//

ongewenste hoofdletters

ongewenste hoofdletters discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij het terugplaatsen van de cursor om een fout in een lopende zin te corrigeren of iets aan een zin te veranderen, wordt de eerste ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-05-20, 09:22
Sylvio Sylvio is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2020
Berichten: 4
Standaard ongewenste hoofdletters

Bij het terugplaatsen van de cursor om een fout in een lopende zin te corrigeren of iets aan een zin te veranderen, wordt de eerste letter van de te corrigeren zin Automatisch een hoofdletter. (Zoals nu dus)
Ik kan niets bij instelling vinden. Al onze ipads en iphones doen dit.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-05-20, 14:50
Albert84 Albert84 is offline
• iOS 12.4.6
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2017
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sylvio Bekijk bericht
Bij het terugplaatsen van de cursor om een fout in een lopende zin te corrigeren of iets aan een zin te veranderen, wordt de eerste letter van de te corrigeren zin Automatisch een hoofdletter. (Zoals nu dus)
Ik kan niets bij instelling vinden. Al onze ipads en iphones doen dit.
Heb je bij instellingen-algemeen-toetsenborden-alle toetsenborden autocorrectie aanstaan?
Aangezien autocorrectie automatisch suggesties doet voor woorden en schrijfwijze zou dit ermee te maken kunnen hebben.
Je kan ook zien wat hoofdlettergevoelig, in hetzelfde scherm, uitzetten doet. Soms zijn het de onverwachte dingen die een ogenschijnlijk ‘ander’ probleem op weten te lossen.
  #3  
Oud 15-05-20, 07:41
Sylvio Sylvio is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2020
Berichten: 4
Standaard

Bedankt voor de reactie. Autocorrectie was al uitgevinkt.
Ik heb “hoofdletter gevoelig” toen ook uitgevinkt. Alleen toen kreeg ik nergens hoofdletters, ook niet bij het begin van een nieuwe zin. Ik ben toen van alles gaan uit- en aanvinken. Pas toen ik het Duitse toetsenbord had uitgevinkt was het probleem opgelost. Men is Bij dezen gewaarschuwd bij het gebruik van het Duitse toetsenbord🤓
  #4  
Oud 15-05-20, 19:49
Albert84 Albert84 is offline
• iOS 12.4.6
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2017
Berichten: 145
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sylvio Bekijk bericht
Bedankt voor de reactie. Autocorrectie was al uitgevinkt.
Ik heb “hoofdletter gevoelig” toen ook uitgevinkt. Alleen toen kreeg ik nergens hoofdletters, ook niet bij het begin van een nieuwe zin. Ik ben toen van alles gaan uit- en aanvinken. Pas toen ik het Duitse toetsenbord had uitgevinkt was het probleem opgelost. Men is Bij dezen gewaarschuwd bij het gebruik van het Duitse toetsenbord��
Graag gedaan. Tsja, opmerkelijk dat je na ‘hoofdletter gevoelig’ zelfs geen hoofdletter kreeg bij het begin van een zin.
Ongelofelijk dat het Duitse toetsenbord de veroorzaker was. Fijn dat het is opgelost.
Bedankt voor de waarschuwing.��
  #5  
Oud 25-05-20, 08:50
Sylvio Sylvio is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2020
Berichten: 4
Standaard

Helaas Was het ontregelde hoofdletterspel weer terug, vlak nadat ik mijn dank uitsprak.
Ik kopieer hieronder het resultaat van een stukje tekst, waarin ik af en Toe de cursor terugzette om een woord of letter toe- of tussen te voegen. Bij de meeste toevoegingen verschijnt weer een ongewenste hoofdletter:

“....Eens even kijken hoe en waar de zwervende Hoofdletters toeslaan in dit stukje tekst.
Je ziet de eersten Hier al verschijnen En ook hierboven.
Het blijft lastig werken Want soms verschijnen de hoofdletters en soms Weer niet.
De woorden met hoofdletters heb ik er (het woord ‘er’ hiervóór heb ik er tussen gevoegd maar hier ontstond geen hoofdletter) dus later tussengevoegd. Daar gaat het dus steeds mis op Beide iPads...”

Laatst gewijzigd door Sylvio; 25-05-20 om 08:51. Reden: Schrijffouten corrigeren
  #6  
Oud 26-05-20, 09:18
Sylvio Sylvio is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2020
Berichten: 4
Standaard ongewenste hoofdletters.

om te achterhalen waar de storing zit bij het verschijnen van de ongewenste hoofdletters, heb ik alle functies van het toetsenbord uitgeschakeld. toen 1 voor 1 weer ingeschakeld. de boosdoener blijkt "controleer spelling" te zijn. alle combinaties met deze functie geprobeerd, maar met deze functie ingeschakeld verschijnen er overal ongewenste hoofdletters in voorliggende teksten als je daar, door de cursor in de tekst terug te zetten, iets wilt veranderen. als je deze functie uitschakelt, en alle ander functies inschakelt, is deze storing weg. maar dan moet je dus handmatig de hoofdletter bij het begin van een nieuwe zin invoegen. dit lijkt niet in orde te zijn. op alle vier de applesystemen gaat het fout (2 x ipad 2018, een iphone SE en een iphone 7)
  #7  
Oud 26-05-20, 20:31
Albert84 Albert84 is offline
• iOS 12.4.6
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2017
Berichten: 145
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sylvio Bekijk bericht
om te achterhalen waar de storing zit bij het verschijnen van de ongewenste hoofdletters, heb ik alle functies van het toetsenbord uitgeschakeld. toen 1 voor 1 weer ingeschakeld. de boosdoener blijkt "controleer spelling" te zijn. alle combinaties met deze functie geprobeerd, maar met deze functie ingeschakeld verschijnen er overal ongewenste hoofdletters in voorliggende teksten als je daar, door de cursor in de tekst terug te zetten, iets wilt veranderen. als je deze functie uitschakelt, en alle ander functies inschakelt, is deze storing weg. maar dan moet je dus handmatig de hoofdletter bij het begin van een nieuwe zin invoegen. dit lijkt niet in orde te zijn. op alle vier de applesystemen gaat het fout (2 x ipad 2018, een iphone SE en een iphone 7)
Wow, echt te bizar om los te lopen. Wat gebeurt er als je na het einde van een zin, twee keer op de spatiebalk klikt? Normaliter komt er dan een punt achter de zin + een spatie achter de punt en de eerstvolgende letter die je dan typt (begin van de nieuwe zin) is een hoofdletter.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoofdletters bananarip iPad algemeen 2 24-06-12 11:35
Kan wachtwoord alleen in hoofdletters invoeren?? Fireball Wi-Fi 11 18-08-08 23:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:27.