IP5 laadt niet op USB, wel op lichtnet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Eerst heb ik gezocht naar een vergelijkbaar probleem, maar kon deze niet vinden. Mijn iPhone 5 met laatste software, doet helemaal niets als ik hem ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
IP5 laadt niet op USB, wel op lichtnet
Eerst heb ik gezocht naar een vergelijkbaar probleem, maar kon deze niet vinden.
Mijn iPhone 5 met laatste software, doet helemaal niets als ik hem met de originele kabel aansluit op mijn iMac of Macbook. Als ik met diezelfde kabel probeer te laden met de lichtnetadapter, laadt de IP5 wel op. Als ik een andere iPhone 5 met de laatste software op de zelfde wijzen aansluit, laadt deze WEL op als deze op de iMac of Macbook wordt aangesloten. Ik heb de probleem iPhone al een keer uit gezet, maar ook dat helpt niet. Mogelijk dat het opladen via een lichtnetadapter andere contactpuntjes gebruikt dan wanneer het via een USB poort van de iMac gaat? En dat er dus een contactje van de iPhone stuk is? Ik heb hem net iets meer dan een jaar en ben aangewezen op KPN, waar ik inmiddels geen klant meer ben. De iPhone kan ik inleveren bij een KPN winkel, waarna ze deze opsturen naar Teleplan. Ik heb zo'n hekel om mijn dure toestel op te laten sturen en dan vervolgens niet weten wat je terug krijgt. Binnen het jaar stuk was een stuk beter geregeld. Dan wordt het toestel gewoon aan de deur omgeruild voor een nieuwe. Wat kan er aan de hand zijn? Wat is wijsheid? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Kijk eens wat daar staat. Als het goed is moet dat er uit zien als in dit plaatje: |
|
|||
|
|||
USB Hi-Speed-bus:
Locatie hostcontroller: Ingebouwde USB-interface Besturingsbestand hostcontroller: AppleUSBEHCI PCI-apparaatcode: 0x1c2d PCI-revisiecode: 0x0005 PCI-fabrikantcode: 0x8086 Busnummer: 0xfa FaceTime-HD-camera (ingebouwd): Productcode: 0x850b Fabrikantcode: 0x05ac (Apple Inc.) Versie: 7.55 Serienummer: CC2B8W04AUDGGDLP Snelheid: Maximaal 480 Mb/sec Fabrikant: Apple Inc. Locatiecode: 0xfa200000 / 3 Beschikbare stroom (mA): 500 Vereiste stroom (mA): 500 Hub: Productcode: 0x2514 Fabrikantcode: 0x0424 (SMSC) Versie: 0.03 Snelheid: Maximaal 480 Mb/sec Locatiecode: 0xfa100000 / 2 Beschikbare stroom (mA): 500 Vereiste stroom (mA): 2 BRCM2046 Hub: Productcode: 0x4500 Fabrikantcode: 0x0a5c (Broadcom Corp.) Versie: 1.00 Snelheid: Maximaal 12 Mb/sec Fabrikant: Apple Inc. Locatiecode: 0xfa110000 / 4 Beschikbare stroom (mA): 500 Vereiste stroom (mA): 0 Bluetooth USB-hostcontroller: Productcode: 0x8215 Fabrikantcode: 0x05ac (Apple Inc.) Versie: 2.07 Serienummer: 3451C9F0F170 Snelheid: Maximaal 12 Mb/sec Fabrikant: Apple Inc. Locatiecode: 0xfa111000 / 7 Beschikbare stroom (mA): 500 Vereiste stroom (mA): 0 ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 december 2013 om 18:37 ---------- Het lijkt er op als ik met een loep kijk, dat het meest rechtse contactje iets dieper ligt. |
|
|||
|
|||
Dat betekent dat de iPhone niet herkend wordt door de Mac. Daarom wordt er ook geen 500 mA laadstroom bijgeschakeld door OS X (Extra Operating Current).
|
|
|||
|
|||
Dat ie niet laadt, daar was ik al achter
Ik vermoed dat het meest rechtse contactje in de Iphone de boosdoener is. Deze ligt iets dieper dan de rest. Ik vermoed dat er een ander contactje wordt gebruikt als deze geladen word door een lichtnetadapter. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Een Mac moet het iDevice herkennen om de juiste laadstroom te kunnen instellen. Voor een iPhone: 500 + 500 = 1.000 mA. Voor een iPad: 500 + 1.600 = 2.100 mA. |
|
|||
|
|||
Allright,... ik heb het contactje ietsje kunnen opwippen en ligt nu even hoog.
Geen resultaat, geen reactie. Dus ik begrijp dat de iMac eerst een dataverbinding wil maken om te kijken wat het is, om vervolgens stroom te sturen, terwijl een lichtnetadapter dit direct doet? |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Dus, connector van iPhone stuk?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Pin 8 ligt inderdaad al weer dieper weg.
Ik heb hem via KPN (voorheen leasetoestel, maar nu gekocht) De service gaat via KPN ook het tweede jaar, maar die sturen hem naar Teleplan, waar ik helemaal geen trek in heb. Ik rij liever naar Amsterdam om hem daar om te ruilen. |
|
|||
|
|||
Definitief,.. het achtste pootje! |
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Dubbele USB lader iPad lichtnet | gsmEsther | iPad algemeen | 12 | 03-02-13 22:12 |
3Gs 32GB wordt niet herkend aan usb-kabel en laadt niet op, ook geen backlight | Muug | iPhone algemeen | 0 | 12-05-12 23:55 |
Iphone4 laad niet via lichtnet wel via usb | xd67 | iPhone algemeen | 1 | 09-10-10 23:34 |
iphone 3G laadt niet meer op via usb | belgiumiphone | iPhone algemeen | 20 | 12-04-10 00:19 |
|
|