2 tegelijk simkaarten op 1 iphone 3gs gebruiken (BEN en XS4all) discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iphone 3GS en wil telefoon+data (ben) simkaart naast data (xs4all) gebruiken. Blijven de instellingen van Ben profiel behouden al ik de xs4all ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
2 tegelijk simkaarten op 1 iphone 3gs gebruiken (BEN en XS4all)
Ik heb een iphone 3GS en wil telefoon+data (ben) simkaart naast data (xs4all) gebruiken. Blijven de instellingen van Ben profiel behouden al ik de xs4all sim gebruik en instel? Op het huidige profiel kan ik nergens opslaan kiezen. ik heb gebeld met Apple en die adviseert om een icloud backup te maken en als het mis gaat terug zetten. Nu hb ik linux en kan mijn iphone niet aansluiten dus terugzetten gaat via Wi-Fi (erg traag).
Maar was het al bij de 3GS serie mogelijk 2 sim kaarten tegelijk te gebruiken? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Volgens mij kun je op geen enkele iPhone 2 SIM-kaarten (tegelijkertijd) gebruiken.
|
|||
|
|||
Citaat:
Dus ik telefooneer met BEN en als ik ergens ben waar geen Wi-Fi is en wel 3G dan wil ik wisselen met de xs4all sim. maar probleem is dat ik bang ben dat die instellingen van BEN worden overschreven in huidige profiel. want er is momenteel maar 1 profiel mogelijk. Nu weet ik niet of er meerdere profielen mogelijk zijn? Of dat ie de xs4all sim herkent en ik gerust kan internetten via 3G en als ik klaar ben mijn Ben sim er weer instop. Nu zegt de medewerker van apple dat mijn gegevens wellicht verloren gaan en ik mijn backup van icloud dan terug moet zetten. Maar ik heb geen zin dat tijdrovende proces te herhalen elke keer als ik wissel. omdat ik niet zeker weet hoe de 3GS omgaat met nieuwe sims. Daarom mijn twijfel over het opslaan van de xs4all sim gegevens. Blaven die bewaard op de sim. Dan geldt dat ook voor ben en dan ben ik klaar. maar voor ben moest ik via een speciale site mijn profiel instellen: APN carrier Settings en die vulde alle gegevens automatisch in. (Unlockit - APN Changer for your iPhone) Nu is dit certificaat verlopen op 23 juli 2012 en ben ik bang dat mijn telefoon weer gelockt is op ben sim. Nu ben ik bang dat ie de xs4all sim niet zal accpteren en ik hem opnieuw moet unlocken en buiten dat als ik hem heb geunlockt weet ik niet zeker of de de gegevens opslaat en behoudt voor toekomstig gebruik. Want alle APN instellingen staan nu op internet.ben.nl Als ik straks alle instellingen APN naar xs4all zet betekent dat dat de APN instellingen van BEN worden overschreven en ik de hele procedure steeds moet herhalen als ik wissel van sim bij elke profider. Dus; BEN sim erin, unlocken, APN instellen, etc; wisselen xs4all sim erin, unlocken, APN instellen, etc; wisselen BEN sim erin, backup van icloud terug zetten, unlocken, APN instellen, etc; wisselen xs4all sim erin, backup van icloud terug zetten, unlocken, APN instellen, etc; wisselen BEN sim erin, backup van icloud terug zetten, unlocken, APN instellen, etc; wisselen xs4all sim erin, backup van icloud terug zetten, unlocken, APN instellen, etc; etc,etc dat is gedoe!!! |
|
||||
|
||||
Je hoeft dus écht niet steeds een reservekopie terug te plaatsen als je van simkaart wisselt. Ik weet niet wat voor paranoïde medewerker je aan de telefoon hebt gehad, maar dat kun je gerust negeren.
Je iPhone zelf biedt inderdaad maar ruimte voor één APN (want je kunt maar 1 simkaart plaatsen) en dat wordt dan inderdaad gewijzigd (overschreven, als je het zo wilt noemen) naar de nieuwe provider en zo niet dan moet je dat handmatig doen. Ik zie daar het probleem niet van in, je kiest zelf voor gedoe met 2 simkaarten. Meer dan APN wijzigen is het niet.
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Citaat:
Om hulp te krijgen bij mijn vraag of 2 sim kaarten mogelijk zijn had ik in de eerste instantie de leverancier van mijn 3GS gebeld. Omdat ik verwacht dat zij expert zijn in de instellingen voor een simkaart. Alle medewerkers hadden het zelfde advies (ik heb meerdere keren gebeld): Citaat:
1. What you need Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eerste probleem nr.1; Ik heb geen windows of MAC ios maar UBUNTU (linux) op mijn laptop dus kan mijn mobiel 3GS niet aansluiten op de computer en upgraden naar nieuwste IOS! En dat wil ik ook niet want huidige IOS 6.3 voldoet prima aan mijn eisen terwijl de nieuwste ook problemen risico's meebrengt omdat het een oude iphone is en de voordelen in het upgradepakket geen waarde voor mij toevoegen! Tweede probleem nr.2; De handleiding verwijst veelvuldig naar de provider (=BEN of Xs4all) bij het instellen van sim. Aan de ene kant logisch want je moet de APN en carrier instellingen van provider hebben... Derde probleem nr. 3; nergens staat vermeld hoe je de APN instelt! Vierde probleem nr.4; Nergens staat vermeld op je profiel bewaard wordt op je sim of telefoon! Nu heb ik met mijn providers gebeld / gemaild en die zeggen dat over het algemeen de iphones (4+5 etc) de instellingen automatisch gaat en je de stappen op je iphone moet volgen! En voor de instellingen verwijzen ze naar de webpagina; BEN: http://www.ben.nl/help#/apple/iphone-3g-s/Wi-Fi/handmatig-instellen XS4all: https://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/mobiel/sim/ipad/ Op beide sites lopen de gebruikshandleidingen dood! BEN: Citaat:
Deze handleiding brengt me weer bij respectievelijk Probleem 1,3 en 4! Xs4all: Citaat:
Na deze teleurstellingen weer gebeld met helpdeskt beide profiders; en die zeggen dat ik een backup moet maken en het gewoon moet proberen! En als het niet lukt contact op de nemen met APPLE omdat ze geen gegevens van de 3GS hebben alleen van nieuwe modellen! Dat brengt me weer bij probleem 1 3 en 4! Conclusie: Ik wordt van kastje naar muur gestuurd en terug!!! En dat word bevestigt door de rode teksten in de gebruikershandleidingen! Ze verwijzen steeds naar elkaar: De provider naar de leverancier en visa versa! Maar niemand heeft oplossingen... Alleen een trucje is nodig om oude iphoneś werkend te krijgen onder BEN provider! Op internet heb ik mijn iphone 3gs verleden jaar ingesteld op deze manier (na lang zoeken!!!): http://forum.iculture.nl/f18/bellen-...ingen-ben.html Citaat:
http://www.unlockit.co.nz/unlock.php Citaat:
En ik in een spiraal kom te zitten van; BEN sim erin, backup van icloud terug zetten, unlocken, APN instellen, etc; wisselen xs4all sim erin, backup van icloud terug zetten, unlocken, APN instellen, etc; wisselen BEN sim erin, backup van icloud terug zetten, unlocken, APN instellen, etc; wisselen xs4all sim erin, backup van icloud terug zetten, unlocken, APN instellen, etc; etc,etc Ik kom er dus niet meer uit en ben bang van sim te wisselen om mijn simonly abbonnement van BEN te verliezen door een lock op xs4all, omdat die was ingesteld. En het unlockproces (het trucje van BEN) weer te moeten uitvoeren bij een nieuwe wissel... Trouwens beide providers geven geen ondersteuning met volgende redenen: 1. Mijn telefoon is verouderd 3GS en we ondersteunen alleen 4 en 5 iphones 2. Ik wil niet upgraden naar nieuwste IOS. 3. Ik kan mijn iphone niet op mijn laptop aansluiten, omdat ik geen itunes heb voor UBUNTU (linux) en ze alleen windows en MAC ondersteunen! 4. Ik gebruik wil maken van 2 providers en tussen de 2, 1 vaste moet kiezen. 5. Ze alle "oplossingen"op hun site hebben staan..en ik daar verder moet kijken. Omdat http://www.unlockit.co.nz/unlock.php niet meer bestaat, ben ik bang dat ik nadat ik xs4all sim heb geactiveerd mijn APN instellingen van BEN worden overschreven en ik dat trucje niet meer kan gebruiken... Is er een ander trucje om automatisch de APN instellingen voor BEN en Xs4al te laten doen? ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 juni 2013 om 18:10 ---------- http://forum.iculture.nl/f18/bellen-...instellen.html Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat moet ik doen? Want: T-Mobile heeft gezorgd dat een BEN simkaart geen toegang heeft tot de zogenaamde APN instelling die het internet regelt. en http://www.unlockit.co.nz/unlock.php niet meer bestaat! Hoe moet ik de APN instellingen terug zetten? Ik kan mijn backup niet terugzetten om dat mijn iphone 3GS niet via itunes op ubuntu (linux) kan aansluiten! HELP! ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 juni 2013 om 18:18 ---------- Instellingen voor je iPhone ? | Ben Kan via deze site de instellingen installeren, maar ik kan niet internetten dus hoe zorg ik dat dat bestand op mijn iphone 3GS wordt geïnstalleerd? ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 juni 2013 om 18:31 ---------- Zoekresultaten ? | Ben Citaat:
- Ik wordt wanhopig 1300 bellen en sms krijgen geeft foutmelding met verzoek klantenservice te bellen, - Klantenservice zegt dat ze mijn telefoontype niet meer ondersteunen en ik het doen met www.help.ben.nl, - http://www.unlockit.co.nz/unlock.php bestaat niet meer! en ik kan internet niet op om BEN-APN bestand te downloaden.... Help!!! Laatst gewijzigd door anthony68; 05-06-13 om 19:32. |
|
|||
|
|||
Beetje oud topic maar unlockit werkt nog steeds.
Unlockit - APN Changer for your iPhone |
Labels |
3gs, ben, linux, xs4all |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Apple TV en Airport express tegelijk gebruiken | frederik7 | Apple TV - 2e generatie en 3e generatie | 1 | 10-09-12 11:25 |
Kan ik de iPad gebruiken met meerdere simkaarten? | Chiiwi | iPad algemeen | 4 | 06-12-11 15:34 |
Ben simkaart en T-mobile gelockte iPhone 3GS | Hemmik | Overige providers Nederland | 4 | 02-08-10 14:44 |
T-mobile SIMkaarten omwisselen tussen 3G en 3GS | bastos | Odido (T-Mobile) | 8 | 28-06-09 01:47 |
|
|