downgraden 4.0.2 naar 4.0.1 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Downgraden van 4.0.2 naar 4.0.1 is mogelijk zonder SHSH! Kijk hier ! Er wordt geadviseerd voor de zekerheid om het hosts bestand aan te passen, ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Downgraden van 4.0.2 naar 4.0.1 KAN!
Downgraden van 4.0.2 naar 4.0.1 is mogelijk zonder SHSH!
Kijk hier! Er wordt geadviseerd voor de zekerheid om het hosts bestand aan te passen, maar noodzakelijk is het niet. Wel kun je tegen "rariteiten" aanlopen. Wat er nl. gedaan wordt is een 4.0.2 update bestand voorzien van de inhoud van de 4.0.1 update, maar die meldt zich met dezelfde versie (8A400) als een échte 4.0.2 waardoor deze 4.0.1 als een 4.0.2 gezien wordt door iTunes. Na het op deze manier downgraden heb je wél een echte 4.0.1 op je iPhone staan en kun je dus met jailbreakme.com jailbreaken en daarna gaat de wereld weer voor je open! Succes iedereen met een nieuwe iPhone die met 4.0.2 uit de doos kwam en iedereen die per ongeluk heeft geüpdate! LET OP: De iPhone moet wél in DFU mode staan! Laatst gewijzigd door Squirrel61; 31-08-10 om 18:58. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
De bovenste oplossing kán volgens mij niet werken. De ipsw file heeft een bepaalde hash. Zodra de inhoud en grootte van het bestand verandert, verandert de hash ook weer dus dan is die hash niet meer gelijk aan wat er wordt verwacht en zal ie een error geven.
|
|
|||
|
|||
Ja ik heb het geprobeert, maar als ik dat bestandje dat je zelf hebt moeten aanpassen de 4.0.2 patch waar je een aantal bestandjes van de 4.0.1 aan hebt toe moeten voegen en paar bestandjes van de 4.0.2 hebt moeten verwijderen, Als je shift+herstellen klikt op dat 4.0.2 bestandje waar je die dingen in hebt gedaan dan krijg je de melding , "Uw iphone word gewist en de iphone OS 4.0.1 word erop teruggezet " Dus hij word nog steeds als de 4.0.1 versie herkend door Itunes, dus helaas lukt die ookt niet.
Laatst gewijzigd door BaszNL; 31-08-10 om 12:33. |
|
|||
|
|||
Ja ik heb het geprobeert, maar als ik dat bestandje dat je zelf hebt moeten aanpassen de 4.0.2 patch waar je een aantal bestandjes van de 4.0.1 aan hebt toe moeten voegen en paar bestandjes van de 4.0.2 hebt moeten verwijderen, Als je shift+herstellen klikt op dat 4.0.2 bestandje waar je die dingen in hebt gedaan dan krijg je de melding , "Uw iphone word gewist en de iphone OS 4.0.1 word erop teruggezet " Dus hij word nog steeds als de 4.0.1 versie herkend door Itunes, dus helaas lukt die ookt niet.
|
|
|||
|
|||
Ik heb het zelf (gelukkig) niet nodig gehad, maar ik vermoed dat je juist daarom beter de hosts kunt aanpassen of de TSS server van TinyUmbrella laten draaien. Ik vermoed dat het fout gaat wanneer iTunes contact maakt met Apple. Ik heb deze methode op meerdere fora en blogs gevonden en er zijn best wel veel mensen waar het wél werkt.
|
|
|||
|
|||
ja, heb ik helaas ook allemaal geprobeert, zonder resultaat ik ben bang dat het afwachtern word
|
|
|||
|
|||
ik heb maar een unlock gekocht via de provider op www.imeiunlock.nl
Geen zin meer om te wachten op een update van jailbreak en ultrasnow... nu binnen 3 werkdagen geregeld... nog een dagje wachten |
|
|||
|
|||
Je hebt een 3G aan je profiel te zien nylezis? Dan kun je die toch sowieso simlockvrij laten maken?
Het lijkt me toch erg sterk dat dat IMEI-unlock-verhaal gaat werken, ik sprak net iemand die de gok ook is aangegaan en die had het over dat er ineens geüpdatet moest worden naar 4.0.2 volgens die IMEI-unlock luitjes. Ik ben benieuwd naar je bevindingen, maar ik ben bang dat je opgelicht bent. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Dit lukt ook alleen met SHSH blobs.. die zijn er niet voor niks. Dit lukt alleen met iphone 3g zonder SHSH. |
|
|||
|
|||
DOWNGRADE VAN 4.02 naar 4.01
Ik ben de ipsw file aan het aanpassen
zodat Apple denkt dat dit een 4.02 is en de inhoudt is een 4.01 enkel hoe kan ik dit bestand hier uploaden en wie zou dit graag willen testen zodat deze heren of dames terug de volledig functie krijgen van de iphone ik hoor het wel tegen 17 uur is deze klaar en wil ik deze op de site zetten groetjes Iphone freak |
|
|||
|
|||
www.megaupload.com kan je hem uploaden of op www.rapidshare.com Daarna kan je de link hier in het forum posten.
ik zou hem graag willen testen! |
|
|||
|
|||
Ik zou de links niet hier op het forum plaatsen, het is tegen de regels (bevat code die copyrighted by Apple is) en het kan je op strafpunten komen te staan. Beter is het per PM email adressen uit te wisselen en de links rechtstreeks te mailen. Ik had er ook al aan gedacht om geprepareerde bestanden te uploaden voor de 3GS en de 4 maar de complicaties hebben me even tegengehouden.
Voor degenen die het vergeefs geprobeerd hebben, je zet de iPhone toch wel in DFU mode? Dat is nl. essentiëel voor deze downgrade! Laatst gewijzigd door Squirrel61; 31-08-10 om 18:57. |
|
||||
|
||||
Op de frontpage kun je lezen waarom deze methode niet werkt:
Downgraden zonder SHSH-gegevens blijkt nog steeds niet mogelijk - iPhone - iPhoneclub.nl |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
@ Mister korg ik zou ook graag dat bestandje willen testen, stuur mij maar een PM tegen de tijd als het bestandje klaar is |
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
Maar al krijg je hem geactiveerd, dan kun je er nog niet mee bellen, want daarvoor heb je de unlock nodig die je zonder jailbreak niet erop krijgt. Wel kun je internetten, gamen, iPod gebruiken, skypen, wachten op de jailbreak, enz. |
Er zijn 3 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 3 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Downgraden 4.2.1 naar 4.1 | Gravious | iPhone algemeen | 3 | 22-01-11 10:58 |
downgraden naar 3.1.3/3.1.2/3.1/3.0 | Guest-20191103144301 | iPhone algemeen | 2 | 13-11-10 23:27 |
iPod touch: downgraden 4.0 naar 3.1.2 | lennardude | Jailbreak | 7 | 10-09-10 10:54 |
3.0 Downgraden naar 2.2.1 | Gkidstyle | Archief | 3 | 25-06-09 23:33 |
Downgraden naar 1.1.4 en daarna upgraden naar 2.0 | coolhva | Archief | 1 | 25-07-08 14:10 |
|
|