Beste mensen,
Ik heb een
iPhone 4S met een abonnement van
Vodafone
.
Ik woon in de grensstreek en het bereik in mijn huis is zeer matig. Vaak krijg ik de melding 'geen service'. Wanneer de iPhone dan weer opnieuw contact maakt met een telefoonmast, dan geeft hij aan dat er GPRS/3G verbinding is. Desondanks kan ik dan vaak niet op internet. Het lijkt alsof er geen data binnen komt. Pas als ik de telefoon opnieuw opstart, dan functioneert het weer.
Ook wanneer ik in een (Nederlands) gebied met vol bereik ben, doet zich soms hetzelfde probleem voor. Vol bereik en gewoon een dataverbinding. Het irritante is dat er dus gewoon GPRS/3G in beeld staat, zodat ik ervan uitga dat ik mailtjes e.d. ontvang. Als het dan naar mijn inschatting iets te lang stil blijft, start ik de telefoon voor de zekerheid opnieuw op, waarna de mailtjes binnenstromen

. Ik moet dus als het ware uit voorzorg mijn telefoon af en toe helemaal opnieuw opstarten.
Tijdens het probleem kan ik echter wel gewoon bellen. Het is dus enkel een dataprobleem.
Gelet op het vorenstaande lijkt het erop dat de telefoon moeite heeft bij het switchen tussen telefoonpalen.
Iemand een oplossing voor mij?
Edit: ik heb het probleem zowel bij ios 5.1 als 5.1.1.