//

Apple tv van hdmi naar dvi met geluid

Apple tv van hdmi naar dvi met geluid discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een apple tv gekregen. De uitgang van de Apple tv is hdmi. Mijn Tv uit 2006 heeft enkel een dvi i ingang. De ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-09-11, 00:11
mhjh mhjh is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 13
Standaard Apple tv van hdmi naar dvi met geluid

Ik heb een apple tv gekregen. De uitgang van de Apple tv is hdmi. Mijn Tv uit 2006 heeft enkel een dvi i ingang. De kabel van hdmi naar dvi die ik nu gebruik geeft prima beeld, maar uiteraard geen geluid, kan helaas niet met dvi.
Kent iemand een mogelijkheid waarbij de hdmi uitgang van de Apple tv gesplitst wordt in beeld en geluid zodat ik via de tv beide waar kan nemen?
Op we sites kom ik wel oplossingen tegen die van dvi naar hdmi werken, maar mij gaat het om de richting van hdmi naar dvi.
Mijn Mac staat 2 etages van de tv, kabeltje trekken is geen optie. Ik heb wel een airport expressie gekoppeld aan de stereo in de woonkamer en daarmee kan ik itunes via de remote app bedienen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-09-11, 00:32
Pauldeelen Pauldeelen is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 6
Standaard

Op de Apple tv zit een optische uitgang. Die zou je kunnen gebruiken om geluid op je tv te krijgen. Wat voor aansluitingen zitten er allemaal op je tv voor wat betreft geluid?
  #3  
Oud 28-09-11, 08:52
mhjh mhjh is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 13
Standaard

De aansluitingen die nog vrij zij op de tv zijn
Dvi i, PR pb en Y (cinch / tulp stekkers), video (voor aansluiten van een vide signaal), r en l voor geluid van de pc
Verder. Og aansluitingen voor digital audio in (voor digitale geluidsingangen van externe apparatuur aangesloten op een van de AV uitgangen).
  #4  
Oud 28-09-11, 10:46
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik zou een toshlink <-> tulp (rood/wit) proberen. Ff googlen en je vindt er snel een. Op internet zijn ze goedkoper dan in de winkel.
Reageren

Labels
apple tv, dvi, hdmi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Plex via Ipad en hdmi kabel naar tv hetzelfde als Plex op een Apple TV 2 met JB? Mischa84 iPad Apps 0 23-04-11 21:36
Geluid van iPad naar PC bartsimpson100 iPad algemeen 6 14-11-10 23:11
Iemand ervaring met foto's via HDMI-kabel naar TV herk0039 iPad algemeen 0 24-08-10 23:51
Kabel van Mini DVI naar VGA BadSide iPhone accessoires en onderdelen 2 04-09-08 21:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:45.