//

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Donstil Ik heb er verder GEEN datakabel bij gekreken, en werkte direct Ik heb Data roaming en 3g uitgezet en nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #101  
Oud 03-08-08, 18:47
geniux geniux is offline
• iOS 7.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donstil Bekijk bericht
Ik heb er verder GEEN datakabel bij gekreken, en werkte direct
Ik heb Data roaming en 3g uitgezet en nu werkt alles naar behoren,
Zowel bellen/gebelt worden Smsen/ontvangen (zonder vertraging nu)

Kwam via marktplaats op een advertentie en die had ze voor de 3g, ik kan die advertentie nu ff niet meer vinden, maar hij koste 25,95 inc zending

Dit is zijn email info@web-bv.net kan je mailen en had het de dag later binnen (betaald met paypal en ging de zelfde dag nog weg)
dat die kaartjes werken, daar bestaat geen twijfel over. Alleen lijkt het erop dat elke provider andere settings nodig heeft om gebruik te kunnen maken van alle functionaliteiten. Ik heb juist het toestel gekocht vanwege z'n 3g capaciteiten (en zodat ik makkelijk en snel kan tetheren), dus voor mij is de werking van de 3g optie wel een vereiste.

Enfin, mijn iphone ligt nog steeds bij de douane, hopelijk maandag of dinsdag binnen en dan ga ik ook eens wat testen met simkaartjes
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 03-08-08, 19:05
junka junka is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donstil Bekijk bericht
Ik heb er verder GEEN datakabel bij gekreken, en werkte direct
Ik heb Data roaming en 3g uitgezet en nu werkt alles naar behoren,
Zowel bellen/gebelt worden Smsen/ontvangen (zonder vertraging nu)

Kwam via marktplaats op een advertentie en die had ze voor de 3g, ik kan die advertentie nu ff niet meer vinden, maar hij koste 25,95 inc zending

Dit is zijn email info@web-bv.net kan je mailen en had het de dag later binnen (betaald met paypal en ging de zelfde dag nog weg)
Hoi,
heb je hier over een Yessim sim card of andere?
  #103  
Oud 03-08-08, 20:27
Sat2All Sat2All is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 11
Standaard

Niet alle proxysims of beter nog alleen enkele proxysims zoals de yessim hebben een programmer nodig. Voor de yessim is dit de usb upsim. dit is een klein houdertje aangesloten op de USB van je computer waarmee je er een andere setting cq firmware in de yessim kunt zetten. zie ook: YESSIM.com - Ultimate unlock sim-Models

Echter als je een losse yessim koopt via b.v. marktplaats dan ben je afhankelijk van de verkoper welke firmware en welke setting hij erin gezet heeft. De upsim in geval van de yessim koop je er dan niet bij.

Stuur eens een aantal links van 100% succes stories van gebruikers??? ik heb ze nog niet gevonden. Wel van de verkopers die zeggen uiteraard stuk voor stuk dat het werkt. Trap daar niet zondermeer in.
  #104  
Oud 03-08-08, 20:35
geniux geniux is offline
• iOS 7.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 86
Standaard

op YESSIM - GSM-Forum staan een aantal succesvolle 3g unlocks, echter nog geen nederlandse ervaringen. Het verschilt ook per land welke functionaliteiten werken (maar dat ligt zoals eerder aangegeven ook aan de settings op de sim)
  #105  
Oud 03-08-08, 21:15
Sat2All Sat2All is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 11
Standaard

than is this sim suitable only for rogers and fido canada, becasue it is tested 100% on follow provider that it does not work:

USA- At&T not work 3G ( it was not possible for me test other one)
Germany - Any provider (eplus, d1, vodafone, o2) don't work
Dubai - Any provider don't work
Hong Kong - Any provider don't work
Austria - Any provider don't work
Romania - Any provider don't work

Eerst maar eens wachten op de nederlandse ervaring, tot nu toe roepen alleen verkopers dat het werkt!!! Ben benieuwd wie hier als eerste meldt dat het werkt (100% bedoel ik dan incl 3G data calls in-out en SMS)
  #106  
Oud 03-08-08, 21:23
geniux geniux is offline
• iOS 7.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sat2All Bekijk bericht
than is this sim suitable only for rogers and fido canada, becasue it is tested 100% on follow provider that it does not work:

USA- At&T not work 3G ( it was not possible for me test other one)
Germany - Any provider (eplus, d1, vodafone, o2) don't work
Dubai - Any provider don't work
Hong Kong - Any provider don't work
Austria - Any provider don't work
Romania - Any provider don't work

Eerst maar eens wachten op de nederlandse ervaring, tot nu toe roepen alleen verkopers dat het werkt!!! Ben benieuwd wie hier als eerste meldt dat het werkt (100% bedoel ik dan incl 3G data calls in-out en SMS)
ja precies, daar wacht ik ook op. Junka verwacht een aantal yessims + yesup (sim reader), dus ik verwacht dat hij er wel mee aan de slag gaat
  #107  
Oud 03-08-08, 21:54
Sat2All Sat2All is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 11
Standaard

Ben zeer benieuw, dus Junka hoop dat je snel iets positiefs kunt melden ;-)
  #108  
Oud 03-08-08, 22:07
alexteie alexteie is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 138
Standaard

Hoi

Ik ken nu al meerdere mensen die de yessim hebben uitgeprobeerd. Of dit met de laatste software was dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat die gasten uit hilversum via marktplaats de yessim gebruiken.

De mensen die ik ken die de yessim hebben gebruikt balen er alleen maar van dat ze het gebruikt hebben. Het liep uiteen van 5 minuten signaal tot 8 uur signaal en dan vaak een kapotte sim tray er aan overhoudend. Dit is voor mij het laatste wat ik over de yessim heb gezegd. Wil je het proberen, moet je lekker zelf weten, mijn iPhone komt dat kaartje iig nooit meer in.

Ik ga het nu niet meer proberen en ik denk ook in de toekomst niet. Ik rij wel gewoon naar Belgie
  #109  
Oud 03-08-08, 23:07
robinevers robinevers is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: amsterdam
Berichten: 2
Standaard

het is mij allemaal duidelijk, morgen komt mijn witte iphone 3g binnen voor de heerlijke prijs van $450 (€289) via een ebay powerseller, die gaat rustig nog even de kast in en mag daar blijven staan tot het dev team zijn werk heeft gedaan en ik een succesvolle donatie heb gedaan naar die gasten, desalniettemin wens ik jullie heel veel succes met jullie hardware unlocks, maar mijn conclusie is verspil jee geld niet aan turbosims, en hou je iphone heel, en wacht rustig op het DeV team, per slot van rekening werkt mijn iphone us 8gb 1.1.4 nog primmaaaaa!
  #110  
Oud 03-08-08, 23:21
hababam's schermafbeelding
hababam hababam is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 82
Standaard

IK heb het met 2 yessim kaarten geprobeerd van iemand uit marktplaats maar zonder succes.

in het begin heb ik 10 seconde een verbinding gemaakt maar het leek dat t mobile me signaal blokkeerde. dit heb ik met 2 yessim en 5 simkaart geprobeerd met hetzelfde resultaat
  #111  
Oud 04-08-08, 01:32
geniux geniux is offline
• iOS 7.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hababam Bekijk bericht
IK heb het met 2 yessim kaarten geprobeerd van iemand uit marktplaats maar zonder succes.

in het begin heb ik 10 seconde een verbinding gemaakt maar het leek dat t mobile me signaal blokkeerde. dit heb ik met 2 yessim en 5 simkaart geprobeerd met hetzelfde resultaat
Welke settings? Voor de zoveelste keer: yessim heeft specifieke sim-settings nodig voor de verschillende NL providers. Als je enkel een yessim kaartje hebt, zonder een datakabel, dan is de kans dat ie het doet zonder aanpassingen erg klein..
  #112  
Oud 04-08-08, 01:51
hababam's schermafbeelding
hababam hababam is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geniux Bekijk bericht
Welke settings? Voor de zoveelste keer: yessim heeft specifieke sim-settings nodig voor de verschillende NL providers. Als je enkel een yessim kaartje hebt, zonder een datakabel, dan is de kans dat ie het doet zonder aanpassingen erg klein..

geen idee maar heb er 2 gekregen van hem .....

ik zag wel dat die ene iest met 30 was maar verder weet ik niks
  #113  
Oud 04-08-08, 09:05
junka junka is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 28
Standaard

hmm......ik lees paar slechte ervaringen hierzo,
Ik zelf heb een witte 16gb van at&t locked en moet het werkend krijgen op me T-mobile sim,zoals ik lees op andere forums (gsmhosting.com , gsmhackers.net enzo) lukt het unlocken wel met die yessim,maar idd moet je bepaalde settings eerst aanpassen,(3g,free roam uitzetten,reboot maken van 10 min enzo).Ik wacht zelf nog steeds op mijn sims,kheb ze vorige week zondag besteld ze waren ook niet meer in stock,ik heb ze een mail gestuurd over me bestelling het schijnt te zijn dan meerderen mensen met het zelfde ervaren Yessim shipping yet? - GSM Hackers
  #114  
Oud 04-08-08, 13:02
hababam's schermafbeelding
hababam hababam is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door junka Bekijk bericht
hmm......ik lees paar slechte ervaringen hierzo,
Ik zelf heb een witte 16gb van at&t locked en moet het werkend krijgen op me T-mobile sim,zoals ik lees op andere forums (gsmhosting.com , gsmhackers.net enzo) lukt het unlocken wel met die yessim,maar idd moet je bepaalde settings eerst aanpassen,(3g,free roam uitzetten,reboot maken van 10 min enzo).Ik wacht zelf nog steeds op mijn sims,kheb ze vorige week zondag besteld ze waren ook niet meer in stock,ik heb ze een mail gestuurd over me bestelling het schijnt te zijn dan meerderen mensen met het zelfde ervaren Yessim shipping yet? - GSM Hackers

als het lukt met yessim laat me ff weten dan ...
ik ga vandaag weer lansg bij iemand anders die ook yessim verkoopt ff kijken of hem het wel lukt
  #115  
Oud 04-08-08, 23:34
Donstil Donstil is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Omgeving Rotterdam
Berichten: 284
Standaard

SMSen werkt keurig. en ook bellen werkt perfect

Alleen als ik gebeld wordt dan klapt na een aantal seconden (minder dan 10) de simlock erop , me verbinding wordt dan verbroken en ik moet me pin opnieuw invoeren, hierna kan ik weer gebeld worden en blijft hij langer actief.

Maar als ik dan (bv) na 30min weer gebeld wordt is het verhaal het zelfde.

Hebben jullie dit al vaker gehoord ?
  #116  
Oud 05-08-08, 13:34
junka junka is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donstil Bekijk bericht
SMSen werkt keurig. en ook bellen werkt perfect

Alleen als ik gebeld wordt dan klapt na een aantal seconden (minder dan 10) de simlock erop , me verbinding wordt dan verbroken en ik moet me pin opnieuw invoeren, hierna kan ik weer gebeld worden en blijft hij langer actief.

Maar als ik dan (bv) na 30min weer gebeld wordt is het verhaal het zelfde.

Hebben jullie dit al vaker gehoord ?
Donstil
welke 'x-sim' gebruik je
en welke provider heb jij?
  #117  
Oud 05-08-08, 14:25
geniux geniux is offline
• iOS 7.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 86
Standaard

gizmodo.com meldt dat er nieuwe unlock sim op de markt is, speciaal voor de iphone 3g:

Unlocks: Brando Joins iPhone 3G Chip-Unlocker Game, Still Needs You to Cut Up SIMs

+- 25 dollar inc. verzendkosten vanuit china. Op zich wel een aantrekkelijke prijs, maar eerst maar eens ervaringen opzoeken op internet
  #118  
Oud 06-08-08, 00:12
Donstil Donstil is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Omgeving Rotterdam
Berichten: 284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door junka Bekijk bericht
Donstil
welke 'x-sim' gebruik je
en welke provider heb jij?
Ik heb een universal sim (black)

Laatst gewijzigd door Donstil; 06-08-08 om 00:30.
  #119  
Oud 07-08-08, 12:21
junka junka is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 28
Standaard

OK
ik hem vandaag 1x yessim binnen gekregen en meteen test, nu al meer dan een uur in gebuik.
toestel:WHITE 3G 16GB US AT&T LOCKED
sim:T-mobile 150 flex ( abo van me nokia N95)
ik heb het volgende er mee getest:
OUTGOING CALLS---OK
INCOMING CALLS---OK
OUTGOING SMS----OK
INCOMING SMS----OK
3G CONNECTION----N/A ,niet mogelijk om te testen omdat ik geen 3G abo heb.

voor nu werkt het prima,als er problemen zijn dan zal ik het meteen vermelden
( ik krijg over enkelen werk dagen 7x yessims binnen,voor de voor degene die interessen hebben)
  #120  
Oud 07-08-08, 12:33
geniux geniux is offline
• iOS 7.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door junka Bekijk bericht
OK
ik hem vandaag 1x yessim binnen gekregen en meteen test, nu al meer dan een uur in gebuik.
toestel:WHITE 3G 16GB US AT&T LOCKED
sim:T-mobile 150 flex ( abo van me nokia N95)
ik heb het volgende er mee getest:
OUTGOING CALLS---OK
INCOMING CALLS---OK
OUTGOING SMS----OK
INCOMING SMS----OK
3G CONNECTION----N/A ,niet mogelijk om te testen omdat ik geen 3G abo heb.

voor nu werkt het prima,als er problemen zijn dan zal ik het meteen vermelden
( ik krijg over enkelen werk dagen 7x yessims binnen,voor de voor degene die interessen hebben)
sweet! Nog settings aangepast?

(kom ff op msn )

Laatst gewijzigd door geniux; 07-08-08 om 12:36.
Reageren

Labels
2.1, 2.2, baseband, downgrade, firmware, rebelsim, unlock 3g, unlock 3g 2.2.1



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Het Grote Video Topic berty Muziek, foto & video 2 08-05-11 17:12
Het grote iPhone 3G HARDWARE unlock topic groentjie Archief 2 12-12-08 13:47
Het grote firmware 2.0.0 pré unlock topic Beaux Archief 570 20-07-08 01:38
Het grote verveling topic... dedafmonteur Chat en geruchten 26 26-05-08 00:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:03.