Vodafone blokkade Voip, Fring en Slingplayer discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Dit is een vervolg van topic '3G unrestrictor' waarin de problemen worden besproken van een Voip blokkade bij Vodafone. Deze zorgt er echter ook voor ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Vodafone blokkade Voip, Fring en Slingplayer
Dit is een vervolg van topic '3G unrestrictor' waarin de problemen worden besproken van een Voip blokkade bij Vodafone. Deze zorgt er echter ook voor dat andere apps, waaronder Fring en Slingplayer, niet meer gebruikt kunnen worden.
Laatste nieuws is dat ik een bericht heb ontvangen van Vodafone naar aanleiding van een mail waarin ze aangeven dat er geen storingen bekend zijn en voip enkel gebruikt kan worden bij Blox Internet Totaal. Er wordt verder niet ingegaan op het feit dat deze mogelijkheid er niet is voor het abonnement iPhone Super Sim. Ook wordt er niet ingegaan op het feit dat overige software hierdoor ook niet meer werkt. Schiet niet echt op dus. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
Ik heb een workaround gevonden voor de blokkade van Vodafone. Helaas werkt het niet helemaal optimaal. De verbinding is een stuk trager waardoor bijvoorbeeld Slingplayer een minder strak beeld dan gewend geeft. Toch denk ik dat het voor veel mensen best een oplossing kan zijn en misschien dat iemand hierdoor nog andere goeie ideeen waardoor de snelheid wordt verhoogd.
Eigenlijk is het heel simpel. Je stelt een VPN in op je iPhone volgens de volgende eenvoudige handleiding en binnen 2 minten werkt alles weer. Je internet verkeer loopt dan niet meer tegen de beveiliging van Vodafone maar via een tunnel naar Hotspotshield. Hotspot Shield for iPhone De algemene voorwaarden van Vodafone blijven natuurlijk nog steeds van kracht. Dus voipen mag nog steeds niet. Maar voor een man in nood die gewoon zijn legale software wil gebruiken in ieder geval een werkend alternatief. Laatst gewijzigd door kingster; 03-12-09 om 00:10. |
#3
|
|||
|
|||
Ik krijg een bericht van Vodafone dat de blokkade zou zijn opgelost. Fring werkte inderdaad, maar disconnect bij mij steeds en Slingplayer buffert zo traag dat totaal onbruikbaar is.
|
#4
|
||||
|
||||
Bij mij werken fring en slingplayer ook weer, fring disconnect bij mij niet (kort gesprek via sip account) maar slingplayer is een drama, door het vele bufferen is er bijna niet naar te kijken.
|
#5
|
|||
|
|||
Nee, ik heb mijn ticket al weer geopend bij Vodafone. Ben blij dat ik niet de enige ben. Misschien dat jij hierover vodafone nog even kan bellen. Ze waren erg argwanend over Slingplayer omdat het op de lijst stond van 'weer werkende proggramma's'. Nou... niet dus.
Heb overigens een erg leuke conversatie via de mail lopen met vodafone over slingplayer. Of ik kon aangeven waar ik zat zodat ze een dekkings-ticket kon aanmaken. Ik had haar nog maar 3 keer uitgelegd dat het niks met de dekking te maken heeft... of ze mijn berichten wel had gelezen... LOL |
#6
|
||||
|
||||
Heb vanmiddag gebeld, ze erkennen het probleem en zijn er mee bezig. Er schijnen meer mensen last van te hebben, of ik nog even geduld heb...
|
#7
|
||||
|
||||
ik heb het vandaag met een t-mobile abo geprobeerd en de sling doet het inderdaad, ik ga ze zo ook even bellen maar voor de duidelijkheid slingplayer heeft niet met de voip te maken toch?
want ik zie dat ze inderdaad een abo hebben van 14.50 euro die zogenaamd voip toegestaan is. dus ze zullen niet veel aan doen als het iets met de voip te maken heeft ookal zeggen ze van wel!!!!
__________________
USE THE FORCE |
#8
|
||||
|
||||
Zojuist ook even een mail naar Vodafone gestuurd, (Had ook al eerder contact gehad met Admiraal over dit probleem)
Heb aangegeven dat slingplayer niets met Voip te maken heeft en dus gewoon zou moeten werken, tenslotte werkt uitzending gemist ook gewoon. Heb er ook in vermeld dat het wel werkt via een vpn verbinding en dus waarschijnlijk bewust slingplayer wordt geknepen door Vodafone. Ik ben benieuwd wat ze erop te zeggen hebben. Als ik antwoord heb dan laat ik het even weten. |
#9
|
|||
|
|||
Vandaag Vodafone maar weer eens gebeld. Ik kreeg te horen dat ze komend weekend een aanpassing in het systeem gaan testen waardoor p2p verbindingen weer zouden moeten werken. We wachten wederom af.
|
#10
|
|||
|
|||
.... en wederom nog steeds niks....
|
#11
|
|||
|
|||
Dit is zo' n onzin op mijn Nokia E71 kon en kan ik met fring bellen smsen voipen enz over 3g, als ik mijn sim kaart in een HSDPA router stop kan ik ook alles.
Apple houdt dit tegen. moet je maar op live.vodafone.com zitten als APN die wordt niet gecomprimeerd maar ook dan kan je niet fringen op 3g met een Iphone 3gs. |
#12
|
||||
|
||||
Citaat:
dus sling ligt degelijk aan vodafone |
#13
|
|||
|
|||
is het nog steeds niet opgelost?
|
#14
|
||||
|
||||
|
#15
|
|||
|
|||
Laatste nieuws van Vodafone: het officiële standpunt is dat Slingplayer poorten gebruikt die ook voor voip worden gebruikt en zij zichzelf daarvoor niet verantwoordelijk kunnen houden. Ik moet daarom maar bij de producent van de software gaan klagen.
|
#16
|
||||
|
||||
Citaat:
maar ik hoop dat het ieys wordt want ik zit er ook mee. |
#17
|
|||
|
|||
Sling uiteraard nog gebeld (zitten tegenwoordig ook keurig netjes in nederland, altijd hendig). Gehad over die poorten, maar volgens Sling kun je alle poorten gewoon zelf instellen. Dus vanavond een flink aan de slag gegaan, maar helaas. Connecten lukt allemaal prima, maar het bufferen werkt voor geen meter. Lijkt wel of er op packet niveau iets wordt geblokkeerd.
Overigens werkt het prima via een VPN verbinding. Maarja, verdient natuurlijk geen schoonheidsprijs. |
#18
|
||||
|
||||
hopen maar dat het via vodafone iets gedaan wordt.
|
#19
|
||||
|
||||
Vodafone doet niets meer. Net gebeld en mij werd verteld dat ze niets meer voor me konden betekenen. Het is een keuze die gemaakt is door Vodafone en ook de data afdeling heeft geen inspraak meer. Schriftelijke klacht indienen was het advies. Ik laat dit door een jurist doen. Hopelijk wordt het dan opgelost of het wordt een voortijdige contractbeeindiging, ik hoop op het eerste. Dit topic gaat mee in de stukken ter info dus als iedereen die er last van heeft het hier aangeeft wordt misschien de druk op Vodafone groter en komt er toch een oplossing.
Laatst gewijzigd door Admiraal; 20-01-10 om 16:47. |
#20
|
||||
|
||||
@Admiraal,
Is het mischien mogelijk je brieven die Vodafone heeft ontvangen hier te delen zodat wij na wat aanpassingen dit zelfde probleem kenbaar kunnen maken bij Vodafone? Ik kan je zeggen dat de rechtsbijstand die ik heb ook wel eens een keer wil gebruiken Mischien een idee zodat we samen als iPhone Vodafone gebruikers een stem kunnen laten horen? Laatst gewijzigd door moose; 20-01-10 om 20:48. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
vodafone VOIP EN SMSOIP? | wouter676 | Vodafone | 1 | 30-11-10 22:58 |
|
|