//

Hulp nodig bij downgraden van firmware 3.1.3 naar 3.1.2 - Verzameltopic

Hulp nodig bij downgraden van firmware 3.1.3 naar 3.1.2 - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door wirehub @Willy , het is mij net gelukt om op mijn mac te downgraden van 3.1.3 naar 3.1.2 , je kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 09-02-10, 22:36
marsmuziek marsmuziek is offline
• iOS 8.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wirehub Bekijk bericht
@Willy , het is mij net gelukt om op mijn mac te downgraden van 3.1.3 naar 3.1.2 , je kan iReb nog niet op een mac gebruiken , je hebt Irecovery nodig hiermee moet het lukken.
Had je de iphone eerder gejailbreaked en je files geupload naar die server?
zo niet hoe heb je hem dan gedowngrade?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 09-02-10, 22:37
wirehub wirehub is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 48
Standaard

Ik had de SSH files van Cydia opgeslagen van software 3.1.2 , volgens mij is het anders niet mogelijk om te downgraden.
  #63  
Oud 09-02-10, 22:59
WillyD's schermafbeelding
WillyD WillyD is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 76
Standaard

Ik krijg een melding van: De iphone kan niet worden hersteld. This device isn't eligible for the request build!
  #64  
Oud 09-02-10, 23:04
joey35's schermafbeelding
joey35 joey35 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 17
Standaard downgrade lukt niet

ik heb nu firmware 3.1.3 en wil eigenlijk weer terug naar 3.1.2 maar als ik ben bij dat die alles uitpakt om het erop te gaan zetten geeft die een foutmelding dat het niet lukt/kan ofzoiets. kan iemand mij verder helpen?? ik heb een 3gs 16gb NIET gejailbreaked en gekocht en januarie 2010
  #65  
Oud 09-02-10, 23:08
wirehub wirehub is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 48
Standaard

@Joey35 , heb je wel de SHSH Files van cydia opgeslagen toen je nog op 3.1.2 zat ? anders is het niet mogelijk terug te downgraden.
  #66  
Oud 09-02-10, 23:10
joey35's schermafbeelding
joey35 joey35 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 17
Standaard

mijn iphone is niet gejailbreaked dus nee. is het dan echt helemaal niet mogelijk?
  #67  
Oud 09-02-10, 23:12
wirehub wirehub is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 48
Standaard

Nee het is niet meer mogelijk om terug te downgraden naar 3.1.2 dan , je zal moeten wachten op een nieuwe jailbreak methode.
  #68  
Oud 09-02-10, 23:17
joey35's schermafbeelding
joey35 joey35 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 17
Standaard

enig idee wanneer die zou kunnen komen?
  #69  
Oud 09-02-10, 23:21
wirehub wirehub is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 48
Standaard

Nee echt geen enkel idee , er staat wel een bericht van de ontwikkelaar van de jailbreaktool dat ze waarschijnlijk geen jailbreak uitbrengen voor 3.1.3 , omdat ze liever wachten tot apple een grotere update uitbrengt.
  #70  
Oud 10-02-10, 14:43
can03 can03 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 14
Standaard

hallo allemaal ik heb een probleem met mijn iphone 3gs 16gb.
ik had hem gejailbreakt met de firmware 3.1.2 maar toen ik hem aansloot op itunes ging die automatisch updaten naar firmware 3.1.3. En nu wil ik dus downgrade naar 3.1.2 Ik heb toen ik 3.1.2 had gejailbreakt en op make my life easier gedrukt(wat blijkbaar SHSH Files van cydia opslaat dus volgensmij moet het dan lukken voor wat ik heb gelezen op internet. ik ben niet echt super op dit gebied dus hoop dat iemand mij kan helpen. ik heb inmiddels geprobeerd om via dit forum te downgrade dus via het hostfile en shift itunes etc. Maar ik krijg dan het volgende bericht:
de iphone kan niet worden hersteld. This device isn't eligible for the requested build.
Wat moet ik hiermee?? weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

Laatst gewijzigd door can03; 10-02-10 om 18:10.
  #71  
Oud 10-02-10, 20:11
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Kijk hier eens....
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #72  
Oud 10-02-10, 23:04
can03 can03 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Kijk hier eens....

ik heb daar gekeken en ik heb dat proces al een paar keer gedaan en krijg steeds de iphone kan niet worden hersteld. This device isn't eligible for the requested build.
En hoe je dat moet oplossen komt niet voor in dat stukje. iReb is ook alleen voor iPhone 2G, iPhone 3G and iPod Touch 1G.
komt het doordat ik een MC model heb? ik moet wel zeggen dat ik hem wel had gejailbreakt toen ik nog een firmware 3.1.2 had. En ik had toen ook make my life easier thanks gedaan. hoop dat iemand me verder kan helpen
  #73  
Oud 10-02-10, 23:30
J0HAN85's schermafbeelding
J0HAN85 J0HAN85 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door can03 Bekijk bericht
ik heb daar gekeken en ik heb dat proces al een paar keer gedaan en krijg steeds de iphone kan niet worden hersteld. This device isn't eligible for the requested build.
En hoe je dat moet oplossen komt niet voor in dat stukje. iReb is ook alleen voor iPhone 2G, iPhone 3G and iPod Touch 1G.
komt het doordat ik een MC model heb? ik moet wel zeggen dat ik hem wel had gejailbreakt toen ik nog een firmware 3.1.2 had. En ik had toen ook make my life easier thanks gedaan. hoop dat iemand me verder kan helpen
Kijk hier eens:
https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post413786
__________________
HTC Shift Windows 7 - Palm Treo 500v WM6 - HTC TyTN II WM6.1 - HTC Touch PRO WM6.1 - Samsung i780 WM6.1 - iPhone 4 16GB
  #74  
Oud 10-02-10, 23:33
J0HAN85's schermafbeelding
J0HAN85 J0HAN85 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marsmuziek Bekijk bericht
@DonBompa ik krijg de volgende fout melding: this device isn’t eligible for the requested build enig idee wat ik hiermee moet?
@marsmuziek: Ik weet niet wat DonBompa je probeert wijs te maken, maar ik ben bang dat downgraden er voor jouw niet in zit.
Zonder je SHSH op de server van Saurik te hebben opgeslagen, is een restore momenteel niet mogelijk.
  #75  
Oud 10-02-10, 23:35
can03 can03 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J0HAN85 Bekijk bericht
@marsmuziek: Ik weet niet wat DonBompa je probeert wijs te maken, maar ik ben bang dat downgraden er voor jouw niet in zit.
Zonder je SHSH op de server van Saurik te hebben opgeslagen, is een restore momenteel niet mogelijk.
ik krijg dat dus ook,, maar ik heb volgensmij wel mijn SHSH opgeslagen op de server van Saurik tenminste dat denk ik. Opslaan gebeurt volgensmij door op make my life easier, thanks! te drukken,, of heb ik het fout?
  #76  
Oud 10-02-10, 23:39
can03 can03 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J0HAN85 Bekijk bericht

ik heb even gekeken maar mijn host file lijkt te werken. Als ik gs.apple.com typ in mijn browser kom ik bij een map TSS terecht. Dus dan ligt het niet daaraan toch?
  #77  
Oud 10-02-10, 23:52
J0HAN85's schermafbeelding
J0HAN85 J0HAN85 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door can03 Bekijk bericht
ik heb even gekeken maar mijn host file lijkt te werken. Als ik gs.apple.com typ in mijn browser kom ik bij een map TSS terecht. Dus dan ligt het niet daaraan toch?
De TSS map staat inderdaad op de server van Saurik.
Toen je via Cydia geklikt hebt op "make my life easier", maakte je toen gebruik van 3.1.2?
Je kan namelijk alleen terug naar de versie die je op dat moment gebruikte.
Als het nog steeds niet lukt ben ik bang dat je SHSH niet op de server van Saurik staat.
(Je hebt verder de handleiding gevolgd die op iPhoneclub staat, neem ik aan?)
  #78  
Oud 10-02-10, 23:52
bige bige is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: fryslan
Berichten: 10
Standaard

@ o.a. Can03

Hier ongeveer het zelfde probleem;

Gisteren liep mn ihone 3gs vast, en moest hem helaas restoren.
Ik had FW 3.1.2. JB en Unlock ( SHSH opgeslagen Cydia ) en wou weer de originele FW 3.1.2. er op zetten.

Nadat ik de Hosts file en de DNS had geflushed ( en ook gekeken als hij naar website saurik gaat) wou ik hem restoren met originele FW 3.1.2
Hierna gaf hij ook de melding: "this device isn’t eligible for the requested build"

Verder geprobeerd om andere USB poort te gebruiken, via m'n gsm-tethering netwerk, en i.p.v. DFU modus te herstellen ook Recovery geprobeerd.

??? Iemand een idee wat ik nog kan doen???

Wat wel lukt is om een Custom FW 3.1.2. er op te zetten, maar... nadat ik blacksnow via Cydia er op zet gaat het mis nl. Hij blijft zoeken naar netwerk en hij is ook machtig traag... Na reboot loopt hij dan ook weer vast...

Ik ben een beetje ten einde raad...

Alvast bedankt.
  #79  
Oud 10-02-10, 23:58
can03 can03 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J0HAN85 Bekijk bericht
De TSS map staat inderdaad op de server van Saurik.
Toen je via Cydia geklikt hebt op "make my life easier", maakte je toen gebruik van 3.1.2?
Je kan namelijk alleen terug naar de versie die je op dat moment gebruikte.
Als het nog steeds niet lukt ben ik bang dat je SHSH niet op de server van Saurik staat.
(Je hebt verder de handleiding gevolgd die op iPhoneclub staat, neem ik aan?)
Toen ik de iPhone kreeg stond er 3.1.2 firmware op. Toen heb ik hem gejailbreakt en heb dus op make my life easier geklikt. Dus ik maakte toen gebruik van 3.1.2. Ik wil juist ook terug naar 3.1.2 en ik heb de handleiding gevolgd van iphoneclub,, maar daar hebben ze het over fout melding 1015 en die krijg ik dus niet,, ik krijg dus van This device isn't eligible for the requested build
  #80  
Oud 11-02-10, 00:16
J0HAN85's schermafbeelding
J0HAN85 J0HAN85 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bige Bekijk bericht
Wat wel lukt is om een Custom FW 3.1.2. er op te zetten, maar... nadat ik blacksnow via Cydia er op zet gaat het mis nl. Hij blijft zoeken naar netwerk en hij is ook machtig traag... Na reboot loopt hij dan ook weer vast...

Ik ben een beetje ten einde raad...

Alvast bedankt.
Dat is wel te verklaren. Je hebt 3.1.3 erop gehad, dus heb je de nieuwe baseband. Deze is nog niet te unlocken, dus daarom werkt blacksn0w niet.
Wanneer je dus een iPhone hebt met SIM lock, heb je een probleem denk ik.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door can03 Bekijk bericht
Toen ik de iPhone kreeg stond er 3.1.2 firmware op. Toen heb ik hem gejailbreakt en heb dus op make my life easier geklikt. Dus ik maakte toen gebruik van 3.1.2. Ik wil juist ook terug naar 3.1.2 en ik heb de handleiding gevolgd van iphoneclub,, maar daar hebben ze het over fout melding 1015 en die krijg ik dus niet,, ik krijg dus van This device isn't eligible for the requested build
Vervelend, ik ben bang dat ik je dan ook niet verder kan helpen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Hulp nodig bij synchroniseren applicaties van Iphone naar Itunes ibrouw iTunes 3 01-07-10 21:00
Hulp nodig bij downgrade 3.0 naar 2.2 (of eerder) isezumi Archief 5 29-06-09 19:42
iPhone: Hulp nodig bij updaten naar 2.1 Dazzle Jailbreak 7 28-09-08 14:44
hulp nodig: van 1.1.1 via 1.1.2 naar 1.1.3 (mac) dutchy86 Unlock [archief] 8 02-02-08 01:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:37.