//

Geen verbinding mogelijk met netwerk

Geen verbinding mogelijk met netwerk discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door lysander ik heb hem al eens gereset, wegens een eerder probleem, en nee, hij heeft het nooit gedaan. hij is ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 14-01-09, 00:16
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lysander Bekijk bericht
ik heb hem al eens gereset, wegens een eerder probleem, en nee, hij heeft het nooit gedaan. hij is ook niet gerepareert of gevallen.

ik ga naar Wi-Fi , hij vind een netwerk, ik voer de juiste netwerksleutel in, en na een paar seconden foutmelding.
als die het nooit gedaan heeft zal ik even terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht heb want als die na een herstel het niet doet en hij heeft het nooit gedaan lijkt het mij je hardware
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 17-01-09, 01:41
X-Tince X-Tince is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 179
Standaard

En is het nog gelukt? Zo ja wat was je oplossing? Heb namelijk hetzelfde probleem. Alhoewel ik vaker 3G gebruik, maar wil toch weten of het een hardware fout is of niet.
  #23  
Oud 17-01-09, 10:27
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lysander Bekijk bericht
zie titel. ik kan niet op "gewoon" internet, ik denk zelf dat dit komt doordat hij simlock-vrij is, en dat mijn SIM kaart internet gewoon niet ondersteund.
maargoed, het probleem is dus Wi-Fi. hij vind het netwerk, ik tik het aan, en voer de netwerksleutel in. maar na even proberen krijg ik dan de in de titel genoemde foutmelding. ik heb ook het Wi-Fi adres van de iPhone opgezocht en ingevoerd in het menu van het netwerk, bij "toegestane MAC-adressen"

iemand enig idee?
Ik neem aan dat je het MAC-adres bedoelt?

Heb je na invoer van het nieuwe MAC-adres de instellingen wel opgeslagen in je router?
Mogelijk heb je in je router een maximum aantal gebruikers ingesteld en is de iPhone er net eentje teveel?
Weet je zeker dat je de netwerksleutel juist invoert, is hoofdlettergevoelig?
Ik heb ook al meermalen gelezen hier op het forum dat mensen hun router één of meer malen uit- en aanzetten waarna het toch gaat werken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bako Bekijk bericht
als die het nooit gedaan heeft zal ik even terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht heb want als die na een herstel het niet doet en hij heeft het nooit gedaan lijkt het mij je hardware
Lijkt me geen hardwareprobleem, hij vindt immers wel degelijk het netwerk => Wi-Fi werkt.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #24  
Oud 06-02-09, 23:25
RoogAmsterdam RoogAmsterdam is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 9
Standaard

Ik heb precies hetzelfde probleem! Wi-Fi heeft gewerkt bij firmware 1.14, nu heb ik hem geupdate naar 2.2/yellowsnow en nu werkt het niet meer. Heb heel het internet al afgezocht naar een oplossing (netwerkinstellingen herstellen, router mac adres aanpassen, enz) maar ik kom er niet uit. Is het nou een probleem van yellowsnow of is het de upgrade naar 2.2 zelf? En is er een oplossing die ik over het hoofd zie?
Rogier
  #25  
Oud 06-02-09, 23:58
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Ik heb opzeminst 1x per week een Wi-Fi storing en dan haal ik de stekker even uit de router of druk op het reser knopje.
  #26  
Oud 07-02-09, 09:07
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Voor degenen die hiermee nog steeds problemen hebben en een unlock hebben gedaan met Yellowsn0w: dit eens proberen misschien?
  #27  
Oud 07-02-09, 18:36
wiep2811 wiep2811 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 1
Standaard

Mijn Iphone van 1,5 maand oud had hetzelfde probleem, steeds slechter verbinding maken met Wi-Fi en uiteindelijk helemaal geen verbinding meer. Hij vond wel netwerken maar kon geen verbinding maken. Na werkelijk alles te hebben geprobeerd wat hier en elders over dit probleem geschreven is heb ik hem 27 januari ter reparatie naar een T-Mobile shop gebracht.
Vandaag kon ik een nieuwe Iphone ophalen omdat de mijne niet te repareren bleek.
  #28  
Oud 08-08-09, 11:51
mritter mritter is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 7
Standaard

Hallo Iedereen,

Ik heb sinds 1,5 weken dit probleem. Ik heb voor de vakantie een update gedaan naar 3.0 en alles werkte gewoon. Ook op vakantie nog Wi-Fi netwerk gehad en toen ineens niet meer.. Ik krijg de melding "kan geen verbinding maken met netwerk XXX" Ik heb het hele internet al afgezocht, maar de meeste problemen gaan over helemaal geen Wi-Fi meer of wegvallende verbindingen. De mijne ziet wel gewoon het netwerk, maar als ik dan prbeer te verbinden dan krijg ik bovenstaande melding.

Ik heb alles al geprobeerd, een het opnieuw instellen van de netwerk in de iphone heeft niet geholpen. Ook gisteren geprobeerd een update (herstellen) te doen naar 3.01 ook nu nog steeds dezelfde melding. Verder is er aan de instellingen niets veranderd ten opzichte van dat het nog wel werkte. Het lijkt een software probleem maar ik heb geen idee meer waar ik het moet zoeken.....

Wie o wie kan mij verder helpen??

Ik heb een 3G 16 Gb met nu OS 3.01 erop, JB (redsnow 0.8) en Ultrasnow 0.8

Groeten, Marc
  #29  
Oud 08-08-09, 12:21
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

//Topics samengevoegd
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #30  
Oud 08-08-09, 13:16
mritter mritter is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 7
Standaard

Weer even een reactie van mij. Ik heb net mijn iphone even in de vriezer gelegd..... het wonder is geschied. Wi-Fi verbinding met thuisnetwerk is weer terug.... Kan iemand mij nog uitleggen wat hiervan de oorzaak is??

Marc
  #31  
Oud 08-08-09, 18:22
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ws. een scheurtje dat door de kou (= krimp) even dichttrekt. Zal vermoedelijk niet een blijvend resultaat zijn.
  #32  
Oud 19-08-09, 01:17
rufuskohn's schermafbeelding
rufuskohn rufuskohn is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rufuskohn Stuur een bericht via MSN naar rufuskohn
Standaard

Wi-Fi oplossing

Een veelvoorkomend probleem bij de iphone 2g is de Wi-Fi. Al aardig wat fora besteedden hier aan en legio oplossingen die aan werden aangedragen heb ik allemaal geprobeerd.
Van router settings tot resets en van terugzetten van de baseband tot invriezen van de telefoon.
Heel soms kreeg ik even een signiaal maar niets hielp. Ergens las ik over haarscheurtjes op het moederbord waardoor de chip bij intens gebruik los kwam te zitten. Met die informatie heb ik met de handleiding van ifixit de phone gedemonteerd. Op het moederbord zitten twee metalen afdek plaatje die met klemmetjes aan de zijkant vast zitten. Met mijn nagel had ik deze zo los. vervolgens heb ik met de iphone AAN alle chips ´´n voor één met een schroevendraaier aangedrukt en bij de laatste rechts onder had ik ineens vol bereik. een stukje stevig schuimrubber aan de binnenkant van het metalen plaatje vastgeplakt weer stevig vastgedrukt en de boel weer in elkaar gezet en alles werkt weer als nieuw. Nou hoelang weet ik ook niet en ik weet wel dat elektrotechnische lezers dit met een frons gelezen zullen hebben (met een schroevendraaier op de chips drukken) Maar ik heb mijn iphone weer gefixt. Hopelijk zijn hiermee anderen ook geholpen.
  #33  
Oud 19-08-09, 01:41
mritter mritter is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 7
Standaard

Was inderdaad geen blijvend resultaat. Gekke is dat er veel fora spreken van een softwarefout. Ik zie dus wel netwerken maar kan alleen niet verbinden. Voorgaande tip gaat voor mij jammer genoeg niet werken omdat ik een 3g heb.

Ik heb nog even contact gehad met apple over de garantie. Ik heb tot 15 november garantie maar probleem is dat de telefoon oorspronkelijk uit zwitserland komt. Iemand hier ervaring mee?? Is er niet in nederland nog wat te regelen??

Groeten, marc
  #34  
Oud 05-07-10, 12:39
Schilpfire Schilpfire is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 26
Standaard

Ik had het net ook. Op geen enkele manier op geen enkel netwerk kunnen inloggen. Alles geprobeerd; WEP uitgeschakeld, DHCP in- en uitgeschakeld. Terwijl de Iphone van mijn vriendin geen problemen had. Oplossing voor mij? Van een ander forum, OMT: iPhone even resetten? (Vergrendelknop + homeknop seconde of 6 inhouden totdat ie opnieuw opstart). Nu geen problemen meer!
  #35  
Oud 06-08-10, 10:43
quasupe quasupe is offline
• iOS 6.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

Toch heb ik ook een vraagje, ik heb mijn iphone net een week of twee. En opeens ook een probleem met geen verbinding mogelijk met netwerk....
Maar bij mij in de buurt is iemand die een netwerk zonder slotje hebt dus ik kan wel OP Wi-Fi!!! Dus Wi-Fi doet het wel alleen niet op mijn eigen netwerk??HUH?
Snapt iemand hier iets van?
  #36  
Oud 06-08-10, 11:47
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Wat voor router heb je? Hoe is je router beveiligd (WEP/WPA)?
  #37  
Oud 06-08-10, 11:54
quasupe quasupe is offline
• iOS 6.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje Bekijk bericht
Wat voor router heb je? Hoe is je router beveiligd (WEP/WPA)?
Ik heb een modem van Tele2 en tja hoe is die beveiligd.... Sorry dat weet ik niet... Is dat stom??

Maar opeens deed hij het niet meer Heeft het altijd gedaan... Dus heb niets veranderd ofzo..

*EDIT

Ik heb in mijn modem mijn eigen naam veranderd en toen kon ik weer in mijn iphone mijn ww invoeren en whalla!!!
Zou het dan kunnen zijn dat "andere" proberen in mijn netwerk in te loggen en dat deze dan zoveel ww verkeerd hebben gedaan en dat dan het netwerk blokkeert??

Laatst gewijzigd door quasupe; 06-08-10 om 12:38.
  #38  
Oud 06-11-11, 23:44
Levje Levje is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toni_i Bekijk bericht
Ik heb 3 maanden de 3G 16. Sinds kort krijg ik nergens meer een Wi-Fi verbinding. Dat heeft ie de eerste 3 maanden prima gedaan. Maar nu krijg ik op alle Wi-Fi netwerken de melding: "Geen verbinding mogelijk met netwerk ...".

Ik heb alles geprobeerd:
- router ge-restart, met en zonder alle beveiligingsvormen
- op andere routers getest (waar andere iPhones het moeiteloos doen, en waar mijn iPhone het eerst ook prima deed)
- iPhone opnieuw geïnstalleerd via iTunes
- ge-reboot 80 keer, netwerkinstellingen op de iPhone hersteld, etc etc etc
- alle tips op forums gelezen en uitgeprobeerd, maar ik blijf de melding krijgen: Geen verbinding mogelijk met netwerk ...

Bij de provider hebben ze geen idee. Net zo min als bij een Apple winkel.

Kortom, ik krijg nu het vermoeden dat het toch een hardwareprobleem is. Heeft iemand een soortgelijk probleem? En liever nog: wat kan ik er aan doen? Ik kan hem naar mijn provider brengen, maar dan ben ik hem minstens 2 weken kwijt .

Bruikbare tips welkom!
Voor iedereen die een probleem denkt te hebben met een Sitecom router is het raadzaam op het te proberen om minimaal 2x opnieuw de sleutel invoeren om verbinding te maken als je het bericht krijgt "geen verbinding mogelijk met netwerk"
Dus als je dit bericht krijgt deze weg klikken en opnieuw sleutel invoeren en verbinding maken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen verbinding met eigen Wi-Fi netwerk c0mpaq Wi-Fi 6 23-12-10 09:52
Kan geen verbinding met mobiel netwerk maken martijn1108 Odido (T-Mobile) 3 25-11-10 11:41
Geen verbinding met itunes store mogelijk huissoon iTunes 6 18-10-10 15:25
Na FW upgrade geen verbinding mogelijk met eigen Wi-Fi jurres Archief 1 09-03-10 23:24
Geen wi-fi verbinding met bestaand draadloos netwerk RFK Wi-Fi 0 06-07-09 22:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:43.