//

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door UZW Ja, dat kan. Je zult alleen moeten betalen. Thanks, dan kan goed nieuws zijn! Enig idee aan wat voor bedrag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1401  
Oud 20-03-09, 15:11
NMD NMD is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UZW Bekijk bericht
Ja, dat kan. Je zult alleen moeten betalen.
Thanks, dan kan goed nieuws zijn!
Enig idee aan wat voor bedrag ik moet denken?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1402  
Oud 20-03-09, 15:16
UZW UZW is offline
Banned
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Oud-Vossemeer
Berichten: 37
Stuur een bericht via ICQ naar UZW Stuur een bericht via MSN naar UZW
Standaard

Hier op het forum lees ik bedragen van 90 tot 120 euro.
Zoiets zal het dus wel zijn.
  #1403  
Oud 20-03-09, 16:23
NMD NMD is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 22
Standaard

OK thanx, maar eens overna denken. Lost wel een hoop gedoe op m.b.t. unlocken, FW, i.c.m. 3G.
  #1404  
Oud 20-03-09, 19:30
Arwan Arwan is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 10
Standaard

Hallo allemaal,

Aandachtig deze thread gelezen en de problemen die ikzelf ondervind schijnen dus normaal te zijn.

Ik heb een iPhone 3G Black uit Zwitserland. Deze heb ik legaal unlocked door een prepaid Swisscom simkaart (apart bijgekocht). Na activatie via iTunes, zonder bij na te denken geupdated naar Firmware 2.2.1 en Baseband 2.30.03. Kan me hoofd wel tegen de muur slaan.

Nu had ik al een turbosim in huis van mijn vorige iPhone maar deze werktte niet, aangeschaft via i-smartphone.nl en yes-sim.nl. Dus nogmaals via dezelfde sites getracht 1 te kopen voor de nieuwste versie. Tot 2 maal toe via paypal gekocht maar niks ontvangen. Een aantal malen een email verstuurd naar deze organisaties maar geen reactie. Tracht nu via paypal het bedrag terug te vorderen.

Dus maar 1 aangeschaft via eBay. Werktte prima voor 5 minuten en toen kon ik het weer weggooien.

En ja hoor weer een nieuwe aangeschaft (Rebelsim), nu via Turbosim.net. Binnen een dag ontvangen, uitgeprobeerd en werktte prima voor 10 min. Een aantal emails verzonden voor hulp maar geen enkele reactie. Dit is nu een terugkomend probleem, dat als je hulp nodig hebt je geen enkele reactie ontvangt van deze onlinesites.

Dezelfde Rebelsim maar uitgeprobeerd met de handleiding (andere telefoon, netwerk etc ect..) hier op de site en whallaa, werkt zonder problemen, heb wel eerst de firmware moeten terugzetten naar 2.2 en moeten jailbreaken. Al 2 dagen geen signaalverlies en alles uitgezonderd van de 3G optie werkt perfect. Wel is het zo dat ik het toestel maar niet uitschakel want dan kan de hele procedure weer opnieuw worden gevolgd en heb daar geen zin in. Alsmede de optie dataroaming niet kan uitschakelen want dan begint het signaalverlies weer. Dus neem ik aan dat dataroaming altijd moet aanstaan??

Ook schijnt mijn simingang smaller te zijn dan de meeste iPhones waardoor ik mijn eigen simkaart met een nagelvijl tot een aantal mm dun heb moeten slijpen. Ik hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden voor de baseband 2.30.03 probleem want de Rebelsim is nu niet bepaald de oplossing voor de toekomst

Laatst gewijzigd door Arwan; 20-03-09 om 19:33.
  #1405  
Oud 20-03-09, 20:17
Sjoerdvanduijn Sjoerdvanduijn is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 18
Standaard

Mijn broer heeft hier een rebelsim aangeschaft; www.unlockjeiphone.nl die werkt prima! heeft hem nu 2 dagen en nog geen uitval.
Denk dat het vooral belangrijk is dat je de nieuwste versie op je rebel krijgt. Dit schijnt niet overal het geval te zijn. De oudere rebelsimkaarten werken niet met de 02.30.03 baseband, de nieuwste versie, zoals bij mijn broer, geen problemen.
  #1406  
Oud 20-03-09, 20:25
Arwan Arwan is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerdvanduijn Bekijk bericht
Mijn broer heeft hier een rebelsim aangeschaft; www.unlockjeiphone.nl die werkt prima! heeft hem nu 2 dagen en nog geen uitval.
Denk dat het vooral belangrijk is dat je de nieuwste versie op je rebel krijgt. Dit schijnt niet overal het geval te zijn. De oudere rebelsimkaarten werken niet met de 02.30.03 baseband, de nieuwste versie, zoals bij mijn broer, geen problemen.
Bedankt Sjoerd, zal het gaan proberen
  #1407  
Oud 20-03-09, 20:27
UZW UZW is offline
Banned
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Oud-Vossemeer
Berichten: 37
Stuur een bericht via ICQ naar UZW Stuur een bericht via MSN naar UZW
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerdvanduijn Bekijk bericht
Mijn broer heeft hier een rebelsim aangeschaft; www.unlockjeiphone.nl die werkt prima! heeft hem nu 2 dagen en nog geen uitval.
Denk dat het vooral belangrijk is dat je de nieuwste versie op je rebel krijgt. Dit schijnt niet overal het geval te zijn. De oudere rebelsimkaarten werken niet met de 02.30.03 baseband, de nieuwste versie, zoals bij mijn broer, geen problemen.
Het klopt dat firmware V61i aanbevolen wordt, maar er zijn bepaalde simkaarten van Vodafone en KPN die niet goed genoeg door deze versie ondersteund worden. Deze geven de melding "geen simkaart".
Voor deze simkaarten is het beter firmware V54i te gebruiken.
Het is dus altijd aan te raden ook een programmer aan te schaffen, mede vanwege toekomstige updates.
  #1408  
Oud 20-03-09, 20:44
Arwan Arwan is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UZW Bekijk bericht
Het klopt dat firmware V61i aanbevolen wordt, maar er zijn bepaalde simkaarten van Vodafone en KPN die niet goed genoeg door deze versie ondersteund worden. Deze geven de melding "geen simkaart".
Voor deze simkaarten is het beter firmware V54i te gebruiken.
Het is dus altijd aan te raden ook een programmer aan te schaffen, mede vanwege toekomstige updates.
Bedankt UZW, zal het in de gaten houden en ook meteen kijken voor een pragrammer.
  #1409  
Oud 20-03-09, 22:12
Pater Familias Pater Familias is offline
• iOS 6.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Velp (Gld)
Berichten: 11
Standaard

Even een vraagje. Hoe kom ik erachter wat voor een firmware ik op m'n Rebelsim heb zitten??
  #1410  
Oud 20-03-09, 22:49
UZW UZW is offline
Banned
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Oud-Vossemeer
Berichten: 37
Stuur een bericht via ICQ naar UZW Stuur een bericht via MSN naar UZW
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pater Familias Bekijk bericht
Even een vraagje. Hoe kom ik erachter wat voor een firmware ik op m'n Rebelsim heb zitten??
Dat kan je niet zien, je moet dat aan je leverancier vragen/
  #1411  
Oud 21-03-09, 00:43
Pater Familias Pater Familias is offline
• iOS 6.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Velp (Gld)
Berichten: 11
Standaard

Oh :-( De mijne komt bij StopSimlock vandaan. En die antwoorden niet op mail. Levering snel, maar service hebben ze nog nooit van gehoord.
  #1412  
Oud 21-03-09, 01:47
Scito Scito is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pater Familias Bekijk bericht
Oh :-( De mijne komt bij StopSimlock vandaan. En die antwoorden niet op mail. Levering snel, maar service hebben ze nog nooit van gehoord.
Beste Pater,

StopSimlock.nl is sinds enkele dagen overgenomen door ons (Scito Media) en vinden het jammer om dit te horen. We hebben sinds de overname niet alleen een professioneler design aangeschaft, maar ook een full-time support team achter de website zitten die al je vragen zullen beantwoorden, ook na de sales.

Neem dus even contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen. Wij zullen er alles aan doen om eventuele problemen de wereld uit te helpen .

PS: Deze post is niet bedoeld als spam, maar als service verlening!
  #1413  
Oud 21-03-09, 08:42
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NMD Bekijk bericht
Zeker, aangezien ik nu een probleem lijk te hebben met mijn iSIM. Zat op 2.1 werkte perfect, ook 3G. Ben onlangs naar 2.2.1. custom gegaan met behoud van baseband 02.11.07. Nu werkt 3G een paar minuten na de FW update en dan is het over. Al een paar keer de update herhaald en elke keer hetzelfde verschijnsel. 3G werkt even en dan is het over.
Yellowsn0w lijkt geen oplossing daar ik via iTunes een error 1600 krijg als ik in DFU probeer te herstellen met de custom....

Iemand nog ideeen? 3G is voor mij een echte 'must'

Overigens vraag ik me af of ik een T-Mobile toestel kan laten unlocken bij T-Mobile als ik een orange abbo heb? Weet iemand dat?
Hmmm, ik vraag me af je nu wel of niet al de custom op je iPhone hebt, beetje verwarrend gepost.
Als je inderdaad de custom gebruikt, doe je dat dan in combinatie met de iSim? Gezien het feit dat je nog een oude baseband hebt zou je die iSim helemaal niet meer nodig hebben.
De foutcode die je krijgt in iTunes komt volgens mij doordat je in DFU probeert te herstellen, probeer het nog eens in recovery-modus.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #1414  
Oud 21-03-09, 12:49
Pater Familias Pater Familias is offline
• iOS 6.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Velp (Gld)
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scito Bekijk bericht
Beste Pater,

StopSimlock.nl is sinds enkele dagen overgenomen door ons (Scito Media) en vinden het jammer om dit te horen. We hebben sinds de overname niet alleen een professioneler design aangeschaft, maar ook een full-time support team achter de website zitten die al je vragen zullen beantwoorden, ook na de sales.

Neem dus even contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen. Wij zullen er alles aan doen om eventuele problemen de wereld uit te helpen .

PS: Deze post is niet bedoeld als spam, maar als service verlening!
Ik ben benieuwd, ga het proberen.
  #1415  
Oud 22-03-09, 12:53
xandyx xandyx is offline
• iOS 4.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerdvanduijn Bekijk bericht
Mijn broer heeft hier een rebelsim aangeschaft; www.unlockjeiphone.nl die werkt prima! heeft hem nu 2 dagen en nog geen uitval.
Denk dat het vooral belangrijk is dat je de nieuwste versie op je rebel krijgt. Dit schijnt niet overal het geval te zijn. De oudere rebelsimkaarten werken niet met de 02.30.03 baseband, de nieuwste versie, zoals bij mijn broer, geen problemen.
Incl 3G? Want dat is mij nog niet gelukt. Maar ik heb mn rebelsim ook nog niet geupgrade. Problemen met de sim programmer en windows vista 64..
  #1416  
Oud 22-03-09, 15:18
Pater Familias Pater Familias is offline
• iOS 6.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Velp (Gld)
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scito Bekijk bericht
Beste Pater,

StopSimlock.nl is sinds enkele dagen overgenomen door ons (Scito Media) en vinden het jammer om dit te horen. We hebben sinds de overname niet alleen een professioneler design aangeschaft, maar ook een full-time support team achter de website zitten die al je vragen zullen beantwoorden, ook na de sales.

Neem dus even contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen. Wij zullen er alles aan doen om eventuele problemen de wereld uit te helpen .

PS: Deze post is niet bedoeld als spam, maar als service verlening!
Ik hoop dat jullie beginnen met het aanpassen van de inhoud van de site. Voor zover ik nu kan overzien grenst het een en ander aan oplichting en is op z'n minst misleidend. Er wordt nu gesuggereerd dat het zonder problemen werkt in 3 stappen. Als ik dan alle reacties op dit forum en mijn eigen ervaringen meeneem dan lijkt het er sterk op dat er een structureel probleem is met de rebelsim zoals jullie hem verkopen, i.c.m. een I-phone. Ik heb natuurlijk geen overzicht van het percentage van de mensen bij wie het probleemloos werkt, en met probleemloos bedoel ik dan: kaartje erin stoppen en er niet naar hoeven om te kijken en altijd gewoon verbinding. (Zonder 3G)

Ook m.b.t de term "full-time support" heb ik zo mij twijfels. Dit houdt naar mijn idee 24/7 support in, en ik heb na meer dan 24 uur wachten nog steeds geen antwoord op mijn mail.

Groeten,
  #1417  
Oud 22-03-09, 16:51
UZW UZW is offline
Banned
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Oud-Vossemeer
Berichten: 37
Stuur een bericht via ICQ naar UZW Stuur een bericht via MSN naar UZW
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pater Familias Bekijk bericht
Ik hoop dat jullie beginnen met het aanpassen van de inhoud van de site. Voor zover ik nu kan overzien grenst het een en ander aan oplichting en is op z'n minst misleidend. Er wordt nu gesuggereerd dat het zonder problemen werkt in 3 stappen. Als ik dan alle reacties op dit forum en mijn eigen ervaringen meeneem dan lijkt het er sterk op dat er een structureel probleem is met de rebelsim zoals jullie hem verkopen, i.c.m. een I-phone. Ik heb natuurlijk geen overzicht van het percentage van de mensen bij wie het probleemloos werkt, en met probleemloos bedoel ik dan: kaartje erin stoppen en er niet naar hoeven om te kijken en altijd gewoon verbinding. (Zonder 3G)

Ook m.b.t de term "full-time support" heb ik zo mij twijfels. Dit houdt naar mijn idee 24/7 support in, en ik heb na meer dan 24 uur wachten nog steeds geen antwoord op mijn mail.

Groeten,
Dat is waar, het is niet zo simpel als daar gezegd wordt. Er moeten nu eenmaal wat voorbereidingen getroffen worden om e.e.a. goed werkend te krijgen.
Misschien dat je je vraag hier kunt stellen, wellicht dat je sneller antwoord hebt?
  #1418  
Oud 22-03-09, 17:48
NMD NMD is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Hmmm, ik vraag me af je nu wel of niet al de custom op je iPhone hebt, beetje verwarrend gepost.
Als je inderdaad de custom gebruikt, doe je dat dan in combinatie met de iSim? Gezien het feit dat je nog een oude baseband hebt zou je die iSim helemaal niet meer nodig hebben.
De foutcode die je krijgt in iTunes komt volgens mij doordat je in DFU probeert te herstellen, probeer het nog eens in recovery-modus.
Heb inderdaad de custom erop staan. maar met Baseband behoud doordat ik in 1x van 2.1 naar 2.2.1-custom ben gegaan. Heb een paar keer geprobeerd m'n iPhone in DFU te krijgen voor de procedure van Yellowsn0w, maar om de een of andere rede lukt dit niet . Was hem op een gegeven moment zelfs helemaal kwijt in iTunes. Waarom weet ik niet maar na een middagje rommelen, de nieuwe carrier setting voor Vodafone via iTunes te hebben geaccepteerd en erna de 3G setting weer terug te zetten, werkt alles nu super, ook 3G, i.c.m. de iSim. Ik laat het maar even zo denk ik...
  #1419  
Oud 22-03-09, 18:09
Pater Familias Pater Familias is offline
• iOS 6.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Velp (Gld)
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UZW Bekijk bericht
Dat is waar, het is niet zo simpel als daar gezegd wordt. Er moeten nu eenmaal wat voorbereidingen getroffen worden om e.e.a. goed werkend te krijgen.
Misschien dat je je vraag hier kunt stellen, wellicht dat je sneller antwoord hebt?
Mijn vraag heb je al eens beantwoord, alleen kwam er ook een reactie van Scito waar ik toch even op moest reageren. Daarnaast heeft het lezen van dit forum mijn vragen wel zo'n beetje beantwoord. Mijn conclusie staat in een eerder bericht.
  #1420  
Oud 23-03-09, 13:18
Mark92 Mark92 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 2
Standaard

Tijdje geleden zo'n simkaartje gekocht via unlocksimkaart.nl geven goeie service en mooie prijs. Dacht dat ze de goedkooptste waren. hahaha best lang gezocht namelijk naar beetje goeie, en goedkope.
Werkt trouwens prima! Dus mocht je er eentje willen hebben ik heb er goeie ervaringen mee!

Groetjes!
Reageren

Labels
2.1, 2.2, baseband, downgrade, firmware, rebelsim, unlock 3g, unlock 3g 2.2.1



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Het Grote Video Topic berty Muziek, foto & video 2 08-05-11 17:12
Het grote iPhone 3G HARDWARE unlock topic groentjie Archief 2 12-12-08 13:47
Het grote firmware 2.0.0 pré unlock topic Beaux Archief 570 20-07-08 01:38
Het grote verveling topic... dedafmonteur Chat en geruchten 26 26-05-08 00:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:38.