//

Vodafone-abbonement stopzetten omdat....

Vodafone-abbonement stopzetten omdat.... discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Al een hele tijd (bijna 2 maanden inmiddels, volgens mij) kan ik zowel via het telefoonnummer 1200 als via My Vodafone (op internet) de status ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-07-08, 22:24
hayphone hayphone is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 77
Standaard Vodafone-abbonement stopzetten omdat....

Al een hele tijd (bijna 2 maanden inmiddels, volgens mij) kan ik zowel via het telefoonnummer 1200 als via My Vodafone (op internet) de status van mijn tegoed opvragen. Hierdoor had ik afgelopen maand een behoorlijk hoge rekening, gewoonweg omdat ik niet wist wat ik nog over had, is dit een geldige reden om mijn contract per direct (of met de opzegtermijn van 3 maanden) op te kunnen zeggen (dus niet af te kopen).

Is het nu al maanden ontbreken van deze Vodafone-service vanaf hun kant dus een vorm van 'contractbreuk' (of hoe je dat noemt?)

Ben heel benieuwd. Wil namelijk graag een iPhone bij T-mobile, en zit nog aan een contract van bijna 10 maanden vast, waar ik vanaf wil.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-07-08, 22:47
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Staat in je contract dat deze dienst 'verplicht' aangeboden moet kunnen worden?
  #3  
Oud 13-07-08, 22:54
hayphone hayphone is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 77
Standaard

In de algemene voorwaarden van Vodafone (hier te vinden) staat er niets over vermeld.
  #4  
Oud 15-07-08, 18:08
hayphone hayphone is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 77
Standaard

Heb toch maar een poging gewaagd, en vanmiddag een aangetekende brief naar Vodafone gestuurd. Je weet nooit....!
  #5  
Oud 15-07-08, 20:18
beyond beyond is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Nootdorp
Berichten: 8
Standaard

@hayphone: wil je je ervaringen hier melden? Ik heb ook nog een vodafone-abo lopen tot eind juni 2009, maar ga toch de iPhone kopen (hopelijk morgen!). Ik wil dus ook maar wat graag van vodafone af!
  #6  
Oud 15-07-08, 22:30
hayphone hayphone is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 77
Standaard

@Beyond

Ik zal het hier melden als er wat dit betreft nieuws is.

Heb ik meteen een vraagje aan jou: ga je gewoon twee abbo's naast elkaar nemen? Of heb je een andere 'strategie' bedacht?
  #7  
Oud 15-07-08, 22:40
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

LOL,

Tsja, niet geschoten is altijd mis, maar ik geef je 0.00001% kans dat het je lukt om onder het contract uit te komen
  #8  
Oud 15-07-08, 22:52
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Dat is het nadeel van koppelverkoop.

Schaf toch dat hele boeltje af.
  #9  
Oud 15-07-08, 23:03
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

koppelverkoop?
Je kiest zelf voor een goedkopere telefoon i.c.m. abonnement. Dat hoefde je niet te doen!

Ik koop zelf al sinds een jaar of 3 mijn telefoons los en heb een sim-only abo. Dat bespaard een hoop geld als je het goed berekend.

Maar goed, losse toestellen zijn nogal prijzig, en als je dat geld (er) niet (voor over) hebt, dan kun je een "maandelijkse aflossing" afsluiten met koppelverkoop ja.

Helaas blijkt T-Mobile wel aan koppelverkoop te doen met de 3G, dus dat is weer jammer
  #10  
Oud 15-07-08, 23:10
beyond beyond is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Nootdorp
Berichten: 8
Standaard

@hayphone:
Ja, ik hou twee abo's naast elkaar. Ga vodafone maar gebruiken om straks op vakantie mee te bellen.

Ik heb wel allerlei scenario's de revue laten passeren (o.a. (abo+nokia n80 verkopen - lukt niet), maar uiteindelijk kost me dit (aan het eind van de rit) toch ongeveer even veel als bijv. een belgische iphone met vodafone en internetblox.
  #11  
Oud 15-07-08, 23:49
hayphone hayphone is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beyond Bekijk bericht
@hayphone:
Ja, ik hou twee abo's naast elkaar. Ga vodafone maar gebruiken om straks op vakantie mee te bellen.

Ik heb wel allerlei scenario's de revue laten passeren (o.a. (abo+nokia n80 verkopen - lukt niet), maar uiteindelijk kost me dit (aan het eind van de rit) toch ongeveer even veel als bijv. een belgische iphone met vodafone en internetblox.
Mag ik vragen waarom het afkopen van je abbo voor jou geen optie is / was? Dat is namelijk wat ik overweeg te gaan, hoewel ik dat eigenlijk ook zonde van m'n geld vind.
  #12  
Oud 16-07-08, 00:01
beyond beyond is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Nootdorp
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hayphone Bekijk bericht
Mag ik vragen waarom het afkopen van je abbo voor jou geen optie is / was? Dat is namelijk wat ik overweeg te gaan, hoewel ik dat eigenlijk ook zonde van m'n geld vind.
Dat kost me nu € 275,- + evt.boete (is dat zo?). Ik hoop gaandeweg op een voorwaardenwijziging waardoor ik direct kan opzeggen en zo op deze kosten te kunnen besparen. Daarnaast kan ik indien nodig (vakantie) van de extra belminuten gebruik blijven maken.
Maar wellicht dat ik er op een gegeven moment toch vanaf wil, hoor. Ik krijg die € 25,- per maand nu al niet op!
  #13  
Oud 16-07-08, 00:07
hayphone hayphone is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beyond Bekijk bericht
Dat kost me nu € 275,- + evt.boete (is dat zo?). Ik hoop gaandeweg op een voorwaardenwijziging waardoor ik direct kan opzeggen en zo op deze kosten te kunnen besparen. Daarnaast kan ik indien nodig (vakantie) van de extra belminuten gebruik blijven maken.
Maar wellicht dat ik er op een gegeven moment toch vanaf wil, hoor. Ik krijg die € 25,- per maand nu al niet op!
Geloof niet dat ze doen aan 'boetes'. Wel 25 euro 'administratiekosten' bij het afkopen.

Maar je motivatie zet me wel aan het denken (waarvoor dank )

Extra belminuten zijn op z'n tijd altijd handig, en er is idd altijd een kans op voorwaarde-wijzigingen. Alleen vraag ik me bij dat laatste wel af: komt dit vaak voor, en zullen telecomproviders nu met de lancering van de iPhone daar niet éxtra me oppassen?

Al met al geen makkelijke keuze.. Lastige materie
  #14  
Oud 16-07-08, 11:21
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Schaf koppelverkoop af, en de problemen zijn opgelost.
  #15  
Oud 16-07-08, 12:19
iMick's schermafbeelding
iMick iMick is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 303
Standaard

Ha ik heb hetzelfde als de meeste hier
Heb een abo bij vodafone tot juni 2009
Wat je kan doen is 1 stap omlaag gaan maar dat kost je 30 euro
en de kosten die ik met een stap omlaag gaan bespaar zijn die 30 euro
dus dat had geen nut, MAAR wat wel kan is je internet abo afzeggen en die
loopt dan de eerst volgende kalender maand af.

Dus niet je abo afkopen met internet blox dat is niet nodig
afkopen eigelijk ook want dan betaal je je abo kosten gewoon
  #16  
Oud 16-07-08, 17:14
hayphone hayphone is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 77
Standaard

Het voordeel van afkopen is dat ik in één keer even een flink bedrag kwijt ben, maar daarna is het dan qua Vodafone ook afgelopen-uit.

Als ik m'n abbo behoud, en daarnaast ook nog een T-mobile abbo aanschaf, zie ik elke maand opnieuw twee abbonementen afgeschreven worden... Het is natuurlijk iets gevoelsmatigs, maar dan heb ik liever in één keer een flink bedrag van m'n rekening af...

.. maarja, ik ben er nog steeds niet uit... Want afkopen vind ik ook gewoon eigenlijk zonde van m'n geld.... Aaaargghhh, ik weet niet wat ik moet doen !!!
  #17  
Oud 16-07-08, 23:18
lpetersen lpetersen is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 14
Standaard

Ik hoor sommige berichten dat je, ook al heb je nog een vodafone abonnement lopen, alvast kunt overstappen naar T-Mobile. Maar dat je nieuwe T-Mobile abonnement pas aan het einde van je vodafone abonnement ingaat en je dus wel al je iPhone krijgt. Kan dit inderdaad?

Tja, wat is slim. Ik zit ook met een Vodafone abonnement die loopt tot oktober dit jaar. Op zich niet heel erg lang, maar toch 150 euro. Wat zouden jullie doen? Afkopen/uitzitten of als het überhaupt kan, de iPhone nemen en die in oktober in laten gaan met T-Mobile..
  #18  
Oud 16-07-08, 23:25
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lpetersen Bekijk bericht
Ik hoor sommige berichten dat je, ook al heb je nog een vodafone abonnement lopen, alvast kunt overstappen naar T-Mobile. Maar dat je nieuwe T-Mobile abonnement pas aan het einde van je vodafone abonnement ingaat en je dus wel al je iPhone krijgt. Kan dit inderdaad?

Tja, wat is slim. Ik zit ook met een Vodafone abonnement die loopt tot oktober dit jaar. Op zich niet heel erg lang, maar toch 150 euro. Wat zouden jullie doen? Afkopen/uitzitten of als het überhaupt kan, de iPhone nemen en die in oktober in laten gaan met T-Mobile..
Wat ik in jouw geval zou doen, is je abonnement nu schriftelijk opzeggen met de gewone einddatum in oktober.
Je kunt dan 3 maanden voordat je abo afloopt, een t-mobile abonnement afsluiten waarbij je aangeeft je nummer te willen porteren. Als al dat papierwerk rond is, krijg je de telefoon al mee en gaat je abonnement bij T-Mobile als het goed is pas in wanneer de vodafone afloopt (heb je uiteraard wel een unlock voor nodig om deze op vodafone te gebruiken!!!)
Wat is nu 3 maandjes wachten? Met een beetje pech moet je sowieso al 6 weken wachten op een iphone
  #19  
Oud 16-07-08, 23:29
lpetersen lpetersen is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Wat ik in jouw geval zou doen, is je abonnement nu schriftelijk opzeggen met de gewone einddatum in oktober.
Je kunt dan 3 maanden voordat je abo afloopt, een t-mobile abonnement afsluiten waarbij je aangeeft je nummer te willen porteren. Als al dat papierwerk rond is, krijg je de telefoon al mee en gaat je abonnement bij T-Mobile als het goed is pas in wanneer de vodafone afloopt (heb je uiteraard wel een unlock voor nodig om deze op vodafone te gebruiken!!!)
Wat is nu 3 maandjes wachten? Met een beetje pech moet je sowieso al 6 weken wachten op een iphone
Ja! Eigenlijk heb je helemaal gelijk, maar je weet waarschijnlijk precies hoe ik denk (alles opzij voor die iPhone ) Ga gelijk morgen m'n abonnement opzeggen! Bedankt, door jou zag ik het licht weer
  #20  
Oud 17-07-08, 12:22
hayphone hayphone is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 77
Standaard

Goed, ik heb de visies en ideeën van mensen hier een beetje doorgelezen, en wil daarom de volgende vraag stellen. Stel dat Vodafone niet akkoord gaat met de brief die ik gestuurd heb (zie helemaal bovenaan dit topic) dan zit ik tot mei 2009 aan aan Vodafone-abonnement vast.

- Dit betreft een abonnement van 35 euro per maand (waarbij ik wil vermelden dat ik vrijwel altijd over m'n belbundel heen zit
- Daarbij opgeteld wil ik zo snel mogelijk een iPhone
- Nummerbehoud is geen absolute must voor mij

En dan nu mijn vraag: wat raden jullie mij aan? Welke strategie is het handigst / beste / goedkoopste / makkelijkste?

Alvast bedankt!!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
E-mail binnenhalen stopzetten montfoort10 iPhone algemeen 1 12-11-10 22:10
Vodafone abbonement verlengen + iPhone? wouter2190 Vodafone 2 19-06-10 06:53
Heb geen Service ik heb een Vodafone Abbonement (geen INternet) deaapdaar Vodafone 0 11-03-09 12:36
Amerikaanse iphone ondersteund geen vodafone abbonement. dabertjuh Chat en geruchten 3 23-10-08 09:18
Orange abo voortijdig stopzetten is nu mogelijk! sredlums Overige providers Nederland 17 22-08-08 15:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:33.