//

iPad inbouwen in bv. badkamer

iPad inbouwen in bv. badkamer discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn idee is om de goedkoopste iPad in te bouwen in de badkamer boven mijn ligbad. Het lijkt dan dus op de bestaande badkamertelevisies. In ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-04-10, 17:12
Floppy Floppy is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 4
Standaard iPad inbouwen in bv. badkamer

Mijn idee is om de goedkoopste iPad in te bouwen in de badkamer boven mijn ligbad. Het lijkt dan dus op de bestaande badkamertelevisies. In dit geval kun je echter alles gebruiken wat je op je iPad hebt staan, spelletjes spelen, muziek, video (streamen) enz.

Natuurlijk snap ik dat hij niet te vochtig mag worden en een badkamer heeft al snel een luchtvochtigheid van zo'n 70% (rv).
Het idee is dan om uit bv. zwart pvc of ander soort kunstof de grootte van het daadwerkelijke scherm (dus zonder de zwarte rand) van de iPad uit te frezen.
Je zou dan met een soort kit of kleine rubberen rand de afdichting kunnen maken tussen het scherm en het kunstof zodat het touchscreen zelf gewoon bereikbaar blijft. Op de plek van de homeknop zou je dan een gaatje in het kunstof frame kunnen boren en daar een rubber dopje in kunnen plaatsen.

Vervolgens de laadkabel aan de achterzijde constant verbonden laten en al dan niet met een USB-verlengkabel naar je voeding of evt. macmini kunnen doorverbinden die op een fysiek andere plek staat.

Zo heb je in bad (of willekeurig een andere ruimte) een mooi ingebouwd touchscreen. En als je hem niet gebruikt een mooie fotolijst.

Het idee is er wel, maar nu de uitvoering nog. Iemand ideen of suggesties of er al mee bezig?

Floppy
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-04-10, 19:20
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Hoe hoog is je plafond dan?

Of je hebt hele lange armen, of je plafond is 1 meter hoog....
Maar wel een leuke idee, niet echt realistisch!
  #3  
Oud 30-04-10, 19:28
Floppy Floppy is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 4
Standaard

Hoe hoog mijn plafond is???
Maar goed, mocht het echt niet duidelijk zijn: ik bedoel uiteraard niet in het plafond maar op ooghoogte in de muur aan bv. het voeteneind....

Als voorbeeld is hier een link van een tv voor bij je bad:
http://www.badkamertv.eu/inbouw-tele...iontaka-ati17/

Moet toch ook te doen zijn voor de iPad???

Laatst gewijzigd door Floppy; 30-04-10 om 19:36.
  #4  
Oud 01-05-10, 00:30
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Leuk idee! Lijkt me wel lastig om zo af en toe aan je iTunes te leggen.
  #5  
Oud 01-05-10, 00:57
Guest-20190430163756
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als hij bij je voeteneind zit, is hij dus alleen leuk voor videos e.d., en niet games waarbij interactie nodig is, want dat zit je niet echt comfortabel volgens mij, en is dus het hele idee van het lekker badderen weg.
  #6  
Oud 01-05-10, 13:11
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Zoiets kan misschien handiger zijn dan:
  #7  
Oud 01-05-10, 13:49
phoenix83 phoenix83 is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 31
Standaard

Grote condoom om de ipad heen, en hij is nog waterdicht ook
  #8  
Oud 01-05-10, 16:27
Floppy Floppy is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 4
Standaard

Waar het mij omgaat is eigenlijk een soort standaard inbouwframe en of dat nou in de muur is voor bv. domotica of in bad voor filmpjes en muziek: het lijkt mij handig. In principe hoef je hem natuurlijk ook niet steeds aan iTunes te hangen want je kunt er ook voor kiezen om de iPad helemaal te vullen en dan is voorlopig voeding voldoende. Je kunt de koptelefoon-uitgang met een kabel naar evt. waterdichte (actieve) speakers in je plafond sturen.

In combinatie met een airport express kun je je audio evt. draadloos streamen naar op de airport aangesloten speakers.

Je kunt ook gewoon de laadkabel die bij de iPad zit verlengen met een USB-kabel van 5 tot 10 meter en die dan aan je (mini)Mac hangen welke je als server in de kamer naast de badkamer laat fungeren. Dan wordt hij EN opgeladen EN je kunt syncen.

Trouwens, een badkamer-TV kost gauw 1700 euro, terwijl de goedkoopste ipad, een airport express, een mac mini en wat actieve speakers samen nog geen 1200 euro bij elkaar zijn... Dan heb je een touchscreen bij je bad en dan kan je heel wat meer als enkel TV kijken!
Mogelijkheden genoeg dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthijst Bekijk bericht
Zoiets kan misschien handiger zijn dan:
Ja wel handig maar ik heb een breed (2-persoons) bad en ik denk dat de vochtsensoren in de iPad dat ook niet leuk gaan vinden.

Laatst gewijzigd door WDS001; 01-05-10 om 19:21. Reden: MQuote-knop gebruiken aub!
  #9  
Oud 01-05-10, 18:24
Redondo1982 Redondo1982 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 94
Standaard

Ik heb een aantal vrienden van mij op dit topic gewezen en we lachen nu nog steeds...
  #10  
Oud 25-05-10, 14:12
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Briljant idee, het zou het baden zeker aantrekkelijker maken wat mij betreft
Vochtschade is natuurlijk wel een groot risico, waar ik niet zeker van ben hoe er mee om te gaan in dit geval, maar ik zie graag een uitwerking in een later stadium van je project!!
Ben benieuwd
  #11  
Oud 26-05-10, 20:15
pimmers pimmers is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 25
Standaard

Ehh indien dit zou gaan ivm films en fotos kies je toch voor een mac 24``
Bouw die lekker in... groter beeld, functioneler, mooi geluid via de speakers aan de onderzijde, neem een draadloze trackbal, klaar is ke uhm floppy

Ik heb bij een klant wel eens een 24`` tv ingebouwd met frame, dvd speler in een kast enz... erg leuk, 2 jaar later zei die, nooit tv of films te kijken...
Moraal is dan leuk voor het begin. daarna zal je er waarschijnlijk weinig gebruik van maken, of je moet het prettig vinden elke keer gerimpeld uit bad te strompelen

Mocht je toch iets in deze trent doorzetten, Laat dit zeker weten, men is nieuwsgierig.


Ipv een dubelpost ff een prijsindicatie, te weten dat je met jouw 1700,- iets te hoog zit.
Dit betreft een inbouw, compleet denk er nog is over na

hmm dan maar zo, ff een link want de rest wilde niet zo zoek halverwege, de 22`` 1350,- !!!


http://www.aquasound.nl/pdf_download/prijslijst.pdf

Laatst gewijzigd door pimmers; 26-05-10 om 20:23. Reden: Adding specs & Prijs spat tv
  #12  
Oud 27-05-10, 04:37
Guest-20190430163756
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik snap niet waarom jan en alleman oppeens de ipad overal wilt inbouwen, keuken, badkamer, muren. Het strakke van een iPad is dattie juist makkelijk overal naar toe te nemen is, dattie zo lekker portable is! Daarbij komen veel apps ook niet goed naar voren bij inbouwen. Als je film wilt kijken overal, bouw een tv in! Wil je internetten, bouw een (touchscreen) computer in! Het inbouwen is in overdreven vorm het zelfde als je auto alleen gebruiken voor de radio, of de stoelen die erin zitten.
  #13  
Oud 28-05-10, 15:31
TheStijg's schermafbeelding
TheStijg TheStijg is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Almere
Berichten: 174
Standaard

Heb je soms geld teveel?

Koop anders voor E250 een minilaptop. Even groot scherm (ongeveer) en je hebt dan meer opslagruimte voor films. In bad gebruik ik mijn minilaptop regelmatig (hij staat dan op een krukje).
__________________
Vertrouw nooit iemand met een eendje als schermafbeelding...
  #14  
Oud 28-05-10, 17:45
GekkeHenkie's schermafbeelding
GekkeHenkie GekkeHenkie is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 85
Standaard

Zie hier de oplossing!
  #15  
Oud 05-06-10, 00:35
Maurice013 Maurice013 is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 118
Standaard

Dit lijk er wel op
Alleen dan nog waterdicht maken
  #16  
Oud 21-09-10, 01:19
binkiem binkiem is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Standaard

Dit is overigens ook een mooie oplossing.
http://www.dockalot.com/Product-Details-1
We proberen deze naar NL te krijgen maar moeten er 25 tegelijkertijd kopen. Die hebben we nog niet bij elkaar, dus als je interesse hebt
Dit is de link
Home Automation Domotica Forum Europe, Bwired Forum • View topic - Ipad Wall Dock
  #17  
Oud 21-09-10, 09:52
stringray stringray is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 35
Standaard

Waterproof case eromheen, beetje klitteband en je hebt je badkamer TV
Reageren

Labels
badkamer, frame, inbouwen, muur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad inbouwen i.d. muur? smitta iPad algemeen 6 25-05-10 14:13
Iphone batterij inbouwen? mantronix iPhone accessoires en onderdelen 9 23-10-08 21:40
Iphone in de auto inbouwen(ook BMW) truckdiver iPhone algemeen 2 15-02-08 14:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:29.