//

iPhone 2G activeren met phonebook kaart

iPhone 2G activeren met phonebook kaart discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb het forum en de zoekmachine gebruikt maar kon niet mijn informatie vinden die ik nodig had. Vandaar een nieuwe Topic. Heb een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-02-12, 13:48
davinho91 davinho91 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 32
Standaard iPhone 2G activeren met phonebook kaart

Hallo,

Ik heb het forum en de zoekmachine gebruikt maar kon niet mijn informatie vinden die ik nodig had. Vandaar een nieuwe Topic.

Heb een iPhone 2G maar moet hem alleen nog activeren, alleen mijn vraag is nu hoe moet dat? (Ik heb een phonebookcard).
Cydia staat er al op, heb er wel iets over gelezen maar voor mij als leek beetje wazig. Zouden jullie mij kunnen helpen, om mijn vriendin weer happy te maken?

Thaanksss
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-02-12, 14:04
Semmtex Semmtex is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Activeren kan je al doen met een oudere versie van PwnageTool, maar ik zou voor de 2G vooral kijken naar whited00r! Dit is een aangepaste firmware die de 2G veel meer functies geeft!! Activiatie/Unlock zit hier meteen bij in!!

Suc7
__________________
[SIGPIC][/SIGPIC]
  #3  
Oud 21-02-12, 14:11
davinho91 davinho91 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 32
Standaard

Oke bedankt, maar voor mij wat is het makkelijkste?
Wil gewoon dat hij het weer doet en dat ze weer kan bellen etc met een Hi kaart

Dus ik had die phonebookcard niet nodig voor deze 2 opties?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 februari 2012 om 13:17 ----------

Die Pwnagetool werkt niet op mijn Windows. Kan het bestand niet openen, wat adviseer jij mij?
  #4  
Oud 21-02-12, 14:20
Semmtex Semmtex is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Nee, de phonebookcard is niet nodig. Je kan de 2G 'hacktiveren' zoals dat heet. Dat is namelijk sowieso nodig zonder at&t kaartje

Maar nu vraag ik me af of je, aangezien je zegt wel al Cydia erop te hebt staan, niet de unlock zelf bedoelt?! Want zonder activatie zou je je telefoon namelijk niet eens kunnen gebruiken. Dan nog, is voor jou het handigst nu om de telefoon simpelweg te herstellen met een aangepast ipsw-bestand (iPhone firmware) voor de iPhone 2G (firmware 3.1.3) Deze kan je zelf maken met een oudere versie van PwnageTool.Wel moet je hierbij nog je eigen firmware 'maken'. Dus blijft mijns inziens de betere optie de laatste versie van whited00r!
  #5  
Oud 21-02-12, 14:25
davinho91 davinho91 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 32
Standaard

Komt tie.

Hij is 2e hands gekocht, ik had hem hersteld omdat er gegevens op stonden die mij niks aangingen. Toen gaf hij de itunes fout aan (logo met kabel verbinden met itunes), vervolgens heeft een vriend de harddisk leeggemaakt en opnieuw gejailbreakt vandaar dat Cydia er al opstaat. En nu doet hij het wel maar pakt geen simkaart. Dus is deze iPhone verloren? Want we hebben meerdere malen de unlock aangevinkt met Redsn0w, maar nog pakt hij geen simkaart. Begrijp je wat ik bedoel?
  #6  
Oud 21-02-12, 14:33
Semmtex Semmtex is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Probeer dan vanuit cydia bootneuter te downloaden!! Deze uitvoeren en even simmetje uitproberen.
  #7  
Oud 21-02-12, 14:36
davinho91 davinho91 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 32
Standaard

Ik ga het proberen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 februari 2012 om 13:50 ----------

Nee heb het met Bootneuter gedaan hij zetten hem op 3.9 maar niks. Wat kan ik nu proberen? (Provider is Hi)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 februari 2012 om 13:55 ----------

Ik zie op internet dat men ook zegt dat je iets moet veranderen bij de sources? Of is dat niet nodig?

En kan ik die whited00r via Redsn0w draaien, hoef ik geen custome firmware te doen?

Wordt nu wel ingewikkeld voor een leek als mij;p
  #8  
Oud 21-02-12, 15:05
Semmtex Semmtex is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Bij sources veranderen is in principe niet nodig, aangezien je de app al had geïnstalleerd Het makkelijkst is nu om terug naar af te gaan. Oftewel de iPhone herstellen via iTunes. Download daarvoor allereerst deze firmware: Deposit Files. Daarna zet je je telefoon in de DFU-modus (handleiding), iTunes geeft nu aan dat deze een telefoon heeft gevonden die herstelt moet worden. Door nu met de shift knop ingedrukt op herstellen te drukken krijg je een scherm te zien waarin je kan zoeken naar bestanden. Verwijs hierbij naar het bestand dat je eerder gedownload hebt! Nu zal de iPhone herstelt worden en hopelijk alles werken zoals het hoort! Succes en als je ergens tegen aanloopt of vragen hebt hoor ik het wel...
  #9  
Oud 21-02-12, 15:18
davinho91 davinho91 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 32
Standaard

Hij doet het niet ;(

Hij geeft na het herstellen de volgende fout: De iPhone iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1600).

Help me
  #10  
Oud 21-02-12, 15:36
Semmtex Semmtex is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Hmmmm...altijd wel weer wat met die iPhones! Echt dramatisch dit! Okeej, ga der maar mooi voor zitten, want dit duurt wel even!

Eerste stap is het herstellen naar de 'standaard' 3.1.3 firmware voor de 2G (download). Dit moet als het goed is zonder problemen verlopen! Je geeft gewoon weer aan met de shift-klik op herstellen waar deze firmware zich bevindt op je PC en dit zou moeten werken (De telefoon hoeft niet perse in DFU modus te staan, maar zou niks moeten uitmaken).

Nu is je telefoon als het goed is weer 'standaard' en vraagt hij weer netjes om geactiveerd te worden, etc.

Klaar voor stap 2: Download dit programmaatje, iREB

3. Start iTunes en zet je telefoon in de DFU modus.

4. Wanneer iTunes je vertelt dat deze een telefoon heeft gevonden in de herstel-modus sluit je iTunes af en start je het programmaatje dat je net gedownload hebt in stap 2 (iREB).

4. Selecteer je telefoon uit de lijst (de 2G), wacht een aantal seconden totdat het scherm van je telefoon wit, dan wel rood wordt.

5. Start iTunes, selecteer je telefoon en door met shift ingedrukt te houden op herstellen te drukken verschijnt wederom het scherm waarin je kan zoeken naar de Whited00r firmware....Wachten en hopen op het beste!
  #11  
Oud 21-02-12, 15:40
davinho91 davinho91 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 32
Standaard

Oke dus ik moet een custom firmware 3.1.3 downloaden, helaas heb ik dat al geprobeerd en ook dezelfde foutmelding...

$%# iPhone 2G..!
  #12  
Oud 21-02-12, 15:49
Semmtex Semmtex is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Je moet een officiële firmware downloaden en deze eerst terugzetten, zodat de telefoon weer helemaal 'schoon' is. Daarna moet je hem in een 'pwned DFU'-modus zetten, anders kan je geen custom firmware terugzetten! Dit gebeurt met dat programma iREB! Vandaaruit moet het in principe mogelijk zijn om die custom firmware van whited00r die je al eerder hebt gedownload op de telefoon te zetten!
  #13  
Oud 21-02-12, 15:50
davinho91 davinho91 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 32
Standaard

Oke hij is nu bezig met het herstellen ervan, zag net al dat hem moest verbinden met de apple kabel dus ik ga gewoon alle stappen af en dan hoor je het wel ;d

Alvast bedankt!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 februari 2012 om 15:14 ----------

Ik zit nu in dat programma (Stap2) maar je zei dat ik 2G moest selecteren en wachten dat me scherm wit/rood werd, maar gebeurd niks. Moet ik op fix recovery mode loop drukken of itunes vanuit IHEB openen of die grote balk boven deze 2 opties klikken?
  #14  
Oud 21-02-12, 16:19
Semmtex Semmtex is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Stap 2 is enkel alvast downloaden, nog niet starten, dat gebeurt pas in stap 4...

EDIT: My bad...
  #15  
Oud 21-02-12, 16:23
davinho91 davinho91 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 32
Standaard

Ben bij de een na laatste stap zeg maar de 2e 4. Dat die wit/rood moet worden, maar ik 2G geselecteerd maar doet niks dus ik dacht dat ik nog iets moest klikken.
Heb itunes al afgesloten toen hij zei van dat de iphone hersteld moest worden.

Beeldscherm is nu na 15 min nog steeds gewoon zwart (DFU mode).
Dus wat moet ik klikken in IHEB? naast het selecteren van 2G?
  #16  
Oud 21-02-12, 16:36
Semmtex Semmtex is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

iREB open laten staan, iTunes starten (desnoods met de knop in iREB) en verder gaan met stap 5! fingers crossed and hope for the best!
  #17  
Oud 21-02-12, 16:44
davinho91 davinho91 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 32
Standaard

Hetzelfde probleem... Maar ik heb geen wit of rood beeld gehad?
Moet ik niet op 3.1.2 SHSH grabber for ipod touch 2nd gen/ ipod touch 3rd gen/ iphone 3gs eerst klikken en dan pas stap 5?

Want heb nu alleen 2G geselecteerd en niks gebeurd er.
  #18  
Oud 21-02-12, 16:56
Semmtex Semmtex is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Probeer deze: How to Use iREB to Put iPhone in Pwned DFU Mode on Windows? - YouTube

of de nieuwste versie van iREB http://downloads.ih8sn0w.com/iREB-r5.zip...De telefoon moet voordat iREB wordt gebruikt dus niet in de DFU-modus staan...
  #19  
Oud 21-02-12, 17:03
davinho91 davinho91 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 32
Standaard

Klaar voor stap 2: Download dit programmaatje, iREB (Gedaan)

3. Start iTunes en zet je telefoon in de DFU modus.

4. Wanneer iTunes je vertelt dat deze een telefoon heeft gevonden in de herstel-modus sluit je iTunes af en start je het programmaatje dat je net gedownload hebt in stap 2 (iREB).

4. Selecteer je telefoon uit de lijst (de 2G), wacht een aantal seconden totdat het scherm van je telefoon wit, dan wel rood wordt.

Zoals het hier staat moet hij in de DFU mode staan (Stap 3), daarna geeft hij dat herstel-mode aan, heb ik op itunes sluiten geklikt en daarna IREB opgestart (Maar iPhone staat nog wel in de DFU mode van stap 3) Dus het is nu even verwarrend, dus ik moet hem eerst in de DFU mode zetten dan itunes afsluiten DFU mode eraf halen en IREB opstarten?
  #20  
Oud 21-02-12, 17:08
Semmtex Semmtex is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davinho91 Bekijk bericht
Klaar voor stap 2: Download dit programmaatje, iREB (Gedaan)

3. Start iTunes en zet je telefoon in de DFU modus.

4. Wanneer iTunes je vertelt dat deze een telefoon heeft gevonden in de herstel-modus sluit je iTunes af en start je het programmaatje dat je net gedownload hebt in stap 2 (iREB).

4. Selecteer je telefoon uit de lijst (de 2G), wacht een aantal seconden totdat het scherm van je telefoon wit, dan wel rood wordt.

Zoals het hier staat moet hij in de DFU mode staan (Stap 3), daarna geeft hij dat herstel-mode aan, heb ik op itunes sluiten geklikt en daarna IREB opgestart (Maar iPhone staat nog wel in de DFU mode van stap 3) Dus het is nu even verwarrend, dus ik moet hem eerst in de DFU mode zetten dan itunes afsluiten DFU mode eraf halen en IREB opstarten?
Mijn FOUT! EXCUUS! Veranderen we de stappen iets, dat is het nadeel met die iPhones, bij de een werkt het wel, de ander is net weer wat anders. STAP 3 laten we varen. Oftewel, laat iTunes nog maar even lekker uit en de iPhone lekker ongeactiveerd (ofwel standaard firmware), dan iREB uitvoeren. Deze zal de iPhone in een pwned DFU modus zetten waarna je iREB kan afsluiten en kan herstellen in iTunes met de custom firmware (whited00r).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 vodafone UK opnieuw activeren ! Met een vodafone UK prepaid kaart ? flyingdutchjan Vodafone 1 11-02-12 14:57
iphone4 activeren zonder phonebook sim kaart gstruyf iPhone algemeen 0 29-06-11 22:55
iPhone 3G: Phonebook SIM kaart Paul99 Unlock 1 16-08-10 22:41
tmobile toestel activeren met een tmobile prepaid kaart Momentum Odido (T-Mobile) 2 06-08-10 23:17
Iphone activeren via prepaid sim-kaart? natenextdoor Archief 1 05-01-10 17:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:03.