//

"Tijdelijke" unlock en jailbreak

"Tijdelijke" unlock en jailbreak discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn vrouw heeft vandaag haar nieuwe iPhone ontvangen, een zwarte 16GB 3Gs met FW3. Ze kan hem 'in theorie' nog niet echt gebruiken omdat haar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-07-09, 15:10
HeavyB HeavyB is offline
• iOS 4.2.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 5
Question "Tijdelijke" unlock en jailbreak

Mijn vrouw heeft vandaag haar nieuwe iPhone ontvangen, een zwarte 16GB 3Gs met FW3. Ze kan hem 'in theorie' nog niet echt gebruiken omdat haar Vodafone abonnement pas in november afloopt. Ik begrijp dat een 'tijdelijke' jailbreak/unlock mogelijk is, maar kom er niet helemaal uit! Ik heb me op dit forum gek gezocht en gelezen, maar heb nog een aantal vragen waarvan ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden...

1) Klopt het dat ik de telefoon nu zou kunnen unlocken en jailbraiken, en in november weer volledig naar standaard kan herstellen, dus zonder unlock en jailbreak? Moet ik iets downloaden (firmware?) voor het herstellen of gebruik ik dan gewoon de functie vanuit iTunes?

2) Welke methode is daar het meest voor geschikt? Ik heb ze beiden bestudeerd maar kom niet echt de voor- of nadelen tegen.

3) Kan ik, met de unlock/jailbreak gewoon via iTunes synchronizeren of levert dat problemen op als ik in november het apparaat weer herstel?

4) Wat zie ik over het hoofd? Welk gevaar loop ik, of eigenlijk: mijn vrouw? ;-)

Geloof me als ik zeg dat ik veel gelezen en gezocht heb, maar nog twijfel of ik dit wil gaan uitvoeren en daarom graag wat concrete antwoorden krijg.

Alvast onwijs bedankt voor de moeite,
Jeroen

Laatst gewijzigd door HeavyB; 23-07-09 om 15:12.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-07-09, 15:24
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Kijk eens snel in de wiki voor handleidingen en oplossingen..
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 23-07-09, 16:43
HeavyB HeavyB is offline
• iOS 4.2.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 5
Standaard

Hej,
Dat heb ik gedaan, maar als ik daar de antwoorden had gevonden had ik de vragen niet gesteld... vooral de eerste en derde vraag zijn voor mij belangrijk! Kun je een jailbreak/unlock volledig ongedaan maken, en kun je gewoon synchronizeren en apps uit de appstore gebruiken?
  #4  
Oud 23-07-09, 16:49
Frits Frits is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Wenen, Oostenrijk
Berichten: 244
Stuur een bericht via ICQ naar Frits Stuur een bericht via MSN naar Frits
Standaard

Hallo !
Gewoon nu jailbreaken unlocken,. en in november gewoon met Itunes (met de SIM kaart van je ABBO) weer terug herstellen..
Geen probleem, EN geen wolkje aan de lucht .)
  #5  
Oud 23-07-09, 16:56
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Gebruik redsn0w 0.8 om te jailbreaken. Daarna zorg je dat je internetverbinding hebt en open je de Cydia-applicatie. Voeg dan deze source toe: repo666.ultrasn0w.com en installeer daarna ultrasn0w. Start je iPhone opnieuw op en je bent klaar; je kan nu elke simkaart er in stoppen en gaan bellen.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #6  
Oud 23-07-09, 18:35
HeavyB HeavyB is offline
• iOS 4.2.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 5
Standaard

Bedankt voor deze reacties! Maar voor alle duidelijkheid, deze methodes kunnen straks weer volledig worden verwijderd? Dus alsof de iPhone weer 'als nieuw' is? En ik kan gewoon apps vanuit de appstore gebruiken?
  #7  
Oud 23-07-09, 20:50
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ja en nog eens ja
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #8  
Oud 23-07-09, 22:12
inton inton is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard

Ook ik kan mij Iphone pas over 4 mdn gebruiken.
Heb via Ultrasnow.com software aangeschaft voor 12,95 euro en mijn toestel geunlockt.
Nu gebruik ik tijdelijk mijn Vodafone kaartje.
Het enige wat mij tot nu nog niet gelukt is om app. te installeren na jailbreak.
Cydia start en sluit gelijk weer.
  #9  
Oud 24-07-09, 10:36
bass bass is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inton Bekijk bericht
Ook ik kan mij Iphone pas over 4 mdn gebruiken.
Heb via Ultrasnow.com software aangeschaft voor 12,95 euro en mijn toestel geunlockt.
Nu gebruik ik tijdelijk mijn Vodafone kaartje.
Het enige wat mij tot nu nog niet gelukt is om app. te installeren na jailbreak.
Cydia start en sluit gelijk weer.
Voor 12,95 software aangeschaft? Dat is de grootste onzin, alle benodigde software kun je voor NOP van het internet plukken. Alle handleidingen en benodigdheden staan zelfs op het forum!
  #10  
Oud 24-07-09, 12:48
jewwy jewwy is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard

Is het niet zo dat je ssl-certificaat vernietigt word als je een unlock doe en de iphone activeer met een andere provider dan die bij de iphone hoort? Je krijgt dan toch een andere ssl-certificaat van een eerder geactiveerde iphone (van iemand anders) waardoor andere de voor jou bedoelde push berichten kunnen ontvangen?

Als dit zo is, is dit dan terug te draaien als je de iphone lock/restore en daarna activeer met de bijbehorende simkaart of blijft je
ssl-certificaat dan onveranderd.

Link
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Iphone "schoonmaken"na jailbreak/unlock jbazelmans Jailbreak 1 18-05-10 12:23
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 20:28
"Checking Sources" duurt te lang en "Failed to Download Package" vvv91 Jailbreak apps en thema's 10 20-12-08 14:25
Apple kent verschil tussen "Dutch" en "Deutsch" niet Celf iPhone Apps 1 14-10-08 20:50
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:43.