//

iPhone 6 plus krom

iPhone 6 plus krom discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) afgelopen vrijdag haalde ik mijn iPhone 6 plus uit mijn broekzak en zag ik dat deze ineens best krom was getrokken. Hij is ongeveer 1 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-10-14, 23:29
Jorovich Jorovich is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 18
Standaard iPhone 6 plus krom

afgelopen vrijdag haalde ik mijn iPhone 6 plus uit mijn broekzak en zag ik dat deze ineens best krom was getrokken. Hij is ongeveer 1 cm onder de onderste volumeknop doorgebogen. Ik heb naar mijn weten niks geks gedaan met mijn iPhone en ik had er zelfs een hoesje (spigen neo hybrid) omheen!
Wat kan ik nu het beste doen? Ik hoop heel erg op een nieuw toestel aangezien ik hier lang voor heb gespaard en hij in drie weken al gebogen is.
Naar Amsterdam gaan doe ik in eerste instantie liever niet omdat dit voor mij ver reizen is.
Als ik geen nieuw toestel krijg, wat zijn dan mijn opties?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-10-14, 23:33
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Zsm contact opnemen met Apple en je probleem voorleggen.
  #3  
Oud 20-10-14, 00:44
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Beetje domme vragen, vraag me dan ook af of t allemaal daadwerkelijk zo is.
  #4  
Oud 20-10-14, 07:18
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Ik betwijfel het, kan je een foto uploaden?
__________________
  #5  
Oud 20-10-14, 12:15
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Onmogelijk, is onderzocht door Apple, behuizing is perfect ontworpen, kan niet buigen.
Optisch bedrog
A me hoela, waarom wordt ts in twijfel genomen????
Garantie claimen bij winkel van aanschaf.
  #6  
Oud 20-10-14, 12:21
DHL DHL is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Belgie
Berichten: 140
Standaard

Ik heb ook zo'n 6 plus, maar waarom zou je zo'n groot toestel in je zak steken? Zeker je achterzak, dat weet je toch dat hij dan kan plooien?
  #7  
Oud 20-10-14, 13:06
leandertjee leandertjee is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk bericht
Ik heb ook zo'n 6 plus, maar waarom zou je zo'n groot toestel in je zak steken? Zeker je achterzak, dat weet je toch dat hij dan kan plooien?
ik vind dat een telefoon gewoon in de zak gestoken moet kunnen worden. Kom op het is een telefoon, waar wil je hem anders laten, in je tas/rugzak? Als je gebeld wordt is er al opgehangen voordat je de telefoon uit je tas hebt gehaald (tenzij je een handtas hebt natuurlijk )

Ik ben het wel eens dat je hem niet in je kontzak moet steken (als je gaat zitten of een hele dikke kont hebt). Dan ben je niet helemaal 100 en kan je beter een nokia 3310 halen

Gewoon apple bellen/langsgaan en dan wordt het wel opgelost.
  #8  
Oud 21-10-14, 12:39
Jorovich Jorovich is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 18
Standaard

Net gebeld met Apple. Wanneer ze hoorde dat het ging om een gebogen iPhone werd ik meteen doorgeschakeld naar de senior, althans iets in die trant was hoe de beste man zichzelf noemde.
De man praatte alleen over accidentele schade omdat ik mijn iPhone in mijn broekzak had gedaan. Hij vertelde dat het absoluut niet de bedoeling is om je iPhone in je broekzak te steken omdat het normaal is dat een groot toestel buigt.
De enige optie die ik op dit moment heb is mijn iPhone inruilen voor een nieuw of refurbished model. Kosten: 331 euro!!
Wat betreft de foto's

  #9  
Oud 21-10-14, 12:54
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Blijft een moeilijke zaak maar zou er in ieder geval niet mee accoord gaan.
  #10  
Oud 21-10-14, 12:56
Jorovich Jorovich is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 18
Standaard

Ik heb niet echt een idee wat ik nu moet doen. Ik kan moeilijk terugbellen en hetzelfde probleem nogmaals voorleggen. Ik heb de eerste keer gebeld zonder een tegemoetkoming te verwachten. Het lijkt me sterk dat wanneer ik wel een reparatie eis ik deze ineens wel krijg. Wat te doen?
  #11  
Oud 21-10-14, 13:03
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Toch naar Amsterdam gaan zou ik zeggen, of gewoon weer bellen, met de reactie dat je het niet met hun eens bent, en dat je gewoon een nieuw toestel wilt, als ze er niet mee accoord gaan heel twitter vol spammen met jou ervaring en service ! ( die normaal gesproken overigens wel goed is ) maar nogmaals, zo een grote tel is natuurlijk een risico om in je broekzak te doen ( zeker als deze wat aan de krappe kant is )
  #12  
Oud 21-10-14, 13:12
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

Als je nu nog je iPhone buigt ben je gewoon verkeerd bezig,
het is zo uitgebreid in de media geweest, dat je het wel had moeten kunnen weten,
dan is die € 331,- nog een coulance bedrag.
  #13  
Oud 21-10-14, 13:20
Jorovich Jorovich is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 18
Standaard

Heeft naar Amsterdam gaan überhaupt nog zin dan? Het is voor mij best een eindje dus ik wil niet met lege handen in Amsterdam staan straks.
  #14  
Oud 21-10-14, 13:24
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

Ik zou zeggen, ga oefenen in de spiegel met de zieligste blik die je kan maken,
en neem uit voorzorg € 331,- cash mee
  #15  
Oud 21-10-14, 13:26
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door absrnd Bekijk bericht
Als je nu nog je iPhone buigt ben je gewoon verkeerd bezig,
het is zo uitgebreid in de media geweest, dat je het wel had moeten kunnen weten
Wat een zever...

Een telefoon zou bij normaal gebruik niet mogen buigen. Hoe groot of dun hij ook is... Akkoord dat hij er gevoeliger voor is dan andere telefoons, maar bij normaal gebruik zou dit niet mogen...

Naar mijn weten zei Apple toch dat het om enkele uitzonderingen ging (destijds de "9 gevallen"), en dat die terecht konden bij de Apple store om hun probleem te verhelpen... Ik zou denken dat dat om garantie gaat...

Zelf zit mijn GSM dagelijks in mijn zak tijdens het autorijden en dergelijke, soms een iets strakkere broek, en deze buigt niet... Lijkt mij dus gewoon inderdaad bij uitzonderingen te zijn dat hij makkelijker lijkt te buigen...

Zou het laag vinden als ze daar niets aan doen :s

Waar moet je als man uw GSM dan wel steken? Moet je dan een vriendin aanschaffen zodat je hem in haar handtas kan steken?
  #16  
Oud 21-10-14, 13:35
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Het is toch wel vreemd dat Apple bepaald hoe jij je toestel ergens naar toe moet meenemen. Dit heb ik dus ook te horen gekregen toen ik mijn 6Plus had aangeschaft in de Store. De beste man had het over gezond verstand, iemand met gezond verstand stopt zijn iPhone 6 Plus niet in zijn broekzak.

Trouwens is het bedrag van 331€ volgens mij het standaard bedrag om toestellen te vervangen die niet onder de garantie vallen.

Ik zou je zelf hard maken en een afspraak maken bij de Genius. Die zal je toestel testen en hij bepaald of het toestel vervangen kan worden onder de garantie. Blijven doorhameren dat je dit niet kan en mag verwachten van een toestel van 800+

EDIT: Nu ik zat te denken, is het toestel bij de Apple Store gekocht of ergens anders? Waar het ook gekocht is, jij hebt recht op een deugdelijk product. Dat betekent dat als jij een toestel aanschaft van 800+ dat jij ervan mag verwachten dat deze goed in elkaar zit en echt wel tegen een stootje kan. Natuurlijk moet je hem niet op de grond smijten, maar je kan je dus beroepen op de consumentengarantie. Laat het bedrijf waar je dit apparaat gekocht hebt eens bewijzen of de verbuigen door jou komt of door een zwakte in het toestel zelf. De bewijslast ligt immers de eerste 6 maanden bij hen. Ik zou er echt achter aan gaan.

Laatst gewijzigd door RWK; 21-10-14 om 13:46.
  #17  
Oud 21-10-14, 13:51
DHL DHL is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Belgie
Berichten: 140
Standaard

Tja, dit is eigenlijk geen Phone meer maar phablet. Ik zou die nu persoonlijk toch niet im mijn broekzak gaan steken. Voor de broekzak vooraan is hij te groot en achteraan is het wel normaal dat hij plooit. Ze hebben testen gedaan en de iphone plus plooit wel maar niet zo makkelijk als men in de media wil laten uitschijnen. Er waren wel sterker toestellen maar er waren er ook zwakkere.
Ik steek die in een bookbook (die nu nog niet beschikbaar is, maar er zijn wel mooie alternatieven) Zo heb ik mijn telefoon en portefeuille bij mekaar. In een jaszak past dat wel. Als ik geen jas heb draag ik hem in de hand. Moest het mij hinderen zou ik gewoon een kleiner toestel kopen dat handiger is om op zak te steken.
Naar mijn mening, schiet me nu niet dood, is het correct wat apple zegt. Ik zou in geval van TS vragen hoeveel opleg er moet zijn voor een kleiner toestel vermits het in zijn zak moet kunnen. Is natuurlijk wel heel erg voor die jongen, snap heel goed dat hij er erg mee inzit.
  #18  
Oud 21-10-14, 14:30
Con Con is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Naast jou
Berichten: 150
Standaard

Ik zou terug gaan en een nieuwe/andere eisen. Hoezo niet in je broekzak stoppen? Niet in je kontzak stoppen begrijp ik maar al te goed en dat is ook logisch, maar niet in je "voor"zakken stoppen is onzin. Waar moet je hem dan laten als een jongen/man zijnde? Mijn broekzakken zijn vaak de enige zakken die ik heb als ik naar buiten ga. Vooral zomers.

Maar goed Joris heeft de iPhone op marktplaats aangeboden voor 600 euro. Ik vind dat je erbij moet vermelden dat ruilen met een andere geen optie is in je advertentie. Dat heeft de beste man niet vermeld. Of vermeld dan in ieder geval dat omruilen 331 euro kost oid. Goed, het beste ermee en toch blijf ik vinden dat je recht hebt op een nieuw toestel.

EDIT: waarom ik vind dat je moet vermelden dat je geen andere krijgt? Namelijk omdat in de advertentie wel gesproken wordt over garantie en slechts twee weken oud.
  #19  
Oud 21-10-14, 14:33
leandertjee leandertjee is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 66
Standaard

Niet mee akkoord gaan, ik zou naar de store gaan of nog een paar keer bellen en eisen dat je een nieuwe krijgt (de iphone 6 misschien zelfs). Is toch belachelijk dat zo'n telefoon krom trekt als die in de broekzak zit. En ik heb meerdere malen gelezen dat apple zei gebogen iphones te vervangen (als het binnen de richtlijnen viel).

Maak zo nodig een afspraak bij de rijdende rechter, dan zal Apple gaan smeken
  #20  
Oud 21-10-14, 14:35
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Hoe kom je in godsnaam aan een deuk op de achterkant ????? ik krijg toch sterk het vermoeden dat het niet alleen maar komt van "alleen in je broekzak dragen" is Dat ding is nu niet eens 600 waard. Deuk zit ook precies ter hoogte van waar die gebogen is......
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone trekt krom zakakaz iPhone algemeen 3 02-05-14 17:15
iPhone 5s krom getrokken? Bas16 iPhone algemeen 4 03-02-14 12:23
iphone 5 krom aan onderzijde vanrosmalen iPhone algemeen 16 05-01-14 18:08
iPhone 5 krom jordyhondeveld iPhone algemeen 17 13-03-13 14:33
iPhone 5 trekt krom peterp0st iPhone algemeen 39 08-03-13 17:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:44.