//

HELP! Spirit2pwn icm nieuwe bootrom (DFU LOOP)

HELP! Spirit2pwn icm nieuwe bootrom (DFU LOOP) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb perongeluk spirit2pwn geinstalleerd (3.1.3) en nu zit mijn iphone vast in een DFU loop. Niets helpt... er is 1 oplossing die gelukt is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-07-10, 17:08
wzzly wzzly is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Exclamation HELP! Spirit2pwn icm nieuwe bootrom (DFU LOOP)

Ik heb perongeluk spirit2pwn geinstalleerd (3.1.3) en nu zit mijn iphone vast in een DFU loop. Niets helpt... er is 1 oplossing die gelukt is bij sommige, maar daarvoor hem je je SHSH file nodig en die heb ik niet gesaved...
Met Ubrella kan ik hem ook alleen saven als mijn Iphone in recovery mode zou zijn, maar dat is hij dus niet !! Hij blijft in DFU mode...

Ik heb ookal geprobeerd om te restoren in Itunes maar niets helpt.... iemand een idee? Ik weet dat meerdere mensen dit hebben...

Is er een manier om je SHSH files te saven in de DFU mode????
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-07-10, 18:04
wzzly wzzly is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

helemaal niemand?
  #3  
Oud 09-07-10, 20:01
Bibi2205 Bibi2205 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 331
Standaard

Er staat bij Spirit2Pwn dan ook duidelijk bij dat het enkel werkt op de oude bootrom, en dat je bij de nieuwe bootrom het risico loopt om je iPhone te bricken..

Geeft hij een foutmelding als je restored in iTunes?
  #4  
Oud 09-07-10, 21:38
wzzly wzzly is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

ja error 28
  #5  
Oud 09-07-10, 21:56
Bibi2205 Bibi2205 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 331
Standaard

Heb je die error al eens opgezocht op Google? Ik heb snel even gekeken en blijkbaar duid error28 op een hardware error.. En Spirit2Pwn flashed de NOR chip van je iPhone. Maw, het ziet er niet goed uit..
  #6  
Oud 10-07-10, 00:58
MaartenS MaartenS is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 57
Standaard

Je kan hem restoren naar 3.1.3 zonder je SHSH. Zal morgen posten hoe je dit precies moet doen en wat je nodig hebt. Maak je maar geen zorgen, ik heb het ook gehad en bij mij doet het weer als vanouds.
  #7  
Oud 10-07-10, 01:05
oldskool85 oldskool85 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 29
Standaard

Daar ben ik ook benieuwd naar want heb nu 4.0 maar wil weer naar 3.1.3 om te unlocke
  #8  
Oud 10-07-10, 11:56
MaartenS MaartenS is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 57
Standaard

Hierbij de manier zoals ik het gedaan heb.

Je hebt de volgende dingen nodig:

- Firmware 3.1.3
- Download recboot V1.0.1 RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting

En nu de werkzaamheden zoals ik ze heb uitgevoerd.

- Je iPhone is helemaal zwart (scherm) en doet helemaal niets meer.
- Sluit hem aan aan de PC en start iTunes. Je zal dan de melding krijgen dat er een iPhone aangesloten is die in de herstelmodus staat.
- Sluit iTunes weer af.
- Ga met windows verkenner naar het bestandje waar de hosts in vermeld staan bij mij (windows 7) staat deze hier: C:windows/System32/drivers/etc. Hierin zie je het bestandje hosts. Open deze met kladblok (dubbelklikken op het bestandje en je krijgt de vraag waarmee je het wil openen). Voeg onderaan de volgende regel toe ZONDER de aanhalingstekens "74.208.10.249 gs.apple.com". Sla het programmaatje weer op en sluit hem.
- Start nu weer iTunes en je krijgt weer de melding dat er een iPhone is aangetroffen in de herstelmodus.
- Klik nu op herstellen door tegelijkertijd de shift-knop (met windows. Bij Mac moet je de ALT-knop gebruiken) ingedrukt te houden en met je muis op herstellen klikken. Er verschijnt nu een venster waarin je kan zoeken naar de *ipsw van firmware 3.1.3. Klik op de firmware 3.1.3 en je ziet dat iTunes begint met het herstellen van de iPhone.
- Na verloop van tijd krijg je een 1015 error in beeld. Geen zorgen, de firmware staat al op je iPhone. Deze melding kan je wegklikken en je ziet dat je toestel de USB-kabel aangeeft met het iTunes logo. Weet even niet hoe deze modus heet, maar dat is goed.
- Start nu het programma recboot v1.0.1. Dit is om de iPhone uit de modus te krijgen.
- Je ziet gelijk op je iPhone dat de USB-kabel met de iTunes logo verdwenen is en dat de iPhone normaal opstart.
- Sluit iTunes weer af en ontkoppel de iPhone.
- De iPhone geeft aan dat er een simkaart in zit met een lock. Geef gewoon je pincode en je komt in het menu van de iPhone.
- Ga nu weer terug naar het hosts-bestandje om de toegevoegde regel te verwijderen. Sla hierna het hosts bestandje weer op.
- Sluit je iPhone weer aan en start iTunes weer op. Je krijgt nu gelijk een melding dat er een iPhone aangesloten is en de vraag of je de iPhone weer wilt terugzetten met eerder opgeslagen instellingen in iTunes. Doe dit en je zal na verloop van tijd zien dat je iPhone weer hersteld is.

Na het herstellen moet je nog wel zelf de iPhone weer jailbreaken en/of unlocken als je dit wil.

Bovenstaande is bij mij gelukt. Mijn iPhone was voor de update naar 4.0 gejailbreakt met spirit.

Succes!!!
  #9  
Oud 10-07-10, 16:11
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS Bekijk bericht
Bovenstaande is bij mij gelukt. Mijn iPhone was voor de update naar 4.0 gejailbreakt met spirit.

Succes!!!
Werkt dit ook als je geen problemen met ios4 hebt, dwz ik wil terug naar 3.1.3 want ik mis mn spirit jailbreak????
  #10  
Oud 10-07-10, 17:32
oldskool85 oldskool85 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 29
Standaard

ik heb het gedaan..

aleen recboot werkt volgens mij niet want hij blijft in recovery mode staan
  #11  
Oud 10-07-10, 18:02
MaartenS MaartenS is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kokkie44 Bekijk bericht
Werkt dit ook als je geen problemen met ios4 hebt, dwz ik wil terug naar 3.1.3 want ik mis mn spirit jailbreak????
Ja. Ik had geen problemen met 4.0, maar wou ook weer mijn jailbreak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oldskool85 Bekijk bericht
ik heb het gedaan..

aleen recboot werkt volgens mij niet want hij blijft in recovery mode staan
Je moet wel even alle bestanden in een mapje unrarren of unzippen en daarna recboot draaien. Recboot vanuit het rarbestand werkt niet.

Laatst gewijzigd door King1987; 10-07-10 om 18:05. Reden: mquote gebruiken aub.
  #12  
Oud 10-07-10, 18:13
oldskool85 oldskool85 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 29
Standaard

ja ik heb alles uitgepakt in een nieuwe map..

maar als ik op exit druk komt er wel Done! te staan maar er gebeurd niks..
  #13  
Oud 10-07-10, 18:18
wzzly wzzly is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

hoi Maarten bedankt voor je hulp, maar het werkt bij mij niet. Ik heb de stappen gevolgd, maar ik krijg bij het restoren naar 3.1.3 telkens de error (3194). Denk dat het toch iets met de SHSH te maken heeft???
Ik heb het bestand "iPhone2,1_3.1.3_7E18_Restore.ipsw" gebruikt.
  #14  
Oud 10-07-10, 18:21
MaartenS MaartenS is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 57
Standaard

Voeg je wel voordat je iTunes opstart, die regel toe in het hosts bestandje en daarna pas je iPhone herstellen?
  #15  
Oud 10-07-10, 18:23
wzzly wzzly is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

jep heb ik gedaan... maar die regel verwijst toch naar de server van Saurik? maar als ik mijn SHSH niet heb opgeslagen via Cydia op zijn server dan kan het volgens mij nog niet?...
  #16  
Oud 10-07-10, 18:28
oldskool85 oldskool85 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 29
Standaard

echt *** dit..

ik hoop dan echt dat er volgende week een nieuwe jb ut komt.. voor mijn vakantie
  #17  
Oud 10-07-10, 18:29
wzzly wzzly is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

ik hoef niet eens persee een jailbrake meer... als mijn telefoon maar weer gewoon werkt
  #18  
Oud 10-07-10, 19:20
MaartenS MaartenS is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 57
Standaard

Hmmm. Ik had ergens gelezen dat het ook werkt als je de SHSH niet had opgeslagen. Blijkbaar niet dus. En als
je hem probeert te "herstellen" naar 4.0? Heb je weliswaar geen jailbreak, maar wel je iPhone weer werkend.
  #19  
Oud 10-07-10, 19:34
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS Bekijk bericht
Hmmm. Ik had ergens gelezen dat het ook werkt als je de SHSH niet had opgeslagen. Blijkbaar niet dus. En als
je hem probeert te "herstellen" naar 4.0? Heb je weliswaar geen jailbreak, maar wel je iPhone weer werkend.
Als ik het dus zo lees, werkt het niet omdat ik ook geen shsh files heb opgeslagen.
Wachten dus nog maar ff.
  #20  
Oud 11-07-10, 00:12
IpodDemon's schermafbeelding
IpodDemon IpodDemon is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 75
Standaard

Er is nog een oplossing steek gewoon je iphone of ipod in de hens. opgeruimd staat netjes.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
DFU Loop! kaasdebaas Jailbreak 5 31-03-11 12:10
iPad: iPad DFU Loop iPatrick101 Jailbreak 2 09-01-11 14:49
iPhone: jailbreak nieuwe bootrom richard250 Jailbreak 11 15-07-10 12:45
Krijg iPhone niet in restore of DFU - Loop bij opstarten. noalert iPhone algemeen 0 19-05-10 16:05
iphone 3GS in DFU-loop :S mMoRpHeXx iPhone algemeen 1 27-02-10 12:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:06.