//

3.0 Tethering aanzetten

3.0 Tethering aanzetten discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Het moet een BT PAN verbinding zijn. Maak anders een nieuwe BT PAN verbinding met je iPhone. Wat raar is, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #641  
Oud 18-06-09, 23:06
Hasje Hasje is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Het moet een BT PAN verbinding zijn. Maak anders een nieuwe BT PAN verbinding met je iPhone.

Wat raar is, is dat het onder Windows Mobile het wel werkt: tetheren en bellen tegelijkertijd (zojuist getest met mijn Treo 750v)
Je bent een held, dit werkt. Plaats dit bericht nu met de BT verbinding

Bellen werkt inderdaad niet...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #642  
Oud 18-06-09, 23:10
-GJ- -GJ- is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 38
Standaard

Ik installeer nu even 3.0 opnieuw er overheen. Kijken of ik mijn MMS setting dan wel heb in m'n Netwerk menu.

Ben benieuwd .

edit: Nee dus, heeft niks geholpen. Nog steeds geen mogelijkheid tot de MMS settings.

Laatst gewijzigd door -GJ-; 18-06-09 om 23:14.
  #643  
Oud 18-06-09, 23:28
Meander Meander is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -GJ- Bekijk bericht
Ik installeer nu even 3.0 opnieuw er overheen. Kijken of ik mijn MMS setting dan wel heb in m'n Netwerk menu.

Ben benieuwd .

edit: Nee dus, heeft niks geholpen. Nog steeds geen mogelijkheid tot de MMS settings.
Noot: als je een T-Mobile abbo hebt kan je nergens de MMS settings wijzigen. Die optie is uitgeschakeld.
  #644  
Oud 18-06-09, 23:31
BasiX BasiX is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -GJ- Bekijk bericht
Ik installeer nu even 3.0 opnieuw er overheen. Kijken of ik mijn MMS setting dan wel heb in m'n Netwerk menu.

Ben benieuwd .

edit: Nee dus, heeft niks geholpen. Nog steeds geen mogelijkheid tot de MMS settings.
Waarom zou je bij die settings willen komen als het nieuwe mobileconfig bestand MMS gewoon mogelijk maakt?
  #645  
Oud 18-06-09, 23:41
-GJ- -GJ- is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BasiX Bekijk bericht
Waarom zou je bij die settings willen komen als het nieuwe mobileconfig bestand MMS gewoon mogelijk maakt?
Ik heb die van jou geinstalleerd, maar dan blijft m'n MMS haken op zo'n 90%. Ontvangen werkt wel.
  #646  
Oud 18-06-09, 23:46
Rubenskoo Rubenskoo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 30
Standaard

Ik heb nu zelf ook een eigen mobileconfig gemaakt:
T-Mobile NL mobileconfig
Met wat meer instellingen dan BasiX zoals o.a. Voicemail en MMS.
Bij mij werkt Tethering en MMS alleen heb ik Voicemail nog niet getest maar ik geloof dat hij die wel pakt.
(Als er nog een probleem mee is graag even melden)

EDIT:extra mobile config bestand voor als de eerste niet werkt(nog niet getest)

Laatst gewijzigd door Rubenskoo; 18-06-09 om 23:51.
  #647  
Oud 19-06-09, 00:08
pieter0000 pieter0000 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Praag CZ
Berichten: 45
Standaard

hallo, ik heb van alles geprobeerd om tethering aan te zetten. ik heb een belgisch telenet abbo (loopt via mobistar netwerk) maar blijf de melding krijgen dat ik contact met mobistar moet opnemen. ik heb de file via help.benM.at gedownload maar niks werkt. Iemand wellicht een idee? merci
  #648  
Oud 19-06-09, 00:15
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Niet waar, je kunt niet bellen en tetheren met 49, net getest!
Wel waar! Hier getest met bellen en mms. Onderwijl dat ik aan het bellen was (ingaand en uitgaand) heb ik een ping laten lopen op de laptop hier richting "www.google.nl". Die ping heeft heel de tijd netjes door gelopen zonder dat het ook maar 1 seconde werd afgebroken (er was dan ook geen packetloss). In de tussentijd ook nog een mms verstuurd en ontvangen.

Conclusie: tethering kan prima icm bellen en mms'en zonder dat 1 van de verbindingen verbroken wordt.

EDIT:
En het wordt nog mooier want aangezien het ding een bluetooth PAN opzet is het ook geen probleem om er 2 Macs op aan te laten sluiten en zo een klein netwerkje te bouwen. Dat houdt dus in dat je iPhone als modem en router optreedt. Het deelt netjes ip-adressen uit en je kunt gewoon net doen alsof je op een ethernet netwerk zit. Ik kan gewoon middels afp bij de bestanden op de andere Mac komen en internetten. Dank Apple voor het niet nodeloos beperken van deze bluetooth PAN mogelijkheid !

Laatst gewijzigd door ppl; 19-06-09 om 00:37.
  #649  
Oud 19-06-09, 00:21
Rubenskoo Rubenskoo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pieter0000 Bekijk bericht
hallo, ik heb van alles geprobeerd om tethering aan te zetten. ik heb een belgisch telenet abbo (loopt via mobistar netwerk) maar blijf de melding krijgen dat ik contact met mobistar moet opnemen. ik heb de file via help.benM.at gedownload maar niks werkt. Iemand wellicht een idee? merci
help.benm.at gebruikt de verkeerde type-mask denk ik zelf, je kan proberen dit zelf te maken of wachten totdat iemand anders dit voor je doet.
  #650  
Oud 19-06-09, 00:40
KnoeSS KnoeSS is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Scheveningen
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmpSource Bekijk bericht
Ik heb geen idee of het mag van de mods, en neem daarom maar de proef op de som.

Voor de mensen die niet de mogelijkheid hebben om zelf de mobileconfig file van benm.at aan te passen heb ik dit zelf eventjes gedaan en online gezet. Deze carrierfile is voor T-Mobile

Link

Met deze carrier file werkt zowel MMS, Tethering en Visual Voicemail. Ik heb er zelf nog geen probleem mee ondervonden.

Mail deze file naar een email account waar je met je iphone bij kan, en install direct vanuit de bijlage.

Voor de mensen die willen weten wat er met deze file is gebeurt?! Dit is een standaard carrier file van benm.at echter aangepast met de juiste poort van -2 naar 48.

Have Fun and Tether away
Werkt allemaal iedereen erg bedankt mms vv en tethering werken

in fact ik reply dit via tethering
  #651  
Oud 19-06-09, 01:15
pieter0000 pieter0000 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Praag CZ
Berichten: 45
Standaard

helaas, ook bovenstaande link werkt bij mij niet, krijg alleen tekst. leg toch eens duidelijk uit voor ons leken hoe je eea kunt installeren, we zijn niet allemaal wizards. merci voor toch wat hulp om tethering werkend te krijgen.
  #652  
Oud 19-06-09, 01:43
DoubleU
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Stuur je mijn bestand wel.
Werkt perfect.

Suc6

Dit is alles bewerkt en voor een Mac systeem
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip tmobile_mod.mobileconfig.zip‎ (1,2 KB, 55x gelezen)

Laatst gewijzigd door DoubleU; 19-06-09 om 11:18.
  #653  
Oud 19-06-09, 01:53
pieter0000 pieter0000 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Praag CZ
Berichten: 45
Standaard

bedankt, maar als ik het op mijn iphone open krijg ik de melding profielstructuur niet herkend. Misschien iets te maken met mac? ik heb windows. dank voor verdere hulp
  #654  
Oud 19-06-09, 02:36
killingsjaakie killingsjaakie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard Het werkt!

super geniaal, ben er nu al twee dagen mee bezig geweest om tethering, mms en VV volledig werkend te krijgen gelijktijdig op mijn volledig legale iphone met t-mobile netwerk, het zip bestandje hierboven bevat eindelijk de juist werkende instelling, echt helemaal geweldig, ik vind dat Gonny dit ook even moet posten op de website, veel beter dan dat je aldoor het profiel moet verwijderen voordat je weer kunt gaan mms.

CHILL!!!!

ps. download het zip bestandje, pak het zip bestandje uit (dan krijg je ook een mac mapje ofzo, vergeet dat, alleen het 'witte documentje' in jouw verkenner moet je hebben ) stuur het uitgepakte bestandje naar je email op je iphone in installeren maar! succes

Laatst gewijzigd door killingsjaakie; 19-06-09 om 02:39.
  #655  
Oud 19-06-09, 03:19
Sounde Sounde is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Ola! Na eindeloos verschillende manieren proberen, werkt het file-tje van AmpSource het best... even de .xml weghalen uit de naam, en naar jezelf mailen. Aanhangsel op de iPhone aanklikken, JOEPIE!!!

Groet.
  #656  
Oud 19-06-09, 08:43
haagsegoof's schermafbeelding
haagsegoof haagsegoof is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 124
Stuur een bericht via MSN naar haagsegoof
Standaard

Jongens ligt het aan mij?sinds vanmorge staat ineens tetheting optie aan heb niks gedaan en alles werkt? Heet t-mobile het dan toch vrij gegeven!????????? Snap er niets van
  #657  
Oud 19-06-09, 08:44
padraig padraig is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 17
Standaard

Even een samenvatting voor iedereen die er niets meer van begrijpt:

We hebben het intussen voor elkaar dat je kunt tetheren, MMS-en en dat je VVM werkt, via zowel Bluetooth als USB.

Er zijn twee opties om dit voor elkaar te krijgen:
- Middels een ipcc bestand
- Middels een mobileconfig bestand

IPCC:
Dit is wat omslachtiger om voor elkaar te krijgen. Ten eerste dien je een beta versie van iTunes te hebben, of settings van iTunes te veranderen om voor elkaar te krijgen dat je de iPhone kunt updaten met zo'n ipcc bestand. Daarnaast kent deze methode geen mogelijkheid om eventuele foute instellingen terug te draaien naar de oorspronkelijke settings. Niet aan te raden als je niet technisch onderlegt bent. Ik ga daarom ook niet verder in op de werkwijze.

MOBILECONFIG
Het voordeel van deze methode is dat je een profiel plaatst, welke later eventueel eenvoudig te verwijderen of te overschrijven is.

Er zijn twee methodes om een mobileconfig bestand te installeren:
Stuur het mobileconfig bestand naar een emailadres welke je ook ontvangt op je iPhone. Haal de email binnen en open de bijlage. Het profiel wordt geinstalleerd.
Mocht dit niet lukken, kijk dan hierboven naar online versies van het bestand. Door naar de url te gaan en (eventueel) op de link te klikken van het .mobileconfig bestand, installeert de iPhone dit bestand.
Gebruik een bestand wat niet gezipped is, maar gewoon eindigd met de extensie .mobileconfig. Dit is een XML bestand.

Let er in beide gevallen op dat dit een bestand is met een aanpassing van de type-mask naar 48 of 49.

Met dank aan Apple voor de mogelijkheid om profielen te installeren
  #658  
Oud 19-06-09, 09:02
padraig padraig is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haagsegoof Bekijk bericht
Jongens ligt het aan mij?sinds vanmorge staat ineens tetheting optie aan heb niks gedaan en alles werkt? Heet t-mobile het dan toch vrij gegeven!????????? Snap er niets van
Zonder een .mobileconfig of .ipcc te installeren? Dat lijkt me sterk. Kijk eens in 'Settings > General > Profile' of je toch een profiel hebt staan. De standaard APN settings voor T-Mobile zijn namelijk tijdens de installatie van OS3 meegekomen en kunnen niet zomaar op afstand gewijzigd worden door T-Mobile. Dit heeft namelijk niks met de SIM te maken, voor zover ik weet.
  #659  
Oud 19-06-09, 09:21
vossie12 vossie12 is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 13
Standaard

Is die mobileconfig ondertussen ook al aangepast naar 49?
  #660  
Oud 19-06-09, 10:10
Rubenskoo Rubenskoo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vossie12 Bekijk bericht
Is die mobileconfig ondertussen ook al aangepast naar 49?
Die van mij wel:
T-Mobile NL mobileconfig
(de bovenste is 49 de onderste 55)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Makkelijk tethering aanzetten (KPN & T-Mobile) (zonder IPCC files) Kaspers KPN 138 09-05-10 21:57
Help..Tethering aanzetten T-Mobile Teunke Odido (T-Mobile) 1 09-03-10 10:09
Tethering aanzetten in OS 3.1.x rover87 iPhone algemeen 307 19-01-10 09:26
Tethering T-mobile aanzetten? Jezpur Archief 1 19-11-09 21:07
Tethering aanzetten in OS 3.1.2 jamy015 Archief 9 20-10-09 23:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:06.