//

iPad 2 vastgelopen tijdens update naar iOS8

iPad 2 vastgelopen tijdens update naar iOS8 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dus als ik jou goed begrijp klaag jij niet als je je auto naar de garage brengt en er nieuwe software in wordt gepompt, waarna ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 03-11-14, 13:13
mischa72 mischa72 is offline
• iOS 13.7
• iPadOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Sittard
Berichten: 40
Standaard

Dus als ik jou goed begrijp klaag jij niet als je je auto naar de garage brengt en er nieuwe software in wordt gepompt, waarna je auto niet harder loopt dan 80km/u ?

Sorry, maar hier ga je te ver ! Als een fabrikant nieuwe software beschikbaar stelt voor een apparaat, dient dat volledig getest te zijn en moet het niet van de deskundigheid van de consument of zijn medestanders op wat voor forum dan ook afhangen of hij die update draait of niet.

Hier kijk je echt teveel door een fruit-bril

Groeten,
Mischa
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 03-11-14, 13:30
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Wie gaat er te ver ? Mensen doen het toch zelf ? Ze gaan er toch niet mee naar de winkel, lees garage ? Ik heb ook de discussies gevolgd voor ik mijn iPad 3 ging updaten, en op de juiste manier.
  #23  
Oud 03-11-14, 14:22
sverlee sverlee is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
De klant had toch even kunnen wachten en zien of de update voor de iPad 2 in zijn geval wel aanbevelingswaardig was. Niemand werd toch gedwongen om nieuwe hardware aan te schaffen ?
Voor een aantal mensen geldt "if it ain't broke, don't fix it" gebaseerd op eerdere ervaringen met het installeren van nieuwe firmware.
Een iPad is echter een consumenten apparaat, waarop Apple de nieuwe IOS8 release al voor je klaar zet en je daar vervolgens in het installatie icon op attendeert om deze te installeren.
Dan zal een groot aantal eindgebruikers dit gewoon doen en niet eerst de forums afstruinen om te kijken of dit wel verstandig is ...
Indien er dan geen weg terug meer is naar een stabielere cq wel goed werkende iOS versie op een 2-3 jaar oud apparaat, dan is dit begrijpelijk bijzonder pijnlijk.
Nu zal het best zo zijn dat IOS8 op een groot aantal iPad2 apparaten wel werkt, maar die melden dit niet op dit forum of komen hier helemaal niet.
Feit blijft dat IOS8 op oudere iDevices moeizamer lijkt te werken, ook gezien de tragere adoptie van IOS8 in vergelijking met IOS7.

Ik verbaas mij dat AlexCornelis blijkbaar de gangbare adviezen op dit forum heeft opgevolgd, nl een fresh install, hopelijk via iTunes, en dat zijn iPad2 dan nog steeds de gemelde problemen oa met Wi-Fi en het trage keyboard heeft.
Wat gaat er dan kennelijk nog fout?
  #24  
Oud 03-11-14, 14:41
mischa72 mischa72 is offline
• iOS 13.7
• iPadOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Sittard
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Ik heb ook de discussies gevolgd voor ik mijn iPad 3 ging updaten,
Dit moet niet nodig zijn !!! Juist als je eindgebruikers consumenten zijn, moet je erg voorzichtig zijn met dit soort zaken. Veel mensen zullen met hun iDevice naar een iStore zijn gegaan, alwaar een al dan niet gemotiveerde iMedewerker er de nodige tijd in gestoken heeft om het spul weer draaiend te krijgen, waarna de consument met een iFactuur opgezadeld wordt. Dit snap ik gewoon niet, al kan Apple op deze manier wel wat extra centen binnensmokkelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
en op de juiste manier.
Dit heb ik gedaan, en toch loopt die prul vast tijdens de installatie, waardoor veel data (lees spelresultaten) van mijn kinderen verloren zijn gegaan.

Het kan er blijkbaar niet in bij iMensen dat het voor "normale" gebruikers hoogst irritant en frustrerend is als ze een apparaat na 2-3 jaar moeten vervangen, alleen omdat de fabrikant ervan niet in staat is om er fatsoenlijke firmware voor te schrijven. Ik heb dit apparaat verdomme gekocht vanwege de stabiliteit en dat ik er niet teveel sores mee zou hebben in verband met het gebruik door kinderen (die altijd wel eens iets fout kunnen doen).

Gr. Mischa
  #25  
Oud 03-11-14, 15:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mischa72 Bekijk bericht
Dit heb ik gedaan, en toch loopt die prul vast tijdens de installatie, waardoor veel data (lees spelresultaten) van mijn kinderen verloren zijn gegaan.
Als je het op de juiste manier gedaan hebt dan gaat er niets verloren, niet één enkel bit. Ook niet als een een update mislukt.

In jouw eerste bericht schrijf je:

Citaat:
Met grote tegenzin heb ik iTunes gestart (sorry, hier geen Apple-aanhanger) en de iPad eraan gehangen.
Dus, heb je waarschijnlijk die iPad ook nooit gesynchroniseerd, incl. backup, met iTunes. Begrijpelijk want in het leven van een Windowsmens is backups maken zo ongeveer het ergste wat er is.
  #26  
Oud 03-11-14, 15:12
mischa72 mischa72 is offline
• iOS 13.7
• iPadOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Sittard
Berichten: 40
Standaard

Als je niet waarover ik het heb, kun je beter niks zeggen ! Je vraagt niet eens, je neemt maar klakkeloos wat aan. Ik heb een backup gemaakt, maar hier bleken niet alle gegevens in opgeslagen te zijn. Nog een manco, als je de consument geen mogelijkheid geeft om te kiezen waarvan je een backup wil maken, zorg dan dat overal een backup van wordt gemaakt. Juist vanwege het wantrouwen richting een stuk fruit maak ik regelmatig backups, ook al vreten ze veel teveel ruimte, toch heb ik ze. Helaas zonder de juiste data !

Als een update mislukt misschien niet, maar ik heb het hier over een vastloper, niet eens dat er iets mislukt.

Inmiddels heb ik een ipad die draait, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het nut van dit topic is voor mij dan ook volledig verdwenen. Mogelijk is het een goeie waarschuwing voor anderen om te zien dat ze er niet aan moeten beginnen, of zelfs helemaal van Apple af moeten blijven. Je hoort mij niet zeggen dat Windows heilig is, maar zoiets als dit heb ik daar nog nooit meegemaakt. Ok, Vista was bagger, maar je krijgt van Microsoft geen bericht dat er een update van XP naar Vista voor je klaar staat. Die moet je natuurlijk betalen, wat een nadeel is, maar het wordt je niet voorgeschoteld als een upgrade, terwijl het een downgrade is.

De hele structuur van Apple is voor mij altijd een dilemma geweest. Enerzijds zit het erg dicht, waardoor je minder vrijheid hebt, aan de andere kant was dit juist een sterk punt waardoor er nagenoeg niks fout kan gaan. Nou, dat laatste gedeelte heeft bij mij een flinke deuk opgelopen. Wanneer die hersteld, ik heb geen idee. Ik heb er zelfs over zitten nadenken om met alles (telefoon, laptop en computer) over te gaan naar Apple, maar daar wacht ik nog wel een royale tijd mee.
  #27  
Oud 03-11-14, 15:19
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Sorry hoor, maar hou toch eens op met dat gezwets tegen anderen die toevallig wel hun huiswerk hebben gedaan.
Kom tot rust, en aangezien je zo anti apple producten bent donder je ipad in de afvalbak of gooi hem op marktplaats, koop een surface of een android apparaat en wees daar toch weer een paar jaar heerlijk gelukkig mee.

Ga voor mijn part naar de aldi, koop een tablet van 100 euro en wees daar happy mee.
Zoek dan vervolgens een ander forum op om je gal te spuwen over je fantastische andere apparaat dat je na drie jaar update (als het al kan) en dat dat niet meer werkt. Dan wordt het hier ook weer eens gezellig.
Het is de laatste tijd echt een hype voor een groter wordende groep om alles wat apple is aan te vallen.

Voor de duidelijkheid, ik ben totaal niet voor of tegen welk merk ook, maar ik stoor me hier en op andere (ook andere merken) fora mateloos aan dat gedram en gezeur van sommige mensen.

ps, ja ongetwijfeld ben je het niet met me eens en zelf je (flinke) kritiek op me hebben dat ik bovenstaande schrijf. Ongetwijfeld ben ik in jouw ogen een fanboy die niets verkeerd van apple kan of wil horen. Dat is echt NIET zo. Ik ben alleen wel van mening dat je ZELF keuzes maakt en dat je daar ZELF voor verantwoordelijk bent. In dit geval was vanaf dag 1 al bekend dat je op een ipad2 of een iphone 4s beter geen ios 8 (voorlopig) moet installeren. Maak je ZELF de keuze om dat wel te doen, moet je niet achteraf lopen huilen.
Het begint helaas hier in Nederland ook steeds meer en meer zo een achterlijke Amerikaanse claim cultuur te worden waarbij mensen compleet niet meer zelf wensen na te denken en als er iets fout gaat is het de schuld van iedereen, en vooral de grote boze bedrijven, maar vooral niet van de mensen zelf.

Dus hou alsjeblieft die standaard antwoorden lekker voor je.

ps2, voor anderen, sorry voor het taalgebruik maar ik vind het zo zonde dat mensen maar door blijven zeuren over hoe slecht alles wel niet is. Get over it.
  #28  
Oud 03-11-14, 15:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mischa72 Bekijk bericht
Als je niet waarover ik het heb, kun je beter niks zeggen ! Je vraagt niet eens, je neemt maar klakkeloos wat aan. Ik heb een backup gemaakt, maar hier bleken niet alle gegevens in opgeslagen te zijn.
Ik zeg wat ik wil!

En ik zal het nog eens zeggen: in een gesynchroniseerde backup zit alles! Een gesynchroniseerde backup kan men zelfs gebruiken om toestellen te clonen zonder dat er ook maar een bit ontbreekt op het nieuwe toestel. En aangezien ik dat soms een paar keer per week doe met test toestellen weet ik écht waarover ik heb.
  #29  
Oud 03-11-14, 15:26
mischa72 mischa72 is offline
• iOS 13.7
• iPadOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Sittard
Berichten: 40
Standaard

@Blazez: ik was nooit tegen Apple, zie mijn laatste alinea (ja klopt, die was ik aan het tikken terwijl jij je gal aan het spuien was).

@timosha: blijkbaar niet, want ik heb deze gewoon uitgevoerd, waarna er toch wat fout is gegaan. Ik heb geen foutmelding gehad over een mogelijke fout in de backup, wat dan wel raar is. Dat het voor jou allemaal gesneden koek is, zal mij een "rotzorg" zijn, het betreft een consumentenapparaat dat eenvoudig gebruikt moet kunnen worden. Dat is klaarblijkelijk niet zo. Maar goed, laat ook maar, ik ga mijn dochter wel teleurstellen dat haar iPad als snijplank meer nut biedt en haar zuurverdiende € 389,00 door de plee gespoeld zijn.

I'm out !
  #30  
Oud 03-11-14, 15:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mischa72 Bekijk bericht
@timosha: blijkbaar niet, want ik heb deze gewoon uitgevoerd, waarna er toch wat fout is gegaan.
Luister manneke: jij mag van mij het licht van de zon ontkennen. Ik weet waarover ik praat, écht waar. Ik ga het hier bij laten want ik heb geen zin om met "Mensen Van Het Grote Gelijk" te redetwisten. Succes verder.
  #31  
Oud 03-11-14, 15:34
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Je laatste opmerking lijkt mij inderdaad het beste. Je zit blijkbaar al zo vol met woede richting deze apparaten dat niets dat hier aangegeven of geholpen wordt daar nog iets aan gaat helpen.
Sterkte verder bij het verdragen van dit verlies. Good luck op marktplaats. Hier nog wel een tip, laat iemand anders ze verkopen. Bij voorkeur iemand die niet zo haatdragend is over deze apparaten. Dat verkoopt een stuk makkelijker.
En heel veel plezier met je nieuwe device
  #32  
Oud 03-11-14, 15:52
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mischa72 Bekijk bericht
I'm out !
Good riddance!

Mensen, dit is trekken aan een dood paard. Mischa72 heeft gelijk, had altijd al gelijk en zal dit tot in de eeuwigheid willen hebben.
Ik stel voor dat we hem gelijk geven en doorgaan met problemen waarvan oorzaak en gevolg wat minder helder zijn.
  #33  
Oud 03-11-14, 17:49
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Het gaat er niet om wie gelijk heeft, het gaat er om de iPad van zijn dochter weer aan de praat te krijgen. Die iPad is zwaar verziekt door slecht onderhoud. Dus rest maar één oplossing, die ook her en der wel op dit forum te vinden is, maar hier klip en klaar te vinden is.
Succes Mischa.
  #34  
Oud 03-11-14, 18:37
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Het proces naar een eventueel herstel van die iPad lijkt in dit draadje op een spuugwedstrijd met een lama; dat is meestal niets meer dan een kliederboel...
  #35  
Oud 03-11-14, 21:57
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Als het toch een kliederboel wordt, dan kan deze er ook wel bij.

Moraal van het verhaal: als de iPad praktisch onbruikbaar is geworden zet 'm dan terug naar fabrieksinstellingen, en controleer dan, zonder een backup terug te zetten, of deze weer normaal funktioneert. Zo ja, dan is je backup vervuild met allerlei rotzooi, zo nee, dan is er waarschijnlijk hardwarematig wat aan de hand.

Laatst gewijzigd door Beech43; 04-11-14 om 11:16.
  #36  
Oud 04-11-14, 11:13
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

De iPad 2 is nieuw nog gewoon verkrijgbaar, standaard met iOS 8 en dat werkt naar verluidt probleemloos. Het probleem zit dus bij de gebruikers, die niet doen wat zij zouden moeten doen.
  #37  
Oud 04-11-14, 11:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
De iPad 2 is nieuw nog gewoon verkrijgbaar, standaard met iOS 8 en dat werkt naar verluidt probleemloos.
Apple heeft deze nacht iOS 8.1.1 Beta 1 vrijgegeven voor ontwikkelaars. Apple pretendeert in de release notes dat deze Beta prestatie verbeteringen brengt voor de iPad 2 en iPhone 4S:



Ik heb deze Beta op een test iPhone 4S geïnstalleerd die op zich al vlot liep met iOS 8.1 en zie een kleine verbetering in de prestaties, naast een aantal bugs die zijn opgelost.

Ik heb zelf geen iPad 2 meer, daar is een van de kleinkinderen mee aan de haal gegaan. Morgen is dat menneke hier en dan zal ik iOS 8.1.1 Beta 1 ook eens op die iPad 2 installeren.

Mij valt wel op dat het iOS 8.1.1 image kleiner is dan het iOS 8.1 image. Een gestripte iOS versie voor de iPad 2? We zullen het zien.


Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 04-11-14 om 13:50. Reden: Taelvauten
  #38  
Oud 01-02-15, 13:25
kris77 kris77 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 53
Standaard ipad vastgelopen

mijn ipad mini is ook vastgelopen tijdens de update. Er staat nu constant op dat ik hem aan itunes moet koppelen. Itunes herkent hem wel maar verder doet hij niet. Herstel doet hij ook niet. Alleen na een tijdje komt er op dat de ipad geen verbinding heeft met internet. Iemand een idee om hem terug aan de praat te krijgen? Ik heb alle voor de hand liggende methoden al geprobeerd
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Update naar iOS 5, vastgelopen? Eamane iPhone algemeen 4 14-11-11 16:38
iPhone: Vastgelopen na update naar iOS 5.0 3GS sjorriss Jailbreak 6 19-10-11 23:03
iPhone vastgelopen tijdens update (V4.3.2>4.3.3) Bethknijf iPhone algemeen 2 13-05-11 22:58
iPhone vastgelopen na update naar 1.0 naar firmwareversie 2.0 Sabwar Archief 1 21-09-08 22:43
vastgelopen bij update van 1.1.1 naar 1.1.2. pietpiet50 Unlock [archief] 18 13-02-08 18:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:52.