3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Grample Iets anders, ben gister naar Duitsland geweest (Baesweiler en omgeving) maar ik had werkelijk nergens bereik van T-Mobile ! Ik ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Roaming (dus bellen in het buitenland) staat bij start van een abonnement uitgeschakeld. Pas als je twee facturen betaald hebt kan je bellen in het buitenland. Omdat ik binnenkort op vakantie ga heb ik ff gebeld met de klantenservice. Als je meteen wilt bellen in het buitenland dien je een voorschot te betalen van 115 euro
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Helaas...
Helaas moet ik dat tegenspreken: ik heb vanaf dag 1 in Duitsland (en de dag erna...) en in België kunnen bellen/sms-en: geen probleem!
|
|
|||
|
|||
Dus geen verschil voor T-mobile gebruikers, alleen een verbetering voor orange gebruikers
|
|
|||
|
|||
even voor iedereen!, deze tool is verouderd. En is een interne dekkingskaart actief geworden. Dus deze kaart klopt niet.
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Na 5 dagen nog steeds geen belletje terug van T-Mobile betreft 3G bereik in Boxmeer...
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Ik word er zelf ook een beetje simpel van... Eerst is mijn iphone 2G verzopen in het zwembad op vakantie (Eigen schuld dikke bult). En dus heb ik mazzel gehad dat ik maar 1 dag hoefde te wachten voor een nieuwe, Iphone 3G 16 GB Wit bij T-Mobile. Dus ja ik kom thuis en echt nergens 3G en soms ook geen service, ik snap er echt helemaal niks van. Ik heb ze al 2 x opgebeld gisteren en vandaag. Gisteren zeiden ze dat ze het aan de technische dienst zouden doorgeven en dan binnen 15 dagen reactie zou krijgen. Gisteravond deed 3G het toevallig wel even op de snelweg maar bij het restaurant waar wij uiteten gingen was er geen 3G te bereiken. Dus thuis weer nergens 3G, dus toen heb ik vandaag nog een x gebeld en dan zeggen ze: Volgens ons systeem zou u op u gebied genoeg dekking moeten hebben voor 3G netwerk en voor genoeg telefoonbereik. Ik had van de iphone 3G wel gelijk goede verbinding verwacht, hopelijk komt er een goede oplossing voor.
Laatst gewijzigd door Mikatjuh; 31-07-08 om 15:32. Reden: Geen leestekens |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik heb zelf ook 2 klachten uitstaan bij T-Mobile. Ik heb thuis met de iPhone binnenshuis geen dekking. Alleen op zolder of in de tuin. 3G al helemaal niet, soms een magere GPRS verbinding. Het gekke is dat ik voor mijn zakelijke T-Mobile abbo binnen 2 dagen teruggebeld werd en er werd toegegeven dat ik in een "witte vlek" zat en het klopte dat ik geen goede dekking had. Werd netjes opgelost met een half jaar 20% korting op de factuur. Nu blijkt dat de iPhone een slechtere ontvangst heeft dan mijn WM toestel en de hele dag op No Service staat als ie binnen ligt. Dus voor hetzelfde adres wederom een klacht ingediend en nu moet ik minimaal 15 dagen wachten voor ik teruggebeld wordt. Lijkt me dat er een duidelijk verschil is tussen de zakelijke en particuliere markt. |
|
||||
|
||||
Mijn tekst wat leesbaarder gemaakt.. Gisteren iets te snel getypt
|
|
|||
|
|||
De 3G dekking van T-Mobile is echt om te huilen. Zelfs zo veel slechter dan de grote providers, dat ik me afvraag of deze gaten ooit nog binnen onze tweejarige contractsduur opgelost gaan worden. Ik ben maar eens gaan testen met m'n oude Nokia E51. Die kun je namelijk op 3G/UMTS "locken", hij valt dan niet terug op het normale GSM netwerk. Probeer dan maar eens rijdend op de A4 een tijdje streaming radio te luisteren, of zelfs te bellen. Het signaal valt continu weg. Op de iPhone is het alleen nog maar slechter, vermoedelijk vanwege de antenne.
Omdat ik nog steeds m'n Vodafone simmetje heb, heb ik hetzelfde streaming testje op de A4 ook met Vodafone gedaan. Wat een verbazing. Ik was eerst zelfs bang dat ik iets gecached had (bleek niet het geval) maar op een afstand van 30 km geen enkele onderbreking. Wat voel ik me gen**id met T-Mobile Laatst gewijzigd door iSander; 31-07-08 om 17:15. |
|
|||
|
|||
Mijn E51 met Telfort staat de afgelopen twee a drie maanden ook gelocked op 3G en heb ook gewoon overal dekking. Maar enfin, internet via 3G is niet het ergste maar dat er zelfs geen fatsoenlijke GPRS dekking is!
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Er zijn toch verplichtingen gesteld door de OPTA over de mate waarin het UMTS netwerk wordt uitgerold? Ik vraag me ernstig af in hoeverre T-Mobile hieraan voldoet. Ik bedoel: die dekkingskaart slaat nergens op. Zelfs midden in Amsterdam heb ik op een groot aantal plekken - buiten - geen 3G bereik. Heel handig bij te houden met je Google maps, icm GPRS en GPS, dat wel |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Ik heb mijn iphone sinds gister, en kon vandaag op meerdere in plekken in utrecht totaal niet op internet! erg raar. Hierdoor kan ik alle internet aplicaties niet gebruiken! Ik begrijp dat deze frustatie bij meerderen leeft, al enige tips of ideeen hierover??
sterkte! |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Op de site van Apple is inmiddels een tweede thread over dit onderwerp gestart. De eerste is inmiddels offline gehaald en had bijna 40.000 views en bijna 900 posts. De nieuwe thread heeft inmiddels meer dan 10.000 views en 250 posts. Allemaal over de matige 3G ontvangst en de discussie of het nou aan het netwerk of aan de iPhone ligt...de meeste stemmen gaan uit naar de laatste.
Op alle vragen of je alleen bent met dit probleem.....een volmondig NEE. Laatst gewijzigd door Celf; 31-07-08 om 23:29. |
|
|||
|
|||
Als het de Iphone is heeft Apple een groot probleem. Als ik het Amerikaanse forum lees is het toch de Iphone 3G die duidelijke minder goede ontvangst heeft dan zijn voorganger.
Laatst gewijzigd door wil; 31-07-08 om 23:51. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Het is een combinatie van factoren. Ja, de iPhone 3G staat wat ontvangst betreft redelijk onderaan het rijtje 3G telefoons. Misschien wel de slechtste op dit moment en het is de vraag of een firmware update daar veel aan verandert. Maar de verschillen op dit punt zijn redelijk marginaal. Heb ik met mn iPhone geen dekking, dan zit ik met mn nokia ook op max 2 van de 7 streepjes.
Ik denk dat de grootste shock die mensen nu ervaren zit in de omschakeling van GSM naar "3G" is. En dat is waar het netwerk dus een enorme rol speelt. Bij Vodafone (heb geen ervaring net kpn) is er nauwelijks verschil in kwaliteit tussen deze twee netwerken. Vanwege hun zakelijke klanten is hier destijds waarschijnlijk veel meer in geinvesteerd. AT&T in de VS heeft een vergelijkbare situatie als T-mobile hier... Het 3g netwerk komt lang niet overeen met de normale dekking. In Japan daarentegen, waar Softbank (het ex-Vodafone netwerk) puur 3g is (er bestaat dus geen terugval op gsm), schijnt men nauwelijks te klagen over de ontvangst van de iPhone. Needless tot say is het 3G netwerk daar natuurlijk heel anders opgebouwd: geen 3G betekent daar namelijk direct klagende mensen (men kan dan namelijk helemaal niet meer bellen). T-Mobile in Nederland is samenvattend volgens mij nog lang niet klaar is om een landelijk dekkend 3G netwerk aan te bieden. Snap ook totaal niet waarom met dit pretendeert, behalve OPTA verplichtingen. De UMTS masten zijn nu in feite een alleen een leuke extra service, waarmeer je min of meer op hotspot-achtige wijzige op een steeds groter wordend aantal plekken sneller internet dan normaal hebt. Jammer in dat opzicht dat de iPhone deal niet terecht kwam bij een operator die z'n zaken wel op orde heeft... Laatst gewijzigd door iSander; 01-08-08 om 00:44. |
Labels |
3g dekking |
Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
T-mobile dekking in.. | 1337roller | Odido (T-Mobile) | 10 | 18-07-10 12:36 |
Dekking T-Mobile | eneef | Odido (T-Mobile) | 54 | 19-01-10 00:51 |
T-mobile 3g dekking in de omgeving Leiderdorp | Roerbakei | Odido (T-Mobile) | 0 | 02-05-09 19:34 |
T- Mobile Dekking in Emmen (Drenthe) | MartinK | Odido (T-Mobile) | 1 | 30-04-09 17:13 |
|
|