//

redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic

redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Modbreak: Lees ook op de frontpage van iPhoneclub: Untethered jailbreak iOS 4.3.3 met redsn0w en PwnageTool Jailbreaken voor dummies: iPhone, iPod touch en iPad op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-05-11, 12:16
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic


Vandaag zijn de jailbreaktool Redsn0w 0.9.6rc16 en PwnageTool 4.3.3.1 verschenen waarmee iOS 4.3.3 untethered te jailbreaken is op volgende iDevices: (zowel Windows als Mac OS X)
  • iPhone 3GS
  • iPhone 4
  • iPod touch 3
  • iPod touch 4
  • iPad 1
  • Apple TV 2
Voor deze devices is er nog geen jailbreak:
  • iPad2

OPGELET! Ben je afhankelijk van een softwarematige unlock, dan is het aangeraden te jailbreaken aan de hand van een custom firmware! Deze maak je met Pwnagetool 4.3.3. Pwnagetool is er enkel voor Mac OS X

Handleiding Redsn0w: (wanneer je niet afhankelijk bent van een softwarematige unlock!)

OPGELET! Als je eerder al een update uit hebt gevoerd naar iOS 4.3.3, dan kun je deze direct jailbreaken. Ook als je op dit moment gebruik maakt van een tethered jailbreak van iOS 4.3.3 kun je zonder eerst te herstellen gebruik maken van Redsn0w!
  • Download redsn0w 0.9.6rc16 van de website van het iPhone Dev Team.
  • Pak het zip-bestand redsn0w_win_0.9.6rc16 of redsn0w_mac_0.9.6rc16 uit.
    Download de officiële firmware (IPSW) van iOS 4.3.3 voor jouw iPhone, iPod touch of iPad.
  • Start redsn0w op als administrator. Als je gebruik maakt van Windows Vista of Windows 7 moet je redsn0w openen in de Windows XP compatibiliteitsmodus. Je kunt dit doen door rechts te klikken op redsn0w.exe en te kiezen voor Eigenschappen gevolgd door Compatibiliteit.

  • Klik op Browse in redsn0w en selecteer de officiële firmware (IPSW) die je net hebt gedownload.

  • Druk op Next als de melding IPSW successfully identified verschijnt.
  • In het volgende scherm wordt standaard al Install Cydia aangevinkt. Druk nogmaals op Next.

  • Verbind je iDevice met de computer en zet je iDevice vervolgens uit door de Power-knop ingedrukt te houden totdat de melding Slide to Power Off verschijnt en vervolgens te sliden.

  • Als je iDevice met de computer verbonden is en uit staat klik je nogmaals op Next.
  • Volg nauwgezet de instructies die op het scherm verschijnen. Je zult gevraagd worden om 3 seconden de Power-knop ingedrukt te houden, vervolgens tegelijkertijd de Home-knop 10 seconden ingedrukt te houden en dan alleen de Power-knop los te laten, zodat je nog 15 seconden alleen de Home-knop ingedrukt houdt. Als het je niet direct lukt, kun je het gewoon opnieuw proberen.
  • De jailbreak zal nu uitgevoerd worden. Als het proces voltooid is zal Cydia geïnstalleerd zijn op jouw iPhone, iPod touch of iPad. Gefeliciteerd!

Handleiding Pwnagetool (enkel voor Mac OS X)
  • Download PwnageTool 4.3.3.1 van de website van het iPhone Dev Team of via deze torrent.
  • Download de officiële firmware (IPSW) van iOS 4.3.3 voor jouw iPhone, iPod touch of iPad. Plaats dit bestand op je bureaublad.
  • Open PwnageTool.dmg, verplaats PwnageTool naar Applicaties en open PwnageTool.
  • Druk op OK, selecteer het type toestel dat je wilt jailbreaken en druk op het pijltje.

  • Als het firmwarebestand niet automatisch gevonden wordt, selecteer dan No wanneer wordt gevraagd om deze op het web te zoeken. Kies in dat geval voor Expert mode, druk daar op Browse for IPSW en selecteer handmatig de officiële firmware die je gedownload hebt.

  • Selecteer de firmwareversie die voor jouw iDevice verschijnt en druk op het pijltje.

  • Selecteer Yes in het volgende scherm om PwnageTool een custom firmware aan te laten maken en deze op je bureaublad te plaatsen.

  • Je zal gevraagd worden of je toestel gehacktiveerd moet worden. Als je een toestel van T-Mobile uit Nederland gebruikt of een officieel simlockvrij toestel hebt selecteer je hier Yes. Als je niet op de reguliere wijze via iTunes kunt activeren selecteer je hier No.

  • De custom firmware zal nu worden samengesteld en vervolgens op je bureaublad worden geplaatst. Je kunt in dit kader worden gevraagd om je wachtwoord in te voeren.

  • Je zult gevraagd worden om je iDevice via USB met de computer te verbinden.
  • Als je iDevice met de computer is verbonden en aan staat, zul je gevraagd worden om de stappen die op het scherm verschijnen nauwgezet te volgen op deze in de DFU-modus te zetten. Eerst wordt er vanaf 5 afgeteld. Je houdt daarna 10 seconden zowel de Power- als de Home-knop ingedrukt en laat dan alleen de Power-knop los om nog 10 seconden alleen de Home-knop ingedrukt te blijven houden. Als je het goed hebt gedaan verschijnt de melding dat je toestel in de DFU-modus staat. Als het je niet direct gelukt is, krijg je de mogelijkheid om het opnieuw te proberen.

  • Sluit PwnageTool af en druk op OK als iTunes je de melding geeft dat er een iDevice in de herstelmodus is gevonden.

  • Houd alt (of shift in Windows) ingedrukt terwijl je op Restore of Herstellen in iTunes drukt. Je kunt dan het firmwarebestand kiezen waarmee je wilt herstellen. Ga naar je bureaublad en selecteer het bestand met Custom_Restore in de naam. Let goed op dat je niet per ongeluk het officiële firmwarebestand selecteert!

  • Je krijgt van iTunes de melding dat je Device leeg gemaakt en hersteld zal worden. Kies voor Restore om je toestel met de custom firmware te herstellen.
  • Als het herstelproces is voltooid zal iOS 4.3.3 op je iDevice staan inclusief jailbreak. Je kunt tot slot je iDevice herstellen met een reservekopie van je data door deze verbonden te houden of te verbinden met de computer waar deze reservekopie zich op bevindt.


Modbreak:
Handleidingen met dank aan iPhone(club) guru PaulDurden.


Laatst gewijzigd door XIII; 08-05-11 om 15:30. Reden: Update naar rc16 en 4.3.3.1
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-05-11, 12:36
avdwerf avdwerf is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Kerkdriel
Berichten: 292
Standaard

UNtethered

Zie alleen staan:
Windows 7 users: If you’re having problems, be sure to run with CPU affinity = 1 (see the guides or comments for how to do this)

Enig idee wat dat is?
  #3  
Oud 06-05-11, 12:57
avdwerf avdwerf is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Kerkdriel
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anfroy Bekijk bericht
Thanks! Alleen had ik dit probleem de vorige keer opgelost door compatilibiteitsmodus aan te zetten voor windows xp ofzo. Zal dat nu ook eens proberen.
  #4  
Oud 06-05-11, 13:21
ahmetbasturk ahmetbasturk is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 2
Angry Upgrade van 4.2.1 naar 4.3.3

Ik heb een vraagje:

Ik heb een gejailbreak-te Iphone 4 met firmware 4.2.1 en wil graag deze upgraden naar 4.3.3. maar lees dat je eerst naar de officiele firmware moet updaten waarbij ik dus al mijn apps kwijtraak. Is er een manier om dit te doen met behoud van je apps en instellingen etc?

Graag jullie advies en hulp. Alvast bedankt
  #5  
Oud 06-05-11, 13:24
Mystery X Mystery X is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ahmetbasturk Bekijk bericht
Ik heb een vraagje:

Ik heb een gejailbreak-te Iphone 4 met firmware 4.2.1 en wil graag deze upgraden naar 4.3.3. maar lees dat je eerst naar de officiele firmware moet updaten waarbij ik dus al mijn apps kwijtraak. Is er een manier om dit te doen met behoud van je apps en instellingen etc?

Graag jullie advies en hulp. Alvast bedankt
Aptbackup downloaden in Cydia! Echter is het mij de eerste keer niet gelukt bij de vorige jailberak. Mijn manier is screenshots maken van mijn Cydia lijst! Vervolgens opnieuw alles installeren, maar dat is een middagje even zitten.

Mensen die mij kunnen verklaren waarom de officiële firmware (IPSW) van iOS 4.3.3 niet gevonden wordt door Redsnow? Download deze via iphoneclub, en krijg een mooi bestand dat ik uitpak met Winrar! Echter allerlei icoontjes en ook een map firmware waar vervolgens niet in staat. Wat gaat er fout?
  #6  
Oud 06-05-11, 16:19
jajmpeeters jajmpeeters is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1
Standaard

Net even geprobeerd met iPhone 3GS 16GB, Modemfirmware 05.16.02 en iOS 4.3.3 dus. Helaas: een wit Cydia icoon en wanneer ik er op tik komt er kort een scherm tevoorschijn en verdwijnt het weer. Het lijkt dus nog niet te werken voor mij. Ik heb het al even opnieuw geprobeerd en ook al een keer een tethered opstart gedaan, maar dat hielp niet.

Ik heb even op de site van het iPhone dev team gekeken en zag daar (helaas) maar 1 soortgelijke reactie:

Citaat:
Hi,

I use Jailbreak with redsnow 0.9.6rc15 on my iPhone 3GS with Baseband: 05.16.02 and Windows 7.

Now is my Cydia Icon completely in white and i cant start it.

What should i do now?
Exact mijn probleem dus. Uiteraard heb ik netjes de handleiding e.d. gevolgd.. dus.. iemand hetzelfde probleem of de werkende oplossing?
  #7  
Oud 06-05-11, 16:39
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Witte Cydia terwijl je iPhone al een JB op een oudere iOS had?

Probeer dan 4.3.3 via herstel ipv update te installeren!
  #8  
Oud 06-05-11, 16:40
djkavaa djkavaa is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Reuver
Berichten: 183
Stuur een bericht via MSN naar djkavaa
Standaard

behoud je hiermee nu je baseband?

Heb nog iphone 3gs op 4.1 met 05.12.01
__________________
Iphone 3GS 4.3.3 Nieuwe Bootrom Jailbreak | Redsnow |
Ipad Wi-Fi + 3G 16 GB 4.1 | Jailbreak: JA LimeRa1n|
  #9  
Oud 06-05-11, 16:41
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djkavaa Bekijk bericht
behoud je hiermee nu je baseband?
Met redsn0w niet, met PwnageTool kan dat wel.
  #10  
Oud 06-05-11, 16:47
djwouter12 djwouter12 is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Rosmalen
Berichten: 80
Standaard

ik heb probleem bij IOS 4.3.3 cydia na de jailbreak wil ik bronnen toevoegen in cydia dan krijg ik heel flikkerend beeld en komt de update balk van iphone in beeld door alle andere schermen heen.... alles werkt gewoon nog maar die stomme balk blijft door het beeld heel staan zeg maar....

met vriendelijke groet wouter
  #11  
Oud 06-05-11, 16:50
dany1962 dany1962 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Met redsn0w niet, met PwnageTool kan dat wel.
bedankt voor de antwoord, ik heb ook de 5.12.01 BB , kan dat ook met gekookte s/w met sn0wbreeze-v2.7 ?
de telefoon is al factory unlocked maar ik heb 2x 3gs eentje met nieuwste BB en de andere 5.12.01 en ik heb gemerkt dat die van 5.12.01 doet met de TOMTOM heelgoed terwijl de andere niet zo goed en af en toe valt de signaal van de GPS. of dat daar is verschil tussen de 3gs 16gb en 32GB? anders kan ik gewoon de 32gb naar de laatste BB

alvast bedankt
mvg

Laatst gewijzigd door dany1962; 06-05-11 om 16:52.
  #12  
Oud 06-05-11, 16:58
djkavaa djkavaa is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Reuver
Berichten: 183
Stuur een bericht via MSN naar djkavaa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Met redsn0w niet, met PwnageTool kan dat wel.
Ik wil me unlock mogelijkheden behouden en ben een Windows gebruiker.

Dus wat kan ik het beste doen?
  #13  
Oud 06-05-11, 17:03
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djkavaa Bekijk bericht
Ik wil me unlock mogelijkheden behouden en ben een Windows gebruiker. Dus wat kan ik het beste doen?
Een custom firmware maken met PwnageTool.

Zie de eerste post in dit topic.
  #14  
Oud 06-05-11, 17:04
djkavaa djkavaa is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Reuver
Berichten: 183
Stuur een bericht via MSN naar djkavaa
Standaard

Ik heb geen mac dus snowbreez toch?
  #15  
Oud 06-05-11, 17:05
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djkavaa Bekijk bericht
Ik heb geen mac dus snowbreez toch?
Oh, sorry, je hebt helemaal gelijk!

Gelukkig is vandaag ook sn0wbreeze 2.7 (Windows tegenhanger van PwnageTool) uitgekomen:

Sn0wbreeze jailbreaktool nu ook voor iOS 4.3.3 aangepast (jailbreak) - iPhone - iPhoneclub.nl
  #16  
Oud 06-05-11, 17:26
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Hoe kan ik m'n sim activeren?
Zit dat ook in die jailbreaktool?
  #17  
Oud 06-05-11, 17:59
birdbrain birdbrain is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 21
Standaard

Ik heb een vraag.

Ik heb momenteel mijn iPhone op 4.3.3 tethered gejailbreaked. Ik probeerde net op m'n werk hem untethered te maken, maar dat ging helaas niet.

Wel riep het me de volgende vraag op. Omdat ik hem nu tethered gejailbreaked heb, heb ik al Cydia. Is het de bedoeling dat ik het vinkje "Install Cydia" in redsn0w aanvink of moet ik deze uitvinken?

Groetjes
  #18  
Oud 06-05-11, 18:02
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door birdbrain Bekijk bericht
Is het de bedoeling dat ik het vinkje "Install Cydia" in redsn0w aanvink of moet ik deze uitvinken?
Uitvinken.
  #19  
Oud 06-05-11, 19:14
Hammertime's schermafbeelding
Hammertime Hammertime is offline
• iOS 13.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Rheden
Berichten: 98
Standaard

Ik heb momenteel 4.3.1 met JB en heb problemen met de mute knop.. Zoals meerdere malen aangegeven op dit forum. Zijn deze problemen opgelost met de laatste versie van redsn0w?
  #20  
Oud 06-05-11, 19:28
Chorro Chorro is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince00 Bekijk bericht
Jailbreak voltooid, telefoon wordt opnieuw opgestart en blijft hangen in het Apple logo, kan hem alleen maar uitzetten en dan springt hij weer aan, en loopt hij weer vast in het Apple logo.

iTunes herkent die iPhone ook niet meer
Zet je iPhone is in DFU en herstel hem dan. Dat moet wel mogelijk zijn toch?

Verder een vraag: Ik heb nu verschillende packages van Cydia op m'n iPhone 4 met iOS 4.3.2. Moet ik deze opnieuw installeren nadien? Want ik begrijp dat ik eerst met iTunes moet updaten naar 4.3.3 en vervolgens hem weer met redsn0w moet jailbreaken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.1 (behalve iPad2) - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 456 22-01-12 22:06
Alle iDevices: JailbreakMe: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (ook iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 26 18-11-11 21:27
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.2 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 290 30-10-11 17:31
Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 981 09-08-11 15:25
Alle iDevices: Jailbreak voor alle 3e/4e gen iDevices met iOS4.0-4.1 met Limera1n - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 905 19-12-10 22:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:13.