//

Unlock Baseband 04.26.08-05.11.07-05.12.01-05.13.04 (FW 3.0 tot 4.0) - Verzameltopic

Unlock Baseband 04.26.08-05.11.07-05.12.01-05.13.04 (FW 3.0 tot 4.0) - Verzameltopic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) ...erdorie...wanneer komt de unlock, mijn box is volle met mails over domme kwesties 's toch hier de forum over unlock 3GS 3.1.3 BB 5.12.01...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1461  
Oud 31-05-10, 19:25
manu1946 manu1946 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 32
Standaard

...erdorie...wanneer komt de unlock, mijn box is volle met mails over domme kwesties 's toch hier de forum over unlock 3GS 3.1.3 BB 5.12.01
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1462  
Oud 31-05-10, 21:26
- timmie - timmie is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 24
Standaard

helemaal mee eens met manu, ik zit daar ook niet echt op te wachten, dat die unlock maar komt
  #1463  
Oud 31-05-10, 23:07
bartosss bartosss is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 12
Standaard

Ik verwacht de unlock binnen nu en 2 weken..de iPhone 4g is dan als het goed is aangekondigd waardoor de 4.0 software ook officieel wordt uitgebracht..dan pas kan de unlock uitbracht worden!!
  #1464  
Oud 31-05-10, 23:23
- timmie - timmie is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 24
Standaard

Oooh dan is het goed!! Als die maar komt, hoe sneller hoe beter. Maar twee weekjes kan ik nog wel ff wachten!
  #1465  
Oud 31-05-10, 23:29
ollieh ollieh is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: A'dam
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar ollieh
Standaard

heeft er al iemand os 4 beta erop gezet ? dat schijn je wel te kunnen unlocken
  #1466  
Oud 01-06-10, 01:57
yvesken yvesken is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: haaltert
Berichten: 28
Standaard

Ik heb de beta os 4 erop gezet,maar nog geen unlock.De iphone draait wel super.Ik heb de iphone gekocht in londen en ik zit nu met een sim van orange.
  #1467  
Oud 01-06-10, 08:56
Dexizzle Dexizzle is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartosss Bekijk bericht
Ik verwacht de unlock binnen nu en 2 weken..de iPhone 4g is dan als het goed is aangekondigd waardoor de 4.0 software ook officieel wordt uitgebracht..dan pas kan de unlock uitbracht worden!!
Nouja Musclenerd heeft bevestigd dat ze um uitbrengen als de 4G uit is.... niet als OS4.0 uit is. Nu zal dit waarschijnlijk wel ongeveer op dezelfde datum vallen
  #1468  
Oud 01-06-10, 16:12
djvdberg djvdberg is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door just1n Bekijk bericht
Dit kan kloppen. De allereerste 3G iPhones hebben bootloader 5.8. Als je 3G deze bootloader heeft kan je de baseband downgraden met fuzzyband.
Het zou dus moeten lukken aangezien hij versie 5.8 heeft (anders geeft f0recast niet aan dat hij unlockbaar is)
Veel succes ermee!
Hoe kan je zien welke boatloader je hebt?? Ik ben van plan om iphone 3G over te nemen van iemand, alleen die draait op 3.1.3 en is niet simlock vrij.
  #1469  
Oud 01-06-10, 16:20
WieerterMenke WieerterMenke is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djvdberg Bekijk bericht
Hoe kan je zien welke boatloader je hebt?? Ik ben van plan om iphone 3G over te nemen van iemand, alleen die draait op 3.1.3 en is niet simlock vrij.
Was dit niet te vinden op het forum..?!?!

Als hij 3.1.3 heeft, zal hij de update gedraaid hebben..
Dus automatisch de nieuwe boatloader..

Alleen als hij de SHSH file heeft gebackupped, kun je geloof ik downgraden.

Maar mijn laatste zin ben ik niet helemaal zeker over.
Genoeg over te vinden op dit alomvattende forum
  #1470  
Oud 01-06-10, 18:19
tim410 tim410 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 15
Standaard

Wanneer volgende week de niewe iPhone uitkomt zal naar alle waarschijnlijkheid ook de nieuwe firmware 4.0 uit komen? Dan is het dus nog een questie van weken tot die gejailbreaked en geunlocked is als je het mij vraagt?
Een x aantal maanden geleden stond hier te lezen dat geohot de unlock al had maar dat hij deze pas vrij zou geven wanneer de nieuwe iPhone uit zou komen?


Ik volg dit topic nu al een hele tijd maar de laatste tijd worden enkel persoonlijke vragen beantwoord of zijn/haar iPhone te unlocken is..
Zo nu, mensen die iets meer "know how" hebben wanneer is ons probleem waarschijnlijk verholpen en kunnen we allemaal eindelijk unlocken? ;-)

Give me hope!
  #1471  
Oud 01-06-10, 20:02
renardo renardo is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: zwervend
Berichten: 25
Standaard

Ach wat is know how dat is voor iedereen verschillend! ze wachten net zo als wij op die unlock en zo bijdehand zijn ze ook weer niet anders hadden ze wel zelf het probleem opgelost.
Mensen kennen tegenwoordig nergens meer tegen.G.F.Y
  #1472  
Oud 02-06-10, 07:38
jarrid jarrid is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 14
Standaard

Ik ben al zoals zovelen vanaf maart aan het wachten op de unlock, en vanaf toen zouden ze die al hebben gevonden . En eerst was er sprake dat die samen met de ipad werd vrijgegeven nu is het de iphone 4g.
Ik krijg eerlijk gezegd twijfels of ze hem wel kunnen unlocken ...
  #1473  
Oud 02-06-10, 08:45
WieerterMenke WieerterMenke is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jarrid Bekijk bericht
Ik krijg eerlijk gezegd twijfels of ze hem wel kunnen unlocken ...
Wie denk je dat de vorige unlocks hebben uitgegeven..
Sjeezus..

Mensen roepen veel en lezen weinig...

De redenatie waarom ze hem niet uitbrengen is ook verklaarbaar hoor...
Maar dat het ***** is om te wachten, dat klopt....
But well... That's life....
  #1474  
Oud 02-06-10, 09:32
jarrid jarrid is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WieerterMenke Bekijk bericht
Wie denk je dat de vorige unlocks hebben uitgegeven..
Sjeezus..

Mensen roepen veel en lezen weinig...

De redenatie waarom ze hem niet uitbrengen is ook verklaarbaar hoor...
Maar dat het ***** is om te wachten, dat klopt....
But well... That's life....

Je denkt toch niet dat ze voor eeuwig gaan kunnen unlocken en jailbraiken , apple leert ook uit hun "fouten". Dat is ook wat Devteam nu aanraad . Niet meer upgraden want ze zijn zelf niet zeker dat ze altijd gaan kunnen unlocken , en zo'n dingen zeggen ze niet zomaar .
  #1475  
Oud 02-06-10, 09:59
4iphone 4iphone is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 65
Standaard

Het DevTeam/MuscleNerd heeft via Twitter al bevestigd dat de unlock voor baseband versie 05.12.01 (behorende bij iPhone OS versie 3.1.3) wordt uitgebracht zodra de iPhone 4G (werknaam) op de markt is gekomen (we horen komende maandag van Apple wanneer dat is). De hoop is natuurlijk dat in iPhone OS versie 4.0 dezelfde unlock bruikbaar is (omdat Apple nog niet weet waar de bug in de baseband zit). Als dat zo is, dan is de iPhone 4G ook direct te unlocken!

Dat geldt ook voor andere jailbreaks die nog 'in de koelkast' staan. OS4 moet natuurlijk ook jailbreakable zijn, want we hebben nog geen hacktivation en custom firmware mogelijkheid voor de 3GS (met nieuwe bootrom). Spirit kan 'alleen maar' een jailbreak uitvoeren op een geactiveerde iPhone met 3.1.3.

Ik vind het een verstandig besluit om te wachten met het uitbrengen van de unlock omdat je dan uiteindelijk veel meer mensen blij maakt. Daarnaast wijzigt Apple heel weinig aan de baseband, waardoor een nieuw lek moeilijker te vinden is. (in tegenstelling tot iPhone OS, waar continu wijzigingen in plaatsvinden). Dat maakt een werkende unlock voor een bepaalde baseband versie heel waardevol.

Apple zit natuurlijk ook niet stil: kijk maar naar de goedkeuring van iTunes/Apple die nodig is om op een 3GS met 3.1.3 een bepaalde firmware versie te restoren. Direct op het moment dat iPhone OS 4.0 uitkomt zullen ze een restore van 3.1.3 automatisch afkeuren. TENZIJ je je SHSH blobs hebt bewaard voor versie 3.1.3. dan kan het via een omweg nog wel. Gebruik hiervoor b.v. de firmwareumbrella. Dan kan je altijd terug naar 3.1.3. Nu doen dus, want het moment dat je alleen nog op deze manier 3.1.3 kan restoren komt angstvallig dichtbij.
Het verhaal gaat dat deze goedkeuring/afkeuring wordt ingebouwd in de iPhone 4G, zodat de truc met de firmwareumbrella (die iTunes voor de gek houdt middels een replay-attack) ook niet meer bruikbaar is.

De conclusie blijft dat je met jailbreaken wel moet weten waar je mee bezig bent. Het aantal voorwaarden en afhankelijkheden (iTunes-, bootrom-, baseband-, firmware-versie) om een jailbreak te kunnen uitvoeren wordt steeds groter (en daarom blijft het leuk als het lukt: omdat het kan....). Ga niet zomaar wat tooltjes loslaten op je kostbare iPhone. Straks zit je 'per ongeluk' op een nieuwere firmware en moet je weer wachten op een volgende jailbreak, als die al komt. Het is namelijk geen vanzelfsprekenheid!
  #1476  
Oud 02-06-10, 13:35
Carpepuncto's schermafbeelding
Carpepuncto Carpepuncto is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Hengelo
Berichten: 41
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Carpepuncto Stuur een bericht via MSN naar Carpepuncto
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4iphone Bekijk bericht
Het DevTeam/MuscleNerd heeft ....[knip]..... Het is namelijk geen vanzelfsprekenheid!
Mooi helder uiteengezet verhaal respect !!!!
  #1477  
Oud 02-06-10, 16:53
vincentmarley vincentmarley is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

dus als ze os 4.0 uitbrengen, en je wilt restoren, kan het niet o,anders om ook meteen te upgraden naar 4.0 ofwat? is da enkel bij 3gs?
  #1478  
Oud 02-06-10, 17:22
tvanarnhem tvanarnhem is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 17
Standaard

Nee kan met geen mogelijkheid dus dan nog restoren zonder SHSH gegevens. Mijn advies is dan ook om éérst de unlock op 3.1.3 te zoen en te jailbreaken. Vervolgens in Cydia om 'make my life easier' te klikken (hiermee slaat cydia de SHSH gegevens op op de server van cydia). Vervolgens kun je upgraden naar OS 4.0, en kan je later indien gewenst altijd nog terug naar 3.1.3 dankzij de opgeslagen gegevens
  #1479  
Oud 02-06-10, 17:50
ppua ppua is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 6
Standaard

Let op !!! terug naar een lagere software versie downgrade NIET je baseband, dus mensen die afhankelijk van een carrier unlock zijn (ander sim gebruiken) moeten dus HEEEEEEEEEEEEEL voorzichtig zijn met updaten ook al als ze hun shsh blobs opgeslagen hebben.
  #1480  
Oud 02-06-10, 22:12
Shi3G Shi3G is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: De Meern
Berichten: 3
Standaard

Heren Experts,

als je al een update hebt gedaan (al dan niet vrijwillig) dan hoef je dus alleen de nieuwe jailbreak met unlock te gebruiken.. toch ? Of is het zo dat iTunes de boel weer in de war schopt op het moment dat je connect ?
Reageren



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Unlock Baseband 05.14.02-05.15.04 (FW 4.1 t/m 4.2.1) via 06.15 - Verzameltopic XIII Unlock 911 16-10-13 01:55
Alle iDevices: Jailbreak voor 4.0 tot 4.1 iDevices met Greenpois0n - Verzameltopic spysical Jailbreak 502 30-03-11 17:28
Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS 3.1.2 tot 4.0.1 & 3.2.1 [iPad] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 370 15-02-11 19:39
iPhone 1e gen.: Bootneuter Unlock Verzameltopic Nego Unlock 97 08-06-10 18:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:29.