//

Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic

Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag mensen, even een vraagje, zit op het moment met iOS 4.1 on BB 06.15.00. Nu wil ik graag naar 4.2.1 maar ik ben afhankelijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #481  
Oud 21-12-10, 10:53
Snder's schermafbeelding
Snder Snder is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 35
Standaard

Dag mensen, even een vraagje, zit op het moment met iOS 4.1 on BB 06.15.00.
Nu wil ik graag naar 4.2.1 maar ik ben afhankelijk van een unlock. Nu heb ik overal op het forum al lopen zoeken want ik weet niet zeker met welke firmware ik via iTunes moet herstellen.

Als je namelijk Redsn0w gebruikt kom je meteen op je iPhone, maar hoe krijg ik dan de custom firmware op me PC waarmee ik moet herstellen via iTunes?

Reacties zou ik zeer waarderen
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #482  
Oud 21-12-10, 11:02
hublau hublau is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Wondelgem
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snder Bekijk bericht
Dag mensen, even een vraagje, zit op het moment met iOS 4.1 on BB 06.15.00.
Nu wil ik graag naar 4.2.1 maar ik ben afhankelijk van een unlock. Nu heb ik overal op het forum al lopen zoeken want ik weet niet zeker met welke firmware ik via iTunes moet herstellen.

Als je namelijk Redsn0w gebruikt kom je meteen op je iPhone, maar hoe krijg ik dan de custom firmware op me PC waarmee ik moet herstellen via iTunes?

Reacties zou ik zeer waarderen
Redsnow maakt toch gewoon dat custom firmware bestand aan en zet da op je pc.
zo kan je dan kiezen voor custom firmware in iTunes.
btw, als je afhankelijk bent van unlock moet je niet updaten want er is geen unlock voor 4.2.1... lijkt me niet zo handig voor jou...
  #483  
Oud 21-12-10, 11:05
Snder's schermafbeelding
Snder Snder is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 35
Standaard

Bedankt voor je reactie, zou je me ook kunnen vertellen waar hij dat opslaat dan? Want ik krijg nergens een keuze menutje om te kiezen waar ik de custom firmware wil hebben staan. En de Ultrasn0w unlock is toch ook geschikt voor iOS 4.2.1?

Want zit nu enkele dagen met het probleem dat Cydia heel slecht werkt (lijsten leeg enz.) Nu heb ik hem vanmorgen al opnieuw gejailbreakt maar dat mocht niet baten.
  #484  
Oud 21-12-10, 11:09
hublau hublau is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Wondelgem
Berichten: 36
Standaard

euh bij mij plaatste hij dat gewoon op mn bureaublad (ik heb wel een mac, geen flauw idee of dat iets uitmaakt). je kan ook gewoon als redsnow gedaan heeft een search-opdracht doen he

sorry, je kan inderdaad unlocken op 4.2.1, had over het hoofd gezien dat je een 3G hebt
  #485  
Oud 21-12-10, 11:13
Snder's schermafbeelding
Snder Snder is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 35
Standaard

Ik kan niks terug vinden, heb wel een aantal 'Custom Firmware's' maar die komen uit 'sn0wbreeze'.
  #486  
Oud 21-12-10, 11:17
hublau hublau is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Wondelgem
Berichten: 36
Standaard

geeft redsn0w terwijl hij bezig is aan dat hij een custom aan het maken is?
veel ervaring heb ik hier niet mee. bij mij was het gewoon gesaved op mn bureaublad...
misschien wacht je dan beter nog wat meer reacties af...
  #487  
Oud 21-12-10, 11:24
Snder's schermafbeelding
Snder Snder is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 35
Standaard

Nouja, ik krijg gewoon het hele procces. Eerst doet ie wat met de firmware (patching kernel enz enz.) en daarna krijg ik de instructie om hem in DFU mode te zetten, en daarna zet hij de jailbreak over op me iPhone. Maar ik kan nergens op me PC de custom firmware terug vinden.

Maar ik draai nu op 4.1 en als je redsn0w opent staat er ook "Use your CURRENT firmware"
maar dat is 4.1..

Het is zeker geen handig idee om te herstellen met de 'normale' iOS 4.2.1 in iTunes ofwel? Mijn BB zit nu op 06.15.00 en kan toch niet hoger dus blijft hij voor nu vatbaar voor de unlock toch?
  #488  
Oud 21-12-10, 11:27
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Als ik het goed heb maakt redsn0w geen custom voor je.
Wel raar dat je op 4.1 zit met bb van de iPad.
Ik denk dat je eerst had moeten updaten naar 4.2.1 en dan met redsn0w 0.9.6b5 jailbreaken maar daarvoor moest je ook via redsn0w de iPad bb van versie 4.2.2 erop zetten en dat vraagd redsnow ook trouwens bij de 3G.
Als je eenmaal de iPad bb erop hebt , kan je niet meer terug en kun je ook niet meer updaten.
Apple staat dat niet toe omdat iTunes ziet dat je een iPad bb hebt.
  #489  
Oud 21-12-10, 11:31
Snder's schermafbeelding
Snder Snder is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 35
Standaard

Oké, dus als ik het goed begrijp zit ik nu vast aan mijn 4.1 met bb 06.15.00?

Is er helemaal geen mogelijkheid om de firmware opnieuw op te zetten, en de iPhone helemaal leeg te maken?

De reden hiervan is dat hij nu behoorlijk traag is en Cydia niet goed werkt.
  #490  
Oud 21-12-10, 12:26
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Snder , je kan het altijd proberen te herstellen en dan als het lukt zit je op 4.2.1
Een unlock daarvoor is mogelijk dus waarom niet proberen. Dat 4.1 op de 3G traag is is een feit.
Wat cydia betreft doe je het volgende :
- open cydia en kijk als er daar updates zijn
Zo ja , installeer alles wat met cydia te maken heeft en als er andere updates zijn, kunnje die later doen.
- Installeer nu uit cydia (iFile)
-in iFile navigeer je naar var/lib/apt/list en daar verwijder je alles behalve je portal map
- ga nu weer in cydia en als het goed is moet hij het weer goed doen.
We horen het wel

Laatst gewijzigd door floa1512; 21-12-10 om 12:28.
  #491  
Oud 21-12-10, 12:32
Snder's schermafbeelding
Snder Snder is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 Bekijk bericht
Snder , je kan het altijd proberen te herstellen en dan als het lukt zit je op 4.2.1
Een unlock daarvoor is mogelijk dus waarom niet proberen. Dat 4.1 op de 3G traag is is een feit.
Wat cydia betreft doe je het volgende :
- open cydia en kijk als er daar updates zijn
Zo ja , installeer alles wat met cydia te maken heeft en als er andere updates zijn, kunnje die later doen.
- Installeer nu uit cydia (iFile)
-in iFile navigeer je naar var/lib/apt/list en daar verwijder je alles behalve je portal map
- ga nu weer in cydia en als het goed is moet hij het weer goed doen.
We horen het wel
Oké, dus gewoon normaal herstellen via iTunes?
en wat Cydia betreft, ik kom niet meer bij mijn 'Packages' en 'Sources' lijst die blijven leeg. Verder bij 'Changes' vind hij ook niks.

Bedankt voor de reactie trouwens
  #492  
Oud 21-12-10, 12:39
Xplod Xplod is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Heusden O-Vl. Belgie
Berichten: 97
Standaard

Sinds mijn succesvolle JB met Redsnow ben ik mijn achtergrond kwijt en ik weet dus niet meer hoe die erop te krijgen
En eigenlijk zou ik die wel eens willen met die regendruppeltjes ... zoals er ééntje afgebeeld staat bovenaan op iedere pagina van het forum hier. De wallpaper waar je datum/uur en de slider ziet heb ik erop gekregen.
__________________
... ook nog 2 iPod's 4th gen. stuck on 6.1.3
  #493  
Oud 21-12-10, 13:26
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xplod Bekijk bericht
Sinds mijn succesvolle JB met Redsnow ben ik mijn achtergrond kwijt en ik weet dus niet meer hoe die erop te krijgen
En eigenlijk zou ik die wel eens willen met die regendruppeltjes ... zoals er ééntje afgebeeld staat bovenaan op iedere pagina van het forum hier. De wallpaper waar je datum/uur en de slider ziet heb ik erop gekregen.
Dan had je enable background moeten aanvinken bij het jailbreaken met redsn0w
  #494  
Oud 21-12-10, 13:31
dkrijthe dkrijthe is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 10
Stuur een bericht via MSN naar dkrijthe
Standaard

@Snder
Ga Naar Dev team blog. Gebruik Pwnagetool 4.1.3 unlock edition (mac)

Dit gaat prima. ben van 4.2.1 nar 4.1 en weer terug naar 4.2.1 gegaan. Lukt prima.
  #495  
Oud 21-12-10, 13:32
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Andree,
Dat betekent dat je cydia het niet meer doet.
Je was waarschijnlijk te laat met wat programma's updaten.
Dat overkomt heel wat mensen die niet regelmatig ff checken als er geen updates zijn in cydia.
Voor jou is dan enige optie HERSTELLEN.
Probeer het eerst te herstellen vanuit DFU mode (zie YouTube )
Als het is gelukt met herstellen kun je het weer jailbreaken met redsn0w
  #496  
Oud 21-12-10, 13:34
Snder's schermafbeelding
Snder Snder is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dkrijthe Bekijk bericht
@Snder
Ga Naar Dev team blog. Gebruik Pwnagetool 4.1.3 unlock edition (mac)

Dit gaat prima. ben van 4.2.1 nar 4.1 en weer terug naar 4.2.1 gegaan. Lukt prima.
Tja, maar het jammere is dat ik geen iMac of MacBook in mijn bezit heb.
Only Windows
  #497  
Oud 21-12-10, 15:09
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snder Bekijk bericht
Tja, maar het jammere is dat ik geen iMac of MacBook in mijn bezit heb.
Only Windows
Ik wil wel even een custom ipsw voor je maken met pwnagetool voor versie 4.2.1 en zonder baseband update (aangezien je de ipad baseband al hebt). Zal je wel PMen met een linkje om te downloaden als ik um ergens geupload heb. Kun je daarna met redsn0w installeren, met de methode zoals 2 posts lager!

EDIT: fout in installatie manier

Laatst gewijzigd door JornZ; 21-12-10 om 15:29.
  #498  
Oud 21-12-10, 15:11
Snder's schermafbeelding
Snder Snder is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Ik wil wel even een custom ipsw voor je maken met pwnagetool voor versie 4.2.1 en zonder baseband update (aangezien je de ipad baseband al hebt). Zal je wel PMen met een linkje om te downloaden als ik um ergens geupload heb. Kun je daarna met redsn0w installeren met alleen de optie "install custom bundle" geselecteerd.
Dankjewel, dat zou ik zéér waarderen

En je zegt alleen met de optie "Custom Bundle" maar hoe krijg ik dan Cydia, wallpaper, mutlitasking enz?

Weetje trouwens ook ergens een overzichtje wat elke optie in Redsn0w nou precies doet?
  #499  
Oud 21-12-10, 15:17
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snder Bekijk bericht
Dankjewel, dat zou ik zéér waarderen

En je zegt alleen met de optie "Custom Bundle" maar hoe krijg ik dan Cydia, wallpaper, mutlitasking enz?

Weetje trouwens ook ergens een overzichtje wat elke optie in Redsn0w nou precies doet?
Cydia en die andere opties zitten al in de custom firmware, je gebruikt redsn0w alleen om te jailbreaken. Van een dergelijk overzicht weet ik niks. Uploaden duurt nog 20 min. ofzo...

EDIT:

De installatie werkt toch iets anders lees ik net (heb zelf de procedure nog niet gedaan voor mijn oude 3G), ga het zelf vanavond ook proberen met dezelfde custom ipsw die ik nu voor jou maak (custom bundles is voor cydia apps te installeren blijkt).

Instructies:

Citaat:
Main
1) Download the official 4.2.1 IPSW. Redsn0w needs this to start.
2) Open redsn0w 0.9.6b6 and select the OFFFICIAL IPSW.
3) Select only this option: "Just Enter pwned DFU mode right now"
4) Follow redsn0w directions. Your device should now be in the pwned DFU mode, redsn0w will confirm this.
5) Open iTunes. Restore by shift-clicking "Restore"
6) Select the CUSTOM IPSW. Wait ~15 minutes. (Use an Apple cable, I have a 3rd party one and run into errors here.)

SKIP the rest if you can activate your phone through iTunes. (i.e. You have service with an official carrier.)
Hacktivation
7) Open redsn0w 0.9.6b6 and select the OFFFICIAL IPSW.
8) Select NONE of the options.
9) Follow redsn0w directions. It'll work its magic, takes only a few minutes.
10) Now your phone is hacktivated.

Saving Battery Life
11) Open Cydia, add http://repo.bingner.com
12) Install SAM and SAMPrefs
13) Open redsn0w, select the official IPSW. De-activate your phone.
14) Select de-activate from Settings -> SAM. (Notice, SAM will allow you to access the phone even though you de-activated it from redsn0w)
15) Restart your phone and open iTunes... phone should say "Now activated"

Unlock
16) Install ultrasn0w.
Je moet dus ook nog even het officiele 4.2.1 firmware bestand downloaden voor de 3G.

Laatst gewijzigd door JornZ; 21-12-10 om 15:32.
  #500  
Oud 21-12-10, 15:18
Bertje's schermafbeelding
Bertje Bertje is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 154
Standaard

Net is het gelukt om mijn 3GS old bootrom naar 4.2.1 te zetten..

Maar is het nog niet mogelijk om in cydia de SHSH van 4.2.1 op te slaan? Mijn vorige ziet die wel staan. ?
Reageren



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.1 (behalve iPad2) - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 456 22-01-12 22:06
redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 323 21-12-11 22:33
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.2 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 290 30-10-11 17:31
Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS 3.1.2 tot 4.0.1 & 3.2.1 [iPad] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 370 15-02-11 20:39
Alle iDevices: Jailbreak voor alle 3e/4e gen iDevices met iOS4.0-4.1 met Limera1n - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 905 19-12-10 22:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:31.