//

inhoud ipad overzetten op nieuwe computer

inhoud ipad overzetten op nieuwe computer discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dit zal wel een veelgestelde vraag zijn met evenzoveel antwoorden maar ik heb het juiste antwoord toch niet kunnen vinden. Dat zal vast aan mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-07-13, 10:55
Leonardus66 Leonardus66 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: arnhem
Berichten: 8
Standaard inhoud ipad overzetten op nieuwe computer

Dit zal wel een veelgestelde vraag zijn met evenzoveel antwoorden maar ik heb het juiste antwoord toch niet kunnen vinden. Dat zal vast aan mijn beperkte kennis van het IOS en iTunes liggen. Mijn Windows computer met iTunes is "verdwenen" met alles erop en eraan( iTunes en backups) en ik wil nu mijn laptop gebruiken om met mijn Ipad te werken. Hierop stond nog geen iTunes. Omdat ik nu enige files over wil zetten naar mijn Ipad wil ik graag iTunes op mijn laptop activeren en de inhoud van mijn (64Gb) Ipad overzetten naar iTunes. Er wordt daarbij echter steeds de vraag gesteld of ik met de bestaande bibliotheek van iTunes (waar nog niets in staat) wil synchroniseren en dat de inhoud van mijn Ipad dan wordt gewist. Dat wil ik natuurlijk niet. Kan iemand mij adviseren hoe ik in deze situatie het best kan handelen. Alvast mijn dank
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-07-13, 12:36
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Je moet iTunes openen op je pc en instellen dat je handmatig wilt synchroniseren (dus automitisch synchroniseren uitvinken).
Dan verbind je je iPad met je pc en wacht tot deze zichtbaar is in iTunes. Klik met de rechtermuisknop op de iPad (linker kolom) en kies voor "Aankopen overzetten".
Als dat klaar is, kies dan voor "Maak reservekopie" (rechter muisknop).
Als dat klaar klik dan op je iPad en kijk bij Apps enz. En ga na of alles klopt. Synchroniseer vervolgens. Zet dan het vinkje weer aan voor automatisch synchroniseren, of synchroniseer via iCloud en vergeet niet een backup van je pc te maken !
  #3  
Oud 29-07-13, 13:59
Leonardus66 Leonardus66 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: arnhem
Berichten: 8
Standaard

Hartelijk dank voor deze snelle reactie. Het lukt mij echter niet om ITunes in te stellen om handmatig te synchroniseren. Waar kan ik in ITunes dat instellen?
  #4  
Oud 29-07-13, 15:28
Pleur's schermafbeelding
Pleur Pleur is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Het schone Zuiden met een zachte "G"
Berichten: 239
Standaard

Het is eerder een vraag of alles dat je in de iPad hebt staan ook vanuit de iTunes Store gedownload hebt. Als je muziek die gedownload buiten de iTunes Store om op je iPad hebt staan zul je met het programma Senuti moeten werken. (iTunes omgekeerd)

Aankopen overzetten is inderdaad een goede optie voor je aangekochte materiaal.

Als je op de iPad klikt in iTunes, staat er bij "Opties" een mogelijkheid om Muziek en Video's handmatig te beheren.

Belangrijk is wel dat je via de optie "Store" de laptop machtigt met je Apple ID.
  #5  
Oud 29-07-13, 15:40
Leonardus66 Leonardus66 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: arnhem
Berichten: 8
Standaard

Inderdaad heb ik vrijwel alle muziek of video's op mijn Ipad niet via iTunes aangeschaft maar wel via ITunes op mijn Ipad "geladen". Ik zal het dan via senuti moeten proberen?
  #6  
Oud 29-07-13, 16:18
Pleur's schermafbeelding
Pleur Pleur is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Het schone Zuiden met een zachte "G"
Berichten: 239
Standaard

Ja, senuti zorgt voor een tweezijdige synchronisatie ipv via iTunes die alleen eenzijdig werkt.

Dit om copyright te voorkomen >.>

Ik weet niet of andere programma's beter werken, maar ik zou in ieder geval er even op inlezen. Liever proberen, dan er sowieso niets uitkrijgen.

Of iemand met ervaring met Senuti moet dit lezen en je verder helpen.
  #7  
Oud 29-07-13, 23:40
Leonardus66 Leonardus66 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: arnhem
Berichten: 8
Standaard

Ik ga dat programma eens goed bestuderen, mijn dank in ieder geval voor de hulp
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inhoud iPhone overzetten naar nieuwe computer e_sabbagh iTunes 266 18-08-13 12:53
Overzetten inhoud iPad 1 naar 2. pcottaar iPad algemeen 10 24-01-12 17:00
Inhoud iPad 2 overzetten levalica iPad algemeen 2 29-09-11 22:59
Inhoud Ipad overzetten naar een nieuwe iPad forum.bericht iTunes 3 03-08-10 15:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:28.