//

Kan je er zelf 1 gratis maken?

Kan je er zelf 1 gratis maken? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo nou aan mijn titel kan je al mijn vraag zien ''KAn je zelf een apps zelf maken en dan gratis'' want ik heb geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-12-08, 23:35
mitchie13 mitchie13 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 16
Standaard Kan je er zelf 1 gratis maken?

Hallo nou aan mijn titel kan je al mijn vraag zien
''KAn je zelf een apps zelf maken en dan gratis''
want ik heb geen zin om 100$ dte gaan uitgeven xD

Graag snel antwooord
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-12-08, 23:48
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Je zou hem misschien via Installer of Cydia uit kunnen brengen?
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
  #3  
Oud 26-12-08, 14:24
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Volgens mij kan je je (gratis) aanmelden voor Apple Developers, en dan krijg je een kit met de software om zelf apps te maken
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #4  
Oud 27-12-08, 00:06
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 17.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ja klopt, en dat is nog niet zo makkelijk, om dat zelf te gaan maken
ik wilde dat ook gaan doen, gewoon voor de lol, maar volgens mij moet je wel degelijk ervaring hebben met dat soort dingen om ermee overweg te kunnen
  #5  
Oud 27-12-08, 00:56
joppe's schermafbeelding
joppe joppe is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Linden, België
Berichten: 152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSide Bekijk bericht
Je zou hem misschien via Installer of Cydia uit kunnen brengen?
Met welk programma kan je een app maken voor cydia en/of installer??
  #6  
Oud 27-12-08, 01:03
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Ik heb geen idee hoe dat precies in zijn werking gaat. Je hoeft alleen in ieder geval die jaarlijkse $100 niet aan Apple te betalen.
  #7  
Oud 28-12-08, 15:17
junero junero is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 184
Standaard

om een app te maken moet coder zijn als je dat niet bent heeft het niet veel zien om eran te beginnen als je wil beginnen met coden kun je beter eerst visual basic proberen om ervaring mee te maken
  #8  
Oud 28-12-08, 16:27
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joppe Bekijk bericht
Met welk programma kan je een app maken voor cydia en/of installer??
gewoon precies zelfde als voor app store
  #9  
Oud 28-12-08, 16:54
Y-Less's schermafbeelding
Y-Less Y-Less is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 119
Stuur een bericht via MSN naar Y-Less
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door junero Bekijk bericht
als je wil beginnen met coden kun je beter eerst visual basic proberen om ervaring mee te maken
Er? Als je dit bedoeld op iPhone dev manier, dan gaat Visual basic niet echt helpen als je het mij vraagt. Als je applicaties voor de iPhone maakt komt je al snel met C# en C++ in aanmerking
__________________
8GB iPhone 3G - 2.2 w/ Jailbreak
Dedicated Cydia User and Prouth Senior Member of iPhoneClub.nl
  #10  
Oud 28-12-08, 19:09
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Y-Less Bekijk bericht
Er? Als je dit bedoeld op iPhone dev manier, dan gaat Visual basic niet echt helpen als je het mij vraagt. Als je applicaties voor de iPhone maakt komt je al snel met C# en C++ in aanmerking
Je moet vooral c en objective-c kennen . Anders kan je geen programmas maken. Je kan eens kijken op deze site. Staat op hoe je in xcode toch een programma kan maken en draaien op de iphone zonder tussenkomst van Apple.
iPhone Software Development
  #11  
Oud 28-12-08, 22:21
King1987's schermafbeelding
King1987 King1987 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 6.0.1
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 7.246
Arrow

Topic verplaatst naar Ontwikkelen voor de iPhone / SDK
__________________
 Momenteel in gebruik: iPhone4s 16GB Simlock vrij 
De iPhone Hardware specialist

Ben dan wel een Guru, ben geen vraagbaak
  #12  
Oud 30-12-08, 09:36
gjhartog's schermafbeelding
gjhartog gjhartog is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Purmerend
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ Bekijk bericht
Volgens mij kan je je (gratis) aanmelden voor Apple Developers, en dan krijg je een kit met de software om zelf apps te maken
Ja, dat klopt, de software om de applicatie te maken is gratis. Maar als je hem in de AppStore wil hebben, dan moet je toch echt die 100 dollar betalen. Op zich wel netjes, als het maken van een programma écht niet lukt, heb je ook geen 100 dollar voor niks uitgegeven...
__________________
- Apple iMac 20" - Apple TV 160Gb - iPhone 3GS - MacBook Pro -
  #13  
Oud 30-12-08, 16:31
mitchie13 mitchie13 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 16
Standaard

Oh srry maar dat moet allemaal op de iphone staan en ik heb de ipod touch ...
  #14  
Oud 30-12-08, 16:55
gjhartog's schermafbeelding
gjhartog gjhartog is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Purmerend
Berichten: 89
Standaard

Dat maakt niet uit, AppStore is vor beide apparaten. Alleen zijn er voor de iPhone meer beschikbaar doordat er meer hardware(microfoon e.d.) aanwezig is.
  #15  
Oud 07-01-09, 23:23
galip91's schermafbeelding
galip91 galip91 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar galip91
Standaard

is het mogelijk om je eigen app te testen op je EIGEN iphone zonder tussenkomst van de appstore of cydia/installer? bijvoorbeeld door ssh?
  #16  
Oud 08-01-09, 03:00
Speedfreak20 Speedfreak20 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 30
Standaard

@galip91. Ja dat is mogelijk.
Ben ik nu ook mee bezig. Heb al wat kleine apps gemaakt en gecompiled op mijn iphone 3g fw 2.1. Programmeren op de iphone doe ik ook weleens als ik ergens zit en tijd wil doden maar het liefst op linux in terminal via ssh en via connect to server icoontje in ubuntu. Daarmee kun je je iphone mounten. Dan met gedit of wat voor editor je ook gebruikt, programmeren in objective C.
Dit kun je gebruiken in linux,windows op de mac ook maar ja dan kun je denk ik net zo goed xcode gebruiken.

optie 1 compilen in linux:
iPhone Software Development: How-To copy SDK headers to iPhone and compile SDK applications in iPhone

optie 2 als je geen linux hebt bijv windows en putty.

ik weet niet meer van welke site ik dit heb.. succes. 2de optie werkt perfect bij mij.

ps als iemand weet welke site ik het onderstaande vandaan heb zet het er ff bij i forgot..

[h3]Introduction: iPhone development and the Open Toolchain[/h3]
It is possible to write native applications for the iPhone in Objective-C, but in order to be able to do so it is needed to have a Mac with the SDK downloaded from Apple. You need to have a MacOS installation, be a registered Apple developer, download the SDK, use the graphic environment, and so on.

Fortunately there is an alternative, the Open Toolchain: it's a special GCC compiler able to emit code for the iPhone CPU (and other tools to create the final executable).

The Open Toolchain can be used from your Linux box, this is how most developers are using it. This guide instead is about using the Open Toolchain directly inside the iPhone!

Actually the iPhone runs an operating system very similar to Unix, so there is a port of the compiler for the iPhone itself. It is possible to use SSH to work inside the iPhone, editing files with VIM, compiling with this GCC, and installing the resulting binary in order to test it on the real device.

The following parts of this document will try to explain how to setup a development environment inside the iPhone, what you need to do, the files you need to download, and finally will provide an Hello World example in order to make you able to test something in little time, and to have a starting point to modify.[h3]What you need[/h3]
  • a Jailbroken iPhone. In order to Jailbreak check QuickPwn at blog.iphone-dev.org. Warning: the jailbreaking process will make your phone able to run non-apple-signed binaries but may damage your phone. If you have problems and ruin your phone I'll not be responsible in any way.
  • Cydia (this is an apt-get for the iPhone. Basically it is a program that installs other programs). Cydia will be installed by QuickPwn, just make sure to select it during the Jailbreaking process.
  • SDK 2.0 headers. The GCC alone is not enough, you need the header files from the Apple iPhone SDK. Just download this torrent or use
    instead this link from megaupload, what you need is the sdk-2.0-headers.tar.gz inside. The alternative way to obtain the headers is to download the full SDK and extract the headers from the SDK image. It's pretty hard and boring, the torrent is a better solution for now.
  • Warning: YOU NEED TO INSTALL SOMETHING FROM THE APPSTORE! even a free application is ok, otherwise your iPhone for some reason will not execute your compiled binaries.
[h3]Ok, now I assume you did the jailbreak, and your iPhone is free [/h3]
Prefect, we are ready! Your iPhone was jailbroken and everything is working fine. You can see the new Cydia application in your iPhone.

Now it's time to connect the phone to a Wi-Fi network. Cydia needs to get stuff from the internet that will be installed in your phone. This is what you need to do:
  • Open Cydia and install the GCC. If you can't find it just use the search feature of Cydia. Then instal make and ldid just like you installed GCC. (ldid is used to pseudo-sign binaries).
  • Install SSH, and BossPref (Again from Cydia).
Well, first stage complete! Now you should be able to enter inside your phone using SSH. Note that Cydia also installs a lot of other things when you run it the first time: all the standard Unix command line utilities including the 'make' command that we will use later to build our Hello World application.
[h3]Let's try to enter inside the iPhone via SSH[/h3]
Ok, now exit from Cydia, Open BossPref and check the IP address of your phone, you can see it from the BossPref starting page. Also while in BossPref enable SSH.



As you can see in the example the IP address of the Wi-Fi interface is 192.168.1.101. So... we are ready to enter inside the iPhone! From your Linux box try this (otherwise for windows users use the program Putty): ssh
root@192.168.1.101This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it Of course use your iPhone IP address instead of 192.168.1.101 If you are using Putty use the IP address as hostname and "root" as username.

The default root password is "alpine"

Use this to enter inside the iPhone. It works? Uaaaaaaaaoo!!! this is a good start.

Now it's time to transfer the SDK 2.0 headers inside the iPhone. In order to do so use the SCP program (Linux users) or SFTP (Windows Users). scp sdk-2.0-headers.tar.gz
root@192.168.1.101This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it :/var If you are a Windows user make sure to copy the file inside the /var folder.

Ok now enter again inside your phone via SSH and untar the headers. This is the commands you need to perform: ssh
root@192.168.1.101This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it # Or use Putty if you are a Window guy cd /var tar xvzf sdk-2.0-headers.tar.gz mv include-2.0-sdk-ready-for-iphone include Ok... now you should be ready to start compiling and testing applications.[h3]Hello World![/h3]
I hate tutorials explaining how to setup an environment without to give at least a little example, so here there is the source code and the steps to put an Hello World Objective-C application, build it, install it, run it. While I'm at it I'll try to explain a bit how the hello world program actually works, and the anatomy of an iPhone application.[h3]Anatomy of an iPhone application[/h3]
Fortunately Apple designers take the clean and easy path to put everything about a given application inside a directory in a self contained world where the application will take the executable, icons, sounds, and generally all the data the application needs in order to run.

For example our Hello World program will be installed inside the iPhone under the /Applications/HelloWorld.app directory. This is the layout of the HelloWorld.app directory: # ls -l HelloWorld.app/

-rw-r--r-- 1 root admin 108 Sep 11 12:45 Default.png -rwxr-xr-x 1 root admin 14192 Sep 11 12:45 HelloWorld* -rw-r--r-- 1 root admin 812 Sep 11 12:45 Info.plist -rw-r--r-- 1 root admin 9 Sep 11 12:45 PkgInfo -rw-r--r-- 1 root admin 2399 Sep 11 12:45 icon.png This files are the minimal set of files you'll find inside a working application directory:
  • Default.png is a PNG image that will be shown on the screen while the application is loading. In our example it's just an empty png.
  • HelloWorld is the binary executable, the result of compiling our Objective-C source code.
  • Info.plist is an xml file that specifies the program name, version, and other information about our program. This is how it looks like (it's not too complex): CFBundleDevelopmentRegion en CFBundleExecutable HelloWorld CFBundleIdentifier org.iphone.HelloWorldapp CFBundleInfoDictionaryVersion 6.0 CFBundleName HelloWorld CFBundlePackageType APPL CFBundleShortVersionString 1.0.0 CFBundleSignature ???? CFBundleVersion 1.0 SignerIdentity Apple iPhone OS Application Signing


You'll need to create a new Info.plist file for your new applications, but for the Hello World example this one is already good and working.
  • Pkg.info: I don't know what this file is supposed to do, I just grabbed it from another Hello World example and all it contains is the string "APPL????".
  • icon.png: Your application icon, this is what you will see in the springboard after the program is installed.
Basically all it's needed in order to install a new application is to copy the YourApplication.app directory inside the /Applications directory and restart the springboard using the command: killall SpringBoard.[h3]Source code layout[/h3]
What we seen in the last section is how the installed application looks like. Actually we need to deal with another directory layout that's the one of our source code... but before to continue it's better
that you download our first hello world example and extract it on the iphone under the directory /var/mobile/src. The first step is to create the directory inside the iPhone so as usually enter via SSH inside your phone and write: mkdir /var/mobile/src Then from your linux box (or using SFTP from Windows) use the following command to transfer the file inside /var/mobile/src: scp iphone-helloworld-1.tar.gz root@192.168.1.101 This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it :/var/mobile/src Then enter inside your iPhone and use the following commands to extract the example: cd /var/mobile/src tar xvzf phone-helloworld-1.tar.gz Now our first example is inside the phone! Ready to be compiled. But... try to stop your impatience for a moment and let's look a bit to our source structure: ls -l HelloWorld /home/antirez/hack/iphone/article

drwxr-xr-x 2 antirez antirez 4096 2008-09-11 12:47 build/ drwxr-xr-x 2 antirez antirez 4096 2008-09-11 12:47 Classes/ -rw-r--r-- 1 antirez antirez 812 2008-09-11 12:46 Info.plist -rw-r--r-- 1 antirez antirez 2301 2008-09-11 12:46 Makefile drwxr-xr-x 2 antirez antirez 4096 2008-09-11 12:46 Resources/ As you can see there are different directories and files:
  • build: is a directory where thanks to the make command targets the HelloWorld.app directory with all the stuff needed is created, so that make install will be able to copy the final directory under /Applications.
  • Classes: is where our source code lives (.m and .h files, Objective-C files are .m and not .c or something like this).
  • Info.plist... you already know it from the HelloWorld.app directory.
  • Makefile contains the make targets to compile the program, create the build, install, and so on.
  • Resources are just data files needed to create the final build, in our case just the two images Default.png and icon.png.
[h3]It's time to test the example[/h3]
Ok, it's time to compile and try it... so inside your tell use the "cd" command to enter the HelloWorld directory and use this commands: make make install Since make install will also restart the springboard you will see the progress bar on your iPhone screen rotating for some seconds (it may even take almost a minute if you have a lot of apps installed) and finally you should see the "HelloWorld" application icon... launch it! This is what you should see:

Importante, 2.1 firware users read this: due to changes to the iPhone SpringBoard now the iPhone takes a cache of applications: just to restart the SpringBoard is not enough after make install in order to show your new icon. Use the following command: /Applications/BossPrefs.app/Respring (It's useless to say that you need BossPrefs installed to issue this command

This will force the iPhone to see that there is something of new inside /Applications.
Herm... Are you impressed, aren't you?! Ok it's lame but it is a good start! because the code is trivial and you can use it as a starting point for your hacks.

[h3]Making the modify, recompile, install, test cycle a bit more fun[/h3]

Laatst gewijzigd door Speedfreak20; 08-01-09 om 03:05.
  #17  
Oud 08-01-09, 10:44
galip91's schermafbeelding
galip91 galip91 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar galip91
Standaard

echt heeel erg bedankt. dit heeft me overgehaald om toch nog apps te maken voor de iphone. had de moed al opgegeven toen ik osx86 niet kon installeren
kga nu lekker in ubuntu programmeren tijdens colleges!
  #18  
Oud 09-01-09, 03:56
Speedfreak20 Speedfreak20 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 30
Thumbs up shell scriptje om nog makkelijker apps te maken

ik weet het, had hetzelfde probleem. kreeg mac ook niet op mijn laptop dus dan maar zo.
ik ben nu een script aan het maken in shell om snel een app met views enz gegenereerd te krijgen vanuit een template dir (HelloWorldApp) zodat je niet zoveel handmatig moet aanpassen voordat je iets werkend hebt naast de standaard helloworld app die je erbij krijgt.
Het enige wat ik opgeef is de naam van de nieuwe app.
Daarna is het een kwestie van een paar simpele ja/nee vragen en je nieuwe app verschijnt op je Springboard.
Als hij af is maak ik hem wel beschikbaar voor degenen die geintresseerd zijn. Hiervoor moet je wel eerst bovenstaande geinstalleerd hebben anders heb je hier niks aan. scriptje gaat mmidev heten of mmidev.sh voor betere leesbaarheid

Scriptje kun je dan rechtstreeks op je iphone runnen of op linux via ssh.
  #19  
Oud 17-04-10, 01:00
larslamborelle larslamborelle is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 13
Standaard

waar kun je je dan aanmelden (gratis) om apps te maken?
  #20  
Oud 17-04-10, 04:09
Verschijning Verschijning is offline
• iOS 14.0
• 8.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Schijndel
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door larslamborelle Bekijk bericht
waar kun je je dan aanmelden (gratis) om apps te maken?
developer.Apple.com
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kan je gratis Iphone Applicaties maken koninglol Ontwikkelen voor iOS 6 08-04-10 19:06
zelf themes maken Shorty007 Jailbreak apps en thema's 28 31-12-08 11:57
Zelf applicatie's maken. stijnh Archief 2 19-06-08 11:53
Windows: Zelf Beltonen Maken mahonie007 Desktop-applicaties 6 26-04-08 11:10
Zelf webapps maken mkrve Archief 2 18-04-08 20:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:23.