Airport express discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Zou deze wat zijn? Let me google that for you...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Gebruik naar alle tevredenheid de Linksys EA4500.
Had vroeger een ouder model van Linksys waarbij verbindingen regelmatig wegvielen. Na deze door de EA4500 vervangen te hebben draait werkelijk alles als een zonnetje. Gebruik iPhone5, iPad3, iPad Mini, Macbook Pro en Win PC. Aanrader, als je niet met de Apple Extreme zou werken. |
|
|||
|
|||
Graag wil ik het volgende weten.
Ik heb een kpn experia box met daaraan een Express en op de 1e verdieping een TC nu wil ik de Express op DHCP / NAT zetten en geeft ie aan dubbel gebruik van NAT. Wi-Fi op router uitgezet maar nog steeds het probleem. Nu wil ik hem op DHCP zetten maar nu moet ik een DNS Servers ingeven. Het is allemaal nieuw dus hoop dat ik hier wat wijzer wordt. Gr |
|
|||
|
|||
Je moet die Airport Express in brugmodus (bridged router) instellen. De Experiabox zorgt dan voor DHCP/NAT/DNS.
|
|
|||
|
|||
Krijg het niet werkend...
Experiabox, Airport Extreme, Airport Express.
Mijn eigen Wi-Fi netwerkje raakte wat vol: airco, thermostaat, HomeWizard, 4 laptops, 2 iPhones, 2 iPads, Atv, Smart Tv, weerstation, repeater. Vandaar mijn gedachte om alle iDevices een eigen 5 GHz netwerk te gunnen. A-Extreme geplaatst, werkt als een zonnetje. Op de bovenverdieping onvoldoende bereik, vandaar een repeater. Die heb ik vervangen door een A-Express. Daar gaat het fout. Als ik die via ethernet aansluit (brugmodus, DHCP aan, netwerk uitbreiden aan) dan valt de internetverbinding weg. Zonder die kabel lijkt het te werken. Kan dat? Is het dan een repeater geworden? Wat doe ik niet goed? |
|
|||
|
|||
Jammer dat er geen goeroe is die zich geroepen voelt...
Ik heb nu volgens de plaatjes in de instructie even een hele lange ethernetkabel gelegd van de WAN-uit van de A-Express naar een ethernetpoort van de A-Extreme. Resultaat: onmiddellijk valt de internetverbinding weg (oranje bolletje in AirPort app, beide bolletjes van de AirPort hardware groen). De situatie die wel blijft werken is: A-Express draadloos naar A-Extreme en die via WAN-uit naar ethernetpoort van Experiabox V8. Maar ik lees overal dat bekabeld meer snelheid biedt. Is dit een DHCP-probleem? |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Airport express | Hans Nuenen | iPhone accessoires en onderdelen | 4 | 13-01-13 15:50 |
Muziek: Airport Express Vs. AppleTV | Joeri75 | Muziek, foto & video | 9 | 03-12-12 18:22 |
Muziek: Airport express | astramen | Muziek, foto & video | 7 | 11-10-11 09:54 |
Apple airport express | toontje | iPhone algemeen | 4 | 06-02-11 16:58 |
Airport express | astramen | iPhone algemeen | 0 | 02-09-10 18:13 |
|
|