Bootloader 5.8 van 3G exploit ? :) discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) George heeft een tijdje niet geblogt maar is weer lekker bezig Dit is erg intressant. Hiermee kun je dus iig weer downgraden naar een baseband ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Bootloader 5.8 van 3G exploit ? :)
George heeft een tijdje niet geblogt maar is weer lekker bezig
Dit is erg intressant. Hiermee kun je dus iig weer downgraden naar een baseband die werkt. On the iPhone: 5.8 Exploit Citaat:
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden. Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk. Laatst gewijzigd door ArB; 12-04-09 om 22:40. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
huum dat lijkt voor sommige mensen idd erg intressant. Is weer een grote stap voor de 3G.
|
|
||||
|
||||
Dus bijvoorbeeld van firmware 2.2.1 met de laatste baseband downgraden naar een baseband waar bijvoorbeeld yellowsn0w wel bij werkt...
Zoja, heeft iemand dit getest? |
|
||||
|
||||
Je moet wel bootloader 5.8 hebben. (de meeste hebben kennelijk 5.9)
Maar idd dat behoord tot de mogelijkheden. |
|
||||
|
||||
En wat is dat? En waar kan je zien welke je hebt?
|
|
||||
|
||||
Lezen op de site (comments). Ze gaan waarschijnlijk ook een programma maken waarin de unlock mogelijk word voor alle versies. Met een makkelijk programma'tje natuurlijk, om het uit te voeren.
|
||||
|
||||
Volgens mij op deze manier
Citaat:
http://www.theiphonewiki.com/wiki/in...eBanDowngrader Laatst gewijzigd door ArB; 13-04-09 om 10:46. |
|
||||
|
||||
GeoHot kraakt 5.8 bootloader en kan baseband downgraden
GeoHot is erin geslaagd om de bootloader 5.8 te kraken, waardoor het downgraden van de baseband mogelijk wordt.
Lees verder over: GeoHot kraakt 5.8 bootloader en kan baseband downgraden |
|
||||
|
||||
Kijk even op de officiele site, daar staan de juiste file. Link staat in de post boven je.
Voor commando's kijk je even hier: http://www.theiphonewiki.com/wiki/in...eband_Commands Laatst gewijzigd door ArB; 13-04-09 om 10:52. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Ook omdat ik een iphone 3G heb met bootloader 5,9 Laatst gewijzigd door francebramie; 13-04-09 om 10:52. |
|
||||
|
||||
Ooh Thanks Arb. Heb je de link nu net pas toegevoegd of had ik hem niet gezien. Ik wil gewoon eens proberen hoe dit werkt. Want ik draai al op 2.28.00 beetje nieuwschierig wat voor bootloader ik heb
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Ik heb ook bootloader 5.9 dus ik kan niet testen of het werkt
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie. |
|
||||
|
||||
Zo te zien is hij weer actief in de iphone wereld, dus ik verwacht binnenkort wel meer exploits.
|
|
||||
|
||||
Ik hoop het.
|
|
||||
|
||||
Ik wacht wel even op een makkelijk programma'tje, geen zin in dat gepruts.
|
|
||||
|
||||
Het is eigelijk niet zo erg als het niet werkt omdat mijn rebelsim ook werkt, alleen het zou wel een stuk makkelijker zijn als ik hem op die manier zou kunnen downgraden en daarna unlocken...
Ik hoop dat er snel zo'n programmaatje uitkomt! |
|
||||
|
||||
ik heb dus 5.8 komt dit omdat ik nog op 2.28.00 draai. Wat denken jullie?
Klik hier maar is anders niet te lezen http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LCL6FWNP.jpg Meschien heb ik vanavond meer tijd dan wil ik het wel eens proberen om de orginele 2.2.1_2.30.00 erop te zetten. Ik heb yellowsnow toch niet nodig. Maar ik hield de optie voor yellowsnow liever open. Wordt de bootloader geupdate soms met 3.0?? Laatst gewijzigd door Fasty; 13-04-09 om 13:05. |
|
||||
|
||||
Bootladers zijn in het verleden (bij de 2g modellen) nog nooit geupdate. Dit brengt teveel risico met zich mee. Het lijkt me dat jouw bootloader dus op 5.8 blijft. Maar dit kun je natuurlijk even testen. Ben ik wel benieuwd naar.
Wees je wel ervan bewust dat het proces om te downgraden van de modem-firmware een "altijd aanwezig" risico met zich meebrengt van een brick. Je gaat tenslotte handelingen doen die niet officieel zijn. Dat gezegd hebbende hoor ik wel of je succes hebt gehad. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 3G: Bootloader downgrade van 5.09 naar 5.08 | vietnguyen | Unlock | 2 | 11-02-10 10:14 |
bootloader van 4,6 nr 3,8 door geohot | truckdiver | Archief | 1 | 13-02-08 20:04 |
bootloader van 3.9 upgraden naar bl 4.6 | sabatie | Unlock [archief] | 9 | 13-02-08 13:11 |
|
|