Email met vodafone Op de iphone! discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) IK weet niet of het puur geluk was maar werkt perfect bij mij en wel als volgt: 1: Instellingen 2: Mail en dan invullen bijv: ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
IK weet niet of het puur geluk was maar werkt perfect bij mij en wel als volgt:
1: Instellingen 2: Mail en dan invullen bijv: Accounts jouwnaam@vodafone.nl ingevuld dan tap je op het vlak en dan kom je bij de server instellingen. Bij POP vul je dan 2x (mailadres & beschrijving) jouwnaam@vodafone.nl Inkomende server is dan pop3.vodafone.nl,gebruikersnaam is je naam voor @ van je e-mail.en je wachtwoord. Bij de uitgaande mailserver moet je als host naam authsmtp.vodafone.nl invullen, en wederom je naam van voor @ in je e-mailadres en ook je wachtwoord weer. Als je in buitenland e-mail wilt ontvangen dan moet je bij de instelleingen>netwerk> egde roaming aanzetten Dat zou het moeten zijn ik heb het geprobeerd door gewoon e-mailtjes vanaf mijn laptop naar mijn Iphone te sturen Hopelijk lukt het nu, succes Groetjes Leo aka Spooky |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Ik heb onlangs een iphone aangeschaft. Ik heb grote problemen met het instellen van e-mail en internet. Ik bel via Vodafone. Vodafone zelf kon me niet helpen. Kan iemand mij de instellingen mailen/doorgeven? Zoals beschreven door Spooky werkt niet bij mij. Hij blijft bij mail aangeven;
- edge activeren niet mogelijk; u hebt geen abonnement op edge OK - mail versturen niet mogelijk; de verbinding met de uitgaande server authsmtp.vodafone.nl is mislukt; OK - mail ophalen niet mogelijk; de verbinding met de server pop3.vodafone.nl is mislukt; OK Bij internet krijg ik precies dezelfde meldingen! Alvast heel erg bedankt! Remco. Laatst gewijzigd door remco73; 24-12-07 om 20:53. |
|
|||
|
|||
Hoi,misschien een domme opmerking maar zijn je EDGE instellingen wel correct ??
APN:live.vodafone.com <----NIET NL DUS gebruikersnaam:vodafone wachwoord: vodafone Succes |
|
|||
|
|||
Hoi Spooky,
Het is opeens gelukt. We hebben http:// weggehaald en nu komt het opeens goed. Alleen als ik naar gmail een berichtje stuur, komt op deze account nog niets binnen. Maar als Vodafone werkt, moet ik deze maar annuleren. Bedankt. We zijn inmiddels uren bezig geweest om dit ding aan de praat te krijgen. Bijna in de vuilnisbak gegooid. |
|
|||
|
|||
Hoi,
Is er al een oplossing voor het verzenden van mail met een planet account ? Bij voorbaat dank. |
|
|||
|
|||
En is het Vodafone email verzendprobleem via GPRS al opgelost? Zodra ik thuis ben en binnen bereik van mijn Wi-Fi heb ik geen problemen met het verzenden van mijn email vanaf mijn iPhone, met dezelfde instellingen....
Ik hoor het graag! Mick |
|
|||
|
|||
Ik mail met vodafone blox gewoon (gmail) verzenden en ontvangen zonder enige problemen.
|
|
|||
|
|||
Ja, email verzenden vanaf mijn Gmail account op mijn iPhone lukt mij ook. Het probleem waar het nu om draait is het volgende: het lukt mij niet om vanaf mijn XS4all account(dat is mijn internet provider thuis) op mijn iPhone (met een Vodafone sim-free abonnement!) een email te versturen VIA GPRS, terwijl ik exact dezelfde instellingen heb als op mijn laptop (windows XP,WLAN,ASUS router etc.). Wi-Fi geeft geen problemen met uitgaande email.En met instellingen bedoel ik uiteraard POP incoming mail/SMTP outgoing mail etc.
Is hier nou een verklaring voor? Laatst gewijzigd door 8valve; 20-03-08 om 11:43. |
|
|||
|
|||
Ik heb hetzelfde probleem, alleen niet met vodafone maar met Telfort en Tiscali.
Ik kan mail ontvangen en versturen via mijn Tiscali mail als ik verbonden ben met Wi-Fi, maar via GPRS alleen ontvangen. De oplossing is; als ik verbonden ben met GPRS en mail wil versturen moet ik volgens telfort hun server gebruiken (smtp.telfortmail.nl) en dan werkt het wel. Het probleem is dan weer dat ik geen mail kan verzenden als ik op Wi-Fi zit omdat hij geen verbinding met de telfort server kan maken. En 2 mailboxen maken met dezelfde incoming server maar andere outgoing servers wil ook niet echt 100% lukken. dus de oplossing is wat omslachting maar je zult het handmatig moeten blijven wijzigen. Wellicht handige info. Ik weet niet hoe Vodafone hier mee omgaat maar Telfort was meer dan bereidt om mij te helpen, ook al ondersteunen zij de Iphone niet. Gr |
|
||||
|
||||
Instelling bij de mail zijn exact dezelfde instelling die bij entourage of MS outlook gebruikt.
Eerst voeg account toe dan klikken bij Anders instellen op een pop dus niet IMAP of Exchange dus bij Naam gewoon je naam invullen bij adres naam@provider.nl of .eu of.com bij server inkomende post hostnaam pop3.provider.nl gebruikersnaam: zoals ook bij MS outlook of entourage wachtwoord: hetzelfde als bij MS outlook of entourage Server uitgaande post (SMTP) Hostnaam: smtp.provider.nl of .eu of .com Werk zelf met een vodafone telefoonabonnement en versatel als provider heb geen enkel probleem ook gmail doet het normaal succes |
|
|||
|
|||
Citaat:
Als je via je eigen server wil verzenden. Hoe ziet het authsmtp er dan uit als je website bijvoorbeeld Under Construction is? authsmtp.bijvoorbeeld.nl ????? |
|
||||
|
||||
Hoi,
De vodafone smtp server werkt bij mij gewoon. ik heb wel andere settings gebruikt als hier in de list... hostname: authsmtp.vodafone.nl gebruikersnaam: mail"je eigen 06 nr" (dus mail06123456) wachtwoord: je zelfde wachtwoord als voor de vodafone website om je account te beheren. hope this works for you too..... |
|
|||
|
|||
VODAFONE
Citaat:
Instelling op je Iphone: Host Name: authsmtp.vodafone.nl User Name: mail0612345678@vodafone.nl Pasword: (weet je zelf na aanmelden op my vodafone) Use SSL: Off Authentication: Password Sever Port: 587 Succes |
|
|||
|
|||
GPRS
Planet mail verzenden via GPRS lukt ook niet op mijn HTC Touch, ligt denk ik niet aan Iphone. Hotmail werkt wel, ben benieuwd naar andere oplossingen
|
|
|||
|
|||
email met vodafone abo
Hi,
ik mail met telfort ( voorheen tiscali- vele malen beter ), instellingen als volgt: hostname: pop3.telfort.nl smtp: smtp.telfort.nl apn: live.vodafone.com username: vodafone password: vodafone dit werkt ( nog steeds ) met Wi-Fi, maar met 3g heeft het wel gewerkt, maar nu kan ik alleen nog ontvangen en niet meer versturen, heeft wel altijd gewerkt. iemand een idee/? gr. Remco |
|
|||
|
|||
Citaat:
Heb je al een oplossing hiervoor? Mijn vriendin heeft exact hetzelfde probleem. |
|
|||
|
|||
Hoe hebben jullie Vodafone in de iPhone aan de praat gekregen?
Ik wil ook via Vodafone kunnen werken. Het netwerk/bereik is veel beter dan dat van T-mobile en daarmee kan ik ook zakelijk bellen. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|||
|
|||
Ik heb dus ook vodafone. Als ik mijn pop account van kpnplanet instel net als op mijn imac dan gaat de 1e email die ik verstuur prima en daarna kan ik geen email meer versturen...alsof er iets gebeurd binnen de settings op de iphone die daarna emails versturen blokkeert (kan dat de poort zijn??). Helaas heb dit forum niet in zijn geheel gelezen want had ik dit geweten dan had uiteraard geen iphone genomen of geen vodafone...gmail versturen is overigens geen probleem, het gaat juist om de andere providers.....hopelijk is er een slim iemand op dit forum die een oplossing heeft die voor ons allemaal werkt.
|
|
|||
|
|||
Na een jailbreak en het unlocken van mijn iPhone kan ik met Vodafone werken. Het netwerk is veel beter dan dat van T-mobile en het versturen van emails gaat dus goed.
Lees op andere forums hoe dit te doen. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Email werkt niet. Vodafone abonnement | ClaudiaMeijer | Vodafone | 2 | 15-03-10 23:06 |
Email Casema op Iphone met vodafone abonnement | arno191178 | Vodafone | 1 | 10-03-10 17:07 |
is 3G internetten op de iphone sneller met vodafone dan met t-mobile | Amien | Vodafone | 3 | 16-12-08 22:26 |
Email vodafone GPRS | lakes | Vodafone | 24 | 21-11-08 12:56 |
Iemand vodafone en email al werkend? | lakes | Archief | 1 | 12-11-07 20:03 |
|
|