//

proximus: pay&surf

proximus: pay&surf discussie in Proximus forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi Gisteren heb ik een Mobile Internet Pay&Surf for ipad gekocht ter waarde van EUR 10. Gisterenavond heb ik de microsim in mijn ipad geplugd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Proximus
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-07-10, 09:48
Vincent82 Vincent82 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 42
Standaard proximus: pay&surf

Hoi

Gisteren heb ik een Mobile Internet Pay&Surf for ipad gekocht ter waarde van EUR 10.

Gisterenavond heb ik de microsim in mijn ipad geplugd en de pincode gegeven door proximus ingevoerd. Om zeker te zijn dat ik niet te veel data verlies wilde ik mij ook registeren via de site van proximus (perfect mogelijk volgens de verkoper en de bijgevoegde folder bij mijn microsim). Gisterenavond geraakte ik er niet aan uit dus nam ik mij voor om vandaag naar de helpdesk te bellen. Daar werd ik voortdurend van de ene dienst naar de andere dienst doorgestuurd met als resultaat dat ik na een half uur nog niet veel wijzer ben geworden. Wel integendeel!!

Op volgende vragen konden ze mij niet helpen:
1) Loopt dit abonnement overeenkomstig de kalendermaanden of start de maand wanneer het nummer voor het eerst gebruikt wordt.
2) Toen ik vroeg welke waarde er op mijn nummer staat vertelden ze mij EUR 77; vreemd want mijn kaart kostte mij maar EUR 10.
3) Weet er iemand wat ik kan doen om mij te registreren via hun site? De registratie moet bevestigd worden door een code die ze naar het telefoonnummer smsen. De klantendienst begreep niet dat dat op een ipad niet mogelijk is.
4) Waar staan de algemene voorwaarden op de website van proximus?

Bij voorbaat bedankt voor de hulp

Vincent
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-07-10, 11:20
Velonomika Velonomika is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Ardooie
Berichten: 14
Standaard

Ik ben ook aan het kijken naar deze formule van Proximus. Ik ben benieuwd of je een antwoord krijgt op je vragen.

Op dit moment ben ik nog klant bij Mobile Vikings, maar als m'n data op is, wil ik Proximus eens proberen. Kwestie van te vergelijken en wat het beste bij m'n wensen past.
  #3  
Oud 30-07-10, 11:42
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Mobile vikings is beter / goedkoper
Je hebt 1Gb voor 12 of 15 euro.
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #4  
Oud 07-08-10, 18:59
Velonomika Velonomika is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Ardooie
Berichten: 14
Standaard

Ik ben vanmiddag naar een Belgacom Center geweest om wat info te vragen. Blijkbaar betaal je 10 euro en kan je daar maar 4 dagen mee op internet. Per dag betaal je 2,5 euro. Controleer je 's morgens eventjes je mail, ben je 2,5 euro kwijt. Als je dan verder oplaadt, krijg je wel de helft van de betaalde dagen gratis. Lijkt me erg duur. Denk bij Vikings te blijven.
  #5  
Oud 07-08-10, 20:08
hummel hummel is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 217
Standaard

da staat toch zo helemaal nie uitgelegd op de site ? daar staat toch duidelijk 500mb voor een maand? en niet voor 4 dagen
  #6  
Oud 07-08-10, 20:20
Velonomika Velonomika is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Ardooie
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hummel Bekijk bericht
da staat toch zo helemaal nie uitgelegd op de site ? daar staat toch duidelijk 500mb voor een maand? en niet voor 4 dagen
Inderdaad, op de website staat dat inderdaad niet. Ik ben in 2 Belgacom Centers binnen geweest in Oostende. De eerste keer toen ik die uitleg kreeg, geloofde ik het niet. Toen ze me in een ander center het zelfde verhaal deden, begon ik toch te twijfelen.
  #7  
Oud 07-08-10, 22:33
Igor W Igor W is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 106
Standaard

Ik had het op de franstalige iphone-site ook gelezen, en ben vandaag naar een Belgacom-winkel (in Vilvoorde) getrokken.

Eerst zei de verkoper me dat die pay and surf gewoon een maand geldig is, tot je je aantal MB verbruikt hebt. Omdat ik bleef aandringen, heeft hij een simkaart uit de verpakking gehaald, en hij was oprecht verbaasd te ontdekken dat het inderdaad om 4 dagen gaat.
Voor 10 € heb je 500MB die je over 4 surfdagen mag gebruiken.

Als je dus op 4 verschillende dagen zeg maar het weerbericht even downloadt, heb je misschien 2 MB verbruikt, maar is je kaart toch op, omdat je je op 4 verschillende dagen aangelogd hebt.

Bij het herladen blijft dat systeem gelden : hoe groter het herlaadbedrag, hoe groter het aantal dagen dat je 'mag' surfen.

Het valse aan Proximus vind ik dat je zonder de verpakking van een pay and surf-simkaart open te maken, dit nergens kunt te weten komen !

Geef mij dan maar het iPad-forfait van Mobistar : voor 15 € heb je 750 MB, ongeacht het aantal connecties en het aantal dagen dat je je daadwerkelijk connecteert.
  #8  
Oud 07-08-10, 23:03
minijeffrey minijeffrey is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 56
Standaard

Ik weet niet hoe het zit, maar deze praktijken zijn toch echt onaanvaardbaar. Ik heb ook dat proximus-abo en ik moet eerlijk toegeven dat ik al meer dan vier dagen online geweest ben en toch nog steeds kan surfen... Anderzijds zijn de info op de website en in het pakket compleet anders en kan je die info inderdaad niet weten alvorens het pakket aan te schaffen. Dit ruikt naar verkeerde en misleidende informatie naar de consument toe.
  #9  
Oud 07-08-10, 23:29
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minijeffrey Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het zit, maar deze praktijken zijn toch echt onaanvaardbaar. Ik heb ook dat proximus-abo en ik moet eerlijk toegeven dat ik al meer dan vier dagen online geweest ben en toch nog steeds kan surfen... Anderzijds zijn de info op de website en in het pakket compleet anders en kan je die info inderdaad niet weten alvorens het pakket aan te schaffen. Dit ruikt naar verkeerde en misleidende informatie naar de consument toe.
Dan moet je klacht indienen bij Test-Aankoop.
  #10  
Oud 09-08-10, 12:23
Velonomika Velonomika is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Ardooie
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minijeffrey Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het zit, maar deze praktijken zijn toch echt onaanvaardbaar. Ik heb ook dat proximus-abo en ik moet eerlijk toegeven dat ik al meer dan vier dagen online geweest ben en toch nog steeds kan surfen... Anderzijds zijn de info op de website en in het pakket compleet anders en kan je die info inderdaad niet weten alvorens het pakket aan te schaffen. Dit ruikt naar verkeerde en misleidende informatie naar de consument toe.
Zijn er nog mensen die ervaren dat het langer dan 4 dagen bruikbaar is?
  #11  
Oud 10-08-10, 00:19
minijeffrey minijeffrey is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 56
Standaard

Update:

Vandaag was mijn 3G zeeer traag tot zelfs down, misschien heb ik mij vergist bij het tellen en zit ik nu effectief aan vier dagen? Ik zal straks nog eens testen en zal nog een update posten.

Als dat zo is, dan ga ik het hier alvast niet bij laten. De website voorziet dan totaal foutieve informatie.

Edit: alles lijkt terug normaal te werken, het 3g netwerk is terug normaal dus ik denk dat dat van die vier dagen toch echt wel niet klopt...

Als iemand meer info van proximus zelf krijgt, graag posten.

Laatst gewijzigd door minijeffrey; 10-08-10 om 00:35.
  #12  
Oud 10-08-10, 09:06
Vincent82 Vincent82 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 42
Standaard

ikzelf heb nog maar één dag gesurfd op het 3g netwerk; eind van de maand trouwt één van mijn vrienden en dan moeten we drie dagen op hotel (ik ben zeker dat ik dan nog mijn internet nodig zal hebben)
  #13  
Oud 10-08-10, 19:09
KG-VX-DTVC-33 KG-VX-DTVC-33 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 1
Standaard

Zeer smeuïg hoe Proximus deze nieuwe pay&surf tariefjes lanceert...

Reeds enkele weken adverteren ze 2 verschillende tarieven op hun site maar ondertussen weten hun verkopers van niets. Gelukkig had ik beide tarieven afgedrukt en kon ik ze zo naast elkaar tonen in de winkel. Communicatie, en dat voor een telecombedrijf!

Ik heb me dus enkele weken geleden, vlak na de aanschaf van mijn iPad, een "Mobile Internet Pay&Surf" kaartje laten serveren. Dat is dus nu al op (na 4 dagen push mail en 60MB surfen).

Vandaag ben ik terug naar de winkel gegaan in de hoop dit om te zetten naar de "500MB voor €10" tarief. Niemand had daar al ooit een micro-SIM gezien. 'k Heb nu een nieuwe micro-SIM met het "Mobile Internet Pay&Surf for iPad" tarief. 500MB voor €10 dacht je? Misschien wel, misschien niet... Ik zal het over 4 dagen weten want de omschrijving in het foldertje is exact hetzelfde als bij het "Mobile Internet Pay&Surf" tarief. Beiden kennen het concept "surfdagen" waarvan je er 4 meekrijgt bij de micro-SIM.

En dan nog een ander leuk feit: om van de e-services gebruik te kunnen maken moet je een SMS ontvangen op het nummer dat je wil registreren. Dat gaat niet met een iPad dus ook geen e-services. Hier heeft men duidelijk goed over nagedacht.

Wordt vervolgd... (Waarschijnlijk bij een andere provider al wil ik Proximus voor hun goede 3G dekking)
  #14  
Oud 10-08-10, 23:50
minijeffrey minijeffrey is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 56
Standaard

En nog steeds heb ik internet dus dat van die vier dagen klopt dus echt wel niet...
  #15  
Oud 19-08-10, 00:36
OmegaII OmegaII is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 17
Standaard

De gratis pakketjes die ze uitdeelden hadden inderdaad een verkeerde print van de oude Pay&Surf.

Hetgene dat het verwarrend maakt is dat ze 2 producten hebben die Pay&Surf noemen.
De ene is voor Laptops, de andere voor e-Tablets, waar de iPad onder valt.

Pay&Surf voor Laptops : Heeft de beperking van 4 dagen etc.
Pay&Surf voor e-Tabet(iPad) heeft deze niet, en is dan ook een maand geldig.

Dit is zoals met Pay&Go geldig vanaf de dag dat u de activatie hebt laten plaats vinden, en/of uw herlading. Of ze nu al de correcte info kunnen verstrekken bij de helpdesk ( 6000 ) is natuurlijk de vraag.
Maar ik ben vrijwel zeker dat bovenstaande juist is, want ik gebruik men gratis gekregen kaart bij aankoop van men iPad nu al enkele weken ^^.

Ik hoop dat dit verduidelijking schept voor sommigen.
  #16  
Oud 20-08-10, 06:34
josse josse is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 17
Standaard

Ben ook eens gaan informeren en kreeg variante op verhaal.
Er is een vaste min. Per connectie en per dag. Kijk je om 23:59 even je mail na, dan ben je € 2,50 waarde kwijt. Of je nu 100mb of 0,50kb binnenhaalt.

Pay&surf sim kon volgens hem niet omgezet worden naar gewoon abonnement.

Ik vind het misleidende reklame.

Er moet dringend een totaalpakket komen, zodat je data kan sharen tss iPhone, iPad en laptop. Verschillende Sims, gekoppeld aan zelfde data-pack.

Ik meende dat Proximus dit zou doen via : duo data, gekoppeld aan een bizz. Abonnement, maar vind nergens meer info.
  #17  
Oud 20-08-10, 14:03
minijeffrey minijeffrey is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 56
Standaard

Het is betreurend hoe niemand bij Proximus weet hoe het echt zit, maar ook dat gebruikers hier weigeren de waarheid in te zien, ondanks meerdere praktijkervaringen gepost op dit forum.

Het zit zo:

Het systeem van pay en surf werkt inderdaad met die vier dagen voor tien euro, maar omdat ze voor ipad dat systeem willen omgooien naar een maand zitten ze met een probleem in hun systemen. Dus wat hebben ze gedaan? Als je voor tien euro oplaadt, dan verschijnt er 75 (of 77) euro op je rekening, dat bedrag geeft recht op 28-31 dagen surfen, met andere woorden een volldige maand voor tien euro.

Het is nog niet bekend of ze het systeem of effectief zullen aanpassen, maar dat is hun probleem. Het enige wat zij moeten doen is er voor zorgen dat hun winkels en klantendienst nu eens eindelijk de juiste informatie gaan verschaffen EN dat de informatie in hun boekjes aangepast wordt.
  #18  
Oud 23-09-10, 21:43
Vincent82 Vincent82 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 42
Standaard

Hoi
Hebben jullie geen problemen meer?
Ik kon na 4 dagen niet meer op hun netwerk. Volgens 1 iemand van de helpdesk omdat mijn tegoed op was. Ik heb dan ook eens nagevraagd bij de helpdesk afdeling info en daar vertelden ze mij doodleuk dat pay en go for ipad niet bestaat.
Iemand meer info?
Bedankt
Vincent
  #19  
Oud 16-06-11, 00:27
CharlieCharlo CharlieCharlo is offline
• iOS 7.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: België
Berichten: 75
Standaard

Hallo,

Vrijdag vervalt mijn Pay&Surf voor IPad. Nu vroeg ik mij af hoe het systeem verder in elkaar zit. Gedurende een maand kon ik gebruik maken van 500MB waarvoor ik €10 betaalde (aankoop). Nu, zou ik mijn kaart herladen voor €10 en zou ik 300MB krijgen dat maar geldig is voor 4 dagen.. Klopt dit? Hopelijk kan er iemand mij verdere info geven!!

Alvast bedank
CC
  #20  
Oud 16-06-11, 02:06
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharlieCharlo Bekijk bericht
Hallo,

Vrijdag vervalt mijn Pay&Surf voor IPad. Nu vroeg ik mij af hoe het systeem verder in elkaar zit. Gedurende een maand kon ik gebruik maken van 500MB waarvoor ik €10 betaalde (aankoop). Nu, zou ik mijn kaart herladen voor €10 en zou ik 300MB krijgen dat maar geldig is voor 4 dagen.. Klopt dit? Hopelijk kan er iemand mij verdere info geven!!

Alvast bedank
CC

Dat klopt! Ik heb er ook voor gekeken. Heb vandaag aanvraag gedaan voor MV.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Pay & Go (Proximus België) direct leeg bij 3Gs. Joery Proximus 9 25-04-12 01:26
AT&T Pay as you go dabbenvanger Internet in buitenland (roaming) 2 26-07-11 21:00
AT&T Pay as you Go wvy Internet in buitenland (roaming) 3 05-04-10 19:57
[Oplossing] KPN Surf & Mail & HI Eindeloos Online - iPhone FW2.0 Dennis² KPN 24 24-10-08 20:10
van proximus (pay&go) naar mobistar (my45 for iphone) diddi Archief 4 15-07-08 15:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:12.