//

Ik zoek een applicatie / Hoe heet die app ook alweer?

Ik zoek een applicatie / Hoe heet die app ook alweer? discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Sinds een maandje ben ik de gelukkige eigenaar van een ipad 3g + wifi. Bij ons op de zaak hebben we veel formulieren ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-07-10, 11:43
Albert_Dijkstra Albert_Dijkstra is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 6
Standaard Specifieke app. voor ipad gezocht

Hallo iedereen,

Sinds een maandje ben ik de gelukkige eigenaar van een ipad 3g + Wi-Fi.
Bij ons op de zaak hebben we veel formulieren met standaard velden en plaatsen waar we kruisjes kunnen zetten.

Enkele voorbeelden:
==========
- hoe is de warmwater voorziening?
* droplist: cv, geiser, etc.

- hoe oud is de cv-installatie?
* open tekstveld om jaartal in te vullen

Kruisje kan bijv gezet worden bij:
[x] pomp gecontroleerd
==========

Nu ben ik op zoek naar een applicatie die dit ondersteunt, ik heb het formulier in MS Word (met al die formuliervelden dus) en hetzelfde geldt voor PDF.

Iemand enig idee welke app hiervoor geschikt is?
Evt. Kan ik de formulieren ook in html maken!

De reden dat ik een offline applicatie wil is ook omdat we veel in het buitengebied zitten waar de internetverbinding regelmatig uitvalt...

Alvast bedankt voor de reacties en tips!!

Groetjes Albert
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-07-10, 12:18
alwins alwins is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bergschenhoek
Berichten: 15
Standaard

Volgens mij heb je meerdere mogelijkheden, Bento is een database app, daarbij heb je de data offline op je ipad/iphone en kan je het via Wi-Fi syncen met een mac. Filemaker Go is de grote broer hiervan.
Wellicht is dat wat 'overdone' , dan zou ik mn heil zoeken in Numbers, volgens mij kan je daar ook leuke dropdownboxjes etc mee maken.
  #3  
Oud 24-07-10, 13:27
Albert_Dijkstra Albert_Dijkstra is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 6
Standaard

ben Bento nu ff aan het proberen maar het probleem is dat je hier de ingevulde formulieren niet per mail kunt versturen (volgens mij)... filemaker pro volgens mij ook niet (maar nog niet echt goed naar gekeken)...

Als ik zou moeten kiezen tussen numbers en quickoffice dan denk ik dat quickoffice makkelijker is omdat je de documenten ook meteen in dropbox e.d. kunt laden.

Het enige nadeel is dat wij vooral heeeeel veel velden hebben waar alleen maar een kruisje hoeft komen te staan, als je hier in numbers de heletijd een X neer moet zetten lijkt mij ook niet geweldig...

bedankt voor deze suggesties, nog meer suggesties zijn uiteraard welkom...

Het mooiste zou zijn een PDF reader welke ook met formulier om kan gaan... ps. ben voor een goede app ook best bereid om een € 100,- neer te leggen... (evt. zelfs nog wel meer)
  #4  
Oud 24-07-10, 15:19
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Ik kan een web-based app voor je maken waarmee je die formulieren kunt invullen en verzenden, die worden dan naar een email verstuurd als je dat soms bedoeld.
  #5  
Oud 26-07-10, 14:18
eric-t eric-t is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Waalre
Berichten: 1
Post Televisiegids voor de iPad

Toen ik mijn iPad kocht zei ik gekscherend tegen veel mensen, dat hij voornamelijk op de salontafel zou liggen als tvgids. Nu ik de iPad heb kom ik er achter dat er geen iPad tv-gids app blijkt te zijn.

De website van omroep.nl scrollt niet lekker, de iPhone apps zijn natuurlijk niet echt mooi op een iPad.

Wat is jullie oplossing?
  #6  
Oud 26-07-10, 21:49
Wimdek Wimdek is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard

Gids van nu.nl app werkt goed. Link daarvan staat links bovenin de app

Tvgids.nl werkt ook prima overigens
  #7  
Oud 26-07-10, 21:53
M1ch3l M1ch3l is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 165
Standaard

Nu.nl app is top daarvoor!
  #8  
Oud 27-07-10, 00:53
Albert_Dijkstra Albert_Dijkstra is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 6
Standaard

@dreissen: je bedoelt daarmee gewoon een internetformulier, dus als ik naar www.mijnadres.nl/formulier.html ga dat ik daar een formulier in kan vullen en deze verzenden etc.?

Als je dat bedoelt, nee dat is niet de bedoeling ik moet er ook 'offline' bij kunnen en dat ik m dan op een later moment kan verzenden.

@alwins: met bento & filemaker kun je geen formulieren creeren die je per mail vanaf de ipad kunt versturen.

Ben nu aan het kijken naar iForms, vrij duur door maandelijkse kosten... Maar iemand toevallig ervaring met deze of de iphone tool?

Mvg Albert
  #9  
Oud 28-07-10, 21:43
Remondinho Remondinho is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard Pandorabox voor de iPad?

Sinds zaterdag ben ook in bezit van een iPad.
In de App Store staan een hele hoop mooie applicaties maar waarvoor ik niet het volle pond wil betalen. Voor de iPhone is er een programmaatje "Pandorabox" waarmee je de prijzen voor Apps kunt monitoren en zo kunt "toeslaan" als de prijs het juiste niveau heeft bereikt. Een klein probleempje; Pandorabox werkt (nog) niet voor iPad Apps.

Weet iemand of er ook zo'n programmaatje voor de iPad is?
  #10  
Oud 01-08-10, 00:27
Mypod Mypod is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 71
Standaard iPhone bedienen met iPad of andersom

Beste IPcers,

Weet iemand toevallig of er een app is die ervoor zorgt dat je bijvoorbeeld met de iPad de muziek kan afspelen op je iPhone. Voorbeeld: Ik leg mijn iPhone aan mijn geluidsset en beheer de muziek die op de iPhone staat met mijn iPad (over Wi-Fi). Of andersom. Dit omdat ik dan in het hele huis de muziek van mijn iPhone kan bedienen.

Soort van Remote app zoals Apple zelf heeft maar dan tussen de iPhone en iPad.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groeten,
Mypod
__________________
MacBook Pro 13 2011 i5, 8GB, SSD | iPhone 5 16GB Black | iPad Mini 32GB Black | Apple TV 3rd.
  #11  
Oud 04-08-10, 12:23
kavokavo kavokavo is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

@dreissen:
Formulieren in Googel
Formulieren maken : Forms - Google Documenten Help

Google Offline: voorlopig enkel bekijken...
Google Docs nu ook offline beschikbaar

In Numbers for iPad:
Creëer een nieuwe sheet
Maak uw lijst aan in een table (TAB-blad)
Zorg ervoor dat je de juiste cel-formaten aanduidt zodat later het juiste toetsenbord verschijnt. Het aanvinkkadertje vind je in het numeriek toetsenbord terug.
Druk op het TAB-blad '+'.
Er verschijnt een venster met keuze 'Nieuw werkblad' en 'Nieuw formulier'.
Je kiest 'Nieuw formulier'
Er wordt automatisch een erg bruikbare keuzelijst aangemaakt door het programma.
Het voordeel om het in Numbers te doen, is dat je je gegevens kan verwerken.

Succes!
  #12  
Oud 07-08-10, 13:28
dijklarg dijklarg is offline
• iOS 3.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard delen van bestanden op iphone/ipad

als ik via mijn iphone of ipad mp3's wil delen via bluetooth of mail, welke app kan ik daarvoor gebruiken? betaald of onbetaald of een niet gejai-lbreakte apparaat.
  #13  
Oud 09-08-10, 10:08
krieky krieky is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 12
Stuur een bericht via MSN naar krieky
Standaard Apps voor iPad-Oma

Meteen na de introductie van de iPad hadden veel mensen het al voor ogen: De iPad is mogelijk perfect voor mensen die minder goed kunnen omgaan met hun computer. Na een aantal filmpjes bekeken te hebben met mijn oma, die op zoek was naar een nieuwe laptop voor internet, mail en foto's , was ze eigenlijk al verkocht.
Ik had dus voor haar de iPad gereserveerd bij de lokale APR en voor we hem vorige week konden ophalen hebben we nog even gespeeld met iPad, met de vraag of ze het zeker wist.
Absoluut, my grandma loves the iPad!

Helaas vind ik het erg lastig om leuke apps en programmaatjes uit te zoeken die makkelijk in gebruik zijn, nederlandstalig en ook nog eens handig of leuk voor oma. Oma is gek op msn, fietsroutes, buienradar en Rummikub. Helaas zijn veel apps en games Engelstalig, zoals de officiële 'live messenger'.
Het liefste wil oma spelletjes die ze ook kan spelen met d'r kleinkinderen op de ipad, maar wat zelfvermaak zal ze ook wel leuk vinden.

Hebben jullie aanbevelingen en leuke ideeën voor mijn oma?
  #14  
Oud 09-08-10, 10:14
McNessie McNessie is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 150
Standaard

Isjoel? En verder op 'nederlands' zoeken in app store. Alleen moet je wel tussen alle woordenboeken doorkijken... Suc6
  #15  
Oud 09-08-10, 19:18
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ludo de luxe is Mens-erger-je-niet op de iPad. Was afgelopen weekend nog gratis via AppEvent.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #16  
Oud 09-08-10, 19:32
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard

Ha, ik ben zelf ook een iPad oma maar heb wel verstand van computers
Voor mijjn kleinkids (2,5 en 5 jaar) heb ik een leuk NL leesplankje, de app heet letterlegger en staat bij de cat. Onderwijs. Voor de kleinste heb ik soundtchlite, dat zijn plaatjes en bijbehorende geluidjes. Verder nog een paar puzzeltjes en zo maar ik weet niet voor welke leeftijd je oma iets zoekt.
Voor zichzelf iets van mahjong, of solitair of we rule of we farm? Ook al zijn dat uk taal games, ze kan ze zo doen hoor! Wens haar maar veel plezier met d'r iPad.

Ps: NL boeken lezen is niks voor haar?
  #17  
Oud 10-08-10, 14:20
krieky krieky is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 12
Stuur een bericht via MSN naar krieky
Standaard

Bedankt voor de reacties tot zover! Mijn oma heeft geen kleine kleinkinderen (eerste achterkleinkind is wel op komst)
Heb er nu angry birds, flight control, solitaire HD er op staan en zal ook die Ludo Deluxe erop zetten. Maar is wel goed zoeken want die iPhone-AppS zien er niet uit in het groot (A)

Nog iemand aanbevelingen?
  #18  
Oud 10-08-10, 15:30
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krieky Bekijk bericht
Maar is wel goed zoeken want die iPhone-AppS zien er niet uit in het groot (A)
Nog iemand aanbevelingen?
Soms zie je bij een app die zowel voor de iPhone als voor de iPad is links of rechts onderaan 2x staan! Dan kan je de app vergroten.
  #19  
Oud 10-08-10, 15:40
jetgadget's schermafbeelding
jetgadget jetgadget is offline
• iOS 4.0.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

misschien vind ze NU.nl leuk en de telegraaf?
Appie heeft een leuke receptenzoeker
Nos journaal en uitzending gemist...
voor zover mijn Oma tips.

Oja als je in itunes selectie iPad kiest zie ik een tabblad Apps voor kids
  #20  
Oud 12-08-10, 22:29
krieky krieky is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 12
Stuur een bericht via MSN naar krieky
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jetgadget Bekijk bericht
misschien vind ze NU.nl leuk en de telegraaf?
Appie heeft een leuke receptenzoeker
Nos journaal en uitzending gemist...
voor zover mijn Oma tips.

Oja als je in itunes selectie iPad kiest zie ik een tabblad Apps voor kids
Ja nu.nl is wel een goede!
Alleen jammer dat de rest iPhone-applicaties zijn en niet voorde iPad. Vind dat dat er echt slecht uitziet, maar mischien dat m'n oma dat wel prima vind..
Iemand nog een goede voor msn of andere ideeën ?
Reageren

Labels
aantekeningen, access, app, app-store, apps, bewerken, camera, database, disk space, dj mix sampler launchpad, documenten, dropbox, foto's downloaden, gebruik, geheugen, gratis, icloudftp, ipad, iphone, maatsoort, maatsoortwisselingen, memory, midi, nederlands, notities, oma, password, powerpoint, presentatie, processen, registratie, ruimte, schijfruimte, secure, student, tijd, uploaden, vaarwegen in nederland, word, zelfontspanner



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik zoek een applicatie / Hoe heet die app ook alweer? bruut iPhone Apps 988 23-10-19 23:05
Ik zoek een camera app die coole effecten geeft? iMasteri iPhone Apps 0 04-07-11 16:10
Op zoek naar een app, die je napraat als een papegaai Cheeems Archief 7 04-12-09 15:14
Hoe heet dat programma ook alweer? HIgHer Archief 3 22-06-09 20:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:21.