Wel Iphone, geen ontvangst discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door wil Net contact gehad net T-mobile. Over 7 dagen is onderzoek technische dienst afgerond. Is bereik niet mogelijk op werkadres kan ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
contract ontbonden
Na lang wachten dan eindelijk eergisteren mijn Iphone G3 8gb opgehaald in de T-mobile shop. Vandaag heb ik hem weer terug gebracht en het kontrakt ontbonden. Dit laatste moet binnen 8 dagen na aankoop anders zit je aan het abonnement vast.
Leuk dat ze je in de shop alsnog weten te vertellen dat de dekking beroerd is... Teruggebracht want binnenshuis geen bereik en in de verste omtrek geen G3! Omgeving Leeuwarden. Mijn KPN abo, zakelijk, is perfect. Dus nu naar Belgie voor de iphone en een KPN simmetje erin. Hulde T-mobile, not. |
|
|||
|
|||
Citaat:
@Wil : Heeft de technische dienst contact met je opgenomen of heb je zelf de klantenservice gebeld? Laatst gewijzigd door StarlightNo1; 31-07-08 om 14:06. |
|
|||
|
|||
Dit staat wettelijk vastgelegd. Binnen 7 dagen kun zo'n beetje onder elk contract uitkomen (Energie, Verzekeringen e.d.).
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Eerst was T-Mobile overbelast door verkoop Iphone, straks misschien met ontbinden kontrakten? Laatst gewijzigd door wil; 31-07-08 om 14:56. |
|
|||
|
|||
Apart hoor. Ik kom voor mijn werk zo'n beetje in heel Nederland en ben ook vaak in Duitsland. Ik heb nog nooit problemen gehad met de ontvangst van T-Mobile. Ik heb zelf een 1e gen iPhone maar ik ken iemand met een 3G die thuis bijna geen ontvangst heeft terwijl hij met zijn vorige telefoon (HTC met T-Mobile) nooit problemen heeft gehad.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
De ontvangstkwaliteit is een stuk minder. Iets minder dekking en de Iphone 3G laat het afweten. 2 collega's met Iphone en KPN kunnen overal bellen op mijn werk. Mijn Iphone 3G met T-Mobile is onbruikbaar in het hele gebouw. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Het probleem is dat er twee onzekere factoren zijn, de ontvangstkwaliteit van de iPhone en de dekkingsgraad van zowel het GSM als het 3G netwerk. Maar de conclusie lijkt wel steeds meer in deze richting te gaan: 2G Netwerk (GSM)
|
|
|||
|
|||
Het probleem dekking zit vooral binnen moderne gebouwen. T-Mobile komt daar moeilijk doorheen. KPN met het 900 netwerk heeft daar geen problemen mee. T-Mobile wilde graag ook een licentie voor 900 netwerk maar kreeg die niet.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Zal de ontvangts dan wel goed zijn zoals elk andere telefoon, want dan zet ik alleen de 3G aan als ik ff flink ga internetten.. ik heb vorige week de 8gb versie besteld via de online shop, zit er nog op te wachten |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
2100 netwerk
Elk 3g netwerk in Europa zit op 2100 mHz, dus de verschillen in bereik tussen T-mobile en anderen kan je niet zoals bij GSM verklaren door te wijzen op de gebruikte frequenties. Er zullen dus meer masten moeten worden geplaatst...
Overigens wel jammer omdat een hoger getal frequentie minder in gebouwen doordringt! |
|
|||
|
|||
Citaat:
Waar een ander merk telefoon nog wel ontvangst heeft binnen een gebouw heeft de Iphone 3G dat niet. |
|
|||
|
|||
Onderstaand bericht vond ik via google. Weet iemand wat meer of ze dit netwerk al gebruiken. Ik dacht dat ze geen 900 netwerk hadden. Heeft T-mobile dat al sinds 2006. Hiermee kunnen ze problemen binnen gebouwen oplossen.
T-Mobile benut 900 MHz-frequenties voor dekking 04-09-2007 (13:10) - T-Mobile gaat de vorig jaar aangekochte frequenties rond 900 MHz benutten om dekking en capaciteit van het mobiele netwerk te verbeteren, vooral in gebieden met veel zakelijke bellers. Door: Gertjan Groen T-Mobile benut vanaf deze maand de zogenaamde EGSM 900 MHz frequenties. Het gaat om een deel van de Telfort-frequenties die eind vorig jaar van KPN werden gekocht. Door de sterke stijging van het zakelijk gebruik is het volgens de operator nodig deze frequenties te gebruiken, hoofdzakelijk in gebieden waar veel zakelijke klanten zijn gevestigd. De frequenties vergroten de capaciteit en verbeteren de dekking. De hogere frequenties (1800 MHz) die de operator reeds gebruikt dringen minder ver door in woningen. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Precies, ik heb ook slecht GSM bereik in mijn woning en ik zit volgens TMO toch echt tussen twee masten in, op een paar honderd meter hemelsbreed.
|
|
|||
|
|||
Ik heb vrijdagavond mijn telefoon 2x laten vallen, sindsdien heb ik constant het 'geen service' probleem, ik heb nu echt maar heel af en toe bereik, en als ik dat dan al heb, is het maar voor 5 minuten.. Andere simkaarten werken ook niet.. Kan het zijn dat de 'antenne/ontvanger' stuk/beschadigd is? En zo ja, wat raden jullie me aan te doen?
Heb een 3GS 3.1.2 , met blackrain |
|
|||
|
|||
Is ook een beetje zonde om je telefoon op 1 dag 2 keer te laten vallen.
ps. kijk eens naar de datum van het bericht boven je |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Iphone - geen Wi-Fi ontvangst op ene, wel op andere | mriesenb | Wi-Fi | 7 | 26-12-11 18:04 |
Wel op Wi-Fi toch geen ontvangst! | Vinneken | Wi-Fi | 1 | 29-11-10 19:15 |
Wel 3g ontvangst geen internet. | ivoback | Overige providers Nederland | 13 | 30-09-09 15:47 |
wel verbinding geen internet, andere iphone wel! | tice | Wi-Fi | 0 | 30-06-09 12:11 |
Na Unlock 1.1.2 OTB 4.6 wel gelukt geen ontvangst | Data | Archief | 2 | 08-02-08 20:55 |
|
|