s standby en gebruik tijd loopt synchroon cipirello iPhone algemeen 2 16-03-12 11:59
ipad batterij loopt leeg ingeborg1 iPad algemeen 15 21-09-11 07:30
I phone snel leeg tijd gebruik & standby lopen synchroon Thermo iPhone algemeen 0 11-08-11 14:58
iphone loopt vast na standby nekz iPhone algemeen 2 19-11-07 15:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:11.