//

Ipad 2 naar ios9?

Ipad 2 naar ios9? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb een IPad 2 (dus geen Air). Nu komt er een melding van YeloTV (Telenet) dat er binnenkort een update wordt gedaan en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-10-15, 17:55
fba0512 fba0512 is offline
• iOS 9.2.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 36
Standaard Ipad 2 naar ios9?

Hoi,

Ik heb een IPad 2 (dus geen Air).
Nu komt er een melding van YeloTV (Telenet) dat er binnenkort een update wordt gedaan en dat de IPad's lager dan Ios8 deze App niet meer kunnen gebruiken.

Omdat ik her en der heb gehoord dat een Ipad2 minder goed werkt met Ios8 & Ios9, heb ik deze updates dus niet gedaan.

Nu mijn vraag, kan ik van Ios 7 updaten naar Ios9? En zoja, welk effect, qua werking, heeft dit op mijn IPad?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-10-15, 18:27
harmjan harmjan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 129
Standaard

Kijk op Apple site bij support
  #3  
Oud 06-10-15, 20:15
Pdrke Pdrke is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Bredene
Berichten: 91
Standaard

Op de applesite zal niet vermeld worden dat de ipad 2 pokketraag wordt met ios9
  #4  
Oud 08-10-15, 00:25
Stefenjolanda Stefenjolanda is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 59
Standaard

Inderdaad is updaten geen succes. iPad wordt zeer traag, ik heb er spijt van. Hierdoor wordt je gedwongen een nieuwe te kopen terwijl hij voor het doel waarvoor hij gebruikt werd, beetje internetten, nog prima was. Begin er een beetje een hekel aan te krijgen, het lijkt wel opzet.
  #5  
Oud 08-10-15, 12:07
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

Werkt hier probleemloos op de 2!
  #6  
Oud 08-10-15, 12:13
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefenjolanda Bekijk bericht
Inderdaad is updaten geen succes. iPad wordt zeer traag, ik heb er spijt van. ... het lijkt wel opzet.
Ja hoor, gáán we weer! Een complottheorie adopteren ligt lekkerder in het gevoel dan accepteren dat je geliefde apparaat niet meer meekan met de nieuwste software.
Wat wil je dan? Een bedrijf mag niet meer innoveren en talloze nieuwe functies toevoegen omdat jouw iPad dat niet meer kan verwerken? Wees blij dat het oude beestje de nieuwste software nog mag installeren! Dat door al dat nieuws enige binaire stress optreedt, moet je maar voor lief nemen...
  #7  
Oud 08-10-15, 22:48
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Hier wel iOS 9 op een iPad 2 en dat loopt een stuk stabieler dan 8 maar ik gebruik dan ook geen oude backup meer.
  #8  
Oud 09-10-15, 11:14
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ik heb de laatste versie van IOS op de 2 staan en werkt perfect. Ok, vanaf 8 vond ok ook wel dat hij traag werd, maar heb nu het gevoel dat hij met IOS9 een piep klein beetje terug sneller is. Maar dat kan ook maar een gedacht zijn.

Van de andere kant wordt dat ding in januari al 4 jaar en dan mag ik blij zijn dat hij nog werkt en werkbaar is. Mijn dure windows pc's liepen na 4 jaar nog trager.

Dus gewoon doen.
  #9  
Oud 09-10-15, 12:08
Spookyeen Spookyeen is offline
 
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 4
Standaard

Hoe doe je dat geen oude Back-up gebruiken? Dit zit er toch in en dan krijg je weer een nieuwe update. Heb zo,n spijt dat ik hem heb geüpdatet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 oktober 2015 om 10:09 ----------

Spijt dat ik hem geüpdatet. En...hoe doe je dat geen oude software gebruiken.?
  #10  
Oud 09-10-15, 13:58
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spookyeen Bekijk bericht
Hoe doe je dat geen oude Back-up gebruiken? Dit zit er toch in en dan krijg je weer een nieuwe update. Heb zo,n spijt dat ik hem heb geüpdatet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 oktober 2015 om 10:09 ----------

Spijt dat ik hem geüpdatet. En...hoe doe je dat geen oude software gebruiken.?
En je hebt nog 4.3.2 volgens je profiel.
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden
  #11  
Oud 09-10-15, 16:29
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spookyeen Bekijk bericht
Hoe doe je dat geen oude Back-up gebruiken? Dit zit er toch in en dan krijg je weer een nieuwe update. Heb zo,n spijt dat ik hem heb geüpdatet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 oktober 2015 om 10:09 ----------

Spijt dat ik hem geüpdatet. En...hoe doe je dat geen oude software gebruiken.?
Via iTunes gewoon als 'nieuwe" iPad configureren en dus geen backup terug zetten.
  #12  
Oud 30-06-16, 15:38
Jp 74 Jp 74 is offline
 
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Ja hoor, gáán we weer! Een complottheorie adopteren ligt lekkerder in het gevoel dan accepteren dat je geliefde apparaat niet meer meekan met de nieuwste software.
Wat wil je dan? Een bedrijf mag niet meer innoveren en talloze nieuwe functies toevoegen omdat jouw iPad dat niet meer kan verwerken? Wees blij dat het oude beestje de nieuwste software nog mag installeren! Dat door al dat nieuws enige binaire stress optreedt, moet je maar voor lief nemen...
Beetje jammer deze opmerking, als je een apparaat koopt van €5 à 600 euro mag je als consument verwachten dat'ie langer als 4 jaar goed werkt en niet traag wordt omdat de fabrikant updates doorvoert die een verbetering zouden moeten zijn ipv een verslechtering.
  #13  
Oud 30-06-16, 17:22
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Prima natuurlijk dat je er zo over denkt maar je zou voor de lol eens bij andere fabrikanten moeten kijken. Ik ga er dan ook van uit dat als iemand zijn gezond verstand gebruikt, en tevreden is met de werking van zijn/haar apparaat gewoon NIET update. Krijg vaak het idee dat mensen zomaar wat doen terwijl er genoeg info is te vinden over updates. Tja en die iPad 2, heb er zelf ook één (512MB aan werkgeheugen) en dan merk je wel dat die met iOS 9 veel trager is dan mijn iPhone met 2 GB. Gebruik die iPad dan ook gewoon voor andere dingen - Infuse om te streamen - "kookboek" enz. Werkt prima!
  #14  
Oud 30-06-16, 22:50
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Als een gerenommeerd bedrijf als Apple een toestel op de markt brengt, is dat de state-of-the-art van dat moment. Het concept van Apple voorziet niet in hardware updates, dus na aanschaf gebeurt daar niets meer. De software daarentegen ontwikkelt zich gestaag verder.
Als Apple ervoor zou kiezen de software modelspecifiek te maken, dan waren daarom de rapen weer gaar; ook al blijft de hardware dan presteren als op dag één.
Apple kan kiezen: ze doen het niet goed, of ze doen het verkeerd...
  #15  
Oud 28-07-16, 18:25
25wilma 25wilma is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 82
Standaard iPad naar iOS 9

Hier is ook een iPad 2 van 64gb die de laatste update 9.3.3 er op heeft staan. Funtioneert prima geen enkel probleem mee. Succes met wat je er ook mee doet
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
IOS9 op iPhone 4? macamba iPhone algemeen 3 27-09-15 14:46
tevredenheid ios9 peerenbooms iPhone algemeen 18 26-09-15 15:28
IOS9 IPOD touch!! Tonyphone4 iPhone algemeen 3 25-09-15 21:13
zoekvenster in ios9 bing69 iPad algemeen 4 21-09-15 12:38
Downgrade van ios9 naar 8.3 -> geen icloud backup joldemans iPhone algemeen 1 09-06-15 15:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:06.