//

Gegevens na jailbraik + unlock naar 3.0?

Gegevens na jailbraik + unlock naar 3.0? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben van plan om mijn 1e generatie iPhone die nu draait op 2.2, naar 3.0 te zetten via redsn0w. Ik heb al eerder opnieuw ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-06-09, 20:36
Robin-m Robin-m is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 18
Standaard Gegevens na jailbraik + unlock naar 3.0?

Ik ben van plan om mijn 1e generatie iPhone die nu draait op 2.2, naar 3.0 te zetten via redsn0w.

Ik heb al eerder opnieuw gejailbreakt en geunlockt, maar toen was ik dus al mijn gegevens kwijt.
Kan iemand mij vertellen welke gegevens je precies kwijt raakt?
Dan kan ik misschien wat overtypen of zo iets dergelijks.
Heb mijn: kalender, belangrijke notities, foto's, e-mail al,
En ik weet nog dat mn smsjes, bel geschiedenis en instellingen weggaan,

alvast heel erg bedankt! Robin-M

Laatst gewijzigd door Robin-m; 30-06-09 om 20:51.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-06-09, 21:20
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robin-m Bekijk bericht
Ik ben van plan om mijn 1e generatie iPhone die nu draait op 2.2, naar 3.0 te zetten via redsn0w.

Ik heb al eerder opnieuw gejailbreakt en geunlockt, maar toen was ik dus al mijn gegevens kwijt.
Kan iemand mij vertellen welke gegevens je precies kwijt raakt?
Dan kan ik misschien wat overtypen of zo iets dergelijks.
Heb mijn: kalender, belangrijke notities, foto's, e-mail al,
En ik weet nog dat mn smsjes, bel geschiedenis en instellingen weggaan,

alvast heel erg bedankt! Robin-M
Als je in iTunes (laatste versie) een backup maakt van je iPhone dan worden alle gegevens opgeslagen, je kunt dan gerust updaten/jailbreaken/unlocken.

Alleen ik moet er wel bij vermelden, ik heb een iPhone 3G en daar maakt iTunes echt backup van alles, sms, notities, kalender, e-mail, etc, dus ik kan niet met zekerheid zeggen of dat ook het geval is voor de 1e generatie iPhone, anders maak je even handmatig backup van alles:

https://forum.iculture.nl/f59/i...handmatig.html
__________________
Origineel: iPhone 3G 16GB | Huidige versie: 4.1 Bootloader: ?? | Baseband: 05.13.02 | JB: Pwnage & UL: Ultrasn0w
  #3  
Oud 30-06-09, 21:46
Robin-m Robin-m is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 18
Standaard

Dankje EN-IS!

Maar de nieuwste versie 8.2 communiceert anders met mijn jailbroken iPhone..
Maar aan de andere kant heb ik ook 8.2 nodig om OS 3.0 te installeren..*zucht*
En hoe vind ik die mappen, via SSH? Daar heb ik namelijk, nog, geen verstand van.

Maar toch bedankt dus, weet je de rest ook ?

Laatst gewijzigd door Robin-m; 30-06-09 om 22:26.
  #4  
Oud 30-06-09, 22:59
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Standaard

Geen probleem,

wat je beste kunt doen is dus via USB alles handmatig kopieeren, wat je hiervoor nodig hebt is een programma zoals iPhone PC Suite (www.ipcsuite.com) of iPhoneBrowser (Downloads - iphonebrowser - Google Code)

Het gaat erg makkelijk, installeer iPhoneBrowser, sluit je iPhone aan en ga naar de mappen die in de wiki staan, wat jij zelf belangrijk vindt backup je dan, maar zoals ik het al zei, maak eerst een backup in iTunes en dan handmatig backup, wanneer je klaar bent (update/jailbreak/unlock), gebruik eerst itunes, kijk of alles er weer op staat, als dat zo is, hoef je verder niks te doen, zo niet dan zet je de bestanden keurig een voor een terug!
  #5  
Oud 30-06-09, 23:11
Robin-m Robin-m is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 18
Standaard

Oke super bedankt, die gegevens moeten nu zeker lukken.

Maar die nieuwste versie van iTunes zit ik nog mee, ik heb 8.2 nodig voor het installeren van OS 3.0. Maar 8.2 communiceerd anders met mijn iPhone, staat hier ook op iPhoneclub. Of bedoelde je dat met " geen probleem " ?

Edit: Heb net gelezen dat het synchroniseren NA de jailbreak & unlock wél kan, als je eerst je iPhone aansluit. En daarna iTunes opstart. Is dit de enige oplossing? Want ik heb bijna altijd iTunes openstaan, heerlijk programma immers.

Nogmaals alvast bedankt, 2.2 is prima hoor. Maar 3.0 zou nog leuker zijn!

Laatst gewijzigd door Robin-m; 30-06-09 om 23:41.
  #6  
Oud 01-07-09, 00:39
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Maakt niet uit wat voor versie iTunes je hebt. Als je gaat updaten of restoren moet je altijd een backup maken in iTunes. ITunes aan , tel aansluiten , syngroniseren. Daarna upgraden naar 3.0 daarna jailbreaken. Wat je kwijt raakt , zijn je jailbreak apps ( cydia en alles wat je met cydia hebt geinstalleert ) probeer het ff op die manier en de rest komt later wel. Voor hulp schrijf maar en ik loods je er door heen. Heb zelf een 2e gen en een 3G iPhone en ze doen het uitstekend.

Laatst gewijzigd door floa1512; 01-07-09 om 00:57.
  #7  
Oud 01-07-09, 07:31
Bartvc001 Bartvc001 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Brussel-Aalst
Berichten: 2
Standaard

Hallo iedereen,
Mijn Iphone 2G werd mooi geupdate naar OS3.0 (met redsn0w), maar met mijn domme kop heb ik in plaats van te syncroniseren op herstellen gedrukt. Gevolg: de officiële OS3.0 werd er op geïnstalleerd...met alle gevolgen vandien dat mijn iphone nu het Itunes +stekkertje vertoond en ik dus niets meer kan doen.
In Itunes krijg ik de boodschap dat ik geen geldige SIM-kaart heb, enz. Om hem evt. terug te plaatsen naar versie 2.1 via QuickPwn ziet hij automatisch IPSW-versie 3.0 staan.
Welke stappen moet ik nu doorlopen om hem terug aan de praat te krijgen?
Alvast bedankt
  #8  
Oud 01-07-09, 14:30
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Hè bartvc

dat iTunes dat zegt betekent dat er weer een simlock op zit.

probeer dit eens ; koppel je phone af , koppel hem weer aan en dan gaat iTunes zeggen dat hij een tel in restore mode heeft gezien. (Negeren) Start dan nu redsn0w en daarna als je nog gee surf hebt ultrasn0w erover gooien vanaf cydia. Succes. Ik hoor het wel als je nog vragen hebt.

Laatst gewijzigd door floa1512; 01-07-09 om 14:32.
  #9  
Oud 01-07-09, 15:34
Robin-m Robin-m is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 Bekijk bericht
Maakt niet uit wat voor versie iTunes je hebt. Als je gaat updaten of restoren moet je altijd een backup maken in iTunes. ITunes aan , tel aansluiten , syngroniseren. Daarna upgraden naar 3.0 daarna jailbreaken. Wat je kwijt raakt , zijn je jailbreak apps ( cydia en alles wat je met cydia hebt geinstalleert ) probeer het ff op die manier en de rest komt later wel. Voor hulp schrijf maar en ik loods je er door heen. Heb zelf een 2e gen en een 3G iPhone en ze doen het uitstekend.
Oke bedankt, nog 1 laatste check dan:

- Ik moet eerst mijn gegevens kopieren via de methode die EN-IS zegt
- en dan dus via de "officiele" handleiding hier op iphoneclub.nl redsn0w
gebruiken?

Backups heb ik namelijk al via iTunes,

nogmaals alvast bedankt, als dit klopt kan ik aan de slag !
  #10  
Oud 01-07-09, 16:03
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Ik heb nooit anders dan in iTunes een backup gemaakt en ken dat methode ook niet. Is voor mij te omslachtig , mischien omdat het mij altijd is gelukt. Als je redsn0w hebt gebruikt , dan zal iTunes je zeggen dat hij een nieuwe iPhone heeft gezien en als je de resentste backup weer erop wil zetten. Kies dan voor je laatst gemaakte backup en klaar is Kees.
Daarna kun je via cydia de rest van je programmatjes weer installeren. Succes. Restoren of herstellen kan ook altijd nog dus maak je niet druk. Doe ff wat ik hierboven heb uitgelegt.

Laatst gewijzigd door floa1512; 01-07-09 om 16:08.
  #11  
Oud 03-07-09, 10:20
snex snex is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard

Wil iemand mij alsjeblieft even van goede raad voorzien??

Heb net mn oude 2g met 1.4 geupgraded naar 3.0 maar nu herkenkent hij mn sim niet meer(gelocked dus). Maar het nare is dat ik er nu helemaal niks meer mee kan; ook in itunes kan ik niet 'restoren' ofzo wat ik ook doe....

please help!
  #12  
Oud 03-07-09, 10:55
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Dat doet iTunes altyd als het geen officieel sim van t-mobile is. Wat je nu moet doen is : gooi redsnow erover en dan ultrasn0w dan doet hij het weer en ook in iTunes. Laat ff weten hoe dat ging of gaat

Laatst gewijzigd door floa1512; 03-07-09 om 10:58.
  #13  
Oud 04-07-09, 22:50
Robin-m Robin-m is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 18
Standaard

Help! Ik heb alle stappen gevolg van het officiele stappenplan Redsn0w.
Maar bij stap 6 ging het fout, hij herstelde tot het eind. Toen gaf hij de foutmelding
"Kan iPhone niet herstellen, onbekende fout ( 10 )"

Wat nu? De iPhone uitzetten helpt niet, en opnieuw shift-herstellen werkt niet.
Kan iemand mij alstublieft helpen?
Ik heb trouwens iTunes 8.1.1.10, ik moet nu toch niet de gewone herstellen gebruiken?

Laatst gewijzigd door Robin-m; 04-07-09 om 22:55.
  #14  
Oud 04-07-09, 23:03
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robin-m Bekijk bericht
Help! Ik heb alle stappen gevolg van het officiele stappenplan Redsn0w.
Maar bij stap 6 ging het fout, hij herstelde tot het eind. Toen gaf hij de foutmelding
"Kan iPhone niet herstellen, onbekende fout ( 10 )"

Wat nu? De iPhone uitzetten helpt niet, en opnieuw shift-herstellen werkt niet.
Kan iemand mij alstublieft helpen?
Ik heb trouwens iTunes 8.1.1.10, ik moet nu toch niet de gewone herstellen gebruiken?
Voor 3.0 heb je iTunes 8.2 nodig.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #15  
Oud 04-07-09, 23:12
Robin-m Robin-m is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Voor 3.0 heb je iTunes 8.2 nodig.
Bedankt! Download nu 8.2, zal daarna via edits laten weten hoe het gaat bij het allemaal opnieuw proberen.

Had trouwens al eerder gevraagd of ik perse 8.2 nodig had! Toen werd er gezegd "Maakt niet uit wat voor versie iTunes je hebt." Thanks dus floa1512..

Thanks boys, het is gelukt! Ik zit op 3.0 en ben echt waanzinning blij! Vind het toch altijd wel spannend updaten enzo..

Laatst gewijzigd door Robin-m; 04-07-09 om 23:56.
  #16  
Oud 05-07-09, 00:10
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Nog eens goed lezen wat ik schreef. Ik schreef , het maakt niet uit wat voor versie iTunes je gebruikt op het moment dat je je telefoon wil gaan jailbreaken. Je moet voor je zelf een backup maken met iTunes anders raak je gegevens als contacten, bookmarks,foto rol,agenda en sms kwijt. Dan na de backup je iTunes updaten naar versie 8.2 dan je iPhone updaten naar 3.0 , dan jailbreaken met redsn0w en daarna voeg je dan in cydia bij sourse ( ropo666.ultrasn0w/ ) toe. Ultrasn0w via cydia instaleren , daarna doe je je telefoon uit ,dan weer aan en dan kun je daarna weer al je gabbers bellen en zeggen dat floa1512 het weer goed gemaakt heeft met je. ff zonder dollen , als jij of wie dan ook het op boven genoemt manier doet , kan het niet mis anders you know how to find me. Succes.
  #17  
Oud 05-07-09, 01:04
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robin-m Bekijk bericht
Vind het toch altijd wel spannend updaten enzo..
Haha, ik moest hard lachen toen ik dit las!

Goed dat het is gelukt! Veel plezier ermee!
  #18  
Oud 05-07-09, 01:05
Robin-m Robin-m is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 Bekijk bericht
Nog eens goed lezen wat ik schreef. Ik schreef , het maakt niet uit wat voor versie iTunes je gebruikt op het moment dat je je telefoon wil gaan jailbreaken. Je moet voor je zelf een backup maken met iTunes anders raak je gegevens als contacten, bookmarks,foto rol,agenda en sms kwijt. Dan na de backup je iTunes updaten naar versie 8.2 dan je iPhone updaten naar 3.0 , dan jailbreaken met redsn0w en daarna voeg je dan in cydia bij sourse ( ropo666.ultrasn0w/ ) toe. Ultrasn0w via cydia instaleren , daarna doe je je telefoon uit ,dan weer aan en dan kun je daarna weer al je gabbers bellen en zeggen dat floa1512 het weer goed gemaakt heeft met je. ff zonder dollen , als jij of wie dan ook het op boven genoemt manier doet , kan het niet mis anders you know how to find me. Succes.
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. Had het ook niet hoeven te zeggen eigenlijk. Haha, ja ik zal al mijn "gabbers" bellen dat je het eigenlijk wél goed zij Nogmaals toch bedankt dus! Zit nu 3.0, hij is nu alles aan het synchroniseren enzo !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EN-IS Bekijk bericht
Haha, ik moest hard lachen toen ik dit las!

Goed dat het is gelukt! Veel plezier ermee!
Haha, nou fijn dat je zo om moest lachen XD Heb er vorige keer ( lees: de 1e keer ) een foutje gemaakt. Waardoor ik dus een hele tijd zonder mijn geliefde iPhone zat. Ben blij dat het nu dus wél dezelfde avond goed is gegaan!

Laatst gewijzigd door Robin-m; 05-07-09 om 01:08.
  #19  
Oud 05-07-09, 01:15
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Graag gedaan. Veel plecier ermee
  #20  
Oud 13-07-09, 20:38
Yaron Yaron is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 101
Standaard

Na de Redsnow jailbreak en unlock wil ik de reservekopie terug zetten. Bij opstarten geeft Itunes 2 mogelijkheden: 1 nieuwe Iphone of 2 herstellen van reservekopie...

Wat te doen?

Door het woord "herstellen" twijfel ik...
Reageren

Labels
3.0, gegevens, jailbreak, unlock



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen Wi-Fi op men 3GS na update/jailbraik naar 4.3.1 Simon3tiw Wi-Fi 1 05-04-11 21:54
iPhone 1e gen.: Unlock & Jailbraik naar 3.1.3 arne89 Unlock 0 19-12-10 14:12
iPhone: 3.1.2 Spirit jailbraik naar 4.0 software. Boy van Baal Jailbreak 1 14-07-10 17:54
Firmware 3.0.1 naar 3.1.2 unlocken en jailbraik? emmom Archief 2 03-11-09 23:39
Iphone 3Gs jailbraik en unlock jorgen Archief 4 25-09-09 11:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:47.