//

iPhone 5s herstelling / retour

iPhone 5s herstelling / retour discussie in iPhone algemeen forum; Sinds dag 2 dat ik mijn iphone 5s gekocht heb in parijs ( op de eerste dag) heb ik er wat problemen meegehad. ik bel naar Apple maar ze konden ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-10-13, 09:48
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard iPhone 5s herstelling / retour

Sinds dag 2 dat ik mijn iphone 5s gekocht heb in parijs ( op de eerste dag)
heb ik er wat problemen meegehad. ik bel naar Apple maar ze konden me geen nieuwe geven omdat de stock op was. na 2 weken weer gebeld, zelfde antwoord. nog eens 2 weken later ( vrijdag) was er wel weer stock.

Er werd me gezegd dat ik kon kiezen voor express verandering ( ze komen hem ophalen, geven direct nieuwe mee) je betaald 30 euro kosten plus een waarborg van 700euro. ik koos hiervoor. plos zei de man aan telefoon dat ik even geduld moest hebben en na 2min kwam die terug en zei me dat deze optie toch niet mogelijk is omdat ik in belgie woon.... kan dit???

Enigste optie is : (omdat ik zei dat ik nieuwe wou... en ik geen zin in een herstelling van de mijne .. ik iwl niet dat er al een geprutst is binnenin)
Ze komen hem ophalen en 3 dagen later komen ze een nieuwe brengen...
is dat niet zeer raar?
Er werd mij ook gegarandeerd dat het niet om een gereviseerde iphone ging gaan maar een nieuwe...

dus nu mijn vraag : zal dit sowieso een nieuwe zijn (niet gereviseerd) of riskeer ik dat ze na 3dagen toch terug de mijne opsuren)
  #2  
Oud 20-10-13, 09:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
dus nu mijn vraag : zal dit sowieso een nieuwe zijn (niet gereviseerd) of riskeer ik dat ze na 3dagen toch terug de mijne opsuren)
Ik denk dat alleen Apple daar een antwoord kan op geven. Als het aan mij zou liggen krijg je een nieuwe. Helaas ligt het niet aan mij maar aan Apple.

Citaat:
Ze komen hem ophalen en 3 dagen later komen ze een nieuwe brengen...
is dat niet zeer raar?
Nee, dat is niet zeer raar. Dat is heel gewoon bij Apple. Dat hebben andere forumleden en ik ook al meegemaakt (met een iPhone 4S).
  #3  
Oud 20-10-13, 10:03
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik denk dat alleen Apple daar een antwoord kan op geven. Als het aan mij zou liggen krijg je een nieuwe. Helaas ligt het niet aan mij maar aan Apple.



Nee, dat is niet zeer raar. Dat is heel gewoon bij Apple. Dat hebben andere forumleden en ik ook al meegemaakt (met een iPhone 4S).
dus ze gaan hem niet eerst proberen herstellen als ze zeggen dat ze na 3 dagen een nieuwe brengen?
heb zeer slechte ervaringen met toestellen die zo snel al aan geprust moet worden binnen in... das myserie verzekerd
  #4  
Oud 20-10-13, 10:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
dus ze gaan hem niet eerst proberen herstellen als ze zeggen dat ze na 3 dagen een nieuwe brengen?
Dat weet ik niet.

In mijn specifiek geval werd er op een maandag door UPS een iPhone 4S afgehaald. Woensdag stond UPS weer aan de deur met een nieuwe iPhone 4S.
  #5  
Oud 20-10-13, 10:07
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat weet ik niet.

In mijn specifiek geval werd er op een maandag door UPS een iPhone 4S afgehaald. Woensdag stond UPS weer aan de deur met een nieuwe iPhone 4S.
heb ook melding gemaakt van de waterpas enzo hopelijk is dit bij mijn nieuwe opgelost..
  #6  
Oud 20-10-13, 10:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
heb ook melding gemaakt van de waterpas enzo hopelijk is dit bij mijn nieuwe opgelost..
Dat probleempje zal wel opgelost worden met iOS 7.0.3 of iOS 7.1
  #7  
Oud 21-10-13, 08:20
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik denk dat alleen Apple daar een antwoord kan op geven. Als het aan mij zou liggen krijg je een nieuwe. Helaas ligt het niet aan mij maar aan Apple.



Nee, dat is niet zeer raar. Dat is heel gewoon bij Apple. Dat hebben andere forumleden en ik ook al meegemaakt (met een iPhone 4S).
Ik heb nog 1 vraag voor je timosha. Met de problemen die ik heb blue screen en de waterpas is het daarvoor wel de moeite om hem in te ruilen .. En daarmee een refurbished te riskeren.. Voor een nieuwe doe ik het uiteraard meteen maar ben bang op meer problemen met refurbished..
En hoe zeker is het dat de waterpas kan opgelost worden met een update? Want als het hardware gerelateerd is zou het me verbazen dat Apple alle iPhones zal repareren.. Of vergis ik me
  #8  
Oud 21-10-13, 08:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
En hoe zeker is het dat de waterpas kan opgelost worden met een update? Want als het hardware gerelateerd is zou het me verbazen dat Apple alle iPhones zal repareren.. Of vergis ik me
De problemen met de magnetometer, accelerometer en gyroscoop zijn ook aanwezig op sommige iPhone 4 en 4S met iOS 7 en dus niet typisch voor de iPhone 5s.

Dit is een bug in iOS 7 die sinds iOS 7 Beta 4 aanwezig is. Een aantal ontwikkelaars en ik hebben bug reports ingediend bij Apple. Die bug reports zijn aanvaard door Apple.
  #9  
Oud 20-10-13, 21:04
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 365
Standaard

1 ding begrijp ik niet! Jullie nemen contact op met Apple en die beweren een nieuw toestel 5s te leveren.

Als ik bel zeggen ze : Wij kunnen geen ondersteuning bieden momenteel omdat de 5s nog niet te krijgen is in B. Na 25 oktober kan dit wel!
Dus van al die verhaaltje dat Belgen of Nederlanders nu via Apple zelf al een nieuwe zouden kunnen krijgen geloof ik niks! En anders bewijzen jullie het tegendeel maar is.
  #10  
Oud 20-10-13, 21:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
En anders bewijzen jullie het tegendeel maar is.
Staan wij hier voor Uw rechtbank?
  #11  
Oud 20-10-13, 21:48
Lodewijk69's schermafbeelding
Lodewijk69 Lodewijk69 is offline
• iOS 7.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Ergens bij Utrecht..
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
Sinds dag 2 dat ik mijn iphone 5s gekocht heb in parijs ( op de eerste dag)
heb ik er wat problemen meegehad. ik bel naar Apple maar ze konden me geen nieuwe geven omdat de stock op was. na 2 weken weer gebeld, zelfde antwoord. nog eens 2 weken later ( vrijdag) was er wel weer stock.

Er werd me gezegd dat ik kon kiezen voor express verandering ( ze komen hem ophalen, geven direct nieuwe mee) je betaald 30 euro kosten plus een waarborg van 700euro. ik koos hiervoor. plos zei de man aan telefoon dat ik even geduld moest hebben en na 2min kwam die terug en zei me dat deze optie toch niet mogelijk is omdat ik in belgie woon.... kan dit???

Enigste optie is : (omdat ik zei dat ik nieuwe wou... en ik geen zin in een herstelling van de mijne .. ik iwl niet dat er al een geprutst is binnenin)
Ze komen hem ophalen en 3 dagen later komen ze een nieuwe brengen...
is dat niet zeer raar?
Er werd mij ook gegarandeerd dat het niet om een gereviseerde iphone ging gaan maar een nieuwe...

dus nu mijn vraag : zal dit sowieso een nieuwe zijn (niet gereviseerd) of riskeer ik dat ze na 3dagen toch terug de mijne opsuren)
Uit nieuwsgierigheid,wat waren de problemen precies?
__________________
iPad 16 GB Wi-Fi
  #12  
Oud 20-10-13, 22:22
captainfs captainfs is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Wenen
Berichten: 44
Standaard

Refurbished betekent dat alleen het mainboard en volgens mij het display (achter het frontglas, want dat is nieuw) al 'gebruikt' zijn. Je krijgt sowieso een nieuwe accu.

Beide iPhone4 toestellen bij ons thuis waren defect nieuw uit doos (muteknop defect en flitser defect), ik kreeg hier aan de deur omruilen (30€) refurbished modellen voor terug. Had dezelfde angst als jij en heb daar enorm stennis over gemaakt in de Orange winkel. Helaas bleven die hardnekkig naar Apple wijzen. Inmiddels twee jaar verder werken beide apparaten nog perfect incl. lange accuduur.

Geen angst en zoveel (ik schat 0) retour iPhone5s modellen zijn er waarschijnlijk niet eens

P.s. Ik zei Frankrijk, volgens mij had (heeft?) Apple daar een refurbish lijntje oid, er zaten allemaal 'quality control' stickertjes op in het Frans. Reparatie gebeurt in Breda en dat duurt zeker een week of twee.
__________________
ATCbox Stream Player app developer | iPhone 4 16GB Zwart | Macbook Pro 2010

Laatst gewijzigd door captainfs; 20-10-13 om 22:34.
  #13  
Oud 20-10-13, 22:40
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captainfs Bekijk bericht
Refurbished betekent dat alleen het mainboard en volgens mij het display (achter het frontglas, want dat is nieuw) al 'gebruikt' zijn. Je krijgt sowieso een nieuwe accu.

Beide iPhone4 toestellen bij ons thuis waren defect nieuw uit doos (muteknop defect en flitser defect), ik kreeg hier aan de deur omruilen (30€) refurbished modellen voor terug. Had dezelfde angst als jij en heb daar enorm stennis over gemaakt in de Orange winkel. Helaas bleven die hardnekkig naar Apple wijzen. Inmiddels twee jaar verder werken beide apparaten nog perfect incl. lange accuduur.

Geen angst en zoveel (ik schat 0) retour iPhone5s modellen zijn er waarschijnlijk niet eens

P.s. Ik zei Frankrijk, volgens mij had (heeft?) Apple daar een refurbish lijntje oid, er zaten allemaal 'quality control' stickertjes op in het Frans. Reparatie gebeurt in Breda en dat duurt zeker een week of twee.

Dus het kan zijn dat ik 2 weken moet wachten op een iPhone ? Want ze zeiden dat ik na 3 Dagen heb. .. Ik heb je trouwens ook een pm gezonden
  #14  
Oud 20-10-13, 22:42
captainfs captainfs is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Wenen
Berichten: 44
Standaard

Binnen drie dagen krijg je een nieuwe toch? Je kan trouwens bij Apple aangeven dat je je eigen toestel weer terug wilt. In dat geval repareren ze hem en dat kan ergens tussen de 1 en 4 weken duren.
  #15  
Oud 20-10-13, 22:48
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

OK
Dus ik mag er van uit gaan dat als er geen quality sticker op hangt die sowieso nieuw is

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 oktober 2013 om 22:56 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captainfs Bekijk bericht
Binnen drie dagen krijg je een nieuwe toch? Je kan trouwens bij Apple aangeven dat je je eigen toestel weer terug wilt. In dat geval repareren ze hem en dat kan ergens tussen de 1 en 4 weken duren.
Nog 1 ding. Ik mag er vanuit gaan als er geen quality sticker op hangt dit sws een nieuwe is?

En nog 1 iets heel bangelijk dat ik ben vergeten melden: aan telefoon zeiden ze dat ik lader en oortjes niet moest opsturen aangezien als ze me een nieuwe geven die ook alleen komt zonder oortjes etc .. Wil dat zeggen dat ik een refurbished ga krijgen !? Of is dat altijd zo
  #16  
Oud 20-10-13, 23:00
captainfs captainfs is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Wenen
Berichten: 44
Standaard

Naja of ze die er nog op plakken, geen idee, maar bij iedereen die ik ken die een andere hebben gekregen (helaas waren dat er veel) zat er zon sticker op de zijkant. Toen was de iPhone4 al een jaar uit, dus waarschijnlijk hadden ze toen al genoeg 'refurbished' modellen op voorraad.
  #17  
Oud 20-10-13, 23:02
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captainfs Bekijk bericht
Naja of ze die er nog op plakken, geen idee, maar bij iedereen die ik ken die een andere hebben gekregen (helaas waren dat er veel) zat er zon sticker op de zijkant. Toen was de iPhone4 al een jaar uit, dus waarschijnlijk hadden ze toen al genoeg 'refurbished' modellen op voorraad.
En nog 1 iets heel bangelijk dat ik ben vergeten melden: aan telefoon zeiden ze dat ik lader en oortjes niet moest opsturen aangezien als ze me een nieuwe geven die ook alleen komt zonder oortjes etc .. Wil dat zeggen dat ik een refurbished ga krijgen !? Of is dat altijd zo
  #18  
Oud 20-10-13, 23:09
WhyNotCallMeRo's schermafbeelding
WhyNotCallMeRo WhyNotCallMeRo is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
En nog 1 iets heel bangelijk dat ik ben vergeten melden: aan telefoon zeiden ze dat ik lader en oortjes niet moest opsturen aangezien als ze me een nieuwe geven die ook alleen komt zonder oortjes etc .. Wil dat zeggen dat ik een refurbished ga krijgen !? Of is dat altijd zo
Yep, refurbished
  #19  
Oud 21-10-13, 08:57
captainfs captainfs is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Wenen
Berichten: 44
Standaard

Die refurbished toestellen funktioneren over het algemeen perfect, daar er net iets langer naar gekeken is dan in de Chinese fabriek.

Ik kan me zo voorstellen, maar puur speculatie, dat een toestel die eerst niet door de kwaliteitscontrole van de productieband kwam, daarna op een andere lijn opnieuw nagekeken wordt en als 'refurbished' verscheept wordt naar een magazijn ergens in de EU.

Persoonlijk heb ik liever zo'n refurbished model. Alle iphones (3 totaal, splinternieuw door de provider aan mij geleverd) die ik gehad heb waren of direct in de doos defect of gingen na een week defect. Tot zover de kwaliteitscontrole bij Apple zelf.
  #20  
Oud 21-10-13, 09:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captainfs Bekijk bericht
Ik kan me zo voorstellen, maar puur speculatie, dat een toestel die eerst niet door de kwaliteitscontrole van de productieband kwam, daarna op een andere lijn opnieuw nagekeken wordt en als 'refurbished' verscheept wordt naar een magazijn ergens in de EU.
Dat is ook zo en Apple zelf noemt die toestellen "remanufactured", wat sommigen dan weer "refurbished" noemen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone gekocht in Apple winkel AMS retour? marcolamng iPhone algemeen 6 06-11-12 18:08
Proassist - Kapotte iphone's retour daaf iPhone algemeen 2 09-08-11 16:01
Iphone fabrieksinstelling voor retour martjee iPhone algemeen 5 30-03-11 16:33
iPhone 4 retour naar de UK..hoe? anandvr iPhone algemeen 0 07-08-10 15:18
Gesimlockte iPhone na herstelling Anty Orange 8 07-08-09 12:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:19.