//

ipad is geblokkeerd maar data mag niet verloren gaan

ipad is geblokkeerd maar data mag niet verloren gaan discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo allemaal, Ik zit hier met een ernstig probleem. Mijn oom is 3 maanden geleden zijn dochter van 12 jaar kwijtgeraakt door een ongeluk met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-09-14, 15:53
0ViP0 0ViP0 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 14
Standaard ipad is geblokkeerd maar data mag niet verloren gaan

hallo allemaal,

Ik zit hier met een ernstig probleem. Mijn oom is 3 maanden geleden zijn dochter van 12 jaar kwijtgeraakt door een ongeluk met een tractor, nu heeft hij mij een maand geleden gevraagd of ik zijn ipad wou repareren ( glas was kapot gevallen) dit heb ik gedaan en de reparatie is goed verlopen. Maar op het moment dat ik de ipad heb aangedaan en de code heb ingetoetst gaf die direct aan dat de ipad geblokkeerd is. Er is alleen 1 probleem er is helemaal geen backup gemaakt van de ipad waardoor alle foto's en filmpjes die van zijn dochter zijn straks verloren gaan als ik hem aansluit op itunes en dat mag niet gebeuren. Mijn vraag aan jullie is of jullie hiervoor een oplossing weten. Ik moet zeker weten dat het een 100% slagingspercentage heeft anders is het geen optie om dit te doen.

Alvast heel erge bedankt voor jullie moeite

0ViP0
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-14, 16:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoe is die iPad geblokkeerd? Met een iCloud Activation Lock?
  #3  
Oud 29-09-14, 16:18
railrunner railrunner is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 28
Standaard

Ik heb even getest of werkt wat ik dacht een het werkt. (zonder jailbreak).
Het programma "i-FunBox" even google is een filemanager
voor iphone, ipad en ipod.
Ik heb de toegangs code aangezet en zonder de code in te toetsen
kan ik dus niet op de ipad maar met iFunbox kan ik wel in de bestanden.
Ik kan muziek en foto's dus zien en naar de pc kopieeren.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ifunbox.jpg‎ (48,2 KB, 20x gelezen)
  #4  
Oud 29-09-14, 16:37
0ViP0 0ViP0 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 14
Standaard

hoe bedoel je icloud activation lock? of de ipad ook icloud heeft ingesteld? dat heeft ie wel maar alleen zijn de foto's niet gesynchroniseerd. ik ben nu op werk ik zal proberen om vanavond even ifunbox te proberen

alvast bedankt jongens

ik laat van me horen
  #5  
Oud 30-09-14, 16:50
0ViP0 0ViP0 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 14
Standaard

ik heb een poging gedaan met ifunbox maar omdat de ipad nog niet eerder is aangesloten geweest op een computer moet ie eerst connecten met itunes maar als ik hem aan itunes koppel moet ik toestemming geven op de ipad dat de computer mag koppelen met de ipad alleen krijg ik die melding niet waar kan dat aan liggen?
  #6  
Oud 03-10-14, 13:33
0ViP0 0ViP0 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 14
Standaard

hallo zou iemand mij aub willen helpen zit hier echt met een groot probleem
  #7  
Oud 03-10-14, 14:26
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Dat begrijp ik eel. Maar je moet ook de andere kant zien: als je een iDevice kwijt raskt wil je niet dat anderen bij de data kunnen komen. Apple devices zijn zodanig beveiligd dat je bij de data kunt komen als deze verbonden worden met een computer waarop hun gegevens bewaard zijn ((dus waar eerder contact mee geweest is), of als er een backup op iCloud staat. Als dat allemaal niet het geval is dan kan niemand bij de data. Helaas voor jullie, maar gelukkig voor ons. Stel je voor....
  #8  
Oud 04-10-14, 10:10
0ViP0 0ViP0 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 14
Standaard

Ok maar dat betekent dus dat een ipad helemaal onbruikbaar wordt op het moment dat je dat ding nog nooit aan een pc hebt gekoppeld en de ipad blokkeert omdat het wachtwoord verkeerd is ingetoetst ?
  #9  
Oud 04-10-14, 10:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0ViP0 Bekijk bericht
Ok maar dat betekent dus dat een ipad helemaal onbruikbaar wordt op het moment dat je dat ding nog nooit aan een pc hebt gekoppeld en de ipad blokkeert omdat het wachtwoord verkeerd is ingetoetst ?
Verkeerde conclusie. De iPad wordt niet helemaal onbruikbaar als je de toegangscode een aantal keren verkeerd hebt ingegeven. Je kan de iPad herstellen met iTunes. Je bent dan wel alle data kwijt maar de iPad is dan weer helemaal bruikbaar.

Als die iPad nooit met iTunes verbonden werd ga je niet aan de data geraken. Al die "magische" progjes zoals iFunbox en tuti quanti hebben onderliggende functies van iTunes nodig.

Het is jammer dat er nooit een iTunes backup gemaakt werd. Als dat wel het geval was had je al de benodigde data uit de backup kunnen plukken.
  #10  
Oud 04-10-14, 10:18
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Je kunt er mee naar een Apple-winkel gaan en het probleem voorleggen
  #11  
Oud 04-10-14, 10:20
0ViP0 0ViP0 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 14
Standaard

Dat laatste was ik Sws van plan om te gaan doen. Maar als ik de ipad aansluit op de pc dan hoort hij toch een melding te krijgen van "vertrouw deze pc wel" of "vertrouw deze pc niet" die melding krijg ik ook niet te zien op het scherm van de ipad
  #12  
Oud 04-10-14, 10:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0ViP0 Bekijk bericht
Maar als ik de ipad aansluit op de pc dan hoort hij toch een melding te krijgen van "vertrouw deze pc wel" of "vertrouw deze pc niet" die melding krijg ik ook niet te zien op het scherm van de ipad
Niet als de iPad geblokkeerd is. Neem, zoals eerder aanbevolen, contact op met Apple en leg het probleem uit.
  #13  
Oud 04-10-14, 17:11
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0ViP0 Bekijk bericht
Dat laatste was ik Sws van plan om te gaan doen. Maar als ik de ipad aansluit op de pc dan hoort hij toch een melding te krijgen van "vertrouw deze pc wel" of "vertrouw deze pc niet" die melding krijg ik ook niet te zien op het scherm van de ipad
Niet als de iPad nooit met die pc verbonden is geweest. Dat is juist het geruststellende. Maar als je het goed kunt uitleggen zal een officiële instantie bij de data kunnen komen.
Succes!
  #14  
Oud 04-10-14, 17:38
0ViP0 0ViP0 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 14
Standaard

Weet je toevallig ook welke officiële instantie of bedoel je daarmee Apple zelf
  #15  
Oud 04-10-14, 17:43
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Apple zelf, zoals ik hierboven al schreef, of een data recovery bedrijf als het bij Apple niet lukt.
  #16  
Oud 04-10-14, 21:00
Digirec Digirec is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Almelo
Berichten: 6
Standaard

Bij de nieuwere ipads/iOS-versies is het niet mogelijk om de blokkering te omzeilen zonder hierbij data te verliezen. Middels forensische apparatuur (Cellebrite UFED Touch) wil ik kijken of ik nog in de iPad kan komen, maar ik acht de kans erg klein.
Zie Telefoongegevens opvragen als je meer informatie wilt

Er zijn geen "officiële" instanties die wat voor je kunnen betekenen. Ook Apple zelf niet.
Althans niet zonder verlies van al je data.
In het beste geval kunnen ze na nieuwe installatie er voor zorgen dat je de iPad weer kunt gebruiken, maar dan is je data al weg.

Je zegt dat van de iPad nooit een backup is gemaakt.Is hij wel aangesloten geweest op een computer?
Wat is er (onder windows) te vinden in:

C:\Users\username\AppData\Roaming\Ap...leSync\Backup\

Staan hier wel mapjes met lange bestandsnamen? Soms denken mensen dat er geen backup is gemaakt, maar is dit zonder dat ze het doorhadden toch gedaan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad is geblokkeerd -verbind met iTunes maar computer herkent niet meer! olmez iPad algemeen 6 14-07-12 18:44
iPhone: Gaan mijn bestanden verloren bij een upgrade Jabir_A Jailbreak 3 17-08-11 15:18
Apps zichtbaar in ITunes maar gaan niet naar Ipad brokkie iPad algemeen 0 22-01-11 18:16
Jailbreaken en Unlocken, gaan mijn bestanden verloren? iPhone3G-er Archief 1 11-07-09 12:19
ihpone in herstelmodus maar mag niet herstellen!!!! thewitten iPhone algemeen 3 18-12-08 21:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:30.