//

Iphone 4S probleem met vodafone sim

Iphone 4S probleem met vodafone sim discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb zojuist mijn iphone 4s ontvangen. Bij het plaatsen van de simkaart heb ik de ene naar de andere foutmelding gehad. Varierend van geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-11-11, 13:43
WillianV WillianV is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 3
Standaard Iphone 4S probleem met vodafone sim

Ik heb zojuist mijn iphone 4s ontvangen. Bij het plaatsen van de simkaart heb ik de ene naar de andere foutmelding gehad. Varierend van geen sim geplaatst, het niet willen ontgrendelen na ingave pincode etc.
Op sommige momenten werkt de sim wel, maar valt de vodafone verbinding weg.

Is vreemd, ik heb hier een private gsm oplossing van Vodafone en heb op andere toestellen vol bereik.
Sim terug geplaatst in Iphone 4, geen probleem.
Sim wederom in 4s, zelfde probleem.

Andere sim erbij gepakt, voila, werkt geheel goed in iphone 4s.

Mijn eigen sim (die met de problemen) begint met een 7, mijn reserve sim met een 4.

Het lijkt er dus op dat vodafone simkaarten beginnend met een 7 wederom problemen hebben met een nieuwe iphone (zelfde probleem als voorheen na sw update 4.1.3)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-11-11, 14:18
Roger525 Roger525 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 22
Standaard

Vreemd! Hoop niet dat we hetzelfde gezeur met Vodafone sims krijgen als met de T-mobile simkaarten...

Ik heb de vodafone microsim die ik in februari bij mijn iphone 4 kreeg in de 4S gestopt. Geen problemen tot zover. Heb even voor je gekeken: mijn Vodafone microsim serienummer is 893****300.
  #3  
Oud 04-11-11, 15:10
jochemh1987 jochemh1987 is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 32
Standaard

Hmmz, ik heb ook zojuist mijn iPhone 4S 16GB black ontvangen. Dit is mijn eerste iPhone, dus ook eerste microsim.

Microsim had ik al aangevraagd bij Vodafone. Deze heb ik net laten activeren en is als het goed is binnen een half uur actief. Deze begint overigens ook met 7*****

Dus ben benieuwd...
  #4  
Oud 04-11-11, 15:11
pretorian83 pretorian83 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 6
Standaard

Het lijkt erop dat het met de SIM pincode te maken heeft. Ik heb hier twee iPhones 4S met Vodafone. Bij een SIM steeds hetzelfde probleem en zelfs het toestel omgeruild voor een nieuwe. Nadat ik de SIM pincode van dit toestel heb verwijderd werkt hij tot op heden.

Hoelang is jullie SIM pincode? Dit om uit te sluiten of dit verband heeft met de storing. De SIM die altijd werkte had een vier cijferige code en de SIM die defect lijkt te zijn een acht cijferige.

Reageer dus even met de info:
Hoelang is je pincode op de iPhone 4S?
Werkt het toestel normaal en kun je bellen/gebeld worden?
Als je de pincode verwijderd werkt het toestel dan wel naar behoren?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 november 2011 om 15:50 ----------

Ik heb mijn ontdekking op het gebied van de SIM pincode doorgegeven aan Vodafone.

Conclusie van mijn test:
Door de pincode van de SIM te verwijderen werkt het toestel en de SIM naar alle tevredenheid terwijl deze daarvoor niet werkte (niet gebeld kunnen worden of bellen). Deze pincode was 8 cijfers lang.

Mijn eigen iPhone 4S heeft vanaf het begin naar alle tevredenheid gewerkt en mijn SIM is voorzien van een 4 cijferige pincode.

CONCLUSIE:
Heb je problemen om gebeld te worden of zelf te kunnen bellen met je iPhone 4S i.c.m. je vodafone abbo? Verwijder dan de pincode van je SIM en kijk of het probleem is opgelost. Reageer a.u.b. op deze post met de volgende info:

Hoelang is/was je pincode op de iPhone 4S?
Als je de pincode verwijderd werkt het toestel dan wel naar behoren?

Hoe verwijder je de pincode?
► Ga naar Instellingen
► Kies Telefoon
► Kies Simpincode
► Schuif de schakelaar naar links

Laatst gewijzigd door pretorian83; 04-11-11 om 15:42.
  #5  
Oud 04-11-11, 17:52
tacxrtm tacxrtm is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 2
Standaard Simlock vraag uitzetten werkt

Ik heb de gehele dag lopen zoeken naar het probleem van het wegvallen van de verbinding bij overschakeling van 3g naar Wi-Fi. en zie net om 16:30 deze post.

Ja als ik de simlock vraag heb uitgezet in instellingen > telefoon > simpincode heb ik geen problemen meer met het wegvallen van de verbinding en het niet meer kunnen bellen.

Het opvallende hieraan is dat het verwerken van de vraag naar de simlock code heel lang duurt en soms niet lukt. Dit zal ook steeds onderwater gebeuren bij het overschakelen van 3g naar Wi-Fi neem ik aan.

Bijvoorbeeld de sim van telfort heeft dit probleem niet, dus Vodafone los dit eens op.

Het is nu minder veilig zonder simlock.

Doe je je voordeel met deze workaround.

Gr Rob
  #6  
Oud 04-11-11, 18:00
pretorian83 pretorian83 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tacxrtm Bekijk bericht
Ik heb de gehele dag lopen zoeken naar het probleem van het wegvallen van de verbinding bij overschakeling van 3g naar Wi-Fi. en zie net om 16:30 deze post.

Ja als ik de simlock vraag heb uitgezet in instellingen > telefoon > simpincode heb ik geen problemen meer met het wegvallen van de verbinding en het niet meer kunnen bellen.

Het opvallende hieraan is dat het verwerken van de vraag naar de simlock code heel lang duurt en soms niet lukt. Dit zal ook steeds onderwater gebeuren bij het overschakelen van 3g naar Wi-Fi neem ik aan.

Bijvoorbeeld de sim van telfort heeft dit probleem niet, dus Vodafone los dit eens op.

Het is nu minder veilig zonder simlock.

Doe je je voordeel met deze workaround.

Gr Rob
Om het probleem beter in kaart te brengen:
Hoelang was de pincode die je had ingesteld? (hoeveel tekens)
  #7  
Oud 04-11-11, 19:01
tacxrtm tacxrtm is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pretorian83 Bekijk bericht
Om het probleem beter in kaart te brengen:
Hoelang was de pincode die je had ingesteld? (hoeveel tekens)
Simcode had 4 cijfers
  #8  
Oud 05-11-11, 15:54
hsmus hsmus is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 1
Standaard

Zelfde probleem hier, echter uitzetten simpin onvoldoende oplossing: 3G signaal blijft schommelen tussen 0 en 1, en valt vaker terug naar gprs (rond balletje?), ook met een signaalsterkte tussen 0 en 1. Op mijn oude 3GS had ik altijd een stabiele 3G verbinding van minimaal 2-3 blokjes.

Met simpin aan resulteert altijd in een 'no service'.

Probleem treedt op op zowel microsim van de 7-serie alswel van de 4-serie.

Inmiddels telefoon op advies van klantenservice ge-RMA'd, en nu wachten op een nieuw toestel. Nieuwe bevindingen hoop ik binnenkort te mogen mededelen.
  #9  
Oud 05-11-11, 16:45
peacelord peacelord is offline
• iOS 2.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Standaard

Simpincode uit; direct bereik. Volgens mij 4 posities. Vodafone microsim ser 8931****2918
  #10  
Oud 05-11-11, 23:58
jochemh1987 jochemh1987 is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 32
Standaard

Sinds gisteren iPhone 4S in gebruik met een nieuwe vodafone sim. Ik heb een simpincode van 4 cijfers en ondervind totaal geen problemen. Ook als ik de simpim verwijder merk ik geen verschil.

Wat zou dan volgens jullie precies het probleem moeten zijn??
  #11  
Oud 06-11-11, 12:09
kevinboelhouwer kevinboelhouwer is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard Heeft geholpen tot nu toe ....

Ik heb problemen sinds ik de 4s heb had een 4 met bijgeknipte Vodafone simkaart daar nooit problemen mee gehad nu sinds ik de 4s heb tig keer per dag de melding ongeldige simkaart ik ga maandag langs de Vodafone shop nieuwe simkaart halen (voor drie weken ) daarna gaat mijn tmobile Abbo in

Kan nu melden nadat ik vanmiddag half vijf een nieuwe micro sim kaart heb gehaald bij vf de melding "ongeldige simkaart " tot nu toe niet meer heb gehad

Laatst gewijzigd door kevinboelhouwer; 07-11-11 om 23:10. Reden: Nieuwe micro sim
  #12  
Oud 07-11-11, 14:26
orangex orangex is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 14
Standaard

Heb ook problemen. 5cijferige code.

Nu zonder simpin werkt het enigszins. Maar ik heb van het weekend al meermalen gehad dat hij niet naar "No service" springt maar naar "Invalid SIM".

Simkaart begint met 8931.. Is een jaartje oud denk ik zo.
  #13  
Oud 07-11-11, 22:42
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Ik heb nu een microsimkaart met serienummer 7*******.. Heb hier de pincode vanaf gehaald en teruggestopt in mn 4S. Het werkt nu wel weer, maar vraag me af hoelang.

Morgen krijg ik ook nog een nieuwe microsimkaart van vodafone..

Maar wat bedoelen jullie met 4cijferig, 5cijferig, 8cijferig etc.?
  #14  
Oud 08-11-11, 06:54
Verhulk Verhulk is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 5
Standaard

Zelfde probleem hier met vodafone. Ook mijn sim begint met 8931.

Met Simpin aan geen ontvangst. Het leek erop dat de simpin uitschakelen werkte. Toen wel, maar matige ontvangst. Echter ook regelmatig terugspringen naar invalid sim.

Heeft het zin om naar Vodafone te gaan en de kaart om te ruilen? En welke kaartseries werken probleemloos?
  #15  
Oud 08-11-11, 14:09
orangex orangex is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 14
Standaard

Ik heb sinds 24u geen problemen meer met simpin uit. Gisterenmiddag heb ik hem opnieuw opgestart en weer riedeltje herhaalt om hem werkend te krijgen, eigenlijk dus gewoon rebooten en simkaart er opnieuw in en hij doet het nu al 24 uur... Ben benieuwd wat hij tot donderdag doet, dan ben ik in staat om een nieuwe simkaart te halen.
  #16  
Oud 08-11-11, 15:24
Rtotheobin Rtotheobin is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 38
Standaard

Ik wil even laten weten dat ik ook Vodafone heb, micro sim, iPhone 4S en géén problemen heb. Dat niet iedereen denkt dat elke Vodafone gebruiker dit probleem heeft.
  #17  
Oud 08-11-11, 15:45
iphonetyp iphonetyp is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 8
Standaard

mijn zelf geknipte vodafone sim werkt prima. Ik krijg nog een micro maar kon niet wachten
  #18  
Oud 08-11-11, 17:25
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Ik heb de simpincode gisteravond uitgezet en sindsdien heb ik geen problemen ervaren..
  #19  
Oud 08-11-11, 17:51
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pretorian83 Bekijk bericht
het lijkt erop dat het met de sim pincode te maken heeft. Ik heb hier twee iphones 4s met vodafone. Bij een sim steeds hetzelfde probleem en zelfs het toestel omgeruild voor een nieuwe. Nadat ik de sim pincode van dit toestel heb verwijderd werkt hij tot op heden.

Hoelang is jullie sim pincode? Dit om uit te sluiten of dit verband heeft met de storing. De sim die altijd werkte had een vier cijferige code en de sim die defect lijkt te zijn een acht cijferige.

reageer dus even met de info:
hoelang is je pincode op de iphone 4s?
Werkt het toestel normaal en kun je bellen/gebeld worden?
Als je de pincode verwijderd werkt het toestel dan wel naar behoren?

---------- bericht automatisch samengevoegd op 4 november 2011 om 15:50 ----------

ik heb mijn ontdekking op het gebied van de sim pincode doorgegeven aan vodafone.

Conclusie van mijn test:
Door de pincode van de sim te verwijderen werkt het toestel en de sim naar alle tevredenheid terwijl deze daarvoor niet werkte (niet gebeld kunnen worden of bellen). Deze pincode was 8 cijfers lang.

Mijn eigen iphone 4s heeft vanaf het begin naar alle tevredenheid gewerkt en mijn sim is voorzien van een 4 cijferige pincode.

conclusie:
heb je problemen om gebeld te worden of zelf te kunnen bellen met je iphone 4s i.c.m. Je vodafone abbo? Verwijder dan de pincode van je sim en kijk of het probleem is opgelost. Reageer a.u.b. Op deze post met de volgende info:

Hoelang is/was je pincode op de iphone 4s?
Als je de pincode verwijderd werkt het toestel dan wel naar behoren?

hoe verwijder je de pincode?
► ga naar instellingen
► kies telefoon
► kies simpincode
► schuif de schakelaar naar links

dit geldt ook voor een simkaart van tmobile & kpn !

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2011 om 17:00 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orangex Bekijk bericht
Heb ook problemen. 5cijferige code.

Nu zonder simpin werkt het enigszins. Maar ik heb van het weekend al meermalen gehad dat hij niet naar "No service" springt maar naar "Invalid SIM".

Simkaart begint met 8931.. Is een jaartje oud denk ik zo.
Nou dat word dus een nieuwe 4 cijferige halen, de simpin eraf en dan fijn gebruiken die 4S

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2011 om 17:02 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhulk Bekijk bericht
Zelfde probleem hier met vodafone. Ook mijn sim begint met 8931.

Met Simpin aan geen ontvangst. Het leek erop dat de simpin uitschakelen werkte. Toen wel, maar matige ontvangst. Echter ook regelmatig terugspringen naar invalid sim.

Heeft het zin om naar Vodafone te gaan en de kaart om te ruilen? En welke kaartseries werken probleemloos?

Check: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...iphone-4s.html
  #20  
Oud 08-11-11, 21:15
Sjoerdkruis Sjoerdkruis is offline
• iOS 4.3.4
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 8
Standaard

nou ik heb vandaag me iphone binnen gehad en ik had een nog een grote simkaart dus me pa heeft hem op maat geknipt hij doet het alleen als heel even geenservice dat blijft staan dus moet ik hem uit zetten en dan weer aan maar me pincode is 4cijferg lang wat nu ?
Reageren

Labels
iphone4s, vodafone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: Iphone 2g no sim alleen met vodafone wel sim timarea51 Unlock 5 20-01-11 23:03
Vodafone Super SIM met nieuwe iPhone blingbling Vodafone 1 13-08-10 15:48
Vodafone super sim vs. gewone sim met 3G VincentKooijman Vodafone 1 01-04-09 15:08
Vodafone komt met eigen sim kaart Iphone MCNO Archief 2 19-07-08 13:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:42.