iPhone werkt écht sneller zonder Winterboard discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik las gisteren een negatieve commentaar over "Winterboard" op het internet want deze zou je iPhone heel wat vertragen. Ik wou dit even testen en ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iPhone werkt écht sneller zonder Winterboard
Ik las gisteren een negatieve commentaar over "Winterboard" op het internet want deze zou je iPhone heel wat vertragen.
Ik wou dit even testen en zien of dit wel waar was , en ik moet zeggen ... het is waar !! Citaat:
NU gebruik ik de tweak MASKS en deze doet hetzelfde (en zelfs nog beter). Mijn lockscreen heb ik via het hernoemen en kopieren van 3 bestanden helemaal clean gekregen. Ook dit was dus geen echt probleem zonder Winterboard. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Zou het niet afhankelijk zijn van het toestel wat je hebt?
Ik kan me voorstellen dat Winterboard minder lag heeft op een iPhone 5 dan op een iPhone 4(S). Of heet dat totaal niet te maken met welk toestel je hebt? |
|
|||
|
|||
Heeft zeker te maken welk toestel je hebt maar denk dan winterboard altijd voor vertraging zorgt. Op de 4 meer dan op de 5 uiteraard.
|
|
|||
|
|||
Ik had ook het idee dat mijn iPhone 4 langzamer werd. Nu wilde ik ook Winterboard verwijderen. Maar....
Ik heb via Winterboard de volgende tweaks geïnstalleerd en die wil ik ook houden: - Fullscreen lockscreen - Wi-Fi logo HD (mag evt vervallen) - clear lockscreen - Apple battery hd (als gsm aan lader ligt, apple logo op lockscreen). Als ik winterboard nu verwijder.. dan zijn deze tweaks natuurlijk ook ongedaan toch?! Of kan ik deze op een andere manier installeren? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Mijn lockscreen heeft dus geen achtergrond op de slider en de klok De klok heb ik verwijderd met een tweak , maar da's een persoonlijke smaak. De methode zorgt er dus voor dat je een transparante klok en slider hebt. ------------------- Achtergrond LS klok en slider verwijderen : De volgende bestanden hernoemen door er bv. een 1 achter te plaatsen (zo zijn ze in geval je ze ooit weer nodig hebt makkelijk terug te brengen). /System/Library/PrivateFrameworks/TelephonyUI.framework/BarLCD@2x~iphone.png /System/Library/PrivateFrameworks/TelephonyUI.framework/BarBottomLock@2x~iphone.png ----------------- Deze is om de 'lijn' te verwijderen die achterblijft als je die bestanden verwijderd. Daar bestaan winterboard themes voor , want het is een bug blijkbaar... maar daar ik winterboard weg wou heb ik het op deze manier gedaan. Google naar Shared@2x.artwork als je het bestand wilt downloaden , en let op er is er een voor Iphone 4 en een voor iPhone 5. Shared@2x.artwork is located in /System/Library/Frameworks/UIKit.framework There will be your existing Shared@2x.artwork file in there. Rename it and then place the modded Shared@2x.artwork file in there and respring and it should hide that grey line. Working fine here ---------------------- Succes , Kuoi BTW : Ik heb dit allemaal gedaan met iFile ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 februari 2013 om 13:24 ---------- Met de tweak "sliderwidth" kun je trouwens ook je de achtergrond van de slider verwijderen ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 februari 2013 om 13:25 ---------- en met "lockscreen clock hide" verwijder je de klok . Misschien kun je eerst de tweaks eens proberen ? Laatst gewijzigd door Kuoi; 27-02-13 om 15:47. |
|
|||
|
|||
Dank je wel. Voor mij mag de klok wel blijven. Wil alleen die grijze balken erachter weg hebben. Dus dat de klok doorzichtig is en ook de slider bar doorzichtig
|
|
|||
|
|||
@ PCM_Smeets; ja, dat zou ik ook mooi vinden. Helemaal als het zonder Winterboard zou kunnen
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
dankje voor de uitleg. Ga er mee aan de slag!
|
|
||||
|
||||
Ik zit er zelf ook aan te denken WB in de ban te doen. Je merkt het aan snelheid, maar het is ook een energievreter Maar goed, niet elke theme heeft een tweak alternatief en om nou alles handmatig te moeten doen...
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik mis mss wat kleinigheden , maar dat neem ik er toch graag bij. Voor mij geen winterboard meer ---- En de écht leuke dingen zoals barrel en livelyicons zijn gelukkig geen winterboard themes ;-) |
|
|||
|
|||
Ik heb helemaal niet het idee/gevoel dat me iphone trager wordt door WB.
Kan aan mij liggen hoor, heb de iphone 4 nooit echt snel gevonden mja dat heb je als je een vriendin heb met een iphone 4s haha |
|
|||
|
|||
@ Kuoi;
bedankt voor je uitleg, het is me inmiddels gelukt om de achtergrond van de tijd/datum te verwijderen. Wat ik graag zou willen is mn slider smaller te krijgen en dan die zwarte achtergrond IN de slider verwijderen. Jij enig idee of dit mogelijk is ZONDER Winterboard? |
|
|||
|
|||
Werkt Spingtomize het zelfde als Winterboard? M.a.w. werkt Springtomize ook vertragend?
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Die maakt de middelste ruimte iets groter . Hij zet de slider helemaal onderaan bij mij , en de klok past hij aan door ander lettertype en het helemaal boven te zetten. Je kan ze beide in- of uitschakelen naar wens. Voor een smallere slider (die ik ook wil) heb ik na heel intens speurwerk nog niks gevonden ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 februari 2013 om 09:20 ---------- Citaat:
Met deze tweak kun je içnstellen welke handeling je wilt doen om te unlocken . Ik heb gekozen voor " 1 finger swipe right " ... wat we toch gewoon zijn om te unlockken . Na een test of het werkt , heb ik nu ook in StyleUnlock "hide slider" aangezet . Ik ben dus de slider kwijt , maar ik unlock gewoon door eender waar op mijn unlock screen naar rechts te schuiven. |
|
|||
|
|||
top! thanks Kuoi. StyleUnlock eens uitproberen
|
|
||||
|
||||
Ik merk totaal geen verandering in snelheid met of zonder WB. Maar ik heb de iPhone 5.
Ik moet zeggen dat met Accelerate alles rete snel aanvoelt. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
De animaties worden versnelt waardoor het lijkt alsof het sneller gaat. Je apps starten even snel of traag op , alleen de animatie gaat 'vliegensvlug' ...en daarom heb ik 'accelerate' verwijderd na enkele dagen . Ik wil hier geen discussie beginnen , maar verwijder Winterboard 1 dag van je iPhone , en je zult het verschil onmiddellijk merken. edit : Ik zie dat jij een iPhone 5 hebt , en da's mss de reden want die zijn zo al wat sneller hé. Laatst gewijzigd door Kuoi; 28-02-13 om 18:23. |
|
|||
|
|||
Citaat:
"Hide slider" aan en dan swipen geeft alleen beweging in Intelliscreen. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
winterboard zonder reboot | lange76 | Archief | 14 | 24-01-10 23:08 |
Winterboard / batterij sneller leeg? | Kwiq | Jailbreak apps en thema's | 6 | 23-12-09 15:23 |
iPhone Ringtones aanmaken (werkt echt) | jeltekalkman | Archief | 2 | 24-06-09 21:34 |
|
|