//

Agenda's tussen iPhone en iPad syncen niet

Agenda's tussen iPhone en iPad syncen niet discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Er is al meer over geschreven, maar ik zie dat dat al weer een poos geleden is, dus ik maak maar een nieuwe topic. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-11-14, 21:47
idegroot1 idegroot1 is offline
• iOS 13.2.3
• iPadOS 13.2.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 119
Standaard Agenda's tussen iPhone en iPad syncen niet

Er is al meer over geschreven, maar ik zie dat dat al weer een poos geleden is, dus ik maak maar een nieuwe topic. Ik heb sinds een week een iPhone 5s en een iPad Air 2 beide voorzien van iOS 8.1.
Op beide het ik dezelfde agenda's ingesteld. Ik gebruik op mijn Windows computer Outlook.com, dus geen outlook uit het officepakket. Outlook.com is net als icloud webbased.
Als ik nu een afspraak in mijn iphone agenda plaats, verschijnt hij niet op mijn ipad. En andersom ook niet. Dus als ik iets in mijn ipad agenda zet, verschijnt hij niet op mijn iphone. Met mijn vorige toestellen met iOS 7 ging dat probleemloos.


Wie weet waar ik het probleem moet zoeken?


Ineke
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-11-14, 00:09
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

1 - komt de afspraak wel op je PC te staan?
2 - weet je zeker of je de afspraak wel in je Outlook agenda plaatst?
Dat kan je zien, ik neem aan dat je de standaard app van iOS gebruikt, als je een afspraak maakt heb je 4 blokken. In de eerste plaats je de afspraak, in het derde blok kan je bij agenda, de agenda kiezen WAARIN je de afspraak plaatst. Kies daar je outlook agenda.
  #3  
Oud 07-11-14, 13:29
idegroot1 idegroot1 is offline
• iOS 13.2.3
• iPadOS 13.2.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 119
Smile

Dank je wel voor je reactie.

Ja, de afspraken komen wel in de agenda van mijn computer te staan.
Ja, ik gebruik de standaard iOS agenda.
Ja, ik weet zeker dat ik op zowel mijn iPhone als mijn iPad mijn outlook agenda gebruik.
In de instellingen heb ik ook aangegeven dat dat mijn standaard agenda is.
Dus als ik een afspraak plaats komt hij automatisch in mijn outlook agenda te staan.
Voor alle zekerheid controleer ik het altijd even en dat gaat altijd goed, maar vervolgens synct hij niet met mijn andere iOS device.

Dat is heel irritant.
Ik hoop echt dat iemand weet hoe ik het kan oplossen zonder dat ik in twee devices mijn agenda moet invullen.

Ik kom net tot de ontdekking, dat wanneer ik een afspraak plaats op mijn pc, deze wel in mijn iPhone komt, maar niet in mijn iPad.
Als ik een afspraak plaats in mijn iPhone, komt deze wel op de pc, maar niet in mijn iPad.
Als ik een afspraak plaats in mijn iPad, komt hij nergens anders.
Kom je er nog uit?

Ineke

Laatst gewijzigd door idegroot1; 07-11-14 om 13:44.
  #4  
Oud 07-11-14, 16:59
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Zeer vreemd dit. Probleem moet je dus zoeken in je iPad. Heb je al een harde reset gedaan met je iPad? Anders even je Outlook.com account op je iPad verwijderen en daarna weer opnieuw instellen. Hopelijk lost dat je probleem op.
  #5  
Oud 07-11-14, 17:36
idegroot1 idegroot1 is offline
• iOS 13.2.3
• iPadOS 13.2.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 119
Standaard

Ja, gelukt!!!
Dank je wel voor je tip.

Een harde reset hielp niet, maar het outlook account verwijderen en opnieuw instellen heeft gewerkt.

Ik ben super blij.

Ineke
  #6  
Oud 07-11-14, 19:04
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Mooi dat het weer werkt.
Als de sync niet meer werkt, dan is er meestal een bitje omgevallen en is de oplossing over het algemeen om het account te verwijderen en te herinstalleren zoals je al hebt gedaan.
  #7  
Oud 07-11-14, 19:29
mikascm mikascm is offline
• iOS 12.4.1
• 12.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 8
Standaard

Ik heb ook wel eens zo'n ervaring gehad.
Wat bij mij hielp was iets makkelijk. Gewoon bij instellingen naar de "Mail, agenda". Klik op je account en zet de agenda een keer uit. Er wordt gevraagd om de agenda leeg te maken. Kies hiervoor en zet daarna de agenda weer aan.
  #8  
Oud 07-11-14, 20:29
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ik ben niet duidelijk geweest in mijn bericht, maar bovenstaande procedure is inderdaad het pad wat je moet volgen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Niet alles syncen tussen facebook en iphone contacten Dimitri5 iPhone algemeen 2 20-06-13 19:51
agenda syncen tussen icloud op pc, ipad en iphone probleem joppe113 iCloud 1 24-04-13 11:32
Agenda synchroniseren tussen iPad & iPhone JeroenBaele iCloud 6 12-02-13 18:45
syncen lukt niet tussen ipad en iTunes jebman iTunes 3 05-04-11 16:43
Agenda probleem synchronisatie tussen iphone en ipad sander1973 iTunes 3 17-01-11 23:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:44.