//

redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic

redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door jajmpeeters Net even geprobeerd met iPhone 3GS 16GB, Modemfirmware 05.16.02 en iOS 4.3.3 dus. Helaas: een wit Cydia icoon en wanneer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 09-05-11, 22:47
Wim1981 Wim1981 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: België - Hasselt
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jajmpeeters Bekijk bericht
Net even geprobeerd met iPhone 3GS 16GB, Modemfirmware 05.16.02 en iOS 4.3.3 dus. Helaas: een wit Cydia icoon en wanneer ik er op tik komt er kort een scherm tevoorschijn en verdwijnt het weer. Het lijkt dus nog niet te werken voor mij. Ik heb het al even opnieuw geprobeerd en ook al een keer een tethered opstart gedaan, maar dat hielp niet.

Ik heb even op de site van het iPhone dev team gekeken en zag daar (helaas) maar 1 soortgelijke reactie:



Exact mijn probleem dus. Uiteraard heb ik netjes de handleiding e.d. gevolgd.. dus.. iemand hetzelfde probleem of de werkende oplossing?
Ik heb exact hetzelfde probleem, zelfde bootrom maar wel gebruik gemaakt van 0.9.6rc16. Heb al verschillende oplossingen geprobeerd waaronder restore en nieuwe jb, maar steeds blijft het Cydia icoon wit en onbruikbaar. Mijn apps werken wel allemaal. Zijn er ondertussen nog andere oplossingen want anders downgrade ik naar 4.3.2 waar alles wel prima werkte!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 09-05-11, 23:44
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Je zegt verschillende oplossingen geprobeerd te hebben, waarbij je er 2 opnoemt. Het lijkt echter alsof je nog meer oplossingen hebt geprobeerd. Benoem die ook als je een gedegen antwoord wilt hebben.

Lees het hele topic door. Het probleem is meerdere keren voorbij gekomen met verschillende oplossingen. Suc6


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim1981 Bekijk bericht
Ik heb exact hetzelfde probleem, zelfde bootrom maar wel gebruik gemaakt van 0.9.6rc16. Heb al verschillende oplossingen geprobeerd waaronder restore en nieuwe jb, maar steeds blijft het Cydia icoon wit en onbruikbaar. Mijn apps werken wel allemaal. Zijn er ondertussen nog andere oplossingen want anders downgrade ik naar 4.3.2 waar alles wel prima werkte!
  #63  
Oud 10-05-11, 10:43
Wim1981 Wim1981 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: België - Hasselt
Berichten: 7
Standaard

Na een korte nacht is het mij uiteindelijk gelukt om 4.3.3 te installeren + te jailbreaken. Heb eerst een restore uitgevoerd. Hierbij moest ik wel eerst mijn pc heropstarten omdat ik wederom de fout 3194 kreeg (zelfde als toen ik wou upgraden via Itunes naar 4.3.3). Na de restore heb ik redsnow de jb laten uitvoeren op mijn maagdelijke Iphone. Vervolgens was mijn Cydia-logo terug normaal. Heb dan Aptbackup geïnstalleerd en geprobeerd via restore mijn Cydia-apps terug te zetten. Dit lukte helaas niet dus heb ik een reservekopie teruggezet waarbij met succes al mijn Cydia-apps terug werden overgezet naar mijn Iphone.

Hopelijk kan ik iemand hiermee helpen.

Ps: Heeft mij ongeveer 3 uur bezig gehouden
  #64  
Oud 10-05-11, 17:03
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim1981 Bekijk bericht
Na een korte nacht is het mij uiteindelijk gelukt om 4.3.3 te installeren + te jailbreaken. Heb eerst een restore uitgevoerd. Hierbij moest ik wel eerst mijn pc heropstarten omdat ik wederom de fout 3194 kreeg (zelfde als toen ik wou upgraden via Itunes naar 4.3.3). Na de restore heb ik redsnow de jb laten uitvoeren op mijn maagdelijke Iphone. Vervolgens was mijn Cydia-logo terug normaal. Heb dan Aptbackup geïnstalleerd en geprobeerd via restore mijn Cydia-apps terug te zetten. Dit lukte helaas niet dus heb ik een reservekopie teruggezet waarbij met succes al mijn Cydia-apps terug werden overgezet naar mijn Iphone.

Hopelijk kan ik iemand hiermee helpen.

Ps: Heeft mij ongeveer 3 uur bezig gehouden


Te te volgen volgorde is mi.:
- aptbackup downloaden/installeren en backup maken
- Handmatig reservekopie maken in iTunes
- updaten naar 4.3.3
- JB'n
- Reservekopie vanuit iTunes terugzetten.
- dan aptbackup opstarten en backup terugzetten.


Als je een reservekopie hebt gemaakt zonder geïnstalleerde Aptbackup + backup, dan kun je geen backup terugzetten, want die is er dus gewoon niet. Dan moet je alles handmatig terugzetten.

Cydia heeft echter in het hoofdmenu onder het knopje: Manage Account een lijstje met door jouw gekochte apps verzameld van waaruit je de apps meteen kunt downloaden/installeren.
  #65  
Oud 10-05-11, 18:06
sensei sensei is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Exclamation Hoe syncen na een jailbreak?

Ik heb gisteren voor de eerste keer jailbreak uitgevoerd op mijn unlocked iphone 4 firmware 4.3.3. Alles ging perfect met de hulp van de stappen op deze site. Heb redsnow rc 16 gebruikt. Daarna via Cydia sbssettings, ifile, aptbackup, winterboard, dtune en lockinfo geïnstalleerd. Nu heb ik 2 problemen en ik vind de antwoorden niet direct op dit forum:
- mobile terminal wil niet starten (ik klik, het opent en sluit direct... heb al herinstallatie via cydia gedaan)
- als ik nu nieuwe muziek wil op mijn iphone zetten en dus syncen met itunes dan zegt hij na het maken van de reservekopie dat hij het apparaat niet kan vinden... Terwijl ik wel apps kan verwijderen van m'n iphone door te syncen.

Ik heb begrepen dat je om een nieuwe firmware te installeren altijd eerst moet herstellen via itunes en daarna terug jailbreaken. Maar moet dat dan ook om muziek of films op je iphone te zetten? Dat lijkt me een hoop werk en doet wat af van de voordelen aan een jailbreak.

Thx 4 helping a newbie!
  #66  
Oud 10-05-11, 23:39
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Effe een vraag. Heb nu op mij iPhone 4 ios 4.2.1 (8C148) met jb staan. Wat is de meer waarde om naar 4.3 te gaan ?? Alles werkt perfect. Updaten noodzakelijk of zo laten.

Bedankt
  #67  
Oud 11-05-11, 00:24
Chicco68 Chicco68 is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Het Zonnige Zuiden
Berichten: 173
Standaard

Zal wel weer aan mij liggen, maar als ik volgens de uitleg in "Simple Mode" begin krijg ik de melding: "No firmware bundle found! would you like to search the web for this file?".
uiteraard conform de uitleg op NO geklikt.
Daarna op "Expert Mode" geklikt, Browse for IPSW en de gedownloade .ipsw aangeklikt.

Vervolgens krijg ik echter de optie uit: (hierover staat helaas niks vermeld in de uitleg)
* General
* Custom packages
* Cydia packages
* Build

Welke moet ik nu kiezen als ik ook gebruik wil maken van Cydia na de jailbreak?
__________________
iPhone 4S 16GB / iPad 2 16GB / iMac 27" / Apple TV 2e

Laatst gewijzigd door Chicco68; 11-05-11 om 00:39.
  #68  
Oud 11-05-11, 01:34
sensei sensei is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikkeg Bekijk bericht
Effe een vraag. Heb nu op mij iPhone 4 ios 4.2.1 (8C148) met jb staan. Wat is de meer waarde om naar 4.3 te gaan ?? Alles werkt perfect. Updaten noodzakelijk of zo laten.

Bedankt
Update niet echt nodig behalve als je een probleem hebt met dat opslaan van locaties door apple.
  #69  
Oud 11-05-11, 12:44
Hapchard's schermafbeelding
Hapchard Hapchard is offline
• iOS 4.3.3
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Leuven / Belgie
Berichten: 27
Standaard

Vraagje voor de kenners:
Momenteel G4 met 4.3.2 modenfirmware: 02.10.04
Wens upgrade naar 4.3.3 via Pwnage. in expert mode.
iTunes geeft de melding : "De iPhone 4 kan niet worden hersteld omdat het firmware bestand niet compatibel is".
Wie ? kent de reden, welke is de oplossing?
Alvast bedankt en de aandacht en eventuele reactie's
Groetjes.
[IMG]file:///Users/jangeens/Desktop/Schermafbeelding%202011-05-11%20om%2011.19.52.png[/IMG]
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Schermafbeelding 2011-05-11 om 11.19.52.png‎ (33,6 KB, 10x gelezen)
  #70  
Oud 11-05-11, 13:38
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Wat is de bestandsnaam van het firmwarebestand dat je gebruikt?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #71  
Oud 11-05-11, 14:15
Hapchard's schermafbeelding
Hapchard Hapchard is offline
• iOS 4.3.3
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Leuven / Belgie
Berichten: 27
Standaard

Hoi, XIII

Bedankt m de snelle replay.
Maar heb ondertussen een nieuwe poging ondernomen na alle tools opnieuw te hebben gedownload via de links van iphoneclub.
Heb dan met pwnage in simple mode geupdate en JB.
Alles is vlekkeloos verlopen.
Heb ook gesynct met itunes en met aptbackup uit cydia restore gedaan.
MOET nu nog één probleempje oplossen:
Signaal sterkte blijft op 1 streepje steken, ongeacht de signaal sterkte.
Ik had dit probleempje ook na update na 3.1 naar 3.2
Maar moet opnieuw zoeken hoe ik dit toen heb opgelost.
Indien u het weet, graag info.
Groetjes
  #72  
Oud 11-05-11, 15:09
matlux matlux is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n Bekijk bericht
Te te volgen volgorde is mi.:
- aptbackup downloaden/installeren en backup maken
- Handmatig reservekopie maken in iTunes
- updaten naar 4.3.3
- JB'n
- Reservekopie vanuit iTunes terugzetten.
- dan aptbackup opstarten en backup terugzetten.


Als je een reservekopie hebt gemaakt zonder geïnstalleerde Aptbackup + backup, dan kun je geen backup terugzetten, want die is er dus gewoon niet. Dan moet je alles handmatig terugzetten.

Cydia heeft echter in het hoofdmenu onder het knopje: Manage Account een lijstje met door jouw gekochte apps verzameld van waaruit je de apps meteen kunt downloaden/installeren.
als ik deze manier van werken volgen, komende van 4.1. Ben ik dan alle sms'jes en mails die op de iphone staan kwijt of worden die mee terug gezet met de back ups? ik werk met BiteSMS.

bedankt!
  #73  
Oud 11-05-11, 15:29
Hapchard's schermafbeelding
Hapchard Hapchard is offline
• iOS 4.3.3
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Leuven / Belgie
Berichten: 27
Standaard

Beste Matlux,

Mijn situatie is als vogt:
Voor JB en Upgrage de iphone gesynct met itunes
I cydia aptBack-up dedownload en met deze app geback-upt
Met Tiny umbrella de SHSH gesaved

Na Update (4.3.3)+ JB
Via itunes hersteld.
Dan met aptBack-up gerestored.
Resultaat:
Alles terug en runnig fine (ook BitSMS met alle smsjes incl.)
BEHALVE ; Signaal bar gaf maar 1 streepje ongeacht de signaal sterkte
Oplossing:
nota: Ik had Ultrasn0w geinstalleerd
1° Ultrasn0w verwijderd
2° Reboot
3° Ultrsn0w opnieuw geinstalleerd
4° Reboot
Signaal Bar = 100% OK

Ik hoop dat Jullie hier iets aan hebben

Groetjes.
  #74  
Oud 11-05-11, 16:22
Foxdup Foxdup is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

Ojee, JB net uitgevoerd met Redsnow RC16. Alles ging goed tot de reboot:
iPhone start nu niet meer op. Apple logo komt in beeld, rondje van streepjes cirkelt ook een aantal keer. Loopt dan vast, gaat uit en het verhaal begint opnieuw. Reageert ook niet op reset...

Iemand suggesties? Dit werkte voor mij:
Uitzetten door heel lang de powerknop ingedrukt houden.

Dan sluit je de kabel aan op de PC + itunes, maar nog niet de iPhone (want die gaat automatisch aan als je de kabel aansluit en dat moet niet).

Zodra je je telefoon aansluit, meteen beide knoppen inhouden, ook als het zwart blijft inhouden. Iets van 30-40 seconden, dan moet je in Windows iets horen.

Laatst gewijzigd door Foxdup; 11-05-11 om 19:41.
  #75  
Oud 11-05-11, 20:44
b.thomassen b.thomassen is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Tilburg
Berichten: 19
Standaard Jailbreak gelukt of niet?

Wellicht een 'stomme' vraag maar toch, heb gisteren een jailbreak met behulp van redsnow uitgevoerd. Dat verliep allemaal vlekkeloos en gaf aan dat mijn Iphone inderdaad jailbroken was. Maar als ik nu bijv. hem aansluit op Itunes geeft aan dat ik nog steeds op 4.3.1 zit en niet op 4.3.3 en ook op mijn Iphone zelf als ik dan bij Algemeen en Info en dan bij versie ook nog steeds 4.3.1..

Is het dan mij nou gelukt of heb ik toch iets over het hoofd gezien?
  #76  
Oud 11-05-11, 20:51
Hapchard's schermafbeelding
Hapchard Hapchard is offline
• iOS 4.3.3
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Leuven / Belgie
Berichten: 27
Standaard 4.3.1 ipv 4.3.3

Ik denk dat uw toestel is JB op 4.3.1 maar niet geupdate naar 4.3.3
  #77  
Oud 11-05-11, 20:52
gemakki gemakki is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Huizen
Berichten: 37
Standaard

Iemand problemen met het land nummer invoeren +316......mobiel nummers met +31 kan ik niet invoeren na jb 4.3.3 jb gedownload en uitgevoerd met sucses maar nu dit gevonden!!
Jb met 0.9.6.rc16 iPhone 4

Iemand ook toevallig gemerkt
  #78  
Oud 11-05-11, 21:01
Hapchard's schermafbeelding
Hapchard Hapchard is offline
• iOS 4.3.3
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Leuven / Belgie
Berichten: 27
Standaard

In de phone app op toesenbord layout lang op de 0 blijven drukken.
Dan veranderd de 0 in +
In ieder geval lukt dit bij mij wel na JB op 4.3.3
  #79  
Oud 11-05-11, 21:20
gemakki gemakki is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Huizen
Berichten: 37
Standaard

Hoi,
Ja bedankt het is ook zo het werkt !!!
Maar hiervoor was het anders dacht ik 4.2.3 deed die het namelijk wel
Top bedankt
  #80  
Oud 11-05-11, 21:20
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b.thomassen Bekijk bericht
Is het dan mij nou gelukt of heb ik toch iets over het hoofd gezien?
Welke iOS versie had je voor je aan de slag ging?

En heb je wel een upgrade naar 4.3.3 gedaan?

(dat doet redsn0w niet voor je)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.1 (behalve iPad2) - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 456 22-01-12 22:06
Alle iDevices: JailbreakMe: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (ook iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 26 18-11-11 21:27
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.2 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 290 30-10-11 17:31
Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 981 09-08-11 15:25
Alle iDevices: Jailbreak voor alle 3e/4e gen iDevices met iOS4.0-4.1 met Limera1n - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 905 19-12-10 22:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:40.