//

Mobilevikings.com

Mobilevikings.com discussie in Mobile Vikings forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Luna K iemand die weet of Pay&Go generations (dus NIET mtv generations) met contract werkt? ik betaal nu 10 euro voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Mobile Vikings
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #141  
Oud 20-08-09, 19:18
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luna K Bekijk bericht
iemand die weet of Pay&Go generations (dus NIET mtv generations) met contract werkt? ik betaal nu 10 euro voor gratis sms na 4 uur.. kheb dat al een 5 jaar denk ik... ik zou willen overschakelen naar MV (ga binnekort een smartphone kopen), maar ben niet zeker of ik een contract heb of niet... kheb namelijk geen zin om annuleringskosten te betalen

of anders iemand die een nummer kent waarnaar je kan bellen om dat na te gaan?

PS: ik woon in belgie...

Neen want je hebt geen abbo. Bij prepaid heb je nooit een contract. En had je een contract, dan is dat na 5j al lang afgelopen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #142  
Oud 22-08-09, 18:01
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Weet er iemand trouwens of je een tweede simkaart kan aanvragen bij Mobile Vikings? En dan niet met een tweede nummer maar gewoon naast de eerste om tegelijk in een andere telefoon te gebruiken..?

Hoe heet dat? Dualsim, duosim?
  #143  
Oud 22-08-09, 19:55
nickyclaeys nickyclaeys is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Weet er iemand trouwens of je een tweede simkaart kan aanvragen bij Mobile Vikings? En dan niet met een tweede nummer maar gewoon naast de eerste om tegelijk in een andere telefoon te gebruiken..?

Hoe heet dat? Dualsim, duosim?
inderdaad dat heet duosim, ik heb deze vraag een tijdje geleden (3 weken ongeveer) gesteld via e-mail. het antwoord was toen negatief en vrees dat dit nog steeds niet veranderd is. Wat de helpdesk mij aanrade was een tweede kaart te nemen met een ander nummer en op een van de kaartjes laten doorschakelen naar het andere nummer. Ben dus maar gebleven bij 1 kaartje en soms dan maar onbereikbaar dat moeten mijn klanten dan maar begrijpen
  #144  
Oud 25-08-09, 22:11
Lancia Lancia is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 142
Standaard Mobile Vikings

Hallo

Iemand nu al echt ervaring met Mobile Vikings ?
Tevreden over stabiliteit en snelheid ?

Echt "gratis" internet voor 15 euro ?

Wat als je binnen de maand niet bijlaadt en toch wil internetten ? Kan je dan gewoonweg niet internetten of val je dan onder duur tarief ?

lancia
  #145  
Oud 26-08-09, 15:17
Temeura Temeura is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 12
Standaard

Vraagje: Hebben jullie Edge voortdurend ingeschakeld of zetten jullie dat uit dmv SBSettings o.i.d.? Heb nog maar net MV en heb wat last van de typisch Belgische angst voor de downloadlimiet.
  #146  
Oud 26-08-09, 15:20
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Temeura Bekijk bericht
Vraagje: Hebben jullie Edge voortdurend ingeschakeld of zetten jullie dat uit dmv SBSettings o.i.d.? Heb nog maar net MV en heb wat last van de typisch Belgische angst voor de downloadlimiet.
EDGE staat altijd aan. Ik heb BASE (zelfde netwerk als MV). Ik heb een limiet van "maar" 500mb en ik kom daar ruimschoots mee toe. Ik gebruik wel veel Wi-Fi..

Kan je bij MV je verbruik niet opvragen?
  #147  
Oud 26-08-09, 15:25
Temeura Temeura is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe Bekijk bericht
EDGE staat altijd aan. Ik heb BASE (zelfde netwerk als MV). Ik heb een limiet van "maar" 500mb en ik kom daar ruimschoots mee toe. Ik gebruik wel veel Wi-Fi..

Kan je bij MV je verbruik niet opvragen?
En gebruik je push of fetch?
Ik heb momenteel alles op handmatig staan om de batterij te sparen, maar dan gaat hij wel altijd verbinding maken als ik desbetreffende app open.
Verbruik kan je opvragen ja, ze hebben zelfs een app ervoor.

Hoofdreden is dat ik de iPhone opnieuw wil instellen en me afvroeg of ik nog een jailbreak nodig zou hebben. Gebruik momenteel enkel SBSettings om Edge af te zetten, dus als dat niet meer nodig is, is jailbreak voor mij ook niet nodig.
  #148  
Oud 26-08-09, 15:26
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe Bekijk bericht
EDGE staat altijd aan. Ik heb BASE (zelfde netwerk als MV). Ik heb een limiet van "maar" 500mb en ik kom daar ruimschoots mee toe. Ik gebruik wel veel Wi-Fi..

Kan je bij MV je verbruik niet opvragen?
met de mobile vikings app uit de appstore kan dat.
En trouwens, je herlaadt je kaart voor 15 euro.
Als je data dus zou opzijn (wat bij mij nog nooit is gebeurd, en ik gebruik zelf tethering) dan kan je maximum 15 euro kwijt zijn e...
  #149  
Oud 26-08-09, 15:29
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Temeura Bekijk bericht
En gebruik je push of fetch?
Ik heb momenteel alles op handmatig staan om de batterij te sparen, maar dan gaat hij wel altijd verbinding maken als ik desbetreffende app open.
Verbruik kan je opvragen ja, ze hebben zelfs een app ervoor.

Hoofdreden is dat ik de iPhone opnieuw wil instellen en me afvroeg of ik nog een jailbreak nodig zou hebben. Gebruik momenteel enkel SBSettings om Edge af te zetten, dus als dat niet meer nodig is, is jailbreak voor mij ook niet nodig.
Ik gebruik fetch (30min) Ik merk hierdoor geen verschil in batterijverbruik.

Ik zie dat je een iPhone 2G US hebt. Jij hebt altijd een jailbreak nodig om te kunnen activeren. PS. Een jailbreak op zich heeft geen nadelige gevolgen hoor. De apps die je er mee kan installeren, die kunnen wel nadelige gevolgen hebben voor oa. de batterij & snelheid.
  #150  
Oud 26-08-09, 15:40
Temeura Temeura is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe Bekijk bericht
Ik gebruik fetch (30min) Ik merk hierdoor geen verschil in batterijverbruik.

Ik zie dat je een iPhone 2G US hebt. Jij hebt altijd een jailbreak nodig om te kunnen activeren. PS. Een jailbreak op zich heeft geen nadelige gevolgen hoor. De apps die je er mee kan installeren, die kunnen wel nadelige gevolgen hebben voor oa. de batterij & snelheid.
Ja, ik lees het net in het unlocktopic. Ok, jailbreaken wel dan, maar ik ga er geen apps meer van gebruiken. Thanks!
  #151  
Oud 26-08-09, 15:48
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Temeura Bekijk bericht
Ja, ik lees het net in het unlocktopic. Ok, jailbreaken wel dan, maar ik ga er geen apps meer van gebruiken. Thanks!
SBSettings is wel een aanrader om te blijven gebruiken. Maar installeer bv nooit winterboard. Deze vertraagt je iPhone enorm. En ik heb persoonlijk al die skins en themes niet nodig.

Er zijn vele goede jailbreak apps zoals Cycorder, Backgrounder, etc.
  #152  
Oud 26-08-09, 15:57
Temeura Temeura is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe Bekijk bericht
SBSettings is wel een aanrader om te blijven gebruiken. Maar installeer bv nooit winterboard. Deze vertraagt je iPhone enorm. En ik heb persoonlijk al die skins en themes niet nodig.

Er zijn vele goede jailbreak apps zoals Cycorder, Backgrounder, etc.
Handig wel, maar ik heb de indruk dat mijn batterij nu sneller leegloopt. Vandaag 20% minder na 6 uur in stand-by.
  #153  
Oud 26-08-09, 16:06
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Temeura Bekijk bericht
Handig wel, maar ik heb de indruk dat mijn batterij nu sneller leegloopt. Vandaag 20% minder na 6 uur in stand-by.
Ik heb nooit problemen met sbssettings.
Ik gebruik de volgende jailbreak apps:
SBSSettings
Backgrounder
Cycorder
Flashlight
PDANet
Docs
Ifile
SysinfoPlus

Na 8u amper 5% kwijt.

Je hebt toevallig niet de MMS patch geinstalleerd zodat je kan MMSsen op je 2G? Deze trekt je batterij leeg op 1 dag :s
  #154  
Oud 26-08-09, 16:56
Temeura Temeura is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe Bekijk bericht
Ik heb nooit problemen met sbssettings.
Ik gebruik de volgende jailbreak apps:
SBSSettings
Backgrounder
Cycorder
Flashlight
PDANet
Docs
Ifile
SysinfoPlus

Na 8u amper 5% kwijt.

Je hebt toevallig niet de MMS patch geinstalleerd zodat je kan MMSsen op je 2G? Deze trekt je batterij leeg op 1 dag :s
Nee, die patch heb ik niet. Ik had eerst een cleane jailbreak/unlock via redsn0w, batterij ging goed. Daarna wat apps uit de appstore geupdate (Bloomberg, TTR, e.d.), batterij ging zienderogen achteruit. Vervolgens SBSettings geïnstalleerd (en Cydia geupdate) en de batterij ging nog sneller achteruit.
  #155  
Oud 26-08-09, 18:50
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Temeura Bekijk bericht
Vraagje: Hebben jullie Edge voortdurend ingeschakeld of zetten jullie dat uit dmv SBSettings o.i.d.? Heb nog maar net MV en heb wat last van de typisch Belgische angst voor de downloadlimiet.
Moet je totaal niet bang voor zijn. Bij mij is EDGE altijd ingeschakeld en ik haal met moeite 1GB dataverbruik op een maand zonder daarbij Wi-Fi te gebruiken (is kapot op m'n 3G)
  #156  
Oud 28-08-09, 20:26
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

voor alle mensen die klagen dat mobile vikings niet zo snel is als proximus en mobi* 3G:

Base lanceert in de herfst hun 3G netwerk met de tot nog toe snelste 3G technologie die er bestaat.
Mobile vikings zal dus binnenkort ook 3G zijn!
  #157  
Oud 28-08-09, 20:27
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
voor alle mensen die klagen dat mobile vikings niet zo snel is als proximus en mobi* 3G:

Base lanceert in de herfst hun 3G netwerk met de tot nog toe snelste 3G technologie die er bestaat.
Mobile vikings zal dus binnenkort ook 3G zijn!
Joepieeeee
Is het al bevestigd bij MV?
  #158  
Oud 28-08-09, 20:29
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Joepieeeee
Is het al bevestigd bij MV?
neen, het is ook nog maar net vrijgegeven door base
maar base heeft van in het begin gezegd mobile vikings enorm te steunen, dus ik ben er gerust in.
'k heb ook zopas mailtje gestuurd naar mobile vikings, ik wacht op hun antwoord
  #159  
Oud 29-08-09, 13:05
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Joepieeeee
Is het al bevestigd bij MV?
Ik heb gisteren samen gezeten met hun marketing manager en die heeft een keer of 2-3 tijdens de meeting gezegd "3G komt dat staat vast"

We hadden het wel niet specifiek over deze statement van Base, maar het kwam over alsof hij er vanuit ging dat MV in de nabije toekomst 3g ging aanbieden. Ook een van hun werknemers heeft me nog gezegd dat "Die 3G wel handig ging zijn voor tethering". (ook weer zonder explicitiet naar die plannen van Base te verwijzen...)

Kweet niet of je dat ziet als een bevestiging....
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #160  
Oud 29-08-09, 15:35
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Bij de iphone wat edge betreft verbruik je alleen maar als je naar een site gaat ofzo.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Mobilevikings: naar het buitenland Tolarian Overige providers België 2 12-08-10 14:21
iViking: MobileVikings-saldo applicatie vincentjanv iPhone Apps 34 07-08-09 15:08
Belstatus app voor Mobilevikings ? Iphone_belgium Archief 3 10-06-09 11:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:37.