//

Multitask gestures op iPad via Xcode (Mac).

Multitask gestures op iPad via Xcode (Mac). discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iPad-gebruikers! Ik las vandaag op het forum een bericht over het activeren van de Multitask Gestures op de iPad met iOs 4.3, dit ging ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-03-11, 20:08
MauroDG's schermafbeelding
MauroDG MauroDG is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 81
Lightbulb Multitask gestures op iPad via Xcode (Mac).

Hallo iPad-gebruikers!

Ik las vandaag op het forum een bericht over het activeren van de Multitask Gestures op de iPad met iOs 4.3, dit ging via iets met *.plist bestanden aanpassen via een backup-programma.
Nu heb ik vorige week een video op YouTube gezien om deze Gestures via het developer programma Xcode te activeren, geheel legaal en zonder jailbreak.

Instructies:
Stap 1. Download via de Mac-Appstore (Mac os 10.6.6) het programma Xcode van Apple (€3,99) of download het via het developer centrum op de site van Apple (gratis).

Stap 2. Zoek in je Mac na de installatie naar ''xcode'', start dit programma.

Stap 3. Plug je iPad in.

Stap 4. Selecteer je iPad in Xcode en klik op ''Use for development''.
Als Xcode voor je account vraagt klik dan op ''cancel'', daarna op ''Collect''.

Stap 5. Ga naar instellingen op je iPad >Algemeen en daar kun je nu de Gestures activeren!

Als je liever een video-guide hebt, dan kijk deze: YouTube - Enable Multi-Touch Gestures on iPad (iOS 4.3) (Engels)

Dit werkt zowel op de 1e gen. iPad als op de 2e gen. (iPad2)

Om Xcode via de site van Apple te downloaden moet je je account als developer account instellen (gaat via site), dit is niet je account instellen zodat je kan publiceren (dit kost €80,-!!).
Dus let op!!!!!

Google is je vriend.

Veel plezier!

MauroDG.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-03-11, 21:30
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Had het ook al ontdekt vanmiddag, werkt prima! Ben er al helemaal aan gewend!
  #3  
Oud 23-03-11, 21:32
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen Bekijk bericht
Had het ook al ontdekt vanmiddag, werkt prima! Ben er al helemaal aan gewend!
ja ik vind het ook wel fijn werken om een app te wisselen en te sluiten. raar dat apple dit uit heeft gezet in standaard firmwares.
Ga het ook zeker op mijn ipad2 installeren vrijdag of zaterdag.(als deze inmiddels te jailbreaken is) anders moet ik nog even wachten
  #4  
Oud 23-03-11, 21:59
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Met de xcode methode hoef je helemaal niet te jailbreaken. Eenmaal aanschaffen en je kan er ook andere mensen blij mee maken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx Bekijk bericht
ja ik vind het ook wel fijn werken om een app te wisselen en te sluiten. raar dat apple dit uit heeft gezet in standaard firmwares.
Ga het ook zeker op mijn ipad2 installeren vrijdag of zaterdag.(als deze inmiddels te jailbreaken is) anders moet ik nog even wachten
  #5  
Oud 25-03-11, 17:32
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Xcode is volledig gratis ook voor de mensen met een gratis developer account. Je hebt weliswaar versie 3.2.6 maar dat is genoeg, hier zit de iOS 4.3 SDK al bij in. Je zult op developer.apple.com moeten inloggen (accountje daar aanmaken kan gratis) en het daar dan downloaden. De versie die geld kost is Xcode 4 welke niet noodzakelijk is. Mensen die geen developer account hebben of die een gratis developer account hebben zullen 'm uit de App Store moeten halen voor 3,99 euro. Wie echter het developer account van 99 euro per jaar heeft krijgt 'm gratis (moet via developer.apple.com).

Kortom, bespaar je geld, maak een gratis developer account aan en download voor nop Xcode 3.2.6 met iOS 4.3 SDK.

Let wel, Xcode is er alleen voor OS X dus wie alleen de beschikking heeft over Windows: jammer maar helaas, zoek iemand met OS X die het voor je wil doen.

Laatst gewijzigd door ppl; 26-03-11 om 16:03. Reden: 3.4 moet natuurlijk 4.3 zijn...typo
  #6  
Oud 25-03-11, 17:38
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Werk er op m'n iPhone 3GS ook mee. Gewoon 4.3 van Apple jailbroken.
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #7  
Oud 26-03-11, 00:35
MauroDG's schermafbeelding
MauroDG MauroDG is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 81
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppl Bekijk bericht
Xcode is volledig gratis ook voor de mensen met een gratis developer account. Je hebt weliswaar versie 3.2.6 maar dat is genoeg, hier zit de iOS 3.4 SDK al bij in. Je zult op developer.apple.com moeten inloggen (accountje daar aanmaken kan gratis) en het daar dan downloaden. De versie die geld kost is Xcode 4 welke niet noodzakelijk is. Mensen die geen developer account hebben of die een gratis developer account hebben zullen 'm uit de App Store moeten halen voor 3,99 euro. Wie echter het developer account van 99 euro per jaar heeft krijgt 'm gratis (moet via developer.apple.com).

Kortom, bespaar je geld, maak een gratis developer account aan en download voor nop Xcode 3.2.6 met iOS 4.3 SDK.

Let wel, Xcode is er alleen voor OS X dus wie alleen de beschikking heeft over Windows: jammer maar helaas, zoek iemand met OS X die het voor je wil doen.
Dank je voor de info.
  #8  
Oud 26-03-11, 17:19
MauroDG's schermafbeelding
MauroDG MauroDG is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 81
Standaard

Als xcode je iPad 2 niet herkent, probeer naar de laatste iTunes te updaten!
  #9  
Oud 15-04-11, 21:00
Macaap's schermafbeelding
Macaap Macaap is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Groningen
Berichten: 118
Standaard

Briljant!
Zojuist even xcode op de Mac gezet en na deze gestart te hebben is het al gefixt. Te simpel. Echt te gek! Snap niet dat dit nog niet in iOS zit.
Heb op iPad 2 met 4.3.2 en werkt super! (zonder jailbreak)
Sjiek ook dat gewoon in settings staat nu.
  #10  
Oud 15-04-11, 21:11
Sjeltur Sjeltur is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 251
Standaard

Je hebt in Garageband bepaalde multi gestures die een conflict vormen met de vier vingers omhoog.
Ik denk dat ze het daarom nog uitgesteld hebben. (mijn persoonlijk vemoeden)
Reageren

Labels
gestures, ios 4.3, ipad, multitasking



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: Multitask gestures iPad zonder jailbreak! Aitvaras Jailbreak 45 23-10-11 15:44
Multitask gestures DJxReventon iPhone algemeen 14 28-04-11 22:38
xcode iPad 2 vraag vincent.bosch Ontwikkelen voor iOS 8 05-04-11 13:17
Ipad applicaties maken met Xcode v 3.1.2 koninglol Ontwikkelen voor iOS 3 28-04-10 16:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:53.