//

iPhone 3G met Vodafone - ervaringen?

iPhone 3G met Vodafone - ervaringen? discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb de oude iPhone 2G 16Gbyte via GSM.nl met een Vodafone Blox abbonement. Het opvallende van deze is dat de € 9,95 die betaald ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 16-10-08, 16:51
Robert M.'s schermafbeelding
Robert M. Robert M. is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Swifterbant
Berichten: 140
Stuur een bericht via MSN naar Robert M.
Standaard

Ik heb de oude iPhone 2G 16Gbyte via GSM.nl met een Vodafone Blox abbonement. Het opvallende van deze is dat de € 9,95 die betaald voor het Zorgeloos Mobiel Internet wat eigenlijk geen onbeperkt internet is. Ik heb namenlijk standaard naast deze € 9,95 ongeveer € 3,- a € 4,- aan data kosten. Nadat ik even in de algemene voorwaarden heb gekeken blijkt dat dit komt door het volgende:

* Zorgeloos = vrijwel onbeperkt surfen binnen Nederland op het internet via je mobiel: surfen, chatten en e-mailen. Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.

Maar wat dit gemiddelde is kan ik nergens vinden. Wat ik mij verder afvroeg behalve wat het gemiddelde is, of dit ook bij het 3G internet van Vodafone zo is. En of het mogelijk is om je gewone Zorgeloos Mobiel Internet te upgraden naar 3G snelheid.
__________________
Bor3d @ Stage

Laatst gewijzigd door Robert M.; 16-10-08 om 16:54.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 16-10-08, 16:59
guytimmers guytimmers is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 12
Standaard

je gaat al automatisch naar 3 g snelheid.
doet je iphone dat niet, moet je de optie 3g aanzetten in je instellingen.
maar als je een oudere iphone hebt kan je geen 3g ontvangen,
  #83  
Oud 16-10-08, 17:09
Robert M.'s schermafbeelding
Robert M. Robert M. is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Swifterbant
Berichten: 140
Stuur een bericht via MSN naar Robert M.
Standaard

Daarom heb ik ze allebij.. alleen zit de 3G helaas bij T-Mobile. Ik heb de ontbinding procedure al gestart. Alleen zit nu te denken aan een 3G uit België met mijn Vodafone abonnement van men oude iPhone 2G. Begrijp je? Wel ideaal dat het automatisch gaat!
  #84  
Oud 16-10-08, 17:28
guytimmers guytimmers is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 12
Standaard

ok en t mobile is een k.t provider slecht bereik, daarom heb ik een vodafone en een toestel uit italie
  #85  
Oud 16-10-08, 18:22
Robert M.'s schermafbeelding
Robert M. Robert M. is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Swifterbant
Berichten: 140
Stuur een bericht via MSN naar Robert M.
Standaard

vandaar dat ik de ontbindings procedure heb gestart
Het vervelende eraan is dat ik mijn 3G iPhone moet inleveren (kopen is ook een optie alleen dan betaal je iets meer dan normaal)

Vandaar dat ik dan naar België ga om een iPhone te kopen
Met mijn Vodafone abonnement er in ()
  #86  
Oud 16-10-08, 19:31
-NRG- -NRG- is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 37
Standaard

Ik heb nu sinds gister ook een iphone 3g (uit belgie) op vodafone werkt perfect internet is heerlijk snel en mijn berijk is uitstekend, ben zeer tevreden!
  #87  
Oud 16-10-08, 21:34
sebastiaanvandam sebastiaanvandam is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CPW Bekijk bericht
hee, ik heb nu net 1.5 dag mijn iPhone 3g geunlocked. Heb gewoon mijn oude vodafone abbo en werkt perfect. Internet, bellen, mail alles behalve visual voicemail! Gewoon goede dekking en ook al staat er maar 1 streepje, is het internet nog steeds erg snel! Dit kan ik meerdere mensen aanraden!

ik wil ook een iphone uit belgie halen en heb nu ook gewoon vodafone abbo. zie dat jij ook gewoon normaal abbo hebt en niet dat super sim abbo. kan je dan wel gewoon internetten? hoeveel betaal je daarvoor?
je hebt dus niks aan je abbo hoeven veranderen, alleen je oude kaartje in je iphone doen?

hoop snel van je te horen.

dank je!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennis-swiss-iphone-3G Bekijk bericht
Mijn iPhone 3g werkt al bijna 3 weken prima met de Vodafone wel geen super sim maar gewoon mijn oude sim. Bereik prima werking ook alles alleen even sim eruit als ik ga syncen met m'n iMac en iTunes alles werkt.
ik wil ook iphone uit belgie halen en heb nu gewoon vodafone abbo.
wil dit ook zo houden en dus geen super sim abbo afsluiten. dit heb jij toch ook? werkt internet gewoon goed en hoeveel betaal je per maand voor internet? je hebt dus gewoon je oude simkaart in je iphone gestopt en alles werkt goed? wat is dan het voordeel van super sim?

hoop van je te horen!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 16-10-08 om 23:02. Reden: samenvoegen
  #88  
Oud 16-10-08, 22:46
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Zo tijd voor mij 2000e bericht en mijn 1e bericht since ik een iPhone 3G heb. Ik kan het niet anders zeggen: De ontvangst is slecht... Bagger... Maar ach ik bel niet bepaald vaak want ik ben meer van de SMS generatie en dat werk gelukkig wel. Verder 3G tja wat kan ik zeggen? Vodafone's snelheid is niet bepaald hoog maar ach het is sneller dan ik van mijn GPRS gewend ben dus ik ben zoiezo al blij. GPS is bagger geeneens ontvangst bij een raam, buiten werkt het... Zover ik het heb geprobeerd iniedergeval (5 meter buite gelopen).

Conclusie ik ben happy met mijn 3G in combinatie met Vodafone!

Greetz, Stiruam

P.s. 2000... At last...
  #89  
Oud 19-10-08, 19:25
hoferman hoferman is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 7
Standaard Super Sim gekoppeld aan toestel

Begrijp ik het nu goed dat als ik een Super Sim abb neem bij Vodafone, dat als mij iPhone gestolen wordt het voordeel van Super Sim vervalt en ik terugval naar een regulier Vodafone abb?
  #90  
Oud 20-10-08, 18:22
Ivoos Ivoos is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 7
Standaard

Ik zag op gsmtrack.nl nog een zeer interessante aanbieding met vodafone:
GSMtrack.nl - de GSM site!

Iphone 3G 16GB wit voor 179 euro icm 22,50 abbo en i'net.

Iemand ervaringen hiermee toevallig?
  #91  
Oud 23-10-08, 00:58
dabertjuh dabertjuh is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1
Standaard

Ik heb sinds vandaag een iphone 3g uit new york. ik heb hier de simkaart van mijn vodafone abbonement in gedaan. ik kan wel bellen, smsen, mailen, en via het 3g netwerk op internet. nu wilde ik er muziek op zetten maar krijg ik in itunes na het aansluiten de volgende melding:

'De SIM-kaart in deze iphone wordt niet ondersteund. Alleen compatibele SIM-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iPhone te activeren. Plaats alstublieft de SIM-kaart die bij uw iPhone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende SIM-kaart.'

hoe kan het dat mijn iphone de simkaart niet ondersteund? en is hier een oplossing voor zodat ik gewoon via itunes muziek op mijn iphone kan zetten (met deze vodafone simkaart)??????????
  #92  
Oud 25-10-08, 00:43
dewitte100 dewitte100 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 19
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yasp0 Bekijk bericht
Ik heb gisteren gratis de Vodafone Duokaart gehaald...twee sim-kaarten en één mobiel nummer....
Heb dat al jaren... Werkt goed bij mijn Iphone 2G. Heb er wel voor
€. 10,00 op mijn abbo een extra data abbo op.

Ben heel tevreden over 2G, maar binnenkort toch maar aan de 3G.
  #93  
Oud 27-10-08, 16:51
dpz dpz is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 60
Standaard

Loop inmiddels een dikke maand met iphone 3g en vodafone sim only rond, helemaal top! Superbereik
Is wel een gewone sim only met onbeperkt sms en onbeperkt internet blox er bovenop.
  #94  
Oud 05-11-08, 14:33
marruk71 marruk71 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 5
Standaard

@dpz,

Mag ik vragen welk abbo je hebt, mij vertellen ze enkel dat ik supersimonly moet nemen aangezien sim only geen internet blox apart aan te vullen zijn.... hoe heb jij dit gedaan en is het beter als een supersimonly abbo?

thanx
  #95  
Oud 05-11-08, 14:41
7x7 7x7 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 14
Standaard

Wie zijn 'ze'? Ik heb gewoon een internetblox aangezet via MyVodafone, en ik heb ook een Sim Only abbonement. Geen probleem.
Ik denk dat het een niet beter is als het ander, alleen zijn de kosten en voorwaarden verschillend. SuperSim is niet duur, maar je zit er wel twee jaar aan vast en je kunt de sim niet in een andere telefoon gebruiken. Sim Only kun je voor één jaar afsluiten en blox gaan per maand.
  #96  
Oud 05-11-08, 14:46
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

helaas is de voorlichting door de winkelbemanning van vodafone niet altijd even jofel. Het lijkt erop dat men beloond wordt op basis van het afsluiten van bepaalde abbo's.
Kan je verzekeren dat je inderdaad zoal 7x7 een blox aan kunt zetten. Werkt bij mij al maanden naar tevredenheid.
Goede dekking en weinig tot geen problemen.
  #97  
Oud 05-11-08, 14:57
marruk71 marruk71 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 5
Standaard

@7x7 | Mwfadebeer

bedankt voor jullie snelle reactie. Als ik het goed begrijp kan ik bijv scherpsimonly nemen en naderhand via myvodafone aanvullen met internetblox? [excuus als dit een stomme vraag is ]
  #98  
Oud 05-11-08, 15:10
7x7 7x7 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 14
Standaard

Kijk hier eens:Vodafone help - We helpen je graag. Het kan dus inderdaad niet. Ik had al een sim-only, die dus nog niet 'Scherp' was (minder belminuten voor hetzelfde geld). Maar zo te zien zijn alle nieuwe sim-only abbonementen nu Scherp en kun je er dus inderdaad geen blox aan toevoegen.
  #99  
Oud 05-11-08, 16:45
dewitte100 dewitte100 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 19
Standaard

Ik heb een gewoon normaal abbo. heb 1200 bel minuten. heb daar voor 10 euro een onbeperkt data abbo aan toe gevoegd. Werkt super. Doe mijn abbo ook al jaren met een jaar verlengen. Krijg dan ook steeds een nieuwe telefoon erbij. Heb ook een duo kaart. En dit allemaal van Vodafone.
  #100  
Oud 06-11-08, 13:36
walberg walberg is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 64
Standaard

Op dit moment worden de mensen die voor een Iphone kiezen gewoon geweigerd bij het aanvragen van een abonnement bij Vodafone. Kom je dus toch automatisch weer bij T-Mobile terecht.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen met iphone os 3.1 beta pieterwillems Ontwikkelen voor iOS 70 17-08-09 16:34
Ervaringen met iPhone OS 3.0 Destiny Archief 1439 17-06-09 20:21
iPhone OS 3.0 instelling MMS Vodafone en ervaringen? to_os Archief 1 13-06-09 16:08
Ervaringen met Iphone master? Niessie iPhone algemeen 3 18-02-09 12:05
iPhone 3G met telfort: Ervaringen Dennisf KPN 36 01-01-09 22:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:26.