//

Hulp nodig bij downgraden van firmware 3.1.3 naar 3.1.2 - Verzameltopic

Hulp nodig bij downgraden van firmware 3.1.3 naar 3.1.2 - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door J0HAN85 Dat is wel te verklaren. Je hebt 3.1.3 erop gehad, dus heb je de nieuwe baseband. Deze is nog niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 11-02-10, 00:19
can03 can03 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J0HAN85 Bekijk bericht
Dat is wel te verklaren. Je hebt 3.1.3 erop gehad, dus heb je de nieuwe baseband. Deze is nog niet te unlocken, dus daarom werkt blacksn0w niet.
Wanneer je dus een iPhone hebt met SIM lock, heb je een probleem denk ik.


Vervelend, ik ben bang dat ik je dan ook niet verder kan helpen.

bedankt in iedergeval ik weet tenminste nu dat het niet aan mijn host ligt en wel verbinding maakt met Saurek
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 11-02-10, 00:21
can03 can03 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bige Bekijk bericht
@ o.a. Can03

Hier ongeveer het zelfde probleem;

Gisteren liep mn ihone 3gs vast, en moest hem helaas restoren.
Ik had FW 3.1.2. JB en Unlock ( SHSH opgeslagen Cydia ) en wou weer de originele FW 3.1.2. er op zetten.

Nadat ik de Hosts file en de DNS had geflushed ( en ook gekeken als hij naar website saurik gaat) wou ik hem restoren met originele FW 3.1.2
Hierna gaf hij ook de melding: "this device isn’t eligible for the requested build"

Verder geprobeerd om andere USB poort te gebruiken, via m'n gsm-tethering netwerk, en i.p.v. DFU modus te herstellen ook Recovery geprobeerd.

??? Iemand een idee wat ik nog kan doen???

Wat wel lukt is om een Custom FW 3.1.2. er op te zetten, maar... nadat ik blacksnow via Cydia er op zet gaat het mis nl. Hij blijft zoeken naar netwerk en hij is ook machtig traag... Na reboot loopt hij dan ook weer vast...

Ik ben een beetje ten einde raad...

Alvast bedankt.

Hoe heb je de Custom fw 3.1.2 erop gezet waar kan ik die custom downloade want ik heb een t-mobile abo dus ik hoef hem niet te unlucke als ik hem terug zet naar 3.1.2.
  #83  
Oud 11-02-10, 00:51
bige bige is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: fryslan
Berichten: 10
Standaard

@CAN 03

https://forum.iculture.nl/f14/i...-firmware.html

Hier de custom FW downloaden, iphone in recovery zetten ( met itunes logo ) en shift herstellen naar de custom.

Dit werkt wel bij mij, helaas wil blacksnow het niet doen...
  #84  
Oud 13-02-10, 17:07
tommyboy01 tommyboy01 is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 22
Standaard

hallo, ik heb ook net de nieuwe upgrade gedownload met gevolg dat ik niets meer kan doen nu. hoe kan ik deze terug op de vroegere versie zetten? Kan iemand mij bovenstaande stappen iets makkelijker uitleggen, want vind het vrij moeilijk
  #85  
Oud 13-02-10, 18:51
J0HAN85's schermafbeelding
J0HAN85 J0HAN85 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tommyboy01 Bekijk bericht
hallo, ik heb ook net de nieuwe upgrade gedownload met gevolg dat ik niets meer kan doen nu. hoe kan ik deze terug op de vroegere versie zetten? Kan iemand mij bovenstaande stappen iets makkelijker uitleggen, want vind het vrij moeilijk
Ik zou zeggen; volg de handleiding.

Makkelijker kan het niet.
__________________
HTC Shift Windows 7 - Palm Treo 500v WM6 - HTC TyTN II WM6.1 - HTC Touch PRO WM6.1 - Samsung i780 WM6.1 - iPhone 4 16GB
  #86  
Oud 14-02-10, 13:27
tommyboy01 tommyboy01 is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 22
Standaard

hallo
ik heb de stappen gevolgd dus met het herstellen, maar dan krijg ik plots de tekst de iphone kan niet worden hersteld, this device isnt eligible for the requested build. Wat moet ik nu doen om toch terug naar mijn 3.1..2 te kunnen gaan? Kan ieamand mij helpen want ben beetje radeloos?
  #87  
Oud 14-02-10, 14:52
J0HAN85's schermafbeelding
J0HAN85 J0HAN85 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tommyboy01 Bekijk bericht
hallo
ik heb de stappen gevolgd dus met het herstellen, maar dan krijg ik plots de tekst de iphone kan niet worden hersteld, this device isnt eligible for the requested build. Wat moet ik nu doen om toch terug naar mijn 3.1..2 te kunnen gaan? Kan ieamand mij helpen want ben beetje radeloos?

Ik heb hier 1 of 2 pagina's terug iets over gepost. Ik zou dus om te beginnen deze thread even doorlezen.

Er kunnen 2 oorzaken zijn:
Je hebt je SHSH niet op de server van Saurik staan, of je PC "pakt" je hostfile niet.

Het 2e probleem had ik zelf ook, en daar heb ik iets over gepost.
Probleem 1 is niet meer op te lossen.

Succes!
  #88  
Oud 14-02-10, 17:39
tommyboy01 tommyboy01 is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 22
Standaard

dag Johan
dankuwel dat je me wilt helpen, maar vrees dat ik er niet goed aan uit geraak. Ben nog een dummy in dit soort dingen. Hoe moet ik nu precies beginnen aan het downgraden want de stappen die ik volgde lukten me helaas niet
mvg

ik probeerde net itunes met saurik te verbinden en zat aan stap
3 dat je die tekst in het zwarte kader moest typen ipconfig /flushdns maar dan volgt er steeds, u hebt niet genoeg macht om deze actie uit te voeren

Dit wou ik ook nog even zeggen, mss kan je me zo beter helpen, ik heb nog nooit dingen opgeslagen, heb altijd dezelfde firmware gebruikt, nooit geupdate en heb cydia eigenlijk niet veel gebruikt, dus weet niet hoe ik ssh ofzoiets heb opgeslagen. zou u mij kunnen verder helpen aub?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 14-02-10 om 20:45. Reden: Volgende keer de edit knop gebruiken!
  #89  
Oud 14-02-10, 21:47
corrado1982 corrado1982 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 6
Standaard

gelukt had mazzel dat ik een aantekening had gemaakt via cydia make my life easy .Ook per ongeluk update gedaan

heb deze uitleg gebruikt https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post415565

Betreft een 3g 8 gb enkel werkt Wi-Fi nu af en toe
  #90  
Oud 14-02-10, 23:20
can03 can03 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 14
Standaard

Ik heb dezelfde probleem met mijn 3gs nieuwere versie dus de MC model.
als ik een normale 3.1.2 firmware erop wilt zetten krijg ik this device isn't eligible for the requested build
en als ik een custom firmware erop wil zetten krijg ik een error 1600(bij 3.1.3) en error 1604(bij 3.1.2) weet iemand hier een oplossing voor?
  #91  
Oud 15-02-10, 02:26
can03 can03 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 14
Standaard

iedereen die het probleem met this device isn't eligible for the requested build goed lezen. Er staat bij een youtube video YouTube - How to Downgrade iPhone and iPod touch firmware 3.1.3 to 3.1.2 with SHSH [Mac] dat als je dat berichtje krijgt over isn't eligible dat je dan als het goed is je SHSH gegevens neit opgeslagen zijn. Maar kheb nog een handleiding gevonden die ik zelf niet echt snap misschien dat we samen er wel uit komen en wat ons kan helpen. hier komt de handleiding:

Hi to all of the people that are suffering from the No Service issue after downgrading your 3GS (new or old Bootrom) 3.1.3 to 3.1.2 . After suffering a couple of hour's with the No Service issue, i finally got everything back in place(Back to 3.1.2, jailbroken and iPhone activated via itunes) after accidentally upgrading to 3.1.3 .

Please follow carefully, as most of what should be done had already been mentioned in previous posts/forums :

P.S you should have made a backup on Saurik's server via Cydia, otherwise, i'm sorry to tell you that you can not proceed with the downgrade to 3.1.2

1. First of all download/save to your computer firmware 3.1.2 for your iphone, can be downloaded from here Download the new iPhone 3.1.2 Firmware | Redmond Pie .

2. Edit your computer Host to fake iTunes and make it believe it's communicating with Apple, but instead make it communicate with Saurik's server. Follow this link to show you have to edit your host file for mac How to edit the hosts file in Mac OS X – Leopard Decoding the Web .

3. Add 74.208.10.249 gs.apple.com to the end of the file and save the file and while the Terminal is open and you've already exited the host file, type dscacheutil -flushcache and hit enter.

4. Now put your iPhone in DFU mode, i would like to emphasis that you should put it in DFU mode not Recovery mode. Follow this like to know how to get it in DFU mode What is Difference Between Recovery Mode and DFU Mode | iPhone 3G S .

5. For Mac press on the Option key on your keyboard and then click restore on iTunes. Specify where you've saved the downloaded 3.1.2 firmware in step 1 .

6. While restoring, an error 1015 will occur, don't panic!! let the iphone reboot and the Connect to iTunes screen appear.

7. When stuck on the Connect to iTunes screen, download iRecovery from here iHackintosh iRecovery Package for Windows & Mac.rar .

*8.1 To start iRecovery on mac, simply open the command line applicaiton(Terminal), and then DRAG the iRecovery file from the location you've extracted it and DROP it inside the Terminal window and add to the end of the command line that is automatically written '-s' so it should be 'irecovery -s'.

**8.2 To start iRecovery on windows, first extract the iRecovery to the root directory "c: \" of your hard disk, then run the exe file 'libusb-win32-filter-bin-0.1.12.2.exe' already contained in the archive downloaded in step 7, then open windows command line application 'cmd' and type 'irecovery -s' while you are at c: \

*** Note for Windows users : BEFORE INSTALLING libusb-win32-filter-bin-0.1.12.2, right click the file and set it to run under compatibility mode for Windows xp sp2. Thanks to gangsta415 and pappajohn for pointing that out, as i'm not a windows person

9. When you are left with command line empty, type in the following :
setenv auto-boot true "hit enter"
saveenv "hit enter"
/exit "hit enter"


10. Reboot your iPhone by pressing and holding the sleep/power button and the home button until the iPhone display turn off.

11. Have a SIM card inserted in your iPhone.

12. While the iPhone is still connected to your computer and iTunes running, Start your iPhone normally by pressing on the Sleep/Power button.

12. Wait until the iPhone get ACTIVATED by iTunes and then you can jailbreak it by any method you'd like (I prefer BlackraIn).

Als het bij iemand werkt hoor ik het graag en dan vooral bij iemand die het bericht kreeg van this device isn't eligable for the requested build. Ik hoop dat het werkt, ik zelf kom vast bij stap 8 waar je bij cmd irecovery -s moet intypen verder dan daar kom ik niet.
  #92  
Oud 15-02-10, 19:12
corrado1982 corrado1982 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 6
Standaard

blijft raar dat de Wi-Fi niet werk nog meer mensen problemen mee en waar kan je blacksnow de nieuwste downloaden?
  #93  
Oud 16-02-10, 14:41
J0HAN85's schermafbeelding
J0HAN85 J0HAN85 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tommyboy01 Bekijk bericht
dag Johan
dankuwel dat je me wilt helpen, maar vrees dat ik er niet goed aan uit geraak. Ben nog een dummy in dit soort dingen. Hoe moet ik nu precies beginnen aan het downgraden want de stappen die ik volgde lukten me helaas niet
mvg

ik probeerde net itunes met saurik te verbinden en zat aan stap
3 dat je die tekst in het zwarte kader moest typen ipconfig /flushdns maar dan volgt er steeds, u hebt niet genoeg macht om deze actie uit te voeren

Dit wou ik ook nog even zeggen, mss kan je me zo beter helpen, ik heb nog nooit dingen opgeslagen, heb altijd dezelfde firmware gebruikt, nooit geupdate en heb cydia eigenlijk niet veel gebruikt, dus weet niet hoe ik ssh ofzoiets heb opgeslagen. zou u mij kunnen verder helpen aub?
Sorry, beetje late reactie.
Helaas houd het dan op voor jouw. Zonder in Cydia je SHSH te hebben opgeslagen gaat het restoren niet lukken.
  #94  
Oud 16-02-10, 15:23
Moto Moto is offline
• iOS 13.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Bussum
Berichten: 51
Standaard

'hier' is een dode link
  #95  
Oud 16-02-10, 17:12
Lorsk8's schermafbeelding
Lorsk8 Lorsk8 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 160
Standaard

Kan iemand mij misschien hiermee helpen?

Bedankt
  #96  
Oud 16-02-10, 22:25
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorsk8 Bekijk bericht
Kan iemand mij misschien hiermee helpen?

Bedankt
Probeer dit eens

Ik heb een iPhone 3GS met de nieuwe bootrom met succes gedowngrade van 3.1.3 naar 3.1.2

UITLEG voor WINDOWS

Je MOET je SHSH gegevens hebben opgeslagen.
Download de 3.1.2 firmware
iPod and iPhone Firmware Download
Verander je host bestand (zoek ergens in dit topic want dat weet ik niet precies uit mijn hoofd) Voer kladblok uit als Administrator als je met vista werkt (rechtermuisknop, uitvoeren als administrator)
Zet je iPhone in DFU mode (zoek bij Youtube voor een handig filmpje)
Bij Command Prompt op je PC typ dit in: ipconfig /flushdns
iTunes gaat nu restoren, als het goed is krijg je de fout 1015
This device isn't eligable for this build is FOUT. Je hebt dan niks opgeslagen bij de server van saurik
Download IREB iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones
Druk op Fix Recovery Mode Loop
Installeer LIB-USB als je dat nog niet had, als je Vista gebruikt gebruik hem dan onder compatibiliteit van Windows XP SP2. WANNEER JE DIT NIET DOET HEB JE KANS DAT JE HELE COMPUTER CRASHT (HEB IK GEHAD) DUS DOE DAT VOOR HET UITZETTEN VAN JE COMPUTER.....!
Dit lukte mij alleen op Windows XP dus als er niks gebeurt gewoon naar een Windows XP computer gaan.
De iPhone 3GS met nieuwe bootrom zal opstarten en je hebt firmware 3.1.2
Modemfirmware wordt NIET gedowngrade.

Voor vragen PM me of vraag het hier!
  #97  
Oud 17-02-10, 15:36
Lorsk8's schermafbeelding
Lorsk8 Lorsk8 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
UITLEG voor WINDOWS

Je MOET je SHSH gegevens hebben opgeslagen.
Download de 3.1.2 firmware
iPod and iPhone Firmware Download
Verander je host bestand (zoek ergens in dit topic want dat weet ik niet precies uit mijn hoofd) Voer kladblok uit als Administrator als je met vista werkt (rechtermuisknop, uitvoeren als administrator)
Zet je iPhone in DFU mode (zoek bij Youtube voor een handig filmpje)
Bij Command Prompt op je PC typ dit in: ipconfig /flushdns
iTunes gaat nu restoren, als het goed is krijg je de fout 1015
This device isn't eligable for this build is FOUT. Je hebt dan niks opgeslagen bij de server van saurik
Download IREB iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones
Druk op Fix Recovery Mode Loop
Installeer LIB-USB als je dat nog niet had, als je Vista gebruikt gebruik hem dan onder compatibiliteit van Windows XP SP2. WANNEER JE DIT NIET DOET HEB JE KANS DAT JE HELE COMPUTER CRASHT (HEB IK GEHAD) DUS DOE DAT VOOR HET UITZETTEN VAN JE COMPUTER.....!
Dit lukte mij alleen op Windows XP dus als er niks gebeurt gewoon naar een Windows XP computer gaan.
De iPhone 3GS met nieuwe bootrom zal opstarten en je hebt firmware 3.1.2
Modemfirmware wordt NIET gedowngrade.

Voor vragen PM me

Misschien helpt dit mensen....
En wat zijn precies SHSH gegevens? Ik wil downgraden met een 3G, maar dit lukt niet. Zie ook mijn topic die ik hierboven heb gepost. Kun je mij alsjeblieft helpen, want ik heb tot nu toe nog geen enkele werkende oplossing gevonden .
  #98  
Oud 17-02-10, 17:53
FectionNL FectionNL is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 32
Standaard

GROTE ONTDEKKING: IEDEREEN LEZEN ALLEMAAL!

Beste iPhoneclubbers,

Dit is alleen voor de iPod touch bezitters!

Ik heb zojuist een grote ontdekking gedaan op YouTube. Iemand heeft zijn iPod touch van softwareversie 3.1.3 (2 generatie, 8GB) handmatig gedowngrade naar de softwareversie 3.1.2. Dit kan alleen met de iPod touch, 2 generatie, 8GB.

Ik heb gister op m'n iPod de softwareversie 3.1.3 gedownloaden (Per ongeluk) Vol stres heb ik het net afgezocht opzoek naar een makkelijke manier om te downgraden. Opeens kwam ik bij dit YouTube filmpje:

YouTube - downgrade from 3.1.3 to 3.1.2 On the iPod touch.

Deze jongen in dit filmpje legt uit hoe je handmatig je iPod touch 2e generatie 8GB van softwareversie 3.1.3 naar softwareversie 3.1.2 kan downgraden. Het klinkt waarschijnlijk ongeloofwaardig maar het is WAAR! Ik heb het zelf geprobeerd en ik heb nu softwareversie 3.1.2 op m'n iPod. Ik sprong een uur geleden een gat in het dak toen ik op m'n iPod zag dat ik 3.1.2 heb.

Dus... iPod touch 2e generatie, 8GB bezitters die softwareversie 3.1.3 op hun iPod hebben geïnstalleerd kunnen nu softwareversie 3.1.2 op hun iPod krijgen. Volg alleen het filmpje!!!! HET WERKT 100%!!!

De computer-firmware van de iPod touch softwareversie 3.1.2 kun je hier downloaden:
iPod and iPhone Firmware Download

Ik ben hier ontzettend blij mee en ik hoop jullie hier ook blij mee te maken.

Groeten,
FectionNL
  #99  
Oud 17-02-10, 18:23
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

// Post van FectionNL naar dit topic verplaatst
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
  #100  
Oud 19-02-10, 02:22
PlanetMorpheus PlanetMorpheus is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 6
Standaard

nu krijg ik de melding this device has SHSHs on file for iphone 3.1.3 en zit maar op firmware 3.1.2 hoe kan dat nu weer ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Hulp nodig bij synchroniseren applicaties van Iphone naar Itunes ibrouw iTunes 3 01-07-10 21:00
Hulp nodig bij downgrade 3.0 naar 2.2 (of eerder) isezumi Archief 5 29-06-09 19:42
iPhone: Hulp nodig bij updaten naar 2.1 Dazzle Jailbreak 7 28-09-08 14:44
hulp nodig: van 1.1.1 via 1.1.2 naar 1.1.3 (mac) dutchy86 Unlock [archief] 8 02-02-08 01:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:52.