Wel of geen GPS discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi ik heb de aller goedkoopste iPad.. En ben daar blij mee. Alleen begreep ik via dit Forum dat er in deze en alle andere ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Wel of geen GPS
Hoi ik heb de aller goedkoopste iPad..
En ben daar blij mee. Alleen begreep ik via dit Forum dat er in deze en alle andere Wi-Fi only geen GPS zit. Toch weet hij mijn positie wel te bepalen hoe doet hij dat dan? Ik bedoel op de internte verbinding kan het niet zijn want die stuurt je normaal naar je profider door. En ik heb het uitgeprobeerd en onderweg vond hij wel zeker de weg (offline kaart) Of doet hij het met de Digitale Compas Hier ben ik wel nieuwsgierig naar. Ik hoop dat iemand hier een antwoordt op heeft Frits |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
In de goedkoopste iPad zit inderdaad geen GPS. Je positie kan wel bepaald worden aan de hand van Wi-Fi-netwerken.
|
|
||||
|
||||
O. Oke.
Bedankt Het maakt mij wel nieuwsgierig waar ze dan via Wi-Fi hun gegevens vandaan halen. Frits |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Precies.
Want als ik via internet kijk waar ik zit dan geeft het mijn positie van de provider. En hij geeft bij mij echt aan dat ik in de tuin zit met mijn Ipad.. Dus ben heel nieuwsgierig |
|
||||
|
||||
Lees dit maar eens door: Skyhook: How It Works > Overview
Indien je je eigen router ook wil aanmelden dan kan dat hier: Skyhook: How It Works > Submit Wi-Fi AP
|
||||
|
||||
Wauw...
Dit is gaaf. En eigenlijk ook wel een beetje eng. Maar ik ben overtuigd. Hiervoor mijn dank... |
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
Maar misschien heb jij daar wel een antwoord op. |
|
||||
|
||||
Wanneer hij (de iPad) locatiedata wil krijgen kijkt hij welke Wi-Fi netwerken er in de buurt zijn en hij checkt de mac adressen van de gevonden netwerken in de database van Skyhook. Deze locatie bepaling werkt dus ook alleen wanneer er een dataverbinding is.
Kijk maar een naar het filmpje bij de uitleg op Skyhook. Laatst gewijzigd door wouter1981; 23-02-11 om 16:22. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Wat die Skyhook doet is niet meer of niet minder dan AGPS (Augmented of Assisted GPS). De opzettelijke GPS onnauwkeurigheid wordt gecorrigeerd door een trigonmetrische meting met de GSM base stations, aangevuld met data uit hun database via Wi-Fi. Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 23-02-11 om 16:47. |
|
||||
|
||||
En hoe denk jij dat het werkt dan?
|
|
|||
|
|||
Ik weet niet hoe een iPad met alleen en uitsluitend Wi-Fi in staat kan zijn om een nauwkeurige positiebepaling te doen. Ik kan als gepensioneerd ingenieur telecommunicatie niets zinnigs bedenken hoe dat zou kunnen werken.
Vandaar mijn vraag aan de "deskundigen" in deze draad. Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 23-02-11 om 16:36. |
|
||||
|
||||
Het lijkt me verstandig als je het Wikipedia artikel over A-GPS even doorleest. Dat werkt wel verhelderend kan ik zeggen als medetechneut.
|
|
||||
|
||||
timosha, zou je iets vriendelijker tegen anderen willen zijn? ("zoveelste broodje aap")
Dit zegt Apple namelijk zelf: iPad with Wi-Fi finds your location using known Wi-Fi hotspots, and Wi-Fi + 3G models use Wi-Fi, GPS, and cellular towers. Bron: Apple - iPad - Find your way easier with Maps on iPad.
|
|||
|
|||
OK! Dat is al iets beter:via "known Wi-Fi" hotspots. Die moeten dus in de buurt aanwezig zijn. Dus niet via de Mac-adressen van de buren.
Mijn excuses voor dat broodje aap. Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 23-02-11 om 16:46. |
|
||||
|
||||
Mmm... Niks Skyhook. Apple gebruikt inmiddels zijn eigen dienst:
Apple heeft Google en Skyhook op iPad ingeruild voor eigen locatiedienst - iPad - iPadclub |
|
|||
|
|||
Citaat:
Je hebt jezelf trouwens vergist. In de iPad zonder 3G kan geen gebruik worden gemaakt van aGPS. In de iPad met 3G zit aGPS (dit is dus echte GPS, dat ook nog eens assistentie krijgt van Wi-Fi netwerken en cell towers. |
|
||||
|
||||
De iPods kunnen dit ook adhv dezelfde techniek. Erg vet dat het zo goed werkt. Vraag me wel af of het bewegend ook goed werkt: stel je verbind je iPad Wi-Fi met je iPhone via MyWi oid zodat die continu internet heeft, en dan gaan rijden met de auto en kijken hoe accuraat je positie wordt weergegeven...
|
Labels |
gps |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
3G: wel internet/wel verbinding server, Wi-Fi: wel internet/geen verbinding met serve | Pieter van Andes | Wi-Fi | 0 | 29-07-10 01:46 |
Wel verbinding gedecteerd, maar geen wi-fi terwijl mijn Ipod touch wel Wi-Fi heeft | cpc9280 | Wi-Fi | 3 | 10-03-10 20:38 |
wel verbinding geen internet, andere iphone wel! | tice | Wi-Fi | 0 | 30-06-09 12:11 |
|
|