//

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hugo, tuurlijk is het perfect voor DIT moment. Anders heb je een hele dure ipod namelijk. Maar jij bent niet snel tevreden lees ik wel....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1341  
Oud 01-03-09, 20:24
Sjoerdvanduijn Sjoerdvanduijn is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 18
Standaard

Hugo, tuurlijk is het perfect voor DIT moment. Anders heb je een hele dure ipod namelijk.
Maar jij bent niet snel tevreden lees ik wel.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1342  
Oud 02-03-09, 08:43
StefV's schermafbeelding
StefV StefV is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Pdrecht
Berichten: 145
Standaard

Ik weet het nog niet.. Ik zit te twijfelen om de iUnlock kaart te kopen.. Als deze werkt en alleen 3G niet.. daar kan ik wel mee leven tot de officiele unlock er is..
Iemand hier ervaring mee??
  #1343  
Oud 02-03-09, 09:01
Mallepietje Mallepietje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 26
Standaard

@stefV, ik heb ook een werkende iUnlock, behalve 3G inderdaad.
Wat betreft je vraag heeft iemand hier ervaring mee....er staan er genoeg in eerdere topics...
  #1344  
Oud 02-03-09, 09:03
aaifoon aaifoon is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 49
Standaard

Is er verder niemand met een unlockkaart waarmee 3G wel werkt met 2.2.1
?
  #1345  
Oud 02-03-09, 09:06
wouterstorre wouterstorre is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 68
Stuur een bericht via MSN naar wouterstorre
Standaard

mijn simkaart is ongeveer 1 jaar oud
en die van mijn zusje (kpn hi) denk haast wel 3 a 4 jaar...

als wij tot die 1 a 2 % zitten ben ik zeer blij maar heb er hier nog 1 liggen (heb ik voor reserve bestelt) daar werkt het ook mee...

toch zal ik ook als de nieuwe unlock er is gewoon de unlock er op doen want 3g is wel makkelijker!
  #1346  
Oud 02-03-09, 10:42
UZW UZW is offline
Banned
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Oud-Vossemeer
Berichten: 37
Stuur een bericht via ICQ naar UZW Stuur een bericht via MSN naar UZW
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo.veenendaal Bekijk bericht
En inderdaad behoor je tot die andere 1 a 2 %
Interessant, hoe kom je aan die info?
  #1347  
Oud 03-03-09, 12:34
Sjek27 Sjek27 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 7
Standaard

Wat mijn grote vraag is, hoe weet je nou zeker dat je simkaart met rebel sim gaat werken? En stel het werkt niet (goed) krijg je je geld dan terug van stopsimlock? Bovendien is er ook nog een kans dat je simkaarthouder kapot kan gaan?

Het komt er op neer dat ik eerst wil weten of die rebelsim het wel doet icm mijn telfort simkaart voordat ik geld overmaak naar een willekeurige site en iets koop waar ik niets aan heb.
  #1348  
Oud 03-03-09, 12:45
wouterstorre wouterstorre is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 68
Stuur een bericht via MSN naar wouterstorre
Standaard

tja of het werkt moet je zelf ervaren...
ik zag het zo nu werkt hij niet dus dan heb je er niks aan dus proberen maar...
en nu al 3 iphones werkent gekregen met de rebelsim...
dus ja just try it!
die paar centjes tegen over een werkende iphone is het me dan wel waard!
  #1349  
Oud 03-03-09, 12:55
Sjek27 Sjek27 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 7
Standaard

30euro vind ik vrij veel voor 'even proberen'
  #1350  
Oud 03-03-09, 16:08
FrankE FrankE is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 91
Standaard

Nogmaals, het varieert heel erg qua bevindingen. Bij ons thuis 4 verschillende abbo's met 4 verschillende simkaarten. 3 werken prima met de rebelsim die ik heb. Alleen die van mij, de belangrijkste dus, is niet aan de gang te krijgen. Heb nou een tijdelijke oplossing door een oud T-mobile prepaid kaartje in de iPhone te plaatsen en daarmee te bellen e.d. maar goed. Vervelend evengoed!
  #1351  
Oud 03-03-09, 18:35
MeN@Ce MeN@Ce is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 23
Stuur een bericht via ICQ naar MeN@Ce Stuur een bericht via MSN naar MeN@Ce
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjek27 Bekijk bericht
Wat mijn grote vraag is, hoe weet je nou zeker dat je simkaart met rebel sim gaat werken? En stel het werkt niet (goed) krijg je je geld dan terug van stopsimlock? Bovendien is er ook nog een kans dat je simkaarthouder kapot kan gaan?

Het komt er op neer dat ik eerst wil weten of die rebelsim het wel doet icm mijn telfort simkaart voordat ik geld overmaak naar een willekeurige site en iets koop waar ik niets aan heb.
Ik heb hem dus niet aan de gang gekregen met de rebel, mijn telfort loopt over 2 maand af en zit dan op het t-mobile abbo, dus tot die tijd nog maar ff met het oude toestel.
  #1352  
Oud 03-03-09, 18:47
hugo.veenendaal hugo.veenendaal is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Velp (Gld.)
Berichten: 15
Standaard gelukspercentage..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UZW Bekijk bericht
Interessant, hoe kom je aan die info?
Nou gewoon, door 68 pagina'a iPhone Unlock forum door te spitten.
Het percentage zal wel niet helemaal correct zijn maar het is dan ook bwvs..Jij al 1 gelezen waar alles gewoon werkt? Ik niet.

Kan wel cinysch klinken, maar ja. Ik heb het dingetje om voor alles te gebruiken incl. 3G. Anders is het gewoon een mooie telefoon. Bijna alle applicaties gebruiken een online verbinden met.....Inderdaad 3G
Greets, Hugo
  #1353  
Oud 03-03-09, 19:06
wouterstorre wouterstorre is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 68
Stuur een bericht via MSN naar wouterstorre
Standaard

19,95....vind ik nog wel mee vallen.
  #1354  
Oud 03-03-09, 22:41
berendsrob berendsrob is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 2
Standaard

Zo.. ook even mijn ervaringen met de Rebelsim.
Vandaag binnengekomen. Meteen geprobeerd natuurlijk. In het begin tevergeefs.
Eerst herkent ie hem, dan zegt ie geen sim, dan weer ongeldige sim en zo ging het maar door. Dus ik even gegoogled, kwam ik op dit topic uit (ongeveer 6-7 pagina's terug). Ik dacht o nee, ik kan hem terugsturen. De instructies gevolgd die zeggen dat je op een andere telefoon het netwerk handmatig moet selecteren, werkte ook niet..
Toen maar zelf gaan klooien.

Toen netwerk maar weer op automatisch gezet en warempel, opeens deed hij het. Ik kan bellen/gebeld worden/sms ontvangen. 3G niet geprobeerd want dat heb ik niet (Telfort abbo van 15 maanden oud), dus ik kan ook niet internetten via 3G, maar dat heb ik nooit gekund en daar kan ik nog wel 3 maanden mee leven. Voor de rest werkt het nog. Ik zal morgen even udpaten of hij het vol houdt.

EDIT
Net geprobeerd de iPhone uit te zetten en opnieuw aan te zetten om te kijken of hij weer werkt en nee hoor.. hij doet het niet meer. dus het lijkt nogal random te zijn wanneer hij het wel doet, maar het KAN iig wel.. dus mssn dat het aan de contacjes ligt ofzo.. ik ga nog even klooien.

EDIT2
Na een aantal keer aan/uit e.d. doet hij het nu weer :S, ik ga hem niet meer uitzetten, hopen dat de accu ook niet meer leeggaat en kijken of hij het morgenvroeg nog doet en als ik weer in en uit bereik kom.. ik post m'n bevindingen wel in EDIT3

EDIT3
De hele dag mooi netwerk gehad, kunnen bellen/sms'en etc. ik zit in een vrij geisoleerd gebouw met slechte ontvangst, wat ik ook al zonder m'n iPhone had en dit was nou ook weer het geval, maar hij vond iedere keer weer het netwerk, dus wel relaxt.
half uur geleden 'geen service' .. netwerken zoeken.. hij vind wel NL KPN, maar ik kan er geen verbinding mee maken. *** dacht ik. iPhone opnieuw uit/aan gezet.. 'ongeldige simkaart'. daarna uit gezet.. sim eruit / sim erin.. en nu doet hij het weer.

Het lijkt er dus op dat die rebelsim vrij random is (zoals hierboven ook al staat). Maar zolang yellowsn0w er niet is voor 2.2.1 zal ik het hier maar mee moeten doen..

Laatst gewijzigd door berendsrob; 04-03-09 om 21:41.
  #1355  
Oud 05-03-09, 20:59
Arne2606 Arne2606 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 96
Standaard

Aangezien er mensen zijn bij het wel en niet werkt.

Kunnen die mensen waarbij het wel werkt eens het volgende omschrijven:

1. Cut of no cut versie rebel sim.
2. RebelSim firmware
3. iPhone geactiveerd via originele sim of via quickpwn
4. Wat voor iPhone (land en provider?)
5. Nog andere handelingen gedaan zoals eerst verkeerd handmatig netwerk kiezen in ander toestel
6. Overige dingen...

Wellicht dat er nu eens een goede beschrijving boven komt waarom het wel of niet werkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berendsrob Bekijk bericht
Zo.. ook even mijn ervaringen met de Rebelsim.
Vandaag binnengekomen. Meteen geprobeerd natuurlijk. In het begin tevergeefs.
Eerst herkent ie hem, dan zegt ie geen sim, dan weer ongeldige sim en zo ging het maar door. Dus ik even gegoogled, kwam ik op dit topic uit (ongeveer 6-7 pagina's terug). Ik dacht o nee, ik kan hem terugsturen. De instructies gevolgd die zeggen dat je op een andere telefoon het netwerk handmatig moet selecteren, werkte ook niet..
Toen maar zelf gaan klooien.

Toen netwerk maar weer op automatisch gezet en warempel, opeens deed hij het. Ik kan bellen/gebeld worden/sms ontvangen. 3G niet geprobeerd want dat heb ik niet (Telfort abbo van 15 maanden oud), dus ik kan ook niet internetten via 3G, maar dat heb ik nooit gekund en daar kan ik nog wel 3 maanden mee leven. Voor de rest werkt het nog. Ik zal morgen even udpaten of hij het vol houdt.

EDIT
Net geprobeerd de iPhone uit te zetten en opnieuw aan te zetten om te kijken of hij weer werkt en nee hoor.. hij doet het niet meer. dus het lijkt nogal random te zijn wanneer hij het wel doet, maar het KAN iig wel.. dus mssn dat het aan de contacjes ligt ofzo.. ik ga nog even klooien.

EDIT2
Na een aantal keer aan/uit e.d. doet hij het nu weer :S, ik ga hem niet meer uitzetten, hopen dat de accu ook niet meer leeggaat en kijken of hij het morgenvroeg nog doet en als ik weer in en uit bereik kom.. ik post m'n bevindingen wel in EDIT3

EDIT3
De hele dag mooi netwerk gehad, kunnen bellen/sms'en etc. ik zit in een vrij geisoleerd gebouw met slechte ontvangst, wat ik ook al zonder m'n iPhone had en dit was nou ook weer het geval, maar hij vond iedere keer weer het netwerk, dus wel relaxt.
half uur geleden 'geen service' .. netwerken zoeken.. hij vind wel NL KPN, maar ik kan er geen verbinding mee maken. *** dacht ik. iPhone opnieuw uit/aan gezet.. 'ongeldige simkaart'. daarna uit gezet.. sim eruit / sim erin.. en nu doet hij het weer.

Het lijkt er dus op dat die rebelsim vrij random is (zoals hierboven ook al staat). Maar zolang yellowsn0w er niet is voor 2.2.1 zal ik het hier maar mee moeten doen..
Kan je ook gebeld worden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterstorre Bekijk bericht
tja of het werkt moet je zelf ervaren...
ik zag het zo nu werkt hij niet dus dan heb je er niks aan dus proberen maar...
en nu al 3 iphones werkent gekregen met de rebelsim...
dus ja just try it!
die paar centjes tegen over een werkende iphone is het me dan wel waard!
Zie mijn andere post. Beschrijf eens in 100% detail de volgende dingen:

1. Cut of no cut versie rebel [wiki=2128]SIM[/wiki].
2. RebelSim [wiki=1282]Firmware[/wiki]
3. iPhone geactiveerd via originele sim of via quickpwn
4. Wat voor iPhone (land en provider?)
5. Nog andere handelingen gedaan zoals eerst verkeerd handmatig netwerk kiezen in ander toestel
6. Overige dingen...

Want mij lukt het niet altijd netals aantal andere mensen.

Laatst gewijzigd door King1987; 06-03-09 om 10:50. Reden: Edit knop gebruiken aub / mquote gebruiken aub
  #1356  
Oud 05-03-09, 23:09
berendsrob berendsrob is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arne2606 Bekijk bericht
Kan je ook gebeld worden?
Ja hoor. Vandaag de hele dag (tot nu toe nog steeds) gewoon netwerk gehad.. Geen problemen ondervonden. Ik heb gebeld, ik heb ge'sms't, ik ben gebeld en ik heb sms ontvangen. Dus het werkt prima.. Eigenlijk niks raars meer meegemaakt.. Hopelijk blijft dit zo de komende week, mocht dit het geval zijn dan ga ik ook geen yellowsn0w installeren..
  #1357  
Oud 06-03-09, 10:41
Mallepietje Mallepietje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 26
Standaard

@Arne2606, hier mijn antwoord op jou vragen.

Ook ik heb geen problemen.
Heb de No cut versie
Volgende de site V61i
Iphone was al geactiveerd toen ik deze kocht
Heb geen handelingen hoeven te doen.

Mijn kaart komt bij stopsimlock.nl vandaan en gebruik KPN als provider.
Dit is mijn verhaal.
  #1358  
Oud 06-03-09, 17:35
R-S R-S is offline
Banned
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 14
Standaard

Hallo,

Wij zijn een nieuwe dealer/importeur van de Rebel-Sim. Ook bij ons zijn er diverse problemen bekend over het niet correct werken bij bepaalde netwerken. Wij zijn al een tijdje bezig om dit uit te zoeken, maar de oplossing zal waarschijnlijk toch een nieuwe firmware moeten zijn. Wij hebben veel contact met de leverancier, en wisselen veel informatie uit.

Graag zouden wij het lijstje van Arne2606 uitbreiden. Voor ons is dit waardevolle informatie, hiermee kunnen wij sneller tot een oplossing komen. Uiteraard zullen wij de testresultaten en oplossingen hier vermelden.

1. Cut of No-Cut versie Rebel-Sim.
2. Rebel-Sim firmware (indien niet bekend, datum van aanschaf)
3. iPhone geactiveerd via iTunes of via Quickpwn?
4. Is de iPhone Jailbroken?
5. Gegevens iPhone (3G, firmware, Nederlands/buitenlands, van welke provider is de simlock)?
6. Provider waarmee u de iPhone gebruikt?
7. Hoe oud is uw simkaart?
8. Eventueel andere handelingen uitgevoerd, zoals het resetten van de netwerk-codes?
6. Eventueel overige informatie?

Wij zullen ivm de forumregels onze website hier niet vermelden.

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
R-S

ps, willen jullie dit per PM naar mij toesturen? Dank.

Laatst gewijzigd door King1987; 06-03-09 om 17:40. Reden: zie de ps ;)
  #1359  
Oud 06-03-09, 21:52
Pater Familias Pater Familias is offline
• iOS 6.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Velp (Gld)
Berichten: 11
Standaard

1. Cut of No-Cut versie Rebel-Sim.
Uncut
2. Rebel-Sim firmware (indien niet bekend, datum van aanschaf)
2-mar-2009
3. iPhone geactiveerd via iTunes of via Quickpwn?
I-tunes
4. Is de iPhone Jailbroken?
No
5. Gegevens iPhone (3G, firmware, Nederlands/buitenlands, van welke provider is de simlock)?
2.2.1, baseband 2.30.03 :-(,nederlands,T-mobile
6. Provider waarmee u de iPhone gebruikt?
Als het zou lukken Hi KPN
7. Hoe oud is uw simkaart?
2-3 jaar
8. Eventueel andere handelingen uitgevoerd, zoals het resetten van de netwerk-codes?
Diverse malen van alles geprobeerd, uiteindelijk heeft hij het een keer bijna een dag volgehouden. Identieke verhaal als Berendsrob
6. Eventueel overige informatie?

Laatst gewijzigd door Pater Familias; 07-03-09 om 00:57.
  #1360  
Oud 09-03-09, 19:53
Frazzle Frazzle is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Hellevoetsluis
Berichten: 12
Standaard

Ik kom er niet uit met via de zoekfunctie, dus vraag ik het zo maar.

Ik heb een iPhone via marktplaats gekocht, en dacht dat het een t-mobile iPhone was. Omdat ik geen t-mobile klant ben, maar orange(dus t-mobile) kon ik de telefoon na restore niet meer unlocken. Medewerker van t-mobile probeerde met 3 verschillende sims te unlocken, maar lukte niet. Nu denk ik dat het geen Nederlandse iPhone is. Via quickpwn weer aan de praat gekregen, maar nu nu wil ik de iphone toch als telefoon gaan gebruiken. Het kutte is, er stond al firmware 2.2.1 op.

Als het ik goed begrijp ik dat een hardware unlock nu de enige oplossing om met een orange sim te kunnen bellen. Welke sim kan ik dan het beste gebruiken?

Ik weet ook niet uit welk land de iPhone komt. Is dat ergens aan te zien, en maakt dat uit in de simkeuze?
Reageren

Labels
2.1, 2.2, baseband, downgrade, firmware, rebelsim, unlock 3g, unlock 3g 2.2.1



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Het Grote Video Topic berty Muziek, foto & video 2 08-05-11 17:12
Het grote iPhone 3G HARDWARE unlock topic groentjie Archief 2 12-12-08 13:47
Het grote firmware 2.0.0 pré unlock topic Beaux Archief 570 20-07-08 01:38
Het grote verveling topic... dedafmonteur Chat en geruchten 26 26-05-08 00:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.