//

Email verwijderen en dan komt er nog meer mail in andere mappen

Email verwijderen en dan komt er nog meer mail in andere mappen discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vooropgesteld ik ben geen digibeet. Ik heb sinds twee jaar een ipad,(kado gekregen) en begin nu zo'n beetje ermee te kunnen werken. Ik was een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-12-18, 16:29
keesshadow keesshadow is offline
 
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 13
Standaard Email verwijderen en dan komt er nog meer mail in andere mappen

Vooropgesteld ik ben geen digibeet. Ik heb sinds twee jaar een ipad,(kado gekregen) en begin nu zo'n beetje ermee te kunnen werken. Ik was een gewone windows pc gewend. Maar zo'n ipad is best handig.
Alleen...... ik kreeg een melding opslagruimte vol.
Dus ik google en toen vond ik dat je dingen moest verwijderen.
Ik dus mijn zes gig muziek verwijderd en wat apps.
Helaas nog steeds opslagruimte bijna vol.
Bloeddruk naar tweehonderd.
Weer google, mailbox neemt ook ruimte in.
Ok naar de mailbox.
Ik ben er dus zo een die nooit een mail weggooid buiten de reclame shit.
Dus ik in mijn email en waarvan ik vond dat dat weg kon naar de prullenbak.
1voor 1 want een knopje selecteer alles en dan verwijder alles ho maar.
Na een kleine tweeduizend mailtjes te hebben verwijderd, drie dagen hoge bloeddruk. Helaas de map alle berichten staan ze (censuur) gewoon allemaal in.
Dus ook daar 1 voor 1 pfffff.
Helaas opslagruimte nog steeds bijna vol.
Zit mij map archief bomvol met die zooi.

Hoe verwijder ik, bijvoorbeeld een hele groep email van 1 en dezelfde afzender. Bol.com als voorbeeldje. In 1 keer met 1 simpele druk op de knop?
Hoe voorkom ik dat wat ik verwijderd denk te hebben in andere mappen gewoon weer opduikt?
Ik weet het ook windows heeft zijn ellende, maar daar kan je heel simpel boven aan de lijst gaan staan muisknop indrukken, naar onderen, muis los en hoppa 1 klik alles weg en het komt niet in een andere map weer terug.

Aub leg het simpel uit ik kom nog uit de tijd dat je een kwartje in een gleuf moest doen om te kunnen bellen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-12-18, 20:37
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Voordat ik je ga helpen eerst twee vragen:
1. iPad 2 met FW 10.3.3 ?
2. Welk mailprovider(s) heb je en hoe is die ingesteld, en hoeveel ruimte neemt die in beslag, ook in percentages ?
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden
  #3  
Oud 22-12-18, 20:50
keesshadow keesshadow is offline
 
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 13
Standaard

Ipad 2 of dat klopt weet ik niet, ik moest wat invullen bij het registreren, wat overigens redelijk apart is, ik tik aan geen iphone en toch moet ik invullen of ik op een iphone jailbreak gedaan heb.
Ik heb op mijn instellingen gekeken en volgens mij heb ik de juiste versie overgenomen. Ik ben niet zo thuis in al dat ingewikkelde gedoe, zo'n ding moet het gewoon doen en dan liefst zoals ik het wil.
Dus hoe zie ik wat voor type ipad ik heb en waar staat welke versie?
  #4  
Oud 22-12-18, 20:57
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Bij Instellingen/Algemeen/Info, staat modelnummer en serienummer. Je kunt die goolen om te zien welke iPad je hebt. Maar je kunt ook hier kijken: https://www.iculture.nl/ipad/modellen/
  #5  
Oud 22-12-18, 21:19
keesshadow keesshadow is offline
 
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 13
Standaard

Er staat versie 10.3.3 (14G60)
Model MD522NF/A
Nogmaals ik weet niet veel van die apparaten.[COLOR="SlateGrey"]

[small]---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22-12-18 om 21:22 ----------[/small

[small]---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22-12-18 om 21:23
Email gebruik ik gmail of bedoelde je dat niet?

Laatst gewijzigd door keesshadow; 22-12-18 om 21:52. Reden: Op verzoek
  #6  
Oud 22-12-18, 21:50
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

iPad 4e generatie Wi-Fi + Cellular (MM), ziehier: https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/

Maar ik zou het serienummer hierboven weer weghalen.
  #7  
Oud 22-12-18, 21:53
keesshadow keesshadow is offline
 
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 13
Standaard

Wi-Fi klopt maar wat dat cellular betekent ?
Ik krijg nu in nog meer mappen copies van mijn mail, waarom kan dat bij apple niet simpel? Met 1 klik alles selecteren en dan hoppa weg ermee.
  #8  
Oud 22-12-18, 23:04
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Beschrijf nou eens om welke provider het gaat en wat de instellingen zijn, want zo kan ik je niet verder helpen. Cellular betekent dat je er ook een belkaartje in kunt doen.
  #9  
Oud 23-12-18, 09:35
keesshadow keesshadow is offline
 
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 13
Standaard

Ik heb ziggo waar ik internet van heb. Maar maakt dat uit van wie je internet hebt? Die ipad slaat gewoon mijn email op in drie mappen. Ik verwijder de email uit een map, alle berichten, 1voor 1 want apple maakt het zo makkelijk, en als ik dan eindelijk van 1 afzender alles eruit heb, dus via de zoekbalk bovenin die map,die afzender ingetikt, dan ga ik naar de prullenbak en verwijder daar ook alles 1 voor 1 en rarara alles staat weer in de map alle berichten en ook nog in de map belangrijk.
Mijn opslagruimte zit vol krijg ik telkens als bericht dus hoe krijg ik mail weg en dat die ipad niets meer opslaat in alle berichten en niets meer in belangrijk zonder dat ik zelf er iets in verplaats.
Of leg mij uit dat ik rustig de map alle berichten als opslag kan gebruiken voor mail die ik niet weg wil doen en de map inkomend telkens kan legen.
Maar ik wil dus niet dat mijn email in meerdere mappen komt.
En hoe leeg ik met een keer aantikken bijvoorbeeld alle bol.com mails?
Ik snap niet wat je met wat zijn je instellingen bedoeld. Ik heb dat ding gekregen en toen hij het deed op internet ermee gedaan waarvoor ik hem heb. Ik weet verder niks van hoe dat ding werkt hij moet het gewoon doen, dus als ik hem aanzet dan stuur ik email, lees de krant, kon tot voor kort muziek luisteren dat heb ik verwijderd omdat ik dacht opslagruimte leegmaken. Heb er wat foto's opstaan en ben met een stamboom bezig.
Dus wat voor instellingen bedoel je?
  #10  
Oud 23-12-18, 12:28
keesshadow keesshadow is offline
 
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 13
Standaard

Weer negenhonderd emails verijderd, althans dat dacht ik. En ja hoor ze staan er geoon weer in. 1 voor1 in de map belangrijk emails naar de prullenbak.
Eerst een hele tijd voordat je eindelijk helemaal onderaan in die map bent. Telkens gooit die ipad je weer een paar honderd terug.
Dan verwijder je mails, gaat vervolgens naar de prullenbak en kiest voor verwijder alles. En na enige tijd is die map dan eindelijk leeg. Ga je terug naar die map belangrijk en jaja alles staat er weer.
Ik was ervan overtuigd dat apple alles makkelijker zou maken dan windows.
Maar ik merk daar niks van.
Waarom slaat die ipad alles meerdere keren in meerdere mappen op?
Zo langzamerhand kom ik op het punt dat ding tegen de muur te gooien.
  #11  
Oud 23-12-18, 15:05
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ga in Instelling naar je mailaccount van Ziggo, kijk of je IMAP hebt, klik op geavanceerd en haal het vinkje weg bij Archief op deze iPad. De mail blijft dan op de server staan. Je kunt ook webmail openen in Safari. Je mailarchief kun je ook op je Mac zetten.

Laatst gewijzigd door Beech43; 23-12-18 om 15:21.
  #12  
Oud 23-12-18, 15:12
keesshadow keesshadow is offline
 
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 13
Standaard

Waar zou ziggo kunnen staan in mijn instellingen. Ik heb hier thuis een draadloos netwerk en heb in mijn Wi-Fi ziggo en het bijbehorende wachtwoord ingesteld. Meer niet.
Dan kan ik hier thuis op internet. Kan mailen en mail ontvangen.
Ik wil gewoon weten hoe ik een hele map, of beter gezegd een afzender met veel mails in 1 keer kan verwijderen.
Verder hoe komt het dat er mail zowel in de map inkomend komt, in de map alle berichten en dan ook nog in de map belangrijk.
Kan ik de map inkomend helemaal leegmaken en blijf ik dan in de map alle berichten wel de berichten houden die ik wil bewaren?
Zelfde voor die map belangrijk, die heb ik tot nu toe nooit gebruikt maar die zit wel vol met over de 4000 mailtjes.

Ik wil gewoon email ontvangen en dat in 1 map zien. Dus niet in drie.
Ik snap van imap en zo helemaal niks.
Toen ik de ipad kreeg heb ik bij Wi-Fi ziggo ingetikt en het wachtwoord en toen deed ie het.

Ik kan de ipad aan en uit zetten, kan op internet en dan mijn dingen doen. Ik kan mails versturen en beantwoorden.
Meer kennis heb ik niet van dat apparaat.
  #13  
Oud 23-12-18, 15:17
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Nog een keer: Ga op je iPad in Instelling naar Acounts en Wachtwoorden (ik denk dat dit vanaf iOS 11 is), of naar Mail/Accounts, naar je account van Ziggo, kijk of je IMAP hebt, klik op geavanceerd en haal het vinkje weg bij Archief op deze iPad. De mail blijft dan op de server staan.
  #14  
Oud 23-12-18, 15:22
keesshadow keesshadow is offline
 
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 13
Standaard

Ik zal wel heel dom zijn, maar ik kan in mijn instellingen nergens ziggo vinden.
Ik wil mijn emails op mijn ipad hebben en of het op een server staat ik weet amper wat een server is.
Ik heb een ipad en kan ermee doen tot nu toe wat ik wil ermee.
Voor een ander kan het gesneden koek zijn maar ik kom nog uit de tijd dat als je iemamd belde je ook als er opgenomen werd iemand tegen je praatte en geen bandje of keuzemenu.
Het is echt niet zo dat als je een ipad of computer koopt je meteen ook deskundige bent.
Ik heb ook geen mac of zo, alleen de ipad. Die als het nog ff tegenzit tegen de muur gaat.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23-12-18 om 15:43 ----------

O wacht ff. In de tijd dat ik nog een vaste computer had met een snoertje vanuit het modem naar de pc toen had ik een account bij de internet provider waar ik ook een email account had gemaakt. Bedoel je dat soms?
Ik heb bij ziggo geen emailadres of account.
In mijn Wi-Fi moet ik het draadloze modem aangeven en het wachtwoord of code of hoe dat ook heet.
Dan maakt de ipad verbinding en dan kan ik op internet en ook email ontvangen.
Ik heb ingesteld dat mijn gmailaccount mijn email adres is.
Vervolgens zitten er in de email, als ik dat aanklik mappen.
Tot voor drie weken wist ik niet eens dat ik email verplaatsen kon. Dat is op een pc heel anders dan op die apple dingen.
Dus voor de goede orde, ik heb verbinding via Wi-Fi en geen mailbox bij ziggo of welke andere aanbieder dan ook.
  #15  
Oud 23-12-18, 15:49
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Je hebt dus bij Google een gmailaccount. Ga daar eens naar toe in Safari of Chrome op je iPad. Blijkbaar heb je daar indertijd mappen aangemaakt. In welke app op je iPad open je je mails ?
  #16  
Oud 23-12-18, 15:59
keesshadow keesshadow is offline
 
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 13
Standaard

Ik heb diverse mappen in mijn email. Naast inkomende, concepten, verstuurd, reclame, prullenmand, alle berichten, gmail met daaronder belangrijk en met ster en daaronder weer mappen die ik al had toen ik nog op een windows pc zat.
Ik zou niet eens weten hoe ik naar mijn google account kan. Of gmailaccount.
Ik zit hier zo langzamerhand helemaal gek te worden van al die termen. En van die ipad.
Waarom gooit dat ding email in meerdere mappen, waarom komen honderden emails die ik naar de prullenbak doe met dezelfde smelheid weer terug in de map waar ik ze uitgooi?

Zie het als een andere auto kopen. Je krijgt de sleutel start dat ding en rijd weg.
Je weet wat voor brandstof erin moet, kan bandjes oppompen en helaas niet dat ding uit elkaar sleutelen.
Wat voor een ander compleet simpel is, imap server etc is voor mij chinees

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23-12-18 om 16:01 ----------

Onderaan op mijn scherm staan drie dingen,een groen ding met berichten, dan een blauw ding met kompasnaald waar safari staat en een blauw ding met een envelop waaronder mail staat.
  #17  
Oud 23-12-18, 17:34
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

In welke app open je je email ? Gmail, Mail ? Safari ?
  #18  
Oud 25-12-18, 10:38
keesshadow keesshadow is offline
 
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 13
Standaard

Ik heb gisteren bijna vier uur met mensen van apple support aan de telefoon gehangen. Ook daar snapten ze niet dat je met 10.3.3 niet meer al je mail, voorbeeld bijvoorbeeld bol.com of al je marktplaats mail, wat je in een postmap bovenin de zoekbalk hebt ingetikt, niet in 1 keer allemaal kan selecteren en dan in 1 keer kan verwijderen.
En dan bedoel ik ook echt helemaal weg.
Nee je mag elk mailtje 1 voor 1 aanklikken naar de prullenbak doen en dan ben je na drie uur klikken eindelijk zover dat je denk zo dat is weg.
Vervolgens zie je dat er volgens het getal dat bij dat postbak stond niet 1 cijfer lager bent.
Klik je weer die map aan staan ze er gewoon weer allemaal in.
Om gek van te worden.
Ze hebben meegekeken op afstand me geholpen de mail in te stellen maar het werkt niet.
Wel geeft de ipad met regelmaat aan opslagruimte bijna vol.
Is er dan niemand bij apple die bij een nieuwe software update nadenkt?
Waarom kan je niet in 1 keer al die mail selecteren en echt helemaal wegdoen zodat je ze nooit meer ziet?
Ik verlang bijna weer terug maar een windows apparaat..
Zal apple na de kerst weer gaan bellen en dan kunnen ze het hopelijk wel oplossen.
  #19  
Oud 25-12-18, 13:11
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Verwijder je account eens op je iPad in Instellingen/Mail en stel ‘m vervolgens weer in. Alles blijft op de server staan. En nogmaals, als je je webmail opent in Safar kun je je mail ook verwijderen. Activeer ook je iCloud mail met je Apple ID en stuur daar de mailtjes heen die je zeker wilt bewaren.
  #20  
Oud 25-12-18, 15:13
keesshadow keesshadow is offline
 
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 13
Standaard

Dank je beech, ik zal kijken of ik het voor elkaar krijg om dat naar de icloud te krijgen. Ik weet niet wat safar is dus daar kan ik vooralsnog niks mee.
Als het me gelukt is om de handel naar de icloud te krijgen zal ik mijn email account eruit proberen te krijgen.
Maar het blijft vreemd dat als je de handel 1voor 1 verwijdert, zowel met swipen en dan prullenbak als bovenin het bericht de prullenbak gebruikt je met dezelfde of snelle zelfs noodgang alles gewoon weer terug krijgt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25-12-18 om 15:50 ----------

Na dus deze ochtend een hele map, 2341 mailtjes, 1 voor 1 te hebben leeggemaakt klikte ik een andere postbus aan, of map. Daarna keerde ik terug naar de map die ik leeggemaakt had en jazeker, vader kerstmis bestaat. Alles was weer terug.
Morgen heb ik de beschikking over een windows laptop en wie weet krijg ik het dan wel voor elkaar.
Ze vertelden me bij de apple helpdesk dat als ik op een windows apparaat mail verwijderde de ipad dat synchroniseerde. Of ik begrijpelijker taal dan is die map ook op de ipad leeg.
Wieweet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mappen in email Burart75 iPad algemeen 1 07-09-11 09:21
email verwijderen op iphone maar komen nog steeds in de mail box van outlook henkie73 iPhone algemeen 4 23-04-11 22:36
op MacBook ontvangen mail komt niet meer in Iphone binnen! kao iPhone algemeen 0 24-03-10 12:33
Mail mappen verwijderen Brigitter iPhone algemeen 1 10-02-10 19:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:37.