Hulp bij aanschaf iPad discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zie dat nog redelijk wat mensen moeite hebben met bijvoorbeeld aankoop via Ebay (betalen teveel, of weten niet of het allemaal betrouwbaar is). Ik ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Hulp bij aanschaf iPad
Ik zie dat nog redelijk wat mensen moeite hebben met bijvoorbeeld aankoop via Ebay (betalen teveel, of weten niet of het allemaal betrouwbaar is). Ik begin dit topic om jullie daarin te helpen. Ik ben toch redelijk ervaren op bijvoorbeeld Ebay of andere buitenlandse sites (importeer wekelijks uit VS en Azie). Vragen kun je dus hier kwijt.
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Als je een ipad koopt voor een bepaald bedrag in dollars, komt er dan altijd 19% bij? Als je een neppe krijgt opgestuurd, krijg je dan al je geld terug? Bedankt voor de antwoorden.
|
|
|||
|
|||
Even een tip vanuit mijn kant. Het is natuurlijk wel leuk als de verkoper er bijvoorbeeld gift op vermeld en met een waarde van bijvoorbeeld $100 (om zo eventueel minder BTW te hoeven betalen), maar hou er wel rekening mee, als de zending kwijt raakt en je zending is wel verzekerd, krijg je dus ook maar $100 terug en NIET de daadwerkelijke waarde!
|
|||
|
|||
Citaat:
In het geval van Ebay en betaling via paypal (deze combinatie dus) krijg je je geld terug als je niets ontvangt, niet ontvangt wat je zou moeten ontvangen hebben of iets kapot's ontvangt. Voordat je iets aanschaft, stuur even een linkje van de add. Dan zal ik voor je kijken of het betrouwbaar is. |
|
||||
|
||||
Ik weet de weg niet hoe ik een Ipad kan bestellen in bijv VS. Hoe lang dit duurt, wat de vertrouwde adressen zijn en wat de gemiddelde prijzen zijn.
|
|
|||
|
|||
Ebay is naar mijn idee het makkelijkst. Daarnaast heb je nog de opties MyUS, ellen den otter enz (postforward) en kennis of familie uit VS het laten sturen of meenemen, maar moet je maar net hebben. Prijzen lopen over het algemeen uiteen, maar na goed zoeken meestal wel een redelijke deal te maken. Hoe lang het duurt verschild uiteraard ook. Dit ligt natuurlijk aan waar of bij wie je je iPad koopt. Betrouwbaarste blijft natuurlijk zelf meenemen of dit door iemand laten doen. Is over het algemeen ook het goedkoopst. Als je dit niet hebt, laat even weten welke iPad je wilt, dan zal ik even voor je kijken op ebay.
|
|
|||
|
|||
Dinsdag via Ellen den Otter (nav tip Conny en anderen hier) een ipad Wi-Fi 64 gb besteld, gisteren heeft ze deze verzonden en vanochtend lag ie al bij de douane op Schiphol, waarschijnlijk wordt ie maan - of dinsdag bezorgd.
Totale kosten 770 euro (aankoop, bemiddeling, verzending). Ik verwacht nog wel 19% BTW te moeten betalen over het aangegeven bedrag op het pakket (699 dollar) dus dat wordt iets minder dan 100 euro erbij. Citaat:
Ik denk dat ik per saldo ongeveer 100 euro meer kwijt ben dan als ik hem over een tijd in NL had kunnen kopen. En dat is het me waard. Laatst gewijzigd door catch; 10-04-10 om 13:42. |
|
|||
|
|||
(16 GB)
NEW APPLE IPAD 16GB 16 gb 32gb 64gb Wi-Fi ready2ship - eBay (item 280491092156 end time Apr-19-10 15:19:31 PDT) (32GB) Apple iPad Wi-Fi (32GB) - eBay (item 320515071907 end time Apr-16-10 19:32:52 PDT) Veel goedkoper ga je deze niet vinden, heeft er op dit moment nog 7 op voorraad. Veel en goede feedback, wacht niet te lang! Citaat:
Had haar vervolgens terug gemaild dat ze een te hoge koers aanhoud, en wel hele hoge verzendkosten rekent (deze zijn met USPS rond de 50 dollar). Mevrouw stuurt vervolgens niet meer terug, en heb dus ook geen zin meer om zaken met haar te doen. Snap dat ze eraan wilt verdienen, maar ze rekent ook al een fee. Typisch geval van afleggerij, eigen winst verhullen door zogenaamde kosten te verhogen. Laatst gewijzigd door iScorpio; 17-04-10 om 23:27. |
|
|||
|
|||
heb ik ook gedaan!!
krijg ook geen mail meer terug XD Citaat:
Ik ga snel moeten zijn voor nog een ipad te bestellen via deze link en moet er toch nog een beetje over nadenken ik zou graag een iPad 16GB Wi-Fi kopen via ebay kan je nog een betrouwbare link posten op mijn antwoord voor de zekerheid als ik te laat zou zijn Thanks Urban Citaat:
Laatst gewijzigd door iScorpio; 17-04-10 om 23:28. |
|
|||
|
|||
Ik zal nieuwe posten zodra deze beëindigd zijn.
|
|
||||
|
||||
Ik heb Ellen ook gemaild voor een offerte. Ook ik heb geen zin om te wachten en durfde de " onbekende" adressen via Ebay niet aan. Ben benieuwd wat de prijzen zijn. Ik houd jullie op de hoogte!
Laatst gewijzigd door Peernij; 10-04-10 om 23:38. |
|
|||
|
|||
Flinke prijzen, en deze zijn nog zonder de 19% btw!
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
@Guest-20190430163756
Thanks for the Ebay links. Just bought the 32 gb model via your second link. Two questions @everyone... (1) The USPS shipping rates seem the cheapest and about as fast as DHL or UPS or FedEx... are there any good reasons to opt for one of the couriers? (2) Are there any concrete differences between DHL or UPS or Fedex that one should be aware of when choosing a courier? Thanks! Laatst gewijzigd door Alamut; 11-04-10 om 11:37. |
|
|||
|
|||
Ervaring die ik heb met USPS is dat mijn spullen dan vaak tot een week bij de douane blijven liggen, terwijl FedEx c.s. eigenlijk altijd direct doorleveren.
USPS moet je daarna ook cash aan de postbode de btw betalen, terwijl je van FedEx maandje later acceptgiro krijgt. Heb afgelopen week 5 iPads via FedEx binnen gekregen, waren direct gecleared door douane. Hoe lang wil je dus wachten.... |
|
|||
|
|||
kan je me zeggen waar je deze ipads hebt besteld, aub?
MVG Citaat:
|
|
|||
|
|||
Wij hadden ze bij usa2you besteld, Richard heeft ons (collega's en ik) al diverse malen goed kunnen helpen. Nexus telefoons, kinderstoeltjes voor in de auto, Kindles (voordat ze internationale release hadden), je kunt het zo gek niet bedenken, hij stuurt het netjes op.
|
|
||||
|
||||
Ben eventjes gaan kijken op de website USA To You en dit is nu precies de plaats waar ik nooit mijn centen aan zou geven ...
|
|||
|
|||
en hoeveel moet je hiervoor betalen voor een iPad 16GB Wi-Fi?
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Je moet ook de .nl hebben, USA2YOU.nl U Koopt Goedkoop in Amerika, Wij Sturen naar Nederland |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Hoe zit het nou met de aanschaf van een Ipad??? | Anneke PP | iPad algemeen | 9 | 25-07-10 22:15 |
Hulp bij kopen van een iPad | y0sh1_ | iPad algemeen | 2 | 19-06-10 20:38 |
Graag advies bij aanschaf abbo | Koenn | Koopinformatie Nederland | 2 | 20-10-09 00:13 |
Verplichting accessoireset bij de aanschaf 3GS | 3rdeye | Koopinformatie Nederland | 19 | 30-07-09 12:57 |
|
|