//

kan een geblokkeerde iPad gedeblokkeerd worden (bvb dmv jailbreaken)?

kan een geblokkeerde iPad gedeblokkeerd worden (bvb dmv jailbreaken)? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Misschien staat mijn vraag hier al ergens, maar ik kon het nergens vinden, dus stel ik hem hier toch maar. 1 van de kinderen heeft ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-08-17, 01:40
ImEmmah ImEmmah is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2017
Berichten: 5
Standaard kan een geblokkeerde iPad gedeblokkeerd worden (bvb dmv jailbreaken)?

Misschien staat mijn vraag hier al ergens, maar ik kon het nergens vinden, dus stel ik hem hier toch maar.

1 van de kinderen heeft op de iPad mini die voor spelletjes wordt gebruikt een toegangscode ingesteld. En is die code dus vergeten... 🙈 Na een aantal pogingen is het apparaat nu geblokkeerd.

Heeft iemand enig idee hoe we toch weer in die iPad kunnen komen?

We hebben destijds het synchroniseren met deze iPad bewust uitgezet omdat er anders veel te veel zooi aan screendumps van in de iCloud zou komen. Hij is wel aangemeld bij de iCloud, en bij mijn Apple account, maar via iTunes kunnen we er niet mee verbinden omdat daarvoor dan op de iPad toestemming gegeven moet worden... wat pas kan nadat je er weer bent ingelogd. 😕

Dus: geen reservekopie, niet aangemeld bij iTunes maar wel bij iCloud en Apple id, find my iPad staat uit. Wat valt er nog te proberen behalve een gehele reset? Er staan spelletjes op met inapp aankopen, die na een reset weg zullen zijn. Dat wordt ook nooit opgeslagen in een backup, vandaar ook dat we dat hebben uitgezet.

Kan iemand hier op een legale manier nog iets mee? Of kan iemand hem jailbreaken om alsnog in de iPad te kunnen komen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-08-17, 08:52
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

LMGTFY
  #3  
Oud 15-08-17, 11:35
ImEmmah ImEmmah is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2017
Berichten: 5
Standaard

Dat heb ik natuurlijk als eerste gedaan Gonus. Maar daar vind ik niet een mogelijkheid, en omdat hier meer deskundigheid te vinden is dan op Google stel ik hier mijn vraag.
  #4  
Oud 15-08-17, 11:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImEmmah Bekijk bericht
Of kan iemand hem jailbreaken om alsnog in de iPad te kunnen komen?
Of men die iPad kan jailbreaken hangt af van de iOS versie die op de iPad staat. Maar voor jouw probleem is een jailbreak ook geen oplossing.
  #5  
Oud 15-08-17, 11:53
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImEmmah Bekijk bericht
Maar daar vind ik niet een mogelijkheid
Vreemd, ik zie daar behoorlijk wat zoekresultaten die naar oplossingen wijzen.
Bijvoorbeeld het eerste resultaat van Apple Support zelf:
Apple Support

Btw: In-App aankopen kunnen na herstel gewoon geïnstalleerd worden met het Apple ID waarmee ze aan zijn gekocht.
  #6  
Oud 15-08-17, 12:18
ImEmmah ImEmmah is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2017
Berichten: 5
Standaard

Die resultaten vond ik natuurlijk ook Gonus. Maar als leek lijkt me dat een apparaat niet als zo'n wanproduct gemaakt kan zijn dat je er in dit geval niets anders mee kunt dan resetten. Ik ben echt een fan van m'n iPhone en iPad qua gebruiksgemak, maar dat paranoïde gedoe om een apparaat dan na 6 pogingen blijkbaar voor iedereen compleet onbruikbaar te maken, dat vind ik een op de tekentafel ontworpen draconische zet. Google laat nou niet bepaald eenvoudig de opties zien wanneer je zoekt naar iets wat buiten de gewone oplossingen gezocht moet worden. Mss begrijp je nu beter waarom ik hier mijn vraag kom stellen? Ik hoop dat jullie meer en betere info hebben dan Google, en dat er wellicht toch een achterdeur te vinden is. 1 die je via Google dus amper of niet zult kunnen vinden.

Dat de inapp aankopen te herstellen zijn wist ik niet, dat zal iig een kleine geruststelling kunnen zijn. Bedankt voor je info.
  #7  
Oud 15-08-17, 12:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImEmmah Bekijk bericht
...maar dat paranoïde gedoe om een apparaat dan na 6 pogingen blijkbaar voor iedereen compleet onbruikbaar te maken, dat vind ik een op de tekentafel ontworpen draconische zet.
Zo als je al gelezen hebt is het toestel niet "compleet onbruikbaar". Een herstel maakt het toestel weer bruikbaar (ook voor een dief aangezien je FMI niet ingeschakeld hebt).

Als het toestel hersteld is kan je met "Beperkingen" verhinderen dat de kinderen nog eens zo'n grapje uithalen.

Succes verder.
  #8  
Oud 15-08-17, 12:38
ImEmmah ImEmmah is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2017
Berichten: 5
Standaard

Ik had hem al zo veel mogelijk dichtgetimmerd. Maar ze werken met een Bluetooth koptelefoon die af en toe via de instellingen toegevoegd en verwijderd moet worden. En natuurlijk hebben we verboden om daar iets anders te doen, maar ook 11-jarigen drukken graag op de rode knop als je zegt dat er niet op gedrukt mag worden.

Het toestel is compleet onbruikbaar in de toestand waarin we hem gebruikten. Hij kan idd nu terug naar de fabrieksinstellingen, maar dat is dus wat voor ons als zo'n idiote zet voelt.
  #9  
Oud 15-08-17, 12:39
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImEmmah Bekijk bericht
Die resultaten vond ik natuurlijk ook Gonus. Maar als leek lijkt me dat een apparaat niet als zo'n wanproduct gemaakt kan zijn dat je er in dit geval niets anders mee kunt dan resetten. Ik ben echt een fan van m'n iPhone en iPad qua gebruiksgemak, maar dat paranoïde gedoe om een apparaat dan na 6 pogingen blijkbaar voor iedereen compleet onbruikbaar te maken, dat vind ik een op de tekentafel ontworpen draconische zet. Google laat nou niet bepaald eenvoudig de opties zien wanneer je zoekt naar iets wat buiten de gewone oplossingen gezocht moet worden. Mss begrijp je nu beter waarom ik hier mijn vraag kom stellen? Ik hoop dat jullie meer en betere info hebben dan Google, en dat er wellicht toch een achterdeur te vinden is. 1 die je via Google dus amper of niet zult kunnen vinden.

Dat de inapp aankopen te herstellen zijn wist ik niet, dat zal iig een kleine geruststelling kunnen zijn. Bedankt voor je info.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImEmmah Bekijk bericht
Ik had hem al zo veel mogelijk dichtgetimmerd. Maar ze werken met een Bluetooth koptelefoon die af en toe via de instellingen toegevoegd en verwijderd moet worden. En natuurlijk hebben we verboden om daar iets anders te doen, maar ook 11-jarigen drukken graag op de rode knop als je zegt dat er niet op gedrukt mag worden.

Het toestel is compleet onbruikbaar in de toestand waarin we hem gebruikten. Hij kan idd nu terug naar de fabrieksinstellingen, maar dat is dus wat voor ons als zo'n idiote zet voelt.
Als je het niet eens bent hoe een fabrikant van een tablet omgaat met de veiligheidsinstellingen, lijkt het me beter als je een tablet koopt van een ander merk, maar vooral met een ander besturingssysteem.
Ik persoonlijk ben erg tevreden over de veiligheidsinstellingen van mijn iPad en iPhone. Dit zorgt ervoor dat als iemand anders toegang probeert te krijgen tot het apparaat dit niet zomaar zal lukken.

Ik snap niet waarom je naar een achterdeur zou willen zoeken terwijl Apple een behoorlijk eenvoudige en duidelijke (en via Google gevonden) oplossing biedt.
  #10  
Oud 15-08-17, 13:47
ImEmmah ImEmmah is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2017
Berichten: 5
Standaard

Dat snap ik.

Met die oplossing bedoel je dus de iPad resetten?
  #11  
Oud 15-08-17, 14:04
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImEmmah Bekijk bericht
Dat snap ik.

Met die oplossing bedoel je dus de iPad resetten?
De iPad wissen in herstelmodus inderdaad
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geblokkeerde ipad - foto recovery zonder back-up? lizzewiz iPad algemeen 9 15-01-15 15:53
Hoe kan op iPad beeld worden opgenomen en worden geplaatst op YouTube kurveekyl iPad algemeen 9 07-05-14 16:42
Geblokkeerde telefoonnummers en berichten die niet verstuurd worden Lots45 iPhone algemeen 2 12-07-13 23:19
Deels geblokkeerde Ipad 2 Valen10 iPad algemeen 10 04-04-12 13:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:29.