//

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Het is idd erg verschillend. Mijn simkaart van HI werkt perfect. even erin en gelijk verbinding. Een vodafone kaart erin en na 3 kwartier nog ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1521  
Oud 06-04-09, 11:47
Robin40 Robin40 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 44
Standaard

Het is idd erg verschillend. Mijn simkaart van HI werkt perfect. even erin en gelijk verbinding. Een vodafone kaart erin en na 3 kwartier nog niks. Heel erg frustrerend!!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1522  
Oud 07-04-09, 11:24
vwaaron vwaaron is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 9
Standaard

heb de rebel sim gisteren binnengekregen nna hem zaterdag besteld te hebben, maar werkt bijna 100% goed.
de aanwijzingen gevolgd via het begeleidend schrijven en binnen 5 minuten vol beriek.
ik kan alleen totaal niet op internet komen zonder Wi-Fi, dus via GPRS lukt het me ook niet, heb handmatig de APN gegevens ingevuld van KPN:
internet - KPN - gprs
maar dat lukt me totaal niet.
  #1523  
Oud 07-04-09, 14:44
niels89 niels89 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 10
Standaard

Mooi! Blijkbaar werkt ie met KPN wel. Met mijn Vodafone abonnement heb ik tot nu toe nog geen succes. Nog steeds krijg ik de melding "geen simkaart geinstalleerd". Ik moet als het goed is antwoord op mijn mail krijgen richting stopsimlock.nl en anders bel ik de beheerder vandaag nog op. Ik laat het horen als ik iets meer weet
  #1524  
Oud 07-04-09, 17:14
Arne2606 Arne2606 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjek27 Bekijk bericht
Probeer dit eens:
Wanneer je geen service hebt staan:

-vliegtuigmodus aan zetten
-3g aan zetten
-vliegtuig modus uit zetten
Paar sec wachten, eventuele melding wegklikken
-vliegtuigmodus aan zetten
-3g uit zetten
-vliegtuigmodus uit
15min wachten vanzelf verbinding. Zo niet? in de netwerklijst selecteren.

Nog niets?

Nog is proberen tot het wel werkt, werkt bij mij
Tis maar wat je een oplossing noemt...
  #1525  
Oud 07-04-09, 22:10
stiwies stiwies is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 24
Standaard geen service

had ik ook staan
moest alleen bij aanbieder me provider opzetten,en hij deed het
  #1526  
Oud 08-04-09, 00:16
indocobraone indocobraone is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

Ik heb 2 T-Mobile iPhone 3Gs

1. versie Rebel-Sim: No-Cut
2. Rebel-Sim firmware: v61i
3. iPhone geactiveerd via: iTunes
4. iPhone: Jailbroken
5. iPhone model: 3G, v.2.2.1 (5H11), FW 2.30.03, Model MB497DN, Carrier 2.9, Simlock T-Mobile (Feb 2009)
6. iPone wordt gebruikt met: KPN Hi UMTS simkaart
7. KPN Hi! Simkaart: van 2006
8. Bij installatie Rebel kaart de standaard procedure gevolgd.
9. Na vele malen herinstallatie (ivm "No Service", "Geen Simkaart" etc) werkend gekregen.

De iPhone vindt 3 netwerken: NL KPN, Vodafone, T-Mobile.
Het werkt dus met de KPN Hi! in GSM mode op netwerk NL KPN (op mijn HTC vindt ie netwerk Hi!). Internet werkt in GSM modus belabberd (ook geen Youtube). Wi-Fi werkt wel, dan is internet en YouTube ook mogelijk. iTunes sync en Store werken prima in sync modus.
In Wi-Fi modus kan de iPhone ook direkt van iStore installeren. In standaard GSM modus duurt installatie van iStore een eeuwigheid.

Echter, als de iPhone wordt uitgezet moet de gehele installatie opnieuw, inclusief reset KPN Simkaart (in een simlock-free HTC Diamond), en wederom na vele malen "No Service", "Geen Simkaart" etc werkt het pas.
Om de installatie te vereenvoudigen heb ik de pin van de KPN Hi! Simkaart uitgezet.
Het vervelende is dat na verloop van 2 dagen de kaart weer "No Service" vertoont, en het hele verhaal weer opnieuw moet.

Ik heb van 3 verschillende leveranciers de Rebelkaart besteld:

a. R...B... (simkaart + programmer)
b. S...v... (alleen simkaart)
c. U...t...i... (alleen simkaart)

a. R...B... werkt
b. S...v... werkt niet (ook niet na omprogrammering naar v54ibeta en terug naar v61i)
c. U...t...i.. werkt

De 2e iPhone 3G probeerde ik met een KPN simkaart.(niet Hi!), en deze heb ik nog niet werkend gekregen (is van mijn vrouw, en die vindt het geen bezwaar, gebruikt dus de gewone T-Mobile kaart in 3G modus).

Op de site van R...B... zag ik dat de nieuwste versie v63i is, maar die staat nergens gereed voor download.

Mijn vraag is dus:

1. Hoe krijg ik mijn iPhone permanent werkend met mijn KPN Hi! kaart en ook in 3G modus?
2. Helpt het als ik naar FW 3.0beta overstap en de daarbij behorende Rebelkaart gebruik?

Gr.
  #1527  
Oud 08-04-09, 20:34
quagmire's schermafbeelding
quagmire quagmire is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 23
Standaard

Ik heb vandaag mijn rebelsim(v62X) via stopsimlock.nl gekregen en dit werkt perfect met HI, dat wil zeggen nadat ik had ontdekt dat ik het (NL KPN) netwerk handmatig moest selecteren. Mijn software versie is 2.2.1 en BB 02.30.03 Nu nog hopen dat 3G binnenkort ondersteund wordt.
  #1528  
Oud 08-04-09, 20:45
Mas Mas is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 3
Standaard

v62x? Dacht dat stopsimlock.nl alleen de nieuwste v61 leverde? Vreemd dat deze kaartjes bij de een wel werken en bij de ander niet.
  #1529  
Oud 08-04-09, 21:08
quagmire's schermafbeelding
quagmire quagmire is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 23
Standaard

ja in de brief staat "Uw Rebel-sim is voorzien van firmware v62X, momenteel de meest recente/stabiele firmware voor Iphone 3g met firmware 2.2.1" Behalve 3G werkt alles perfect. Nog even een vraag: is het voor GPRS internet ook nodig dat 3G is ingeschakeld?
  #1530  
Oud 08-04-09, 21:11
Robin40 Robin40 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quagmire Bekijk bericht
ja in de brief staat "Uw Rebel-sim is voorzien van firmware v62X, momenteel de meest recente/stabiele firmware voor Iphone 3g met firmware 2.2.1" Behalve 3G werkt alles perfect. Nog even een vraag: is het voor GPRS internet ook nodig dat 3G is ingeschakeld?
Nee daarvoor moet je dataroaming inschakelen
  #1531  
Oud 08-04-09, 22:06
quagmire's schermafbeelding
quagmire quagmire is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 23
Standaard

Ok even ter rectificatie: De Rebel-Sim met firmware V62X is geleverd door Rebel-Sim.nl. En ik heb mijn rebel-sim via stopsimlock.nl verkregen.
  #1532  
Oud 09-04-09, 13:36
indocobraone indocobraone is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

Zoals al eerder gezegd:

Ik gebruik dus (succesvol?) mijn iPhone FW 2.2.1 met BB 2.30.03 (jailbroken) met een Rebel Sim v61i. Ik heb trouwens ook zo'n USB utility om de Rebl Sim te kunnen programmeren (bij updates van de Rebel Sim software).

Mijn iPhone had de makke dat het zo'n 1x/dag mijn KPN Hi! kaart bye-bye zei. Dit gebeurde als ik de iPhone uitzette (niet doen dus!) of als ik buitenshuis ging en (notabene binnen Amsterdam!) na korte tijd het signaal verloor.

Dat betekende dus de KPN Hi! simkaart opnieuw in mijn HTC plaatsen om het weer maagdelijk te maken (1. Ander netwerk kiezen / 2. Terugzetten naar NL KPN / 3. Instellen op GSM / 4. Een nummer bellen / 5. Eruit halen. Klaar!)
De iPhone (zonder simkaart) aanzetten (1. Settings -> Airplane mode op ON zetten / 2. General -> Network OFF -> Data Roaming ON). iPhone uitzetten.
Rebel Sim met KPN Hi! simkaart in iPhone plaatsen, iPhone aanzetten, Settings -> Airplane Mode op ON zetten.
En dan een tijdje Airplane Mode aan/uit zetten bij de meldingen "No Service", "No Simkaart" en in het ergste geval alles opnieuw, net zolang totdat dan eindelijk KPN Hi! blijvend gevonden wordt en geaccepteerd...
He.. he!!!

In de praktijk betekent het dus dat ik steeds mijn (simlock vrije) HTC Diamond ook bij me moest hebben alsook dat pinnetje om de iPhone simkaart eruit te halen (ik gebruik een "uncut" Rebel Sim en dus ook geen plakband).

Nu wordt dus her en der bij de diverse leveranciers van de Rebel hier in NL en Benelux gewag gemaakt van de beschikbaarheid van de nieuwe software versie v63i, ook in dit forum wordt gesproken over v62x, en deze zouden allemaal beter en stabieler werken! Echter.... nergens is het te downloaden... duh!!

Afijn, vandaag heb ik me maar beklaagd bij Rebel Sim zelf bij rebelsimcard.com. Gelukkig hebben ze daar een online chat bij de support afdeling. En er was nog iemand aanwezig ook, die direct beschikbaar was (!!!). Afijn, verhaaltje verteld. Geklaagd dat v63i overal wordt aangekondigd maar nergens downloadbaar is. En... warempel, meneer gaf direkt antwoord: "I'll email it now!". 1 Minuut later heb ik het van mijn Gmail af kunnen halen. 5 Minuten later was het uigepakt, opgestart en was mijn iPhone met de nieuwe software uitgerust. Hulde aan rebelsimcard!

De installatie ging super vlot en, na de gebruikelijke poespas in mijn HTC, in de iPhone gestoken zoals gebruikelijk. En toen bleek inderdaad dat alles van een leien dakje ging. KPN Hi! werd direct gevonden, en nadat het direct daarop 1x uitviel werd het (na Airplane mode Aan/Uit) direct opnieuw, en nu Blijvend, gevonden!

Ik weet nog niet hoe het zich straks buiten zal gedragen, maar mocht het weer binnenkort uitvallen dan zal ik mijn ervaringen hier weer melden. Ik heb 3G nog niet uitgeprobeerd (staat nog uit), want ik denk dat dat nog niet zover is, maar ik houd jullie op de hoogte.

Gr.
  #1533  
Oud 09-04-09, 13:39
indocobraone indocobraone is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

Even voor de goede orde:

Mijn advies is, als je een Rebel Simkaart koopt, schaf dan meteen die USB programmeerder met kabeltje er gelijk bij aan. Het is toch al niet duur en je kunt met de tijd meegaan bij updates van het programma!

Gr.
  #1534  
Oud 09-04-09, 14:33
Sjek27 Sjek27 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arne2606 Bekijk bericht
Tis maar wat je een oplossing noemt...
idiot, ik probeer alleen wat mensen te helpen
  #1535  
Oud 09-04-09, 14:35
Robin40 Robin40 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door indocobraone Bekijk bericht
Even voor de goede orde:

Mijn advies is, als je een Rebel Simkaart koopt, schaf dan meteen die USB programmeerder met kabeltje er gelijk bij aan. Het is toch al niet duur en je kunt met de tijd meegaan bij updates van het programma!

Gr.
Misschien een domme vraag maar waar schaf ik zo'n programmeer ding aan?
  #1536  
Oud 09-04-09, 15:10
indocobraone indocobraone is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robin40 Bekijk bericht
Misschien een domme vraag maar waar schaf ik zo'n programmeer ding aan?
Ik heb de mijne van:
Rebel Simcard Benelux / U.Z.W. - Web Store
Het heet daar: Rebel SIM Programmer

Je kunt het ook krijgen van Rebel Sim zelf:
Unlock iPhone 3G - All firmware inc v3 - Rebel Simcard
te vinden onder "Rebel Programmers"

In beide gevallen kun je het apart kopen, bestaat uit:
1 USB unit
1 Kabeltje (voor tussen de unit en de PC)
1 dummy sim (als opvulling ipv je eigen simkaart)

of als paket tesamen met 1 of 2 Rebel Sim kaarten.

Succes!
  #1537  
Oud 09-04-09, 15:19
StefV's schermafbeelding
StefV StefV is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Pdrecht
Berichten: 145
Standaard

Jij hebt deze dan?

iPhone 3G 2.2 & v2.2.1 No Cut Rebel Simcard & Compac
  #1538  
Oud 09-04-09, 15:46
indocobraone indocobraone is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StefV Bekijk bericht

Yup! Inderdaad. Het is een No Cut Rebel Simcard (kan worden gebruikt voor v2.2 en 2.2.1), met de Compact Programmer Combi. (Zoals ik dat bij Rebel Sim Benelux heb aangeschaft). Er is ook zo'n set verkrijgbaar bij Rebelsimcard.com, maar dat is in GB Pounds, dus duurder en duurt langer om te ontvangen (of via DHL, maar dat is erg duur).

Succes!
  #1539  
Oud 09-04-09, 15:56
StefV's schermafbeelding
StefV StefV is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Pdrecht
Berichten: 145
Standaard

Oh ik zag die set bij Rebelsim.nl niet staan eigenlijk..

Deze?
http://www.freewebs.com/uzw/apps/web...ts/show/454225

Laatst gewijzigd door StefV; 09-04-09 om 15:59.
  #1540  
Oud 09-04-09, 16:00
Robin40 Robin40 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 44
Standaard

Is dit dan het enige wat ik nodig heb: Rebel Simcard Benelux / U.Z.W. - Rebel SIM programmer
Heb namelijk al een rebelsimkaart dus die heb ik niet nodig.
Reageren

Labels
2.1, 2.2, baseband, downgrade, firmware, rebelsim, unlock 3g, unlock 3g 2.2.1



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Het Grote Video Topic berty Muziek, foto & video 2 08-05-11 17:12
Het grote iPhone 3G HARDWARE unlock topic groentjie Archief 2 12-12-08 13:47
Het grote firmware 2.0.0 pré unlock topic Beaux Archief 570 20-07-08 01:38
Het grote verveling topic... dedafmonteur Chat en geruchten 26 26-05-08 00:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:52.